Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
stealth01 07.11.13 11:09
« Re: Re: Re: Rapid Sportback
Tak myslím, že s Rapidem Spaceback sdílí A3 snad jen barvu, víc podobností bych tam nehledal. Už jen konstrukce podvozku je zcela jiná a dělaná pro jiný typ zákazníků. Tedy nic proti Rapidu, jen není vhodné spojovat svět low-cost řešení (na tom není nic negativního) a svět, kde se může automobilka technologicky trochu vyřádit (když to nakonec zákazník zaplatí). -
Sysoj Psojič 06.11.13 22:15
« Re: Re: Re: Audi positive...
Moc se mi líbí, jak spolu vy 2 kulturně nesouhlasíte :-)
Já ale myslím, že to píšete oba. A3 je lepší než 5er. Každé fabrice se občas daří a občas ne. Tohle nemá být souboj automobilek, ale produktů napříč spektrem.
Se stealthem musím zcela souhlasit, že F10/11 je pojízdná vagína. Já měl na týden F11 530d a byl jsem z toho auta nešťastný. Není to totiž vůbec BMW. Vágní jízdní projev, nic moc. Navíc moc nejelo, neumím si představit tu tryznu s 520d :-(
Oproti tomu svezení v právě uvedené 428xi mi připadlo úžasné, jakoby se BMW vrátilo ke své heritejdži s plnou parádou. Aktivní podvozek válel, i to divné řízení fungovalo skvěle, 8kvalt s benzínem fungoval taky neskutečně - to auto po dlouhé řadě různých hybridních kočkopsů obnovilo opravdovost sloganu BMW :yes:
Takže by mě nenapadlo plivat na BMW, ba naopak jsem změnil vánoční obměnu vozu ženy na 435xi Msport s powerkitem. Při tom bylo skoro zamluvené audi S7, které bylo fajn, moc fajn, ale zároveň chladné a taky se trochu míjelo našemu zaměření :-)
-
white label 06.11.13 16:05
« Re: A3SB vs Golf
Pokud s A3 srovnám srovnatelnou (myslím ohledně motorizace a výbavy) běžnou verzi Golfu, pak zřetelně vyniknou nejen prémiové přednosti A3 (čtyři kruhy, design, kvalita zoracování - zejména u interiéru), ale (zase na druhou stranu) i cenově poměrně přesvědčivé přednosti Golfu.
Pokud budu srovnávat primárně dle ceny a postavím proti A3 Sb 1,4 TFSI/103 kW Ambition - Golf GTI Performance (který je i v 5ti dv. provedení pořád o 3 tis. levnější), tak to srovnání nedopadne pro A3 úplně nejlíp. Za méně peněz totiž dostanu nejen bohatší základní výbavu GGTI, ale hlavně +66!kW, aktivní samosvor, nebo lepší/větší brzdy. Navíc Golf GTI vypadá nezanedbatelně lépe (exterier i interier), než běžné verze Golfu, proti kterým má i celkově lepší image.
Osobně si tedy dokážu představit obhajobu volby A3 proti běžným verzím Golfu i přes výraznější cenový rozdíl, ale mnohem větší problém vidím v tom, obhájit volbu běžné verze proti silnějším a lépe vybaveným verzím Golfu (GTI/GTD) za podobné peníze. -
Verny_2013 06.11.13 12:12
« Re: A3SB vs Golf
Připojuji se k názoru jorbla2, recenze skvělá, to mě vždycky potěší když si mohu něco tak dobře napsaného přečíst. Sám jsem zvolil Golfa 1,4 a to zejména z důvodů finančních, protože můj rozpočet byl poloviční. O A3 jsem proto z finančních důvodů ani neuvažoval. Recenzi na Golfa tu mám již několik měsíců pověšenou takže lze z ní doufám taky něco vyčíst. Ale můj dotaz o kolik je A3 objektivně i pocitově lepší než Golf a v čem by mě A3 mohlo dostat abych příště o něm mohl uvažovat. Protože na golfu mi vadí zatím spíš jen drobnosti. -
stealth01 06.11.13 07:59
« Re: Automatická převodovka
Dobré ráno. Děkuji za slova chvály. ;-) Na Váš dotaz asi nemám úplně přesnou odpověď. Asi proto, že jsem po dlouhé řadě aut s automatem chtěl zase cítit tu vazbu mezi člověkem a strojem. To mechanické ovládání, tu svobodu volby rychlostního stupně. Ono to je sice auto do města, ale zvládá to i okresky a dálnici a ten mix je u mě tak 50/25/25. Hezký den. -
stealth01 06.11.13 07:56
« Re: Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Ano. Logicky tam nemůže být zmínka o cenách. Vše jsem tedy opravil, ale zcela bez legrace, jsem rád, že jste se s "poterienkem" ozvali. Díky tomu je ta recenze snad už bez chyb. Tak mě napadá, výkon 103 kW to ale má že? ;-) -
white label 05.11.13 23:17
« Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
No právě, ten přídomek "Twincharger" je v těch anketách správně, ale netýká se konkrétně tvé verze motoru 1,4 TFSI, proto do této recenze nepatří ani zmínka o pravidelných 1. cenách pro 1.4 T(F)SI Twincharger, ale jen o cenách pro 1.4 T(F)SI, tedy pouze s klasickým turbem, a tyto ceny (pro dvě různé verze) dlouhodobě srovnatelně oslnivé nejsou. Např. v roce 2012 získal Twincharger ve své objemové třídě opět 1. místo, ale "jednoduchá" 1.4 T(F)SI byla v téže objemové třídě až čvtrtá. I když letos "aspoň" dostal (právě "tvůj" motor) zvláštní cenu "new engine", zřejmě především za systém vypínání (dvou) válců.
První Twincharger 1.4 TSI se objevil už koncem roku 2005 v Golfu V GT, tehdy měl 125kW. Nejčastěji měl ale výkon 118 kW, přičemž měl i různě podladěné verze a u koncernu byl nejčastěji využíván pro značku VW.
P.S. Už jsem si myslel, že si budu moci dobírat (pana) Ivana Šebestu, jaké tam (se svým týmem) podávají dezinformace, ale to bych jim teda křivdil. Od té doby co tam prodeje Audi vede on, to má úroveň, na rozdíl od namistrovaného předchůdce, který to táhl ještě na starém místě ("naproti" dnešní Nové Karolíny). -
stealth01 05.11.13 22:18
« Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Ahoj. Odpoved je velmi jednoducha. Byl jsem o tom presvedcen. Jako jsem presvedcen, ze boty maji tkanicky. Jenze tkanicky nemaji vsechny boty, ze? Dekuji kazdopadne za vneseni zpet do reality. Mozna me zmatl ten nizko posazeny kroutici moment, mozna to, ze stále se v anketech "engine of the year" objevuje pridomek "Twincharged". Kazdopadne z recenze jsem tento nesmysl odstranil. -
white label 05.11.13 21:51
« Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???
Recenze je v některých ohledech opravdu příkladně propracovaná, ale kdes proboha přišel k domněnce, že máš pod kapotou (kromě turba) i kompresor, to ti tvrdil někdo přímo od prodejce, nebo je to jen tvá domněnka, a pokud ano, tak na základě čeho? Dvoustupňové přeplňování používá Audi akuálně až u 1.4 TFSI se 136 kW (Audi A1). -
poterienko 05.11.13 19:38
« Paráda :).
Krásné auto, skvělá recenze a pěkné fotky. Chtěl jsem se jen zeptat, zda má i tato slabší verze 1,4 kompresor + turbo? Měl jsem za to, že to má pouze nejsilnější 132kw. Druhá věc ke světlům. Xenony u A4 také nesvítí moc daleko, ale lze to vyřešit vypnutí automatického naklápění v MMI. Mám ověřeno, že je to tak tak, abych neoslňoval protijedoucí (levé svítí stále níže než pravé) a je vidět opravdu báječně. -
Rubb 06.11.13 21:04
« Re: Dokonalost..
Taky se připojuji k názoru, že jde o povedenou recenzi, ikdyž trochu cítím nadšení z nového auta (můj názor).
Ale jinak se v podstatě shodneme na názoru na BMW... Já letos na začátku roku taky přešel k Audi a doteď jsem naprosto nadšený (A6). BMW v poslední době staví auta pouze na image a krom ryze sportovních verzí divize M, nevidím protihodnotu vynaložených investic. Navíc z toho, že cpou 3-válce do prémie, jsem hodně v rozpacích. Ale tak asi si myslí, že to zaslepení fandové značky taky překousnou... O interiéru nemá smysl se ani bavit, některé detaily jak z korejské produkce, vnitřní prostor vzadu, je na tuto třídu vysloveně bída.
Jezdím hodně a řízení mě baví, proto jsem si kupoval auta dělaná pro řidiče, ale Audi v poslední generaci se chlubí i výborným podvozkem, nebojím se říct, že už i v tomto ohledu předčilo BMW...
Jinak k A3 - mojí volbou v této třídě by byl ten nový sedan, podle mě vypadá fakt dobře :-)
Měj se :yes: -
Armin Tamzarian 06.11.13 18:46
« Re: Re: Automatická převodovka
Hezký podvečer, děkuji za odpověď, určitým způsobem Vám rozumím :-) . Je fakt, že přes pádla taková vazba asi není (ikdyž jsou jistě parádní). Určitě nebudete litovat.
Jestli jsem tomu dobře porozuměl, jezdíte BMW i Audi. Líbí se mi, že k vozům nepřistupujete jako fanatik do jedné značky (viz pasáž o BMW 114i - přitom by se nabízelo, k "pětce" vzít "jedničku"), ale vy jste si zachoval řekněme odstup a uvažoval s čistou hlavou.
Obdivuji Vaši schopnost pro objektivitu v recenzi na pětku, to se tu moc nevidí /naopak, postoj "moje auto je nej" je častější :-)/. Vaše recenze a ještě to, co píše majitel RR Supercharged, LR Defenderu a MB-C jsou pro mne tady vzory recenzí.
Tak ať Vám to jezdí :-).
Četl jsem někde Tvůj příspěvek, že chceš S7 s nějakou úpravou od MTM. Takže to nakonec padlo a šel jsi do 428xi. To pak musí být hodně povedený vůz, zcela bez legrace. Tak hlavně ať slouží, přeji hodně šťastně a bezpečně ujetých kilometrů.