Diskuse

Audi A3 (2013)

5.11.2013

Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…

 

Audi A3 Sportback (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:06

    « Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    Pohon všech kol ti může pomoci zatáčku projet rychleji. Ale to znamená, že chceš jezdit rychle - a to bude chtít něco lepšího než 1,6. Navíc taková jízda bude kolikrát za hranicí předpisů. Osobně si myslím, že čtyřkolka není pro nevalné řidiče. Umí to být mrchy zrádné. Pokud to potřebuješ na zimu, dobrá. Pokud to chceš na zatáčky, tak se na to vykašli. Když pojedeš klidně, tak ti bude čtyřkolka na suchu naprosto k ničemu. Stabilitu nevylepší, protože žádný problém se stabilitou mít nebudeš. Až budeš chtít řezat zatáčky (a budeš na to mít schopnosti), tak se podívej na GTI Performance. Haldex to nemá, ale tohle auto chceš (v rámci nabídky Golfu).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  16:03

    « Re: Podvozek A3

    A u R8 máš zkušenost i ve smyslu srovnání R8 s adaptivním podvozkem a naopak bez něj? Já jsem s verzí bez něj (u R8) nejel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 09.11.13  16:03

    « Re: Re: Pekne

    A aj by som zabudol, :yes: za Apollo 440
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:50

    « Re: A3SB vs Golf

    I když máš bohatý rozpočet, je Golf vážný soupeř. Natož, když máš rozpočet omezený. Asi nejsilnější zbraní A3 je interiér. Musíš si sám odpovědět, jestli ti to za ty peníze stojí. A3 není zrovna volba rozumu. Jestli to auto opravdu chceš a máš na něj, klidně si udělej radost. Pokud ne, Golf bude nejspíš lepší volba. (Mluvím o vyšších verzích Golfu, jen pro ujasnění - tedy Highline a výše.)
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 09.11.13  15:42

    « Re: Podvozek A3

    Popravdě, měl jsem obavy z takového podvozku. Jeho chování na silnici je ale opravdu příkladné z hlediska vyvážení sportovního chování v zatáčkách, kdy se karoserie auta nenaklání a A3 perfektně drží stopu (při výjezdu ze zatáčky - zvlášť když se "utahuje" ve vyšších rychlostech je jen třeba mít na paměti pohon přední nápravy a případně nejezdit s vypnutým stailizačním systémem) a zároveň poskytuje dostatečný komfort, to znamená, že přes nerovnosti jezdí měkce, hladce bez rázů a bouchání nebo snahy ovlivnit jakkoliv řízení. Právě proto se nad ním rozplývám, práce tlumičů a jejich nastavení je příkladné. A právě komfort jízdy je to, co mi chybělo u GTI. Golf byl postaven na sedmnáctkách, ale byl zároveň jakoby tvrdší, chyběla mu rozhodně ta elegance v případě, že silnice nebyla ideální. Nejvíce jsem to poznal při jízdách po D1. Tam kde se A3 přenáší přes spáry a hrboly s grácií, tam mě už podvozek GTI vyloženě unavoval. Bavíme se ale o autech s daty narození 2006 a 2013. Myslím, že dnešní GTI je na tom poněkud jinak - lépe. Bohužel s adaptivním podvozkem u A3 zkušenosti nemám. Mám ale zkušenosti s adaptivním podvozkem u R8.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rapid Sportback

    Samozřejmě, že můžou sdílet hodně univerzálních dílů. A pravděpodobně sdílí. A3 je Golf s pár vylepšeními na místech, kde to má smysl. Plus jiný, v mých očích lepší, interiér a o něco širší nabídka příplatků. Snad nechceš říct, že Rapid jezdí jako Golf. Nebo že je tahle A3 horší než předchozí generace. Takže nevím, o co ti jde. Kromě provokování.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ondrej-Samal

    Ondřej Šámal 09.11.13  15:34

    « Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Málokdo bude kupovat prémiový segment C za 750 000 Kč, to souhlasím. Ale jen u nás. Západní trhy jsou v tomto ohledu úplně jiné. Například v Německu jezdí mraky Audi A6 2.0 TDI, BMW 520i nebo Mercedesů E 200 ve velmi střídmé výbavě. A rozhodně to není pozérství. Naopak. Ti lidé prostě chtějí lepší značku a nemusejí mít v autě výbavu za 1/3 PC auta. U nás je situace naprosto opačná. Než by člověk jezdil v základní trojce 320d bez navigace a kůže, raději zvolí Superba Elegance s pohonem všech kol.
    Já bych na tvém místě zvolil raději Golfa, za ty peníze bych měl plně vybavené GTI Performance a ještě by mi možná něco zbylo. Už Golf je totiž tak dobrý, že více pro mě ani netřeba. Nicméně chápu, že každý má jiné preference. A když navíc člověk dostane zajímavou nabídku, tak vlastně proč ne. Nová A3 se mi líbí, ještě víc se mi ale zamluvá ve verzi sedan, jelikož tíhnu k tříprostorovým karoseriím.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:26

    « Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???

    V EOTY je několik 1,4 TSI. Pro neznalé trochu matoucí. A protože se pořád twincharger nabízí, najdeš ho pořád v anketě. Jen ne každá silnější 1,4 je twincharger.
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  15:23

    « Podvozek A3

    V recenzi se docela rozplýváš nad podvozkem nové A3, a to i přesto, že nejde o podvozek adaptivní a auto je na 18"kách. Můžu se teda zeptat na tvé srovnání tohoto podvozku s tím u Golfu V GTI na který tu máš také recenzi? A máš nějakou zkušenost i s adaptivním podvozkem u A3?
    Díky moc za případné odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:23

    « Re: Paráda :).

    Tenhle motor má "jen" turbo. Twincharger by nástupce dostat neměl. A dělal se i jako 103/ 110/ 118/ 125/ 136 kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 09.11.13  13:36

    « Re: Pekne

    Děkuji moc za pochvalu i za přání. Zatím slouží, uvidíme po pár měsících. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  12:56

    « Re: A3SB vs Golf

    Neplatí to ale zcela obecně. Navíc se do té zatáčky musíš nejdřív rozjet, a ne každá zatáčka má před sebou rovný úsek (lépe bez výraznějšího stoupání), kde by měl Golf s 1.6TDI čas/prostor se patřičně rozjet.
    Multilink a 6ti kvalt jsou (jak už bylo napsáno) nespornýnm přínosem, ale ty získáš i u 2,0 TDI spolu s lepší dynamikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 09.11.13  11:57

    « Re: Re: A3SB vs Golf

    ved píšem, že sa tak nevyznám bolo mi tak povedane, že rychlejšie prejdeš s 4x4 zatačku.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  11:27

    « Re: A3SB vs Golf

    Zřejmě úplně nechápeš rozdíl mezi trakcí (způsob pohonu) s a adhezí (přilnavost). Na rychlé projíždění "suchých" zatáček potřebuješ především adhezi, trakci můžeš řešit třeba na rychlém výjezdu ze zatáčky, ale ne typicky s Golfem 1,6 TDI (navíc na suchu).
    "Stabilizovat" tedy potřebuješ spíš ty, než Golf 1,6 TDI. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 09.11.13  10:10

    « Pekne

    auto, tiez by som mu dal prednost pred 1er a to som vcelku zaslepenym fanusikom BMW. Taktiez video super, redakcia by si mala brat priklad. Nech sluzi :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 09.11.13  09:47

    « Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    ja som to nebral kvoli trakcii, ale , že auto bude lešpie sediet na veste v zakrute aj na suchu, niekedy ako som písla juseknem ak 120tkou ked nie viac. a proste priplatkom 2000e som ziskal nie len H5 ale aj multilink a 6tku. Sice kus som stratil na spotrebe a dynamike, ktoru som fakt nepocitil ked som šiel na predvadzacom G 4,6 bez 4M. 308 1,6HDi 80kw je asi na tom rovnako, sice sa mi zda kus živšia, ale G ma 6700km vraj pri 10tisic km klesne spotreba, ktora je uz teraz nizsia ako pri 308. Mne vykonovo fakt postacuje 1,6TDi na tie nase ne cesty a jazdim vyčšinou sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  00:07

    « Re: A3SB vs Golf

    Zřejmě je ten pocit, že i na suchu a s 1,6 TDI ten 4Motion "proaktívne stabilizuje auto v zatačkach", tzv. k nezaplacení... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.11.13  21:07

    « Re: Re: A3SB vs Golf

    Co k tomu dodat .... >:D Prodejce by si mohl podat ruku s LV, hlavně to nepřemotorovat. ;-) Ale ten lepší "vejvar" na příplatcích už mu proti mysli nebyl. >:-[] Jinak se 4M u 1.6TDI se to má přesně podle užívání....když Golfa budu provozovat v horské oblasti, kde sníh slejzá někdy koncem června, proč ne. Ale že bych AWD bral (u tohoto motoru) kvůli ztrátě trakce na suchu...to je docela dobrej vtip. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.11.13  20:48

    « Re: A3SB vs Golf

    Prodejce není blbý, když chceš jen 1,6 TDI, tak ti k tomu přibalí aspoň 4M, bixenony a couvací kameru..., "nech bude". >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.11.13  20:45

    « Re: A3SB vs Golf

    NS
    Mlátím, bohužel... ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…