Diskuse

Audi A3 (2013)

5.11.2013

Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…

 

Audi A3 Sportback (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Snooob

    Snooob 11.11.13  18:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Ja som reagoval na maTooB-a, on hovoril, že je to základný motor.
    Zaklad je dokonca 1.2 a potom 1.4 90kW (ale možno pre tvoju výbavu+packet nie sú možné).
    Ale z hľadiska reálneho používania je to najlepšia/racionálna voľba.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.11.13  01:33

    « Re: A3SB vs Golf

    ANO (nemyslím teď to Babišovo), a kdyby se necítil na těch 135 kW a trval na naftě, pořád je tu i dieselová "střední cesta" se 110kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.11.13  16:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    Souhlas. Kouzlo GTI je právě v tom, že s ním můžeš jezdit úplně normálně, v rámci předpisů, klidně. Není zákeřné, na ovládání doslova miláček. Žádné tahání za volant, žádné zběsilé hrabání. No a když chceš, můžeš ho prohnat tak, že z toho budeš divokej.... ;-) S Performance packetem se i v těch zatáčkách vyblbneš s velkou mírou bezpečí (obzvlášť když máš pořád v záloze ESP) a pro tenhle typ auta je podle mého mnohem přínosnější než AWD. Když se tedy bavíme o chování na suchu. Dvoulitrové TDI určitě není nezvladatelná bestie :-) , no ale když se vrátíme k argumentům typu zákonná pojistka, registrační daň a multilink, musím opět souhlasit, že 1.4 TSI by byla pro Golfíka i s přihlédnutím k ceně velmi dobrá volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 10.11.13  13:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    Jak jsem napsal, chceš to na zimu, dobrá. Ale argumentovat zatáčkami je celkem zcestné. Nebavíme se o Golfu R. Tím spíš, když napíšeš, že se necítíš na 135 kW. Čtyřkolku nemůžeš bezhlavě a beztrestně popichovat. Ta tě dokáže vypéct mnohem víc než pár kilowatt navíc. Bonus, který přináší, je pod plynem. Auto není inherentně stabilnější.

    To není o tom, že bys s GTI musel jezdit 150. Ale zatáčky si užiješ a když na to přijde, můžeš je projet velmi rychle. S GTI jako s prvním autem nemám problém. Není zrádné a člověk se musí naučit respektu a sebeovládání. Pokud se bavíme o nižších motorizacích, 1,6 TDI je dobré se vyhnout, pokud máš jinou možnost. To je motorizace hlavně pro firmy. Pokud někdo najezdí dost kilometrů na to, aby se diesel vyplatil, tak je podle mne lepší si připlatit za dvoulitr. Lehký benzínový motor je ale v mých očích lepší volba. Chceš multilink, máš v nabídce 1,4 TSI.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 10.11.13  12:33

    « Re: Re: Re: Re: Podvozek A3

    Také nemám nic proti MMI Touch. Jen jsem si z tvého textu odnesl, že musím zaplatit 75 tisíc, pokud chci navigaci. Což není přesné. Jen taková drobnost a můj dojem.

    Nemluvím o hlavním menu. Když se podíváš na nějaký seznam, tak na jedné straně je oblouk a na něm (u něj) případně posuvník, který ukazuje tvou pozici v seznamu. Pohybuješ se jakoby po tom oblouku. Jestli točíš po směru, nebo proti směru, záleží, jestli je tam pravý, nebo levý oblouk (když jsou tam oba, tak na kterém je posuvník; to se týká starších MMI). Audi přijalo tuhle logiku kruhů, používají levé oblouky, tak se točí proti směru. :-) Jak jsem napsal, pro mne je to přirozené (ve spojení s vizuálním rozhraním MMI). Jako pohyb sám o sobě ne - po směru je "dopředu".
  • « 00 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 10.11.13  11:53

    « Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    No nezvladol by som silnejšie auto a máš pravdu aj za hranice zakona, lebo niekedy seknm 90km/hod zatačku aj 120tkou čo by bolo pri GTI? No asi 150 -160a vykydnem sa. 4M myslím, že využijem aj v zime , chodievam so psom do lesa v zime, par krat som tam zapadol
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 10.11.13  08:08

    « Re: Re: Re: Pekne

    No jo krásné Apollo 440. Moc dobře se mi poslouchá, hlavně v autě na B&O ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 10.11.13  08:07

    « Re: Re: Re: Re: Cena auta

    No to jsem zrovna teď viděl v Autotipu. U Ceedu máš nějaký balíček Lux za 90.000 Kč, který přidává vyhřívané sedadla, navigaci, xenony a další drobnosti. Když jsem si spočítal akční paket spolu s navigací MMI Touch (ovládání hlasem, hands free, xenony, vyhřívaná sedadla, 3D navigační mapy, DVD přehrávač, Audi radio, výsuvný 8" displej, tempomat, loketní opěrka) vyšlo to na 105.000 Kč.
    Nechci Kiu urazit, ale myslím, že jen displej s vysokým rozlišením bude u Audi jaksi lepší. Takže reálný rozdíl je nějakých 15.000 oproti mainstreamu.

    K tomu motoru. Možná jsi mě špatně pochopil. Mluvil jsem o nějakém základním motoru z nabídky Audi. A to tento motor je. Mohl jsem jít do A3 1.8 TFSI, ale já to do města fakt nepotřebuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 10.11.13  08:03

    « Re: Re: Re: Podvozek A3

    Děkuji moc za pochvalu. ;-) K MMI Touch... Já jsem rád, když v autě jsou hračky a 75000 ji sice hrůzná částka, ale netrápí mě. A k ovládání. Nebavím se o ovládání v základním menu, ale spíše v řádkových seznamech (písničky, telefonní seznamy). Pohybem po směru hodinových ručiček bych očekával, že se dostanu od "Abby" k "ZZ Top" :-) Ale já musím dolů rolovat pohybem proti směru hodinových ručiček... a to je fakt divné.
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 10.11.13  07:59

    « Re: Re: Podvozek A3

    Moje zkušenost je pouze verze s magnetic ride. Nevím, kolik si s takovým autem ujel kilometrů, ale mně se zdá čím dál víc, že comfort režim může vzdáleně připomínat nastavení podvozku A3. Taky je to tvrdé, ale když jedeš přes sérii příčných vln, nerovností na vozovce, tak se mi R8 zdá taková jakoby houpavá (asi na to čeština nemá termín), pořad to prostě kopíruje naprosto přesně vozovku, ale je cítit náznak komfortu. Obecně nemám moc pocit, že by Audi mělo nastavení nazývat slovem "comfort". Myslím si, že Comfort je takový standardní setup normálního podvozku R8. V režimu sport, je to opravdu, jako by ten vůz byl připraven na závody. Není to absolutně vhodné pro normální jídzu. Možná máš stejné nebo rozdílné zkušenosti, ale tak to na mě prostě působí.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  23:41

    « Re: Re: Cena auta

    Pěkné. GTI má bohatší ceník než běžný Golf? Nikdy bych neřekl, že se tam toho skrývá tolik (tedy za tolik).
  • « 00 Reagovat !

    foto Snooob

    Snooob 09.11.13  23:23

    « Re: Re: Re: Cena auta

    140 koni nie je až taký obyčajný motor (hlavne v nižšej strednej)! Mnoho vodičov by zaň ďakovalo!
    A skús si "vybaviť" mainstream na danú úroveň, vtedy uvidíš, že cena prémie nie je už taký nonsense...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  17:53

    « Re: Cena auta

    Tady jde spíš o to, jak definovat pojem "plně vybavené" nějak obecně(ji), když individuálně má každý poněkud jiné představy i při neomezeném rozpočtu. Prostě vždy je nějaké od - do, přičemž v absolutním základu si GTIčko taky objedná málo kdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.11.13  17:32

    « Re: Re: Cena auta

    VW ti zkrátka při konfiguraci GTI povolí pouze JEDNU hovadinu. >:D

    Ale vážně, jistěže se můžeš zaškrtáním všech příplatkových opcí dostat do úplně jiných cenových relací, ale některé volby mohou být už z podstaty nesmyslné. Např.když chce někdo manuál, nezaškrtne DSG za 60 tisíc.

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  17:06

    « Re: Cena auta

    Nestačilo by to ani v rámci českého ceníku/konfigurátoru, když v českém konfigurátoru zatrhneš všechny možné (které lze zatrhnou najednou) položky, jsi na čísle 1.157.500,- Kč, což má do těch 930 tis. poměrně dost daleko, za ten rozdíl lze koupit třeba novou Fabii v základu.

    P.S. Mimochodem jsem při tom přišel na zajímavou věc, pokud chceš 19" kola, nemůžeš k nim mít panoramatickou střechu, a to jak u nás, tak v Německu.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:49

    « Re: Re: Cena auta

    V rámci českého ceníku by to možná i stačilo. Je přeci jen chudší. Ale v Německu ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:47

    « Re: Re: Podvozek A3

    Hlavně, že ti sednul. Nákup konfigurace, kterou sis dopředu nevyzkoušel, je vždy trochu adrenalin. Není to autíčko za stovku. :-) A přidávám se k pochvalným hlasům za recenzi.

    Jinak Audi nabízí i levnější navigaci. Ne jen MMI Touch. Pokud jde o ovládání, jestli točíš doleva, nebo doprava, záleží, na jaké straně menu je oblouk. Po něm se vlastně pohybuješ. Když je vlevo, tak se na další položku dostaneš logicky otočením doleva (tedy proti směru hodinových ručiček). Nevím, jestli jsem jediný, komu to připadá logické. :-) Ale přiznávám, že bych se bez toho obešel.

    Mimochodem, označení CoD je starší než ACT. Tenhle motor byl představen v A1 Sportback. Pokud mě tedy paměť nešálí.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  16:24

    « Re: Cena auta

    "plně vybavené"? Pokud to myslíš absolutně (vše co lze objednat), tak to určitě stačit nebude, přece jen příplatková nabídka Golfu není úplně typicky mainstreamová. Pokud to bereš, jako vše co bys potřeboval ty, pak asi ano, ale to nebude "plně vybavené" ve smyslu v jakém se tohle slovní spojení obvykle používá.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:21

    « Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Řekl bych, že se i v ČR prodá dost takových těch holátek. Stačí se podívat na skladovky třeba BMW. Je dost dobře možné, že tvoří většinu prodejů. Stejně jako většina A6 se prodá pod 1,8 milionu.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Troufám si říct, že plně vybavené GTI za 930 tisíc (ceníkových) nedostaneš. :-) Navíc nikde nepsal, že za to auto skutečně zaplatil 930 tisíc.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…