Diskuse

Audi A3 (2013)

5.11.2013

Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…

 

Audi A3 Sportback (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.11.13  17:32

    « Re: Re: Cena auta

    VW ti zkrátka při konfiguraci GTI povolí pouze JEDNU hovadinu. >:D

    Ale vážně, jistěže se můžeš zaškrtáním všech příplatkových opcí dostat do úplně jiných cenových relací, ale některé volby mohou být už z podstaty nesmyslné. Např.když chce někdo manuál, nezaškrtne DSG za 60 tisíc.

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  17:06

    « Re: Cena auta

    Nestačilo by to ani v rámci českého ceníku/konfigurátoru, když v českém konfigurátoru zatrhneš všechny možné (které lze zatrhnou najednou) položky, jsi na čísle 1.157.500,- Kč, což má do těch 930 tis. poměrně dost daleko, za ten rozdíl lze koupit třeba novou Fabii v základu.

    P.S. Mimochodem jsem při tom přišel na zajímavou věc, pokud chceš 19" kola, nemůžeš k nim mít panoramatickou střechu, a to jak u nás, tak v Německu.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:49

    « Re: Re: Cena auta

    V rámci českého ceníku by to možná i stačilo. Je přeci jen chudší. Ale v Německu ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:47

    « Re: Re: Podvozek A3

    Hlavně, že ti sednul. Nákup konfigurace, kterou sis dopředu nevyzkoušel, je vždy trochu adrenalin. Není to autíčko za stovku. :-) A přidávám se k pochvalným hlasům za recenzi.

    Jinak Audi nabízí i levnější navigaci. Ne jen MMI Touch. Pokud jde o ovládání, jestli točíš doleva, nebo doprava, záleží, na jaké straně menu je oblouk. Po něm se vlastně pohybuješ. Když je vlevo, tak se na další položku dostaneš logicky otočením doleva (tedy proti směru hodinových ručiček). Nevím, jestli jsem jediný, komu to připadá logické. :-) Ale přiznávám, že bych se bez toho obešel.

    Mimochodem, označení CoD je starší než ACT. Tenhle motor byl představen v A1 Sportback. Pokud mě tedy paměť nešálí.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  16:24

    « Re: Cena auta

    "plně vybavené"? Pokud to myslíš absolutně (vše co lze objednat), tak to určitě stačit nebude, přece jen příplatková nabídka Golfu není úplně typicky mainstreamová. Pokud to bereš, jako vše co bys potřeboval ty, pak asi ano, ale to nebude "plně vybavené" ve smyslu v jakém se tohle slovní spojení obvykle používá.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:21

    « Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Řekl bych, že se i v ČR prodá dost takových těch holátek. Stačí se podívat na skladovky třeba BMW. Je dost dobře možné, že tvoří většinu prodejů. Stejně jako většina A6 se prodá pod 1,8 milionu.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Troufám si říct, že plně vybavené GTI za 930 tisíc (ceníkových) nedostaneš. :-) Navíc nikde nepsal, že za to auto skutečně zaplatil 930 tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  16:06

    « Re: Re: Re: A3SB vs Golf

    Pohon všech kol ti může pomoci zatáčku projet rychleji. Ale to znamená, že chceš jezdit rychle - a to bude chtít něco lepšího než 1,6. Navíc taková jízda bude kolikrát za hranicí předpisů. Osobně si myslím, že čtyřkolka není pro nevalné řidiče. Umí to být mrchy zrádné. Pokud to potřebuješ na zimu, dobrá. Pokud to chceš na zatáčky, tak se na to vykašli. Když pojedeš klidně, tak ti bude čtyřkolka na suchu naprosto k ničemu. Stabilitu nevylepší, protože žádný problém se stabilitou mít nebudeš. Až budeš chtít řezat zatáčky (a budeš na to mít schopnosti), tak se podívej na GTI Performance. Haldex to nemá, ale tohle auto chceš (v rámci nabídky Golfu).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  16:03

    « Re: Podvozek A3

    A u R8 máš zkušenost i ve smyslu srovnání R8 s adaptivním podvozkem a naopak bez něj? Já jsem s verzí bez něj (u R8) nejel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 09.11.13  16:03

    « Re: Re: Pekne

    A aj by som zabudol, :yes: za Apollo 440
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:50

    « Re: A3SB vs Golf

    I když máš bohatý rozpočet, je Golf vážný soupeř. Natož, když máš rozpočet omezený. Asi nejsilnější zbraní A3 je interiér. Musíš si sám odpovědět, jestli ti to za ty peníze stojí. A3 není zrovna volba rozumu. Jestli to auto opravdu chceš a máš na něj, klidně si udělej radost. Pokud ne, Golf bude nejspíš lepší volba. (Mluvím o vyšších verzích Golfu, jen pro ujasnění - tedy Highline a výše.)
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 09.11.13  15:42

    « Re: Podvozek A3

    Popravdě, měl jsem obavy z takového podvozku. Jeho chování na silnici je ale opravdu příkladné z hlediska vyvážení sportovního chování v zatáčkách, kdy se karoserie auta nenaklání a A3 perfektně drží stopu (při výjezdu ze zatáčky - zvlášť když se "utahuje" ve vyšších rychlostech je jen třeba mít na paměti pohon přední nápravy a případně nejezdit s vypnutým stailizačním systémem) a zároveň poskytuje dostatečný komfort, to znamená, že přes nerovnosti jezdí měkce, hladce bez rázů a bouchání nebo snahy ovlivnit jakkoliv řízení. Právě proto se nad ním rozplývám, práce tlumičů a jejich nastavení je příkladné. A právě komfort jízdy je to, co mi chybělo u GTI. Golf byl postaven na sedmnáctkách, ale byl zároveň jakoby tvrdší, chyběla mu rozhodně ta elegance v případě, že silnice nebyla ideální. Nejvíce jsem to poznal při jízdách po D1. Tam kde se A3 přenáší přes spáry a hrboly s grácií, tam mě už podvozek GTI vyloženě unavoval. Bavíme se ale o autech s daty narození 2006 a 2013. Myslím, že dnešní GTI je na tom poněkud jinak - lépe. Bohužel s adaptivním podvozkem u A3 zkušenosti nemám. Mám ale zkušenosti s adaptivním podvozkem u R8.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rapid Sportback

    Samozřejmě, že můžou sdílet hodně univerzálních dílů. A pravděpodobně sdílí. A3 je Golf s pár vylepšeními na místech, kde to má smysl. Plus jiný, v mých očích lepší, interiér a o něco širší nabídka příplatků. Snad nechceš říct, že Rapid jezdí jako Golf. Nebo že je tahle A3 horší než předchozí generace. Takže nevím, o co ti jde. Kromě provokování.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ondrej-Samal

    Ondřej Šámal 09.11.13  15:34

    « Re: Re: Re: Re: Cena auta

    Málokdo bude kupovat prémiový segment C za 750 000 Kč, to souhlasím. Ale jen u nás. Západní trhy jsou v tomto ohledu úplně jiné. Například v Německu jezdí mraky Audi A6 2.0 TDI, BMW 520i nebo Mercedesů E 200 ve velmi střídmé výbavě. A rozhodně to není pozérství. Naopak. Ti lidé prostě chtějí lepší značku a nemusejí mít v autě výbavu za 1/3 PC auta. U nás je situace naprosto opačná. Než by člověk jezdil v základní trojce 320d bez navigace a kůže, raději zvolí Superba Elegance s pohonem všech kol.
    Já bych na tvém místě zvolil raději Golfa, za ty peníze bych měl plně vybavené GTI Performance a ještě by mi možná něco zbylo. Už Golf je totiž tak dobrý, že více pro mě ani netřeba. Nicméně chápu, že každý má jiné preference. A když navíc člověk dostane zajímavou nabídku, tak vlastně proč ne. Nová A3 se mi líbí, ještě víc se mi ale zamluvá ve verzi sedan, jelikož tíhnu k tříprostorovým karoseriím.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:26

    « Re: Re: Twincharger v aktuální 1.4 T(F)SI 103kW???

    V EOTY je několik 1,4 TSI. Pro neznalé trochu matoucí. A protože se pořád twincharger nabízí, najdeš ho pořád v anketě. Jen ne každá silnější 1,4 je twincharger.
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  15:23

    « Podvozek A3

    V recenzi se docela rozplýváš nad podvozkem nové A3, a to i přesto, že nejde o podvozek adaptivní a auto je na 18"kách. Můžu se teda zeptat na tvé srovnání tohoto podvozku s tím u Golfu V GTI na který tu máš také recenzi? A máš nějakou zkušenost i s adaptivním podvozkem u A3?
    Díky moc za případné odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.11.13  15:23

    « Re: Paráda :).

    Tenhle motor má "jen" turbo. Twincharger by nástupce dostat neměl. A dělal se i jako 103/ 110/ 118/ 125/ 136 kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 09.11.13  13:36

    « Re: Pekne

    Děkuji moc za pochvalu i za přání. Zatím slouží, uvidíme po pár měsících. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.11.13  12:56

    « Re: A3SB vs Golf

    Neplatí to ale zcela obecně. Navíc se do té zatáčky musíš nejdřív rozjet, a ne každá zatáčka má před sebou rovný úsek (lépe bez výraznějšího stoupání), kde by měl Golf s 1.6TDI čas/prostor se patřičně rozjet.
    Multilink a 6ti kvalt jsou (jak už bylo napsáno) nespornýnm přínosem, ale ty získáš i u 2,0 TDI spolu s lepší dynamikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kellytom

    Kellytom 09.11.13  11:57

    « Re: Re: A3SB vs Golf

    ved píšem, že sa tak nevyznám bolo mi tak povedane, že rychlejšie prejdeš s 4x4 zatačku.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…