Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 09.11.13 17:06
« Re: Cena auta
Nestačilo by to ani v rámci českého ceníku/konfigurátoru, když v českém konfigurátoru zatrhneš všechny možné (které lze zatrhnou najednou) položky, jsi na čísle 1.157.500,- Kč, což má do těch 930 tis. poměrně dost daleko, za ten rozdíl lze koupit třeba novou Fabii v základu.
P.S. Mimochodem jsem při tom přišel na zajímavou věc, pokud chceš 19" kola, nemůžeš k nim mít panoramatickou střechu, a to jak u nás, tak v Německu. -
_MT_ 09.11.13 16:47
« Re: Re: Podvozek A3
Hlavně, že ti sednul. Nákup konfigurace, kterou sis dopředu nevyzkoušel, je vždy trochu adrenalin. Není to autíčko za stovku. :-) A přidávám se k pochvalným hlasům za recenzi.
Jinak Audi nabízí i levnější navigaci. Ne jen MMI Touch. Pokud jde o ovládání, jestli točíš doleva, nebo doprava, záleží, na jaké straně menu je oblouk. Po něm se vlastně pohybuješ. Když je vlevo, tak se na další položku dostaneš logicky otočením doleva (tedy proti směru hodinových ručiček). Nevím, jestli jsem jediný, komu to připadá logické. :-) Ale přiznávám, že bych se bez toho obešel.
Mimochodem, označení CoD je starší než ACT. Tenhle motor byl představen v A1 Sportback. Pokud mě tedy paměť nešálí. -
white label 09.11.13 16:24
« Re: Cena auta
"plně vybavené"? Pokud to myslíš absolutně (vše co lze objednat), tak to určitě stačit nebude, přece jen příplatková nabídka Golfu není úplně typicky mainstreamová. Pokud to bereš, jako vše co bys potřeboval ty, pak asi ano, ale to nebude "plně vybavené" ve smyslu v jakém se tohle slovní spojení obvykle používá. -
_MT_ 09.11.13 16:06
« Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Pohon všech kol ti může pomoci zatáčku projet rychleji. Ale to znamená, že chceš jezdit rychle - a to bude chtít něco lepšího než 1,6. Navíc taková jízda bude kolikrát za hranicí předpisů. Osobně si myslím, že čtyřkolka není pro nevalné řidiče. Umí to být mrchy zrádné. Pokud to potřebuješ na zimu, dobrá. Pokud to chceš na zatáčky, tak se na to vykašli. Když pojedeš klidně, tak ti bude čtyřkolka na suchu naprosto k ničemu. Stabilitu nevylepší, protože žádný problém se stabilitou mít nebudeš. Až budeš chtít řezat zatáčky (a budeš na to mít schopnosti), tak se podívej na GTI Performance. Haldex to nemá, ale tohle auto chceš (v rámci nabídky Golfu). -
_MT_ 09.11.13 15:50
« Re: A3SB vs Golf
I když máš bohatý rozpočet, je Golf vážný soupeř. Natož, když máš rozpočet omezený. Asi nejsilnější zbraní A3 je interiér. Musíš si sám odpovědět, jestli ti to za ty peníze stojí. A3 není zrovna volba rozumu. Jestli to auto opravdu chceš a máš na něj, klidně si udělej radost. Pokud ne, Golf bude nejspíš lepší volba. (Mluvím o vyšších verzích Golfu, jen pro ujasnění - tedy Highline a výše.) -
stealth01 09.11.13 15:42
« Re: Podvozek A3
Popravdě, měl jsem obavy z takového podvozku. Jeho chování na silnici je ale opravdu příkladné z hlediska vyvážení sportovního chování v zatáčkách, kdy se karoserie auta nenaklání a A3 perfektně drží stopu (při výjezdu ze zatáčky - zvlášť když se "utahuje" ve vyšších rychlostech je jen třeba mít na paměti pohon přední nápravy a případně nejezdit s vypnutým stailizačním systémem) a zároveň poskytuje dostatečný komfort, to znamená, že přes nerovnosti jezdí měkce, hladce bez rázů a bouchání nebo snahy ovlivnit jakkoliv řízení. Právě proto se nad ním rozplývám, práce tlumičů a jejich nastavení je příkladné. A právě komfort jízdy je to, co mi chybělo u GTI. Golf byl postaven na sedmnáctkách, ale byl zároveň jakoby tvrdší, chyběla mu rozhodně ta elegance v případě, že silnice nebyla ideální. Nejvíce jsem to poznal při jízdách po D1. Tam kde se A3 přenáší přes spáry a hrboly s grácií, tam mě už podvozek GTI vyloženě unavoval. Bavíme se ale o autech s daty narození 2006 a 2013. Myslím, že dnešní GTI je na tom poněkud jinak - lépe. Bohužel s adaptivním podvozkem u A3 zkušenosti nemám. Mám ale zkušenosti s adaptivním podvozkem u R8. -
_MT_ 09.11.13 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Rapid Sportback
Samozřejmě, že můžou sdílet hodně univerzálních dílů. A pravděpodobně sdílí. A3 je Golf s pár vylepšeními na místech, kde to má smysl. Plus jiný, v mých očích lepší, interiér a o něco širší nabídka příplatků. Snad nechceš říct, že Rapid jezdí jako Golf. Nebo že je tahle A3 horší než předchozí generace. Takže nevím, o co ti jde. Kromě provokování. -
Ondřej Šámal 09.11.13 15:34
« Re: Re: Re: Re: Cena auta
Málokdo bude kupovat prémiový segment C za 750 000 Kč, to souhlasím. Ale jen u nás. Západní trhy jsou v tomto ohledu úplně jiné. Například v Německu jezdí mraky Audi A6 2.0 TDI, BMW 520i nebo Mercedesů E 200 ve velmi střídmé výbavě. A rozhodně to není pozérství. Naopak. Ti lidé prostě chtějí lepší značku a nemusejí mít v autě výbavu za 1/3 PC auta. U nás je situace naprosto opačná. Než by člověk jezdil v základní trojce 320d bez navigace a kůže, raději zvolí Superba Elegance s pohonem všech kol.
Já bych na tvém místě zvolil raději Golfa, za ty peníze bych měl plně vybavené GTI Performance a ještě by mi možná něco zbylo. Už Golf je totiž tak dobrý, že více pro mě ani netřeba. Nicméně chápu, že každý má jiné preference. A když navíc člověk dostane zajímavou nabídku, tak vlastně proč ne. Nová A3 se mi líbí, ještě víc se mi ale zamluvá ve verzi sedan, jelikož tíhnu k tříprostorovým karoseriím.
-
white label 09.11.13 15:23
« Podvozek A3
V recenzi se docela rozplýváš nad podvozkem nové A3, a to i přesto, že nejde o podvozek adaptivní a auto je na 18"kách. Můžu se teda zeptat na tvé srovnání tohoto podvozku s tím u Golfu V GTI na který tu máš také recenzi? A máš nějakou zkušenost i s adaptivním podvozkem u A3?
Díky moc za případné odpovědi. -
white label 09.11.13 12:56
« Re: A3SB vs Golf
Neplatí to ale zcela obecně. Navíc se do té zatáčky musíš nejdřív rozjet, a ne každá zatáčka má před sebou rovný úsek (lépe bez výraznějšího stoupání), kde by měl Golf s 1.6TDI čas/prostor se patřičně rozjet.
Multilink a 6ti kvalt jsou (jak už bylo napsáno) nespornýnm přínosem, ale ty získáš i u 2,0 TDI spolu s lepší dynamikou.
Ale vážně, jistěže se můžeš zaškrtáním všech příplatkových opcí dostat do úplně jiných cenových relací, ale některé volby mohou být už z podstaty nesmyslné. Např.když chce někdo manuál, nezaškrtne DSG za 60 tisíc.