Diskuse

Citroën C4 (2011)

28.8.2011

Konečne som si našiel čas na napísanie recenzie. Napíšem len v skratke prečo práve C4. Takže ako čas plynul prišiel čas na predaj nášho od nova kúpeného…

 

Citroen C4 (sher-wood)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 19.09.11  19:54

    « Re: HDI vs. VTi

    Čau Ronaulte, já osobně si myslím, že do velikosti auta 207 (ikdyž SW) je nafta holý nesmysl. Jednak výrobci u těchto malých aut šetří na tlumících hmotách, což u benzínu není tolik poznat, za druhé se podle mě nafta vyplatí minimálně od auta velikosti P 308/Octávka ( a podobné) výš. U malých aut je rozdíl ve spotřebě minimální, (pokud je nekroutíš po dálnici stále 160). Právě až s větší hmotností auta se nůžky spotřeby čím dál víc rozevírají. Taky ještě s rychlostí, např Octávka (1.8T) mi při 200km/h ukazovala aktuální spotřebu okolo 20l/100km, Jetta ukazuje okolo 12-13l.
    Například do Peugeota 107, díky minimálnímu rozdílu ve spotřebě mezi benzínem a naftou a vzledem k tomu podstatným rozdílem finančním, přestali s příchodem normy Euro5 naftu montovat úplně...
    Měj se, čau
    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.11  19:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    No právě, nechal se "naočkovat" a klidně si toho diesela koupil, kdyby jen počítal a počítal, tam mu to vyjde jinak. A třeba příště už takhle "zlobit" nebude. >:D A vůbec, já mám komu co povídat, vždyť se podívej, jakým podivným způsobem si vybírám auto já. :-| >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.11  19:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    >:-[]

    Kromě srdce existuje i pěněženka, a to je vůbec ten největší problém. ;-)

    Chladný kalkul je poněkud dramatický vyjádření a hlavně to nebylo myšleno a priori ve prospěch dieselu. Někdo jezdí míň a koupí si diesel,někdo jezdí hodně a klidně si koupí V8 benzín. Áda by pro diesel a palubku bez kelímků položil život >:D , ty zas máš nejspíš raději benzín. No a já jsem rozpolcenej a snažím se to posuzovat kus od kusu. Chvála rozmanitosti...neboť bez ní by život byl instantní, takovej "amarounovatej".
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.09.11  18:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    No jenže to nebylo nějaké srdce, on nikdy diesela neměl ani s ním nejel, ani řídil, prostě se v práci nechal uchlácholit od spolupracovníků, že Octavia TDI jezdí za 4 a táhne vodspodu a jak je super mít naftu.
    Popravdě teď sice ocenuje, že HDI táhne oproti Laguně s atmosférickou 1,6 opravdu pěkně, žere taky do šesti, ale z druhé strany vždy jak přesedne zase do Laguny, tak je potěšen tou tichostí motoru atd... a že litr LPG stojí 14,40 Kč ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 19.09.11  18:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    Hm, tak chladný kalkul jo? A po večerech řežu na cirkulárce koťátka. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 19.09.11  15:25

    « Re: HDI vs. VTi

    Kolega kupil Nissan Qashqai 1, 1.6i benzín, predný pohon, cena 780 000Sk. Autu ľahli tlmiče pri 20 000 km a to jazdil 90% mesto. Auto kupené asi v roku 2008 myslím. tiež sa dá povedať, že keď chcel vyššie sedenie mohol vybrať auto jazdené za 500 000 zánovné 4x4 a nie ako on predohonku a 280 000 mohol mať na nahradné diely alebo dovolenku. Tých 700€ čo som doplatil je nič v porovnaní koľko áut si ľudia kúpia v porovnaní s ich potrebami. Sused kúpil Chevrolet Spark za 260 000 a za 3 roky ma najazdené 3000 a to do toho auta presedlal z Favorita. Spark ma hodnotu pár tisíc eur a tú istu robotu by odkrútil aj ten Favorit. Každý podľa svojej chuti a gusta.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.11  11:32

    « Re: Re: HDI vs. VTi

    Projížděl jsem hned po sobě 1.6 THP 156k a 2.0 HDI 150k v 5008čce. Krátká a dost členitá příměstská trasa cca 15 km. Oba motory zvládaly 5008 (THP cca 1690 kg, HDI 1750 kg) bez problémů, rozdíl 100Nm ve prospěch nafty je samozřejmě znát, jenže THP má znatelně plynulejší náběh bez propadu. THP bylo tichounké, s vytočením má pěkný zvuk, HDI bylo hlučnější. Pružnost u obou dobrá. Celkově velmi příjemné svezení s oběma. Spotřeba po 15 km - THP 9.5, HDI 7.2. Rozdíl v ceně 40.000 ve prospěch THP. Asi bych musel hodně přemýšlet, který bych vzal - a to je rozhodně pochvala pro THP.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.11  11:15

    « Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    Zrovna tvůj táta (a mnoho dalších) je příkladem toho, jak touha (srdce) občas převálcuje chladný kalkul. A je to tak dobře, osobně nesnáším, když se někomu vysvětluje, jak by mu na 15.000 km ročně stačil benzín nebo třeba proč tak silnej motor, když přece u nás ho v rámci zákonných limitů vůbec nevyužiješ. Každému co má rád. Že pak třeba zjistí, že mu to tak docela nevyhovuje, to už je jiná věc.

  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 19.09.11  09:46

    « Re: HDI vs. VTi

    zase na druhej strane keď si pozrieme koľko ľudí jazdí po meste, nechá si doviesť auto zo zahraničia a dovolím si povedať, že 90% áut dovezených tvorí NAFTA. Nemyslím si, že je potrebné rozmýslaľ či 1.6 VTI alebo doplatiť 700€ do 1.6 HDI.
    Nápodobne je zbytočné polemizovať ci kúpiť škodofku Elegance zánovnú 1.9 TDI alebo nové auto za rovnakú cenu aj keď za chudobnejšiu výbavu, ale rovnaké peniaze. A to najazdí 10 000 km ročne a aj to 80% mesto.
    Kto chce šetríť tak vonkoncom si nekúpi auto ! Lebo každé auto bez rozdielu spoľahlivosti, veku je vyhanač peňazí z peňaženky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 18.09.11  22:28

    « Re: Re: HDI vs. VTi

    Já zkoušel 1,6 THP 147 kW v RCZ a... jedno z nejlepších svezení, co jsem zatím zažil. Ono celkově je to auto vyladěné snad nejlépe z celé francouzské palety aut na trhu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 18.09.11  22:26

    « Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    No... já mám s ním zkušenosti z 308 a 207, který máme doma...
    U bou aut je to podobné s charakterem. ROzhodně bych netvrdil, že je podobný benzínu, turboefekt a turbodíra je tam patrná pořád notně. Vytáčet jej má smysl tak do 3500 otáček, pod 1500 se mu vůbec nechce, takže pro mne, čili člověka, který má atmosférický benzín je trochu nezvyk, že se ušaltruju. Já u benzínu prostě když nespěchá m hodím pětku i v 50 km/h u 1100 otáček a nechám ji tam skoro napořád, s taťkovou 207 třeba více řadit.
    Rozdíl je u těch aut se stejným motorem s hlučností. 207 je přecejen B segment, tak odhlučnění odpovídá danému segmentu, což je poznat hlavně u HDI. Dokud je motor studený, tak o sobě dává dieselově znát dost znatelně, po zahřátí se ale zklidní. Zvenku jde ale pořád poznat, že auto jede na naftu. Řekl bych, že po zahřátí je 1,5 dCi od Renaultu kultivovanější. A samozřejmě 207 s 1,4 VTi je o dost tišší.
    U 308 je to trochu jinak, ta je totiž velmi kvalitně odhlučněná a to i v rámci své třídy (dovolím si tvrdit, že o ligu výše než i30 nebo Focus), takže i po studeném startu se nekoná tragédie, navíc po zahřátí je v autě akustická pohoda.
    Jel jsem i 308 s 82 kW a motor byl přecejen živší, nicméně pro klidného řidiče by stačila i ta slabší verze.

    Jo a spotřeba. Taťka má dlouhodobou cca 5,5 až 5,7, ale jezdí hlavně krátké trasy do práce, což je pro diesel přecejen slabší parketa (já mu to říkal, že si má vzít VTi), ale třeba mimo město na trochu delší trase, když si auto občas pučuju, tak není problém jet i pod pět při dosti svižné jízdě (a že 207 s těmihle Nm dost k předjíždění oproti Laguně svádí). Na dálnici jel taťka ve čtyřech lidech s plným kufrem s tempomatem na 130 za 5,3 l/100 km což je podle mě moc pěkné.

    Já osobně bych v otcově roli volil 308 VTi, v případě 207 také 1,6 VTi. Ve své volbě, kdy jezdím dlouhé trasy, tak bych váhal mezi 1,6 HDI 82 kW a 1,6 THP... bylo by to rozhodování mezi rozumem a srdcem... ale při mých 30 tis. km ročně už je to hodně na straně HDI...
  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 18.09.11  21:49

    « Re: HDI vs. VTi

    1.6 THP som skúšal vo Vysokých Tatrách na cestách a ten šľapal skvele.
  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 18.09.11  21:46

    « Re: Re: HDI vs. VTi

    odporúčam. z pohľadu vodiča budeš mať určite problém či už počuť motor alebo z vonku rozoznať. u TDI nie je čo riešiť.
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 18.09.11  17:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    motor THP 115kw bych nebral jako sportovní verzi, za tu by se mohl vydávat THP 147kw stejně jako v P308 ;-) Já si myslím, že během roku se manuál v C4 určitě objeví...
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 18.09.11  14:14

    « Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    Pri motore ktorý vyhral niekoľko cien a ktoré ladilo PSA spolu s BMW sa nie je čomu diviť. Turbo pomáha malému motoru dodať krútiaci moment v nízkych až stredných otáčkach a pripomína tak diesel. Má však širšie spektrum otáčok a slušnú výkonovú špičku. :-)
    Základná téma však bola iná a to rozdiel medzi slabšou a silnejšou variantou 1.6Hdi, keďže majiteľ značne inklinuje k nižšej spotrebe ako radosti z jazdy.

    bicak77: C4 sa v poslednej generácii odklonila od športových chúťok na rozdiel od minulých rokov (model C4 VTS), preto asi nezvažujú danú motorizáciu s manuálom. Suplujú to vydareným radom DS a ľudia túžiaci po ničom výnimočnom si radi priplatia...
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 18.09.11  08:07

    « Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi

    Tady jsi uhodil hřebíček přímo na hlavičku. Když pominu pořizovací cenu, THP je určitě ten nejvhodnější motor. Jsem přesvědčen, že bych jezdil se stejnou spotřebou jako ve VTi, na dálnici dokonce s menší..Nechápu politiku PSA, proč v C4 s manuálem stále nejde...
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 17.09.11  18:51

    « Re: Re: HDI vs. VTi

    Ono je to dost o tom, kolik najezdíte. Známý si koupil taky 1.6 VTi a teď nadává, proč si nepřiplatil 45 000Kč a nekoupil HDi, jak by ušetřil. Přitom najede ročně asi 10 000Km. Tak jsem mu řekl: "dej bokem 45 000Kč a postupně si z nich odepisuj při každém tankování rozdíl ve spotřebě a ceně benzín vs nafta. Po dobu jakou budeš auto provozovat než ho prodáš, jen stěží těch 45 000Kč spotřebuješ". Takže malý propočet:

    Počítejme, že HDi jede za 5 litrů a VTi za 7 tj. rozdíl 2 litrů. Počítejme, že je nafta o 1Kč levnější. Na 100km pak je cena spáleného paliva lepší o cca 77Kč u dieselu. Při nájezdu 10 000km ročně je to pak 7700Kč což vystačí na téměř 6 let, než se investice do dieselu vrátí a začnete skutečně šetřit.

    Takže resume zní:
    Pokud nejste jako já zastánce hesla "Nafta patří do kamen, ne do aut" >:-[] , pak diesela jedině v akci "diesel za cenu benzínu", nebo při vyšším nájezdu km (20 000 a víc).
  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 17.09.11  13:32

    « Re: HDI vs. VTi

    z C4 som presedlal z Peugeota 1.6 benzínu, takže červené pole vidiel aj ex pežot. V rodine máme 2 nafťáky a teda viac vyhovuje nevytáčať do červeného nakoľko aj tak kr. moment je už v červenom neefektívny.
    1.6 VTi som nevybral preto lebo spotreba je tam celkom o dosť rozdielna. Výber 68kW bol preto lebo 80kW je od 68kW drahší o cca 1000€ a od 1.6VTi 1700€. Tam už by bol v´ber jednoznačne 88kW benzín. Motor krásne tichý.
  • « 00 Reagovat !

    foto sher-wood

    sher-wood 16.09.11  10:27

    « Re: Re: eco driver

    podla tejto recenzie, kde porovnavaju 1.6 HDI 68kW a 1.6 VTi je presne tak ako vyvodili záver. Slabšia verzia je o dosť lepšia min. v spotrebe a podľa skušobnej jazdy aj v dynamike.
    Testoval som všetky 3 verzie či už 1.6 HDI 68kW, 80kW ako aj 88kW a ta mi nesedela. 80kW bola od 68kW drahšia o 1000€ a oproti 1.6 VTi 1700 ked dobre pamatám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 16.09.11  06:45

    « Re: eco driver

    Hmm, tak to nevím, kde udělali soudruzi z PSA chybu. Můj palubák se takto nechová, takže omluva :-|

    K tomu START-STOP systému - každý fanda aut, který aspoň trochu rozumí motoru, ho snad ani nemůže zapnout... ;-\

    Mej se ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…