Citroën C4 (2011)
28.8.2011Konečne som si našiel čas na napísanie recenzie. Napíšem len v skratke prečo práve C4. Takže ako čas plynul prišiel čas na predaj nášho od nova kúpeného…
Citroen C4 (sher-wood)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 18.09.11 18:31
« Re: Re: Re: Re: HDI vs. VTi
Ve vztahu benzin vs. nafta nejde jen o spotřebu. Někomu prostě projev naftového motoru vyhovuje víc, bere ho ten zápřah kolem 2.000 otáček a nechce se mu motor točit, aby jel. Donedávna pak byla u běžných aut konkurentem nafťáku udýchaná a kvůli normám uškrcená benzinová atmosféra. Příchodem turbo-benzínů se situace mění, nicméně jejich háklivost na spotřebu při těžký noze a ve srovnání s atmosférou i větší složitost a možnost drahých oprav opět staví kupujícího do pozice, kdy důležitější je to, co skutečně chce, než to, co vychází líp na papíře. Samozřejmě nemluvím o fleetech.
Jinak 1.6 THP je jízdně opravdu podařenej motor. :yes: -
bicak77 18.09.11 07:55
« Re: Re: HDI vs. VTi
Jasně, pokud jde jen o spotřebu, výběr dieslu je jasný. Osobně bych se rád v 68kw svezl, protože ze všech stran slyším jen samou chválu. Nejvíc mi na dieslech vadí jejich zvukový projev, ale HDi je prý v tomto špička a blíží se k benzínu..no prostě až bude k dipozici i dealera, ze zvědavosti vyzkouším ;-) -
Ronault. 17.09.11 20:58
« Re: Re: Re: HDI vs. VTi
Tu spotřebu bych tak optimisticky u HDI neviděl, našel 207 SW Outdoor aktuálně má 5,6, ale taky je pravda, že taťka má poslední dobou dost popojížděčky.
A k tomu tématu...
Já když koukal do cenníku 308, u C4 to bohužel nejde s manuálem, tak je dost lákavé vzít raději 1,6 THP 115 kW než 1,6 HDI 82 kW, protože ten rozdíl už není tak velký, při slušné jízdě to THP není tolik žravé, možná i méně než VTi a kombinuje obě výhody, od nízkých otáček táhne jak diesel, ale neuvadá někde při 3500 ot. min, pružný všude a zvuk perfektní... -
bicak77 17.09.11 08:26
« HDI vs. VTi
Ahoj kolego :-)
Vidím, že jsi konečně napsal recenzi, chválihodné :yes:
Chtěl jsem se jen pozastavit nad tvým srovnáním s 1.6VTi. Atmosférický benzín potřebuje jiný jízdní styl, musíš si jít pro výkon do otáček. Proto se ti zdála 1.6VTi líná. Já se rád podívám k červenému poli na otáčkoměru (v našem případě k oranžovému) :-) Ve tvrdé řeči čísel je benzín prostě dynamičtější : zrychlení z 0 na 100 absolvuje 1.6VTi o celkem podstatných 2,1s rychleji. Ale jak říkám, musíš prostě točit...Chápu, že někomu tento styl nevyhovuje a na pohodové ježdění, jehož ty jsi zřejmě zastáncem, bude určitě příjemnější tvých 68 dieselových kw.
Co se spotřeby týče, tady se benzin nechytá, to je jasný. Tipuju, že při stejném jízdním stylu budeš jezdit vždy minimálně o 2 litry méně. Když se kupovalo moje auto, byl rozdíl v ceně oproti HDi 68kw propastných 50tis Kč. V úvahu přicházelo ale spíš silnější HDi 82kw a tam už byl rozdíl 70tis Kč. Takže k mé spokojenosti se vybralo 1.6VTi, i když mám roční nájezd cca 40tis km.
Jinak vidím, že bereš recenzi zodpovědně, těším se na další postřehy a fotky. Ať C4 slouží ke spokojenosti!
:yes: -
pietromasoni 22.11.14 11:37
« spotřeba
vždy se musím smát když někdo vyzdvihuje jak usporné auto si koupil ale c4 1.6 hdi není nijak zvlášt usporne pokud jezdíte v normálním běžném režimu ve městě si to vezme svoje a na dlouhou streku na dalnici to teké vezme své at se nikdo nezlobí ale jezdit mimo mesto 75 km/h.....to ne nebo na dalnici 130 tachometrovych coz je v realu o 5km mene ..tohle promerovani tachometru nechapu pri rychlejsi jizde uz je rozdil i 7 km a to už je znat jeste jsem se nesetkal s opacnym rozdilem proc asi....chi >:D -
pietromasoni 22.11.14 11:36
« spotřeba
vždy se musím smát když někdo vyzdvihuje jak usporné auto si koupil ale c4 1.6 hdi není nijak zvlášt usporne pokud jezdíte v normálním běžném režimu ve městě si to vezme svoje a na dlouhou streku na dalnici to teké vezme své at se nikdo nezlobí ale jezdit mimo mesto 75 km/h.....to ne nebo na dalnici 130 tachometrovych coz je v realu o 5km mene ..tohle promerovani tachometru nechapu pri rychlejsi jizde uz je rozdil i 7 km a to už je znat jeste jsem se nesetkal s opacnym rozdilem proc asi....chi -
plavean 10.05.14 13:26
« Re: lebo preto ... .
No každý svého štěstí strůjcem. Jde o to že diesel se mnohem déle zahřívá než benzín a taky je háklivější na chod za studena. Proto víc trpí, když se s ním jezdí krátké trasy (a to nemluvím o tepelném komfortu posádky v zimě)...
Ještě větší problém je filtr pevných částic, který nemá šanci se při hrkání po městě zregenerovat. To bude taky ten důvod, proč ti to blbne. -