Recenze

s0va (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW 4Motion DSG Highline

9.42 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Tiguan, foto 1 Volkswagen Tiguan, foto 2 Volkswagen Tiguan, foto 3 Volkswagen Tiguan, foto 4 Volkswagen Tiguan, foto 5 Volkswagen Tiguan, foto 6 Volkswagen Tiguan, foto 7 Volkswagen Tiguan, foto 8
Volkswagen Tiguan, foto 9 Volkswagen Tiguan, foto 10 Volkswagen Tiguan, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Tigi Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:61000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Pořídli jsme si nový vůz do rodiny, tak jsem se rozhodl, že Vám zprostředkuji své pocity, dojmy, ale také cestu, která nás k němu dovedla. Impulsem k pořízení novějšího vozu byla skutečnost, že se nám narodilo miminko, které nechcete přepravovat 15 let starým autem. Mimochodem tím autem byl Passat Variant B6 2.0 FSI. Super prostorné auto, ale bralo 10 l benzínu, ať se jelo jakýmkoli jízdním stylem. A pořád se tam něco kazilo.

První věc, nechtěl jsem auto zcela nové. Racionálnější mi přijde (a hlavně excelové tabulky s výpočty TCO potvrzují), že ekonomičtější je počkat 1-3 roky, kdy cena vozu padá nejvíce a s citelnou slevou auto pořídit. Pořád je to přitom auto "skoro nové", kde se stářím nic nekazí a mění se pouze provozní kapaliny a filtry.
Vybíral jsem tedy zánovní vozidlo, které by mělo plnit funkci rodinného vozidla. Obecný a základní požadavek u takového auta je prostor, takže v úvahu připadaly větší či menší klasické kombíky.
Já jsem fanda do aut, mám rád originalitu, i když v konzervativním pojetí. Takže požadavek byl, aby to nebylo auto tuctové, kterých jsou plné silnice. Tím z výběru automaticky vypadly škodovky Octavia a Superb a taky VW Passat (chtělo to taky změnu).
Manželka měla požadavek na prvním místě bezpečnost. Aby s tím vůbec jezdila, tak to muselo mít automatickou převodovku a aby s tím neodmítala parkovat (bydlíme ve městě), tak to nesměla být takříkajíc "velká kráva". No a taky se jí líbí SUV (bezpečnost, rozhled, možná pohodlí), takže ve výběru měla své místo i SUVčka.
Kandidáti: Kombíky Volvo V60, V90, Audi A4. SUV Volvo XC60 a ... VW Tiguan. Ve výběru byl na začátku ještě Ford Puma a světe div se, škoda Kamiq. Puma z výběru vypadla, protože na propagačních fotkách vypadá notně větší, než jaká je ve skutečnosti, Kamiq to samé v bledě modrém. Je to pěkné šmrncovní autíčko, vevnitř pěkně moderní, říkal jsem si, že to bude tak akorát. Ale když jsme u dealera otevřeli kufr, tak mě ten pohled zarazil. Spíše odkládací přihrádka, tam se ani samotný kočárek nedal dát. Takže šel z kola ven. Karoq vypadal už zastarale a pak tady byl ještě Kodiaq, ale u něj se mi hrozně nelíbí ta zadní zapuštěná kola do karoserie. To bych nezkousl.
Co se týče ostatních kadidátů, já jsem preferoval kombíky, manželka spíše SUV. Ale znáte to. Nové auto si naspecifikujete do posledního detailu, ale u ojetiny prostě musíte brát to co je, případně počkat, než se něco dle představ objeví. Vhodného kandidáta jsem hledal asi půl roku a nakonec rozhodla "neviditelná ruka trhu".

Blízko jsme měli k Volvu V90, které mělo buchlé 5. dveře, to nakonec o pár desítek tisíc nevyšlo. Líbily se mi V60ky, zvlášť v nazvedané verzi cross country, ale většinou byly prostě drahé, dražší než větší V90. Holt ve Švédsku frčí velký kombíky, vozí se většinou odtud a tím že jich je hodně, tak překvapivě vychází větší auto levněji. Objevil jsem také jednu roční Audi A4, zabavený OL, nájezd skoro nic (myslím že ani ne 10 tis. km) a vyvolávací cena v aukci přívětivá. Aukci jsem dokonce vyhrál a už se radoval, jak budu jezdit skutečně téměř novým vozem za 65 % ceníkové ceny. Radost mi pak zkazil Škofin, kterému se zdála moje nejvyšší nabídnutá cena až příliš přívětivá a na prodej nepřistoupil. Uznávám, byla nízká, ale naštvali mě :-) Auto se pak objevilo ještě v jedné neveřejné aukci znovu, ale tam už to chtěl asi někdo víc než já, protože mě prostě přehodil. K radosti mé manželky, která si představovala Tiguana. Ten se taky objevil, jednoho moc pěkného prodávali policajti, kterého zabavili nějakému umělci v rámci trestního řízení. Snad 3 roky jim stál v kryté hale, měl velmi nízký nájezd a žádné vady. Rline paket, velmi vybavené auto, krásná antracitová barva. No jo, jenomže zase aukce a zase to šlo hodně do nesmyslu.
Hledání tak pokračovalo, lidi v závěru korona krize a lockdownu šíleli čím dál víc, skupovali byty, auta, prostě všechno, což tlačilo ceny nahoru a výběr dolů a v tu chvíli se objevil VW Tiguan +- podle představ. 3 leté auto z vráceného OL, s rozumným nájezdem, v dobré výbavě, v dobré specifikaci a s rozumnými příplatky, opět v aukci. To jsem si řekl "teď nebo nikdy" (rozuměj teď, nebo později a dráž) a šel do toho. Aukce se podařila, moje nabídka byla nejvyšší. Škofin s cenou souhlasil, takže jsem se teď už doopravdy mohl těšit.

Co jsem to tedy vlastně pořídil? VW Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW 4Motion DSG Highline, LED segmentové světlomety, R18 kola, do provozu 2018 a najetých 61 tis. km.

Motor: Po biturbu jsem netoužil, stačila by nám 110 kW varianta motoru, ale jak už bylo řečeno, u ojetých aut prostě berete to, co je. Takže moje pocity z biturba: Naprosto neuvěřitelný motor. Za studena je trochu hrubý, pak ale ztichne. Při běžné jízdě si vrní lehce nad volnoběhem, když potřebujete přidat, DSG zbytečně neřadí, opře se o ten veliký krouťák a zrychluje. Někde jsem četl, že recenzent to hodnotil negativně, protože prý se tomu nechce řadit, pak to nejede a kdesi cosi. Já k tomu můžu říct to, že lidi jsou už i líní šlapat na plyn. Když se totiž sešlápne víc (třeba až za půlku dráhy), tak to samozřejmě podřadí a adevátně zrychluje. Mě se ale líbí, že to zběsile neřadí při potřebě každého zrychlení. Je to příjemné a civilizované, hlavně manželce se s tím příjemně jezdí. Když to naopak dáte do sportu, kde si to udrží lehce vyšší otáčky a plynový pedál prošlápnete, DSG o stupeň podřadí a je z toho raketa. To se zase kouzlí úsměv mě. Ne Redbull, ale biturbo dává křídla. Nejvíc jsem se smál na dálnici při výjezdu z omezených úseků. Představte si, jak za vámi jedou všechny ty superby a octavie, nadržené, že už to zase rozpálí z 80 na 140. Vy tam necháte zařazenou 7 a jen dáte plnej. Ve zpětném zrcátku pak vidíte, jak se těm stíhačkám nadlehčuje předek od toho jak na to šlapou, přitom se vám vzdalují a překvapeně řadí pravý pruh :D
Motor má díky tandemu turbodmychadel krásný lineární "benzínový" charakter. Žádná turbodíra, žádné hledání ideálních otáček. V nízkých otáčkách tlačí menší vysokotlaké turbo, ve vyšších práci přebírá vetší nízkotlaké. Je to plynulé a vy cítíte jen nekončící zátah. Je to fakt super a nakonec jsem rád, že ho mám, protože budu mít za pár let na co vzpomínat. Tohle totiž už v dnešní elektro eko bio době nikdo nikdy nevyrobí.
Smířený jsem proto byl se spotřebou třeba 9 l, kterou jsem považoval tak za adekvátní (všechno pod 10 dobrý). O to větší překvapení je, když nám PP ukazuje dlouhodobý průměr kolem 6,5 l (manželka míň, já víc). Nádrž má 60 l, takže při troše snahy i tisíc km na jednu nádrž? Má to 1810 kg, aerodynamiku krabice od bot, výkon 240 koní.. Pořád čekám na nějaký háček, to se mi zdá neuvěřitelné, takovou spotřebu má fabie (já vím, benzin vs nafta, jablka a hrušky, ale přeci jen). Je pravda, že jsem spotřebu neměřil od dotankování a proto podezřívám PP, že trochu kecá a proměřuje. Asi mi to nedá časem to opravdu změřím sám. Zvědavý jsem také na servisní spolehlivost. Prošel jsem ale všechna možná fóra a nikdo si na nic nestěžuje. Prý drží jak motor, tak DSG. Převodovka je typu DQ 500, stavěná až na 600 Nm krouťák (motor dává 500 Nm). Prý se dávala i do RS3. Když se mění olejová náplň každých 60 tis. km, tak by měla auto přežít. Spojky samotné už tak drahé nejsou. Tak snad to tak bude. Jen když se u motoru porouchá turbo, tak se musí měnit obě dvě naráz (au), ale zase měly by vydržet "stovky tisíc". Tak uvidíme.

Interiér: Kdo zná koncern, je tady jako doma. Už tady jsou vymoženosti jako digitální kokpit nebo velká obrazovka infotainmantu, ale ještě nebyla v plném proudu mánie "všechno ovládání na tabletu", takže jsou tu pěkná fyzická tlačítka k ovládání klimatizace, fyzická talčítka na volantu, kolem "řadičky" a tak. V této výbavě to taky už vypadá hezky, alcantara na sedadlech, jemné ambientní osvětlení, bezklíčové odemykání a startování, je tam bezdrátová nabíječka na mobil a všechny možné asistenty, včetně adaptivního tempomatu, elektrický kufr. K tomu kufru, kdyby to byl Allspace, bylo by to asi lepší :-) S malým mimčem je prostě malý. Kvůli velkému sání u motoru je navíc umístěná baterka místo rezervy, z čehož plynou 2 skutečnosti. 1) Je tu jen lepící sada místo plnohodnotného kola a 2) plato zavazadelníku nejde dát níž, tak jako to jde ve standardních verzích. O to je kufr menší. Na každodenní život se to dá a na větší výlety a dovolené holt budu muset dokoupit příčníky na hagusy a budeme si půjčovat rakev na střechu.

Jinak jsem nadšený, takže mé hodnocení musíte brát s rezervou. Je to taky první auto, které jsem si skutečně koupil. Takže chápete, že je to pro mě teď nejlepší auto na světě. :-)

Silné stránky

Motor
Spotřeba paliva
Vnitřní prostor (kromě kufru)
Pohodlné
Elektrický přístup vč. pátých dveří
DLA - LED světla s vykrýváním protijedoucích aut. Teď v létě jsem ještě pořádně nevyzkoušel, ale funguje dobře. Těším se, až bude zima a pořád tma, bude čas na pořádné testování :-)

Slabé stránky

Malý zavazadlový prostor
Nemá rezervní kolo

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pán využívající OL byl ještě rozumný, motorový olej byl měněn po 25 a následně po 23 tis. km a olej v převodovce v 48 tis. km. Já jsem mot. olej nechal vyměnit po těch 13 tis. a do budoucna budu měnit po +- 15 tis km. Vyměněn byl i olej v haldexu + brzdovka, nechával jsem vše dělat v AZ SERVIS Brno, kde mě teda naštvali. Dovezl jsem si vlastní mot. olej, že ho tam chci dát. Ze strany servisu jsem byl však odmítnut s tím, že musím koupit jejich olej za 850 Kč/litr! Za to jsem koupil celé 5l originální balení. S tím jsem se setkal poprvé, že bych neměl volby. Technik za nic nemohl, prý výmysl vedení. Chápu, že musí vydělávat, ale je to moje auto, už bez tovární záruky, já si přece budu určovat co chci do vlastního auta. Pokud mám vlastní materiál, který je kvalitativně srovnatelný s originálem, nebo lepší, tak není důvod zákazníka odmítat. Nutit zákazníky do koupi vlastního materiálu na místě proto považuji za nekalou obchodní praktiku. No zaplatil jsem nesmysl (jen pro představu - výměna motorového oleje, olejového filtru, oleje v haldexu, výměna brzdové kapaliny, kontrola geometrie - 12 000 Kč). Už mě tam neuvidí. Sám jsem si následně vyměnil vzduchový, kabinový i palivový filtr. Vše (kromě kabinového) prý předepsaný interval 90 tis. km - hloupost. Kvůli turbům to chce čistý vzduch ze sání a kvůli vysokotlakému čerpadlu a drahým vstřikovačům čistou naftu. Mohl jsem si to nechat udělat v tom servisu, ale to by to nestálo celkem do tisícovky a neměl bych z toho takovou radost.

Přestalo mě bavit pořád myslet na vypínání stop/start systému. Tak jsem odpojil datový konektor od čidla baterie. Auto tak neví hodnotu nabití akumulátoru a motor nezhasne. Také to řeší problém s "inteligentním" dobíjením baterie, které nechává baterii polovybitou, před smrtí. Teď to alternátorem nabíjí konstantně tak, jak má. Kromě probliknutí "závada stop start systému" to žádné chyby nehlásí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno z neveřejné aukce. Borci z Volkswagenu to mají trochu na háku, ale dodrželi vše dle podmínek, takže v pohodě.
Super je, že se auto kupovalo vlastně přímo od Volkswagenu (formálně Škofin), takže odpadla polovina starostí ohledně prověřování právního stavu - jestli není kradené, v zástavě, jestli nespadá do insolvence, neprodává majitel v exekuci apod. Jasný byl také kilometrový nájezd a servisní historie.

Výhledové úpravy

Výhledově chci pořídit druhou sadu kol, chci Victoria falls 19 palců na léto. Profil mají slušných 50, takže počítám, že komfort bude stále na dobré úrovni. Teď tam jsou R18 s profilem 55, budou na zimu.

Až se dojedou stávající destičky, tak udělám nové brzdy, s většími kotouči asi od Brembo (max myslím 340 mm). I teď to brzdí dobře, ale mohlo by ještě lépe. Budu to brát jako investici do zlepšení aktivní bezpečnosti.

 

Novinky v recenzi

25.8.2021 08:55

Reálná spotřeba paliva

Změřil jsem spotřebu paliva podle dotankování a zjistil tak zajímavé skutečnosti. Předně, PP je optimista. Řidiče chlácholí spotřebou o 0,5 až 0,6 l menší, něž jaká je skutečnost, resp. než to, za co zaplatíte u stojanu na čerpací stanici. Ukazuje-li nám Tiguan dlouhodobou spotřebu 6,5 l, tak fakticky oscilujeme kolem 7 l / 100 km. Naftu aditivuji VIFem dle doporučeného dávkování a skladba našich cest je 80 % rychlostní/okresní silnice, 10 % dálnice, 10 % město. Jezdím svižně, nebojím se předjíždět, leč plynule a předvídám.
Čistě městský provoz pak znamená hodnoty i přes 9 l nafty na 100 km, což je podle mě důsledek vyšší hmotnosti auta (1 810 kg) a nutnosti častých rozjezdů. Mají-li ostatní šoféři s Bi-TDI vyšší podíl města, chápu jejich vyšší spotřebu. Na podobné hodnoty se bude nepochybně dostávat i ten, kdo jezdí stylem brzda-plyn a získanou kinetickou energii pálí na brzdových kotoučích.


Další vozy Volkswagen Tiguan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Funguje vše jak má.

praktičnost
8

Menší kufr.

prostornost
8

Menší kufr, jinak je prostoru do všech stran dost.

jízdní vlastnosti
10

Za mě to jede suprově. Nejsem teda okruhový jezdec ani profesionál.

jízdní komfort
10

Tlumiče tlumí, hodně pobere vysoký profil pneumatik.

provozní náklady
10

Nízká spotřeba, servis si budu řešit kombinovaně sám/specializovaný servis. Autorizovaný servis není opravna, to je předražená měnírna dílů.

náhradní díly
10

Je to Volkswagen, takže běžné díly za běžné ceny.

výkon motoru
10

Výkon skvělý, srovnatelný s běžnými šestiválci.

spotřeba
10

Průměr 6,5 dle PP.

hlučnost motoru
9

Vždycky to může být ještě lepší, ale jsem spokojen.

kvalita sedadel
10

Ergo sedadla s alcantarou, super.

brzdy
9

Brzdí dobře, mohly by být ostřejší.

zavazadlový prostor
7

Nemůžu říct, že by byl malý. Ale Allspace by měl 10 bodů.






Blesk.cz

Prasečí zrůda z hlubin: Rybáři vytáhli z vody obludného žraloka

Prasečí zrůda z hlubin: Rybáři vytáhli z vody…

Ve vodě vypadá jako každý jiný žralok - je to rychlý, mrštný lovec se štíhlou, ostře vystupující hřbetní ploutví…

Ghost of Tsushima: Director’s Cut recenze – Samurajské veledílo se stalo ještě krásnějším!

Ghost of Tsushima: Director’s Cut recenze –…

Ghost of Tsushima patří rozhodně mezi ty nejlepší hry v otevřeném světě pro PlayStation 4. Nyní se tento ceněný…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co prostě musel vzniknout!

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co…

Filmový příběh jako velká inspirace. Právě tak hodnotila většina osobností film Zátopek po jeho pražské…

 

Reflex.cz

Bijte nácky mečem! Jack Churchill proslul jako opravdový rytíř druhé světové války

Bijte nácky mečem! Jack Churchill proslul jako…

Historie bývá spletitá a mnohdy překvapivá. Vedle notoricky známých příběhů skrývá stovky či tisícovky osudů…

James Bond v Praze. Slavné skladby z bondovek předvede Český národní symfonický orchestr

James Bond v Praze. Slavné skladby z bondovek…

James Bond, nejslavnější filmový špión historie, se v různých podobách představí v příštích dnech v Praze a pak…