Recenze

ransom (muž 53 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Chevrolet Aveo 1,2 16V 62kW LT

8.42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Aveo, foto 1 Chevrolet Aveo, foto 2 Chevrolet Aveo, foto 3 Chevrolet Aveo, foto 4 Chevrolet Aveo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Bobulín Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:96000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1206 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Malé auto nižší třídy primárně určené pro sólo jízdy a jízdy ve dvou.
Přestože si fotograficky dokumentuju kdeco, nikdy mě nenapadlo fotit si vlastní auto. Byl proto problém vůbec nějaké fotografie nalézt - jsou to výřezy z obrázků focených vlastně kvůli něčemu úplně jinému. Na fotkách jsou ještě původní plechové disky; asi půl roku po koupi dostalo auto nenápadné černé liťáky. Rial Milano.
Historie vozu:
Po rozvodu jsem si nechal mrňavého, ale živelného Fiata Cinquecento Sporting, který pak ještě dobu sloužil mně i mojí nové přítelkyni a následně manželce. Po nějaké době jsme začali pokukovat zase po něčem malém, ale novém. Návštěva autosalonu Chevrolet byla spíš z hecu, ale na krámě stál zrovna skladový trojdveřák, který bohatě splňoval i převyšoval veškeré naše nároky za cenu, která se neodmítá. Rozhodnuto bylo ještě týž den.
Několik "sportovních" doplňků v ceně, manuální klima, mlhovky, volant v kůži, pěkná barva (tyrkysová metalíza). Kola 185/55R15.
Postupně nám spolehlivě a k naprosté spokojenosti odsloužil přes devět roků, byť s nepříliš velkým nájezdem - denní dojíždění do práce, občas 140km do Prahy za rodinou, 6x v létě Chorvatsko.
Na březen 2019 máme objednané nové auto a Aveo dostane do užívání dcera.
Pojemnování auta zní asi poněkud infantilně, ale vzniklo postupným komolením několika původních pokusů a v rodině už mu nikdo jinak neřekne.

Silné stránky

Aveo bývá uváděno ve stejné kategorii jako Fabie. Mám s několika služebními Fabiemi naježděno docela dost, takže mohu informovaně nesouhlasit. Aveo je pro dvoučlennou posádku o level prostornější a pohodlnější. Motor má úplně jiné chování než dejme tomu nejsilnější HTP, převodovka má delší kvalty. Pocitově díky tomu působí těžkopádněji, nicméně na stejných úsecích urazí sprint za stejný čas a dosáhne stejné rychlosti jako čiperná HTP47kW. Můj dojem za volantem je jako bych seděl ve větším a dospělejším autě. Zaplaceno je to třeba méně trvanlivými materiály interiéru - ten ale zase není tak pitomě neosobní jako u Škodovek.
Pohodlná sedadla. Nesnáším sedadla Škodovek a VW, prostě mi nesednou na fundament. V Aveu nemám problém dřepět 12 hodin v kuse.
Sériové ozvučení (rádio/přehrávač plus reproduktory) je velmi, ale opravdu velmi dobré. Mohu to jako zkušený audiofil říci zcela zodpovědně, a je to věc, po které se mi jednou bude stýskat. Mnoho dražších aut hraje vyloženě hnusně a je problém s tím něco udělat.
Auto bylo provozované zcela bezohledně v brutálním denním provozu na velmi krátkých tratích - město, kopce, během jízdy sotva ohřáté, za každého počasí a parkované na ulici. Nijak ho nešetřím, občas ho i pěkně proženu a v provozu rozhodně nepřekážím. Dlouhodobá spotřeba v tomto režimu je kolem 7,2 litru. Dálky s klimatizací kolem 5,5 litru.
Cesta po dálnici v rychlosti 130km/h je klidná, relativně tichá, s pocitem bezpečí.
Hydraulický posilovač řízení je mi příjemnější než elektromechanický.
Brzdy jsou dostatečné, dají se přesně dávkovat a ABS na kluzkém povrchu neotravuje, dokud není vyloženě potřeba (Fabie ve stejných podmínkách hrkotá skoro pořád).
Pro mě je to citová záležitost, která nemá s objektivními vlastnostmi zas tak mnoho do činění.

Slabé stránky

To je relativní, vše se musí brát skrze prizma nízké pořizovací ceny a levného servisu.
Topení se po studeném startu pomalu rozehřívá. Podvozek citlivý na prahy a výtluky je daní za dobré držení v zatáčkách.
Laciné materiály v kufru.
Stěrače jsou zaparkované nad kapotou, ostřikovače připomínají čůrky ve Škodě 100.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Během provozu se podařilo odpravit tři ložiska v kolech (nejspíš vinou provozu na velmi špatných cestách), nedávno se měnil výfuk (rovněž spíš uklepaný než urezlý) a bylo potřeba přeleštit reflektory. Kromě toho jsme měnili dveře (nezaviněná nehoda) a přední sklo (kamínek). Jinak jen náplně, filtry a svíčky. Všechny opravy relativně levné.
Kotouče, zadní pakny, rozvody a kupodivu i akumulátor jsou původní.
Veškerý garanční a později pravidelný/preventivní servis prováděl prodejce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v autosalonu Dědek v Náchodě. U prodejce si cením levných služeb (veškerý servis) a normálního chování - podnik má venkovskou rodinnou atmosféru a na nic si nehraje. Ceny servisu jsou na úrovni kdejakého venkovského garážového mechanika, přitom ho máme kousek od domu. Nové auto kupujeme i proto zase u Dědka.

 


Další vozy značky Chevrolet



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
5





Blesk.cz

„Totálně mě oslepil, pak přišla šílená rána.“ Lukáš vyfotil úder blesku do jihočeského rybníka

„Totálně mě oslepil, pak přišla šílená rána.“ Lukáš…

Česko si s bouřkami užilo v poslední době hned několik vydatných dní, které přidělaly starosti lidem a práci…

Nejvyhledávanější pornoherečka Mia Khalifová: Chce vymazat vlastní minulost!

Nejvyhledávanější pornoherečka Mia Khalifová: Chce…

Silikonová prsatice vystupující v minulosti ve filmech pro dospelé pod jménem Mia Khalifová (27) se zatím marne…

 

iSport.cz

Trasa Liberec-Slavia, už pošesté. Jak Karl s Nezmarem řeší přesun opor?

Trasa Liberec-Slavia, už pošesté. Jak Karl s…

Majitel Slovanu Liberec a slávistický viceprezident pro sport zase společně žhaví drát. Jako už pětkrát předtím.…

Júsuf i velké jméno. Liberec před poháry loví posily ze Slavie i Sparty

Júsuf i velké jméno. Liberec před poháry loví posily…

Podzim věštil průšvih, na jaře ovšem Slovan vyletěl do nebes. V lize proskočil do skupiny o titul, prodral se do…

 

Reflex.cz

Papež: Ministr Vojtěch selhal, vláda kazí lidem dovolenou, strach vyvolává schválně a snaží se zakrýt Karvinou

Papež: Ministr Vojtěch selhal, vláda kazí lidem…

Hraje se tu hra se strachem, když se bojíme, jsme lépe manipulovatelní, říká místopředseda Asociace cestovních…

Kalousek už nebude kandidovat do Poslanecké sněmovny. Chce se více věnovat běžnému zlu

Kalousek už nebude kandidovat do Poslanecké…

Dlouholetý matador české politické scény oznámil, že v příštích volbách do Poslanecké sněmovny již nebude…