Mazda 3 (2013)
30.3.2014Vůz jsem prodal ve 45 000 km kvůli služebímu. Již nebudu aktualizovat. Chtěli jsme auto pro mladý pár. Jezdíme hodně po dálnici (asi 60%). Nechtěl…
Mazda 3 (radek.m)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
radek.m 07.04.14 10:53
« Re: tesnenie dveri a zatvaranie
Ahoj,
zavírání dveří mi přijde rozumně dobré. Není to Lexus, ale nemám z něj špatný pocit. 5-té dveře jdou trošku ztuha a nezavřou se vždy na první pokus. Ale čekám, že se trošku "ochodí". Když jsme byli na showroomu, tak jsem stejnou tuhost zaznamenal u nové Mazdy 6 ve variantě kombi.
Dle mého názoru může definovat dojem za zavření dveří také jejich lehkost. Ve srovnání s jinými, co jsem zkoušel máš pocit jakoby dveře snad byly z papíru. Možná to u některých může vyvolat pocit menší solidnosti. Já to tak necítím (spíš naopak, nějak jsem se s tím mentálně srovnal :-) ). Na bezpečnost by to nemělo mít vliv. -
radek.m 07.04.14 10:48
« Re: Otáčky
Ahoj,
ty otáčky jsou opravdu velmi nízké (Úplně přesně je nevím, ale je to mezi 2300 a 2400). Motor má trošku dieslový charakter kvůli vyskovému kompresnímu poměru a funguje to moc dobře. :-) Mimochodem, kompresní poměr je prý důvod, proč má Mazda 3 tak dlouhou kapotu. Svody od motoru jsou náročné na prostor. Ale technický detail bohužel nevím. -
radek.m 07.04.14 10:44
« Re: slabé stránky nové 3
Ahoj,
děkuju moc. Golf VII je velmi dobrá volba. Myslím, že na tom prostoru, který má k dispozici dokáže poskytnout lepší prostornost. Když vezmeš v úvahu, jak je Mazda dlouhá, tak je prý Golf VII uvnitř větší.
Doufám, že bude dobře jezdit a budeš s ním spokojený.
:yes: -
hipisko 04.04.14 22:10
« tesnenie dveri a zatvaranie
Ahoj, mozes mi pls napisat. ci nemas problem so zatvaranim dveri?
Ja som skusal dve mazdy 6 (jedna kombi a jedna sedan) a obe 6ky mali len dvojite tesnenie dveri, len dve aretacie dveri pri otvarani a hlavne ked som popustil dvere, tak sa nezatvorili, ostali zatvorene len na prvu zapadku. Ak som chcel zatvorit, musel som svihnut dvere ako na daciach(nijako silno, ale o dost viac ako ine stredne, ci nizsie stredne triedy), aby sa zatvorili.
Toto som vnimal velmi negativne.
-
-
Ronault. 02.04.14 09:08
« Re: Hezka recenze
Tak třeba v Meganu 1,6 dCi mi posilovač řízení pokud vím funguje, i brzd, ale taky systém vypínám po startu. ale určitě když např. dojedu do cíle a motor vypne na start-stop a otevřu dveře, tak se auto vypne komplet, určitě nenastartuje, tam je to vychytané.
Ad zpětná vazba... mě to přišlo ve Focusu i M3 stejné, oba velmi dobří, Mazda ale výborně odhlučněný podvozek, který považuji opravdu za brilantní :yes:
Co se mi ale nezá v recenzi, jsou ty otáčky motoru ve 120 km/h. Na atmosférický motor mi to příjde málo, i na turbomotor by mi to přišlo nějak málo, nemá tam být 3250?
Nějak mi nesedí ta Honda.mám 182 cm a souhlasím s tou nádrží pod sedadlem, která pak dělá vysoký posaz, ale vzadu na hlavu jsem měl dostatečně místa na hlavu. -
chetoos 02.04.14 08:15
« Nová 3
Gratuluji ke krásnému auto. Mazda se mi vždy líbila. je to parádní auto, které má perfektní jízdní vlastnosti, dobře naladěný podvozek a nové technologie, které přispívají k většímu zážitku z jízdy. Osobně preferuji sedan, ale v karoserii hatchback navíc v té hnědé metalíze je taky perfektní. přeji hodně najetých kilometrů. Doufám, že i nebudou mít problémy s korozí jako minulé generace. -
Verny_2013 31.03.14 21:15
« slabé stránky nové 3
Ahoj, především díky za perfektní recenzi gratulace ke skvělému autu. Osobně se mi moc líbí ten tvůj popis výběru auta. U mě to bylo podobné, je s tím rozdílem že nová M3 ještě nebyla na trhu a proto vyhrál Golf7 a gratulace ke skvělému autu. Jen pár poznámek k popisovaným slabším stránkám nové Mazdy 3. Každé i sebelepší auto má své mušky a mouchy, a co se týká řízení mohu tě ubezpečit že jsem ještě neseděl v běžném autě které by se jen vzdáleně mohlo měřit s kvalitou řízení - přesnost, zpětná vazba jakou má Fokus 1 gen. Ale je určitě lepší mít tužší řízení téměř bez zpětné vazby jako má M3 než mít příliš citlivé řízení obzvlášť kolem středové osy které když jedeš po dálnici rovně nutí řidiče k neustálým drobným korekcím jako má Golf 7. To je opravdu otravné. Ta opěrka jak popisuješ ta mě třeba přišla naprosto nepoužitelná. Start stop ten je bohužel stejně otravný ve všech moderních autech, Trvale to vypnout nejde, co jsem četl, tak snad jen předřadit relé tlačítku manuálního vypnutí, aby se to vypnulo při každem startu automaticky. Jinak mi nová mazda 3 přišla jako komplexní vyvážené auto bez výrazných chyb s velmi moderní technikou a navíc je to prostě královna krásy v nižší střední. Takže ode mě máš palec nahoru a plnou a vůbec mi nevadí že těch fotek je málo, přesně jak jsi psal na internetu jich jsou mraky. Smiř se ale s tím že se tady najde vždycky někdo jako např. Schrojf který si myslí že když do recenze nafláká 80 fotek že to je to pravé ořechové a tobě tam dá 4. -
overnight 31.03.14 17:16
« Re: Re: Nekvalitní Seat
Každej má nějaký předsudky. :-) Chápu, že někdo může být takto ovlivněn tlacháním některých neznalých "chytráků". Nejlepší je mít svou hlavu a úsudek. :-)
Negativní dojem asi budí ten španělský původ, ale neměl by, protože i Mazda tam vyrábí svá auta, stejně jako další automobilky včetně VW. Mimojiné na stejné výrobní lince v Martorellu u Barcelony ti samí zaměstnanci montují Seaty s Audi Q3.
Jinak ta Mazda 3 vypadá skvěle! -
Nicco 31.03.14 12:03
« Re: Re: Hezka recenze
Rizeni u benzinoveho FFII je hydraulicke a pomerne tezke, takze nekdy da praci se s volantem prat na klikatych silnickach, je to proste sportovni nastaven. FFIII ma mekci elektricky posilovac, ale myslim, ze stejne presny, jenom neni potreba tolik sily.
Co se tyce spolehlivosti, M3 je na prvnich mistech s Priusem, Focus nekde dal v prvni 1/3. Vic problemu v nafte, benzin celkem ok. Zatim nejsou hlaseny zadne problemy s 1.0EB. Vyhodou Fordu jsou nahradni dily (cena a dostupnost), levny servis a hustota servisni site. Nejvetsi vyhodou M3 je dizajn. -
roox 30.03.14 22:18
« super!
tohle autíčko mně oslovilo... měl jsem před pár dny možnost se svízt G100 (1.5 benzín), kterou měla kolegyně půjčenou z Mazdy jako náhradní vozidlo (beztak aby ji namlsali a přesvědčili, že si má koupit novou káru místo svý Mazdy2 :-) a musím i po 15minutovým "testo" souhlasit... nová Mazda 3 je špicový auto a pokud bych řešil podobnou situaci, můj výběr by šel stejnými kroky, idkyž nejspíš až ke G165... pravda, že teď ale jako fotřík od rodiny spíš koukám (a hlavně sním) po nové Majdě 6 v kombíku :-)
Každopádně Mazda3 je moc povedený auto, rád jsem si početl recenzi a prošel pár fotek. Takže ať bezpečně s spolehlivě slouží a se servisákama si moc netyká :-) -
Bully_ 30.03.14 21:33
« Re: Nekvalitní Seat
Taky nechci byt prilis subjektivni, ale Civic nekdy zustal nekomu stat kvuli zadrenemu motoru, rozvodum jako u koncernu apod.? Osobne bych obecne radil na podobnou kvalitativni uroven prave Mazdu, Hondu a Toyotu (i pres velke svolavaci akce predevsim v zamori, ktere by ji mely statisticky srazit na uplne dno). Ale nikdy to neni tak zhave jak se zda, kdyby bylo nektere auto vylozene poruchovejsi oproti jinym, neprodal by se v tak konkurencnim prostredi snad jediny kus. Jina vec je potom zakaznicka skupina- lidi, co kupuji nova auta "premiovych" znacek zpravidla auto casto meni. Co se stane s autem behem zarucni doby je pokryto vyrobcem (v lepsim pripade >:D ) a stejne ho brzy prodavaji. Kdo zase kupuje ojetinu, tezko kvuli kazde praskle zarovce cestou na dovolenou vola ADAC. Casto je lepsi si neco o konkretnich autech zjistit neco konkretniho, nez verit kazdemu pisalkovi kdovi jak nastaveneho testu. -
radek.m 30.03.14 21:04
« Re: Nekvalitní Seat
Dobrý den,
ten Seat jsem vyjádřil neštastně. Chtěl jsem tam napsat, že je to spíš subjektivní chápání kvality a náhled na tu značku, než objektivní kritéria. Upravil jsem to.
Je to ale dobrá otázka. Osobně se mi Leon opravdu líbí, má super cenu a navíc lze jako kombi/ST. Myslím, že je to jen nějaký můj vybudovaný předsudek, který nemusí platit a nikdy nemusel. Zajímavý kontrast je právě Honda Civic, kterou jsem vždy považoval za etalon kvality a z omylu mě vyvedly statistiky kvality u Civicu. -
radek.m 30.03.14 20:51
« Re: Hezka recenze
Ahoj,
děkuji. Doplnil jsem, že fixní body a automatické sklápění zrcátek je možné pořídit jako příslušenství, ať nikoho nematu. U těch fixních bodů jsem bohužel již koupil. :-)
Jinak zpětná vazba Fordu Focus byla pro mě obrovským překvapením. Měl jsem za to, že u Focusu se kvalita jízdních vlastností a ovládání propadala s každou generací ve prospěch transportního prostředku. O to více mě překvapila kvalita zpětné vazby u té třetí. Je to samozřejmě subjektivní, ale za tímto kouskem si stojím :-).
Doufám, že Váš vůz dobře slouží a zdravím. -
sksteve 30.03.14 18:37
« Hezka recenze
recenzi chvalim, sam vlastnim G165, takze muzu potvrdit, ze auticko je vazne dobre.
a jen tak na okraj par poznamek: ani s I-Eloop to neni jine a pri aktivnim Istopu posilovace rizeni a brzd nefunguji (ale nevybavuji si, ze by treba u jinych znacek tomu bylo naopak). kazdopadne istop ihned po nastartovani automaticky vypinam.
- fixni uchytky pro stresni nosice se daji objednat v ramci prislusenstvi (za krapet prepalenou cenu)
- stejne tak automaticke sklapeni zrcatek pri uzamceni vozu (taky trochu prestrelena cena, na to ze je to jen SW zalezitost)
-parkovaci kamera se bohuzel v cr nedodava, nicmene v manualu pro vozidlo tahle moznost je, takze asi na jinych trzich to jde. nicmene hodila by se
- zpetna vazba rizeni - tak tady se mi osobne zdalo ze novy focus je na tom jeste hur a to jsem mel moznost pred koupi projet se obema auty hned po sobe.
Kazdpodne k autu gratuluju a at slouzi. :-) -
Kajmos 30.03.14 18:19
« Nekvalitní Seat
Vybral jste si opravdu skvěle. Trojka se mi samotnému hodně líbí. Moje srdce by volilo 2,0G 165.
Zaujala mě ale vaše zmínka o tom, že Seat nepovažujete za kvalitní. Nový Leon se mi také moc líbí, žít s 1,8 TSI bych si také uměl představit. Proč nepovažujete Seat za kvalitní? Nejsem žádný koncernista, spíše naopak, ale pracuji v automotive a zajímal by mě vás názor, proč si toto myslíte. Seat musí splňovat stejné kvalitativní standardy ve vývoji i při výrobě jako Škoda nebo VW, vývoj probíhá podle stejného schématu, hromada dílů je identická s VW i Škodou a liší se buď vůbec nebo jen finálním nastavením, hotová auta schvaluje to samé vedení ve Vlkohradu, Nynější šéf Seatu dělal donedávna šéfa prodeje ve Škodovce,,...
Diky moc predem za info.
E.