Recenze

9 Majitel

Honda Jazz Hybrid

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5
Honda Jazz, foto 6 Honda Jazz, foto 7 Honda Jazz, foto 8 Honda Jazz, foto 9 Honda Jazz, foto 10 Honda Jazz, foto 11 Honda Jazz, foto 12 Honda Jazz, foto 13 Honda Jazz, foto 14 Honda Jazz, foto 15 Honda Jazz, foto 16 Honda Jazz, foto 17 Honda Jazz, foto 18 Honda Jazz, foto 19 Honda Jazz, foto 20 Honda Jazz, foto 21 Honda Jazz, foto 22 Honda Jazz, foto 23 Honda Jazz, foto 24 Honda Jazz, foto 25 Honda Jazz, foto 26 Honda Jazz, foto 27 Honda Jazz, foto 28 Honda Jazz, foto 29 Honda Jazz, foto 30 Honda Jazz, foto 31 Honda Jazz, foto 32 Honda Jazz, foto 38 Honda Jazz, foto 40 Honda Jazz, foto 41 Honda Jazz, foto 42 Honda Jazz, foto 43 Honda Jazz, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta hybrid Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1339 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 199 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 175 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Moje první zkušenost s Jazzem. Brán čistě do města na skákání v zácpách a po semaforech, krátké trasy apod. Prostě druhé auto do rodiny. Proto jsme hledali Jazz Hybrid, kterých je ojetých malá nabídka. Nicméně v něm máte v podstatě plnou výbavu vč panoramatické elektricky ovládané střechy. A hlavně automatickou převodovku CVT. Pro město prostě ideální kombinace. Auto se zvenku opravdu nezdá - hluboká palubovka s výrazně zkoseným čelním sklem vám dává pocit, že sedíte v minimálně o třídu větším autě. Vzadu na sedačkách je to už stísněnější, ale pořád žádná hrůza - stále je tam víc místa, než v jedničkové oktávce :) Kufr je samozřejmě maličký - ale rezerva je v této německé verzi nahrazena samoopravnou sadou. Není tam to zvýšené dno jak na fotkách v recenzi tady na auto.cz. Ale na denní dojíždění po městě do práce a nákupy bohatě dostačuje - vždyť máte možnost jedním tahem ruky sklopit dělené sedačky do roviny, případně využít hondí Magic Seats.
Samozřejmě červík trošku hlodá ohledně životnosti baterie - nicméně na zahraničních fórech jsou běžně lidi s nájezdem 200tis mil stále s původní baterií. Nová stoji přes 50tis Kč, ale dá se ještě zkusit baterii rekalibrovat. Důležité je na kalibraci zajet co nejdřív jak se problém s baterií ukáže (např se začne nepravidelně objevovat rozsvícená kontrolka IMA).
EDIT - dle diagnostiky je kapacita baterie na 75%, slušné na 9 let starý typ NiMH. Mám info ještě o jednom Jazzu r.v. 2011 a ten je na tom stejně - 75%.
Co se týče spotřeby - dlouhá jízda po okrskách byla za 4.6l na zimních gumách. 10km jízda po městě se studeným startem v -2°C a poskakováním na semaforech za 5.2l. Uvidím dlouhodoběji a hlavně jestli se projeví přezutí na letní pneu.
EDIT - na letních mimoměsto okolo čtyř, město spolehlivě pod pět.
EDIT2 - Brno - Kroměříž (cca 70km) po okrsce 3,7, zpět stejnou cestou 3,9.

Silné stránky

Neuvěřitelně tiché auto. Pokud vyloženě prudce nepřidáváte, tak slyšíte v podstatě pouze odvalování gum po asfaltu a vítr kolem karoserie. Už jen samotné startování je zajímavé - auto nepoužije startér, ale spalovací motor natočí elektromotor v podstatě okamžitě po otočení klíčku (není vůbec slyšet klasické protočení motoru jak od startéru, motor prostě od první otáčky rovnou běží) a energii vezme z velké baterky v kufru. CVT se nebojí motor točit klidně jen na 1000 otáček. Jinak samotné CVT je minimálně do města vyloženě příjemná záležitost. Čistě elektrický mód se nedá vynutit tlačítkem, ale pokud jedete po rovince nebo z mírného kopce, citlivou prací s plynem se dá relativně lehce vyvolat. Start/stop systém se nedá vypnout - nemá žádné tlačítko jak běžně bývá. Ale zase když se startér nepoužívá a energie pro start jde z velké baterie v kufru, tak to neškodí tolik jak u klasického auta (kde trpí startér, 12V baterka atd).
Z auta jsme v rodině nadšeni. A to máme pár měsíců zakoupeno nové HRV Sport MY2020 - nicméně i tento ojetý Jazzík se ve společnosti HRV nezalekne a dělá nám stejnou radost. Každé z aut je na jiné účely, které plní dokonale.

Slabé stránky

Zatím nic výrazného. Drobnosti:
- nevím jak klasické modely jazzu, ale tento má nějakou divnou loketní opěrku. Je zakotvena do řidičovy sedačky a je tenká jak z autobusu. Nemohl jsem najít pohodlnou polohu pro loket, který mi neustále sklouzával. Nicméně to není nic neřešitelného - viz. mraky aftermarket loketních opěrek
- infotainment se tu samozřejmě nedá žádný očekávat, dá se ale pořešit Čínou - např výrobce Seicane, který za pár tisíc dodá 10 palcovou dotykovou jednotku s Androidem vč rámečku kolem (vč ovládání na volantu, možnosti zadní kamery, DAB rádia atd)
- auto má automatické svícení, bohužel ale stylem, že se světla sepnou až když se setmí. Do té doby nesvítí vůbec nic - musíte tedy postaru světla ručně zapnout nastálo pro jízdu a pak je zas ručně vypnout při opouštění auta. Dodělané denní svícení by to mělo pořešit.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nemám zkušenost - jak něco bude, přidám do novinek.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto dotaženo z Německa soukromým přepravcem - bez problému.

Plánované úpravy

- vytlumení podběhů, torpéda, možná trochu kufr, dveře
- repro (vepředu komponentní, vzadu koaxiál)
- výměna rádia za Android dotykáč
- předehřev motoru 230V - na zimní krátké trasy
- pořešit denní svícení - bohužel homologované separátní LED svítilny není moc kam dát (bez řezání nárazníku) - do mřížky pod SPZ nebude dodržen nutný rozestup 60cm. Ale dá se např. místo mlhovek dát nejakou slabší LED žárovku (H11) + modul na automatické sepnutí při nastartování a vypnutí při sepnutí hlavních světel. Ve městě stejně nejsou mlhovky až tak potřebné.

 

Novinky v recenzi

19.2.2021 17:15

Údržba po roce, montáž předehřevu

Po roce od koupě (najeto cca 8tis km, celkem 80tis km) provedena údržba:
- výměna oleje a filtru (5W30)
- magnetický výpustný šroub oleje v motoru - jsem zvědav, co (jestli vůbec něco) se tam za rok objeví
- výměna oleje v CVT - minule se měnil taky, teď jen "pro pocit" a pro srovnání servisního intervalu
- kabinový filtr
- vytlumení torpéda - lehké utlumení zvuku motoru zejména ve vyšších otáčkách
- výměna svíček (8ks)
- výměna chladící kapaliny (má se měnit po 10 letech a už se to blíží)
- montáž 230V předehřevu - 1200W topná spirála s čerpadlem, zahřívá a točí vodu v malém okruhu. I v teplotách pod nulou stačí půlhodinka provozu a po ujetí pár set metrů už zhasne modrá ikona studené vody. Fotky v galerii.

Na příště zbývá z "extra věcí" preventivní výměna palivového filtru. Dále chci nějak vymyslet spínaní ventilátoru klimatizace na dálku (přes Zigbee nebo Zwave). Myšlenka je "emulovat" webasto, které kromě ohřevu vody spíná i klimatizaci a vytápí interiér/rozmrazuje okna.

10.10.2020 09:10

Rozleštění laku

Lak byl od bývalého majitele dost zanedbaný, jezdil do kartáčové myčky - tzn kruhové škrábance viditelné na slunci, ruzná kosmetika od parkování apod.
Auto jsem nechal rozleštit, lak lokálně opravit korekční tužkou a navoskovat. Lak hodně prokoukl, stopy od myčky úplně zmizely, stejně tak drobnější škrábance.

14.8.2020 19:05

DRL + ALU 16

- namontován modul denního svícení k rozsvěcení mlhovek v režimu DRL. Díky tomu, že má auto senzor denního světla, jezdím teď se světly nonstop přepnutými do režimu Auto. V případě, že je nastartováno a je jasno, modul sepne mlhovky v předním nárazníku. Jakmile se setmí (nebo v tunelu), senzor zapne hlavní světla a modul mlhovky vypne. Jinak fuknce mlhovek zůstala zachována. Stále je můžu normálně zapnout - ale ručně to lze pouze k rozsvíceným hlavním světlům. Do mlhovek jsem dal nějaké noname LED H11 z Číny. Zatím stále drží (denní provoz cca měsíc od montáže).
- dále se naskytla výhodná koupě origo Honda ALU 6Jx16", ET53 - tedy přesně v rozměru, který mám v TP. Dokoupil jsem nové letní pneu Hankook Ventus Prime 3 185/55 R16 a auto přezul. Původní originál kola (5,5Jx15", pneu 175/65 R15) budou na zimu. Fotky v galerii.

15.5.2020 20:18

další tlumení

Páté dveře:
vnější plech - Alubutyl, na to Comfortmat Integra jako druhá vrstva
tapec - lokálně Alubutyl, na něm Comfortmat Ultrasoft 10 jako druhá vrstva

Prostor pod zadními sedačkami - koberec jsem pouze odhrnul a plech vylepil až kam jsem dosáhl. V podstatě jsem se dostal částečně pod přední sedačky.
- Gladen Aero Multi jako první vrstva
- noname pěna s uzavřenými buňkami z Aliexpressu jako druhá vrstva

Zejména tlumení pod zadními sedačkami udělalo obrovský efekt. Koberec přímo na podlaze má pod sebou ten hutný tlustý filc, tam to asi velký efekt neudělalo. Ale ode dna, kde se ohýbá nahoru až k pantům zadních sedaček, už není vůbec nic - tenký koberec je přímo na holém plechu. Vzhledem k tomu, že Jazz tam nemá nádrž jak běžná auta a samotné dno kufru jsem nemohl vytlumit kvůli baterii, hluku od silnice nic nebránilo tudy pronikat do interiéru. Po vytlumení je jízda znatelně tišší - "wow" efekt je dokonce větší než když jsem vytlumil všechny dveře.

Fotky v galerii.

20.3.2020 15:12

Údržba a úpravy po koupi

- výměna převodového oleje
- filtry
- motorový olej byl měněn před 2tis, ten má čas - plánuji měnit po 10tis km nebo roce
- LP kost stabilizátoru byla mrtvá
- tlumení kufru a zadních podběhů (ze strany interiéru) - Gladen Aero Multi. Samozřejmě baterii jsem nevytahoval, takže polepeny jen veškeré viditelné plechy okolo
- tlumení kapoty - Alubutyl + Gladen Aero Multi pod origo "tapecírunk". A Gladen Aero Multi + Gladen Aero Wave na holé plechy vedle
- tlumení podběhů - na plastový podběh Comfortmat Blockshot, na karoserii směrem ke kabině ve dvou vrstvách Alubutyl a Gladen Aero Multi a na to zbytky Blockshotu
- tlumení dveří - vnější plechy Alubutyl + Gladen Aero Wave, boky zevnitř Gladen Aero Multi, vnitřní plech Alubutyl pro uzavření ozvučnice. Tapecírunk ve dvou vrstvách Alubutyl + Gladen Aero Foam. V předních dveřích zezadu tapecírunku byla taková plastová prořezaná kostka na třech plastových držácích. Tu jsem odřezal pryč - je to nějaká atrapa pro snížení hluku nebo odrazů od repro
- podložky pod repro a redukce Honda repro konektoru na fast-on z Ali
- nové repro Hertz K165 a X165 - relativně levná sada komponentů a koaxiálů. Je to daily car, nepotřebuju v něm extra zvuk. Ono stejně nejvíc wow efektu udělá samotné tlumení
- výškové repro jsem nechal origo - nenašel jsem redukci na Hondí konektor a nechci originál kabeláž stříhat. Origo jsou paradoxně větší a vypadají "festovněji" než ty v sadě od Hertzu a výhybka je stejně tak řešena malým kondenzátorem - u téhle řady Hertz ještě samostatnou výhybku nedodává.
- HUD displej z Ali. Vzal jsem schválně jednoduchý, co zobrazuje pouze rychlost - otáčky si CVT stejně řídí samo, nepotřebuju je tak vidět v zorném poli
- nerezové vnitřní prahy
- loketní opěrka Armster S - výrazně lepší než tenká originál. Tu jsem ze sedadla samozřejmě odmontoval a díru v čalounění vyplnil molitanem a uzavřel černým plastovým "špuntem".


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k nepoznání: Je z ní silikonová pornohvězda!

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k…

Lorena Fabiana Colottaová (49) z amerického Texasu pracovala dlouhé roky jako učitelka. Jenže povolání kantorky…

„Hej Facebook.“ Zuckerbergova síť vyrukovala s vlastním aktivačním povelem

„Hej Facebook.“ Zuckerbergova síť vyrukovala s…

Pokud rádi komunikujete se svými chytrými zařízeními pomocí hlasových povelů, pak jste zřejmě sžití…

 

iSport.cz

Volby na fotbalovém okrese: Rychnov hlásí změnu, druhý tábor vyklidil pole

Volby na fotbalovém okrese: Rychnov hlásí změnu,…

Třikrát už to zkoušel s kandidaturou na předsedu Okresního fotbalového svazu Rychnov nad Kněžnou. Poprvé z toho…

Koulař Staněk halovým mistrem Evropy! Maslák do finále neprošel

Koulař Staněk halovým mistrem Evropy! Maslák do…

Koulař Tomáš Staněk je halovým mistrem Evropy. O svém vítězství na šampionátu v Toruni rozhodl v páté sérii, v…

 

Reflex.cz

Stalinova válka a smrt: Sovětský vůdce ukázal, kam až může zajít krutost a násilí na vlastním lidu

Stalinova válka a smrt: Sovětský vůdce ukázal, kam…

Dne 5. března roku 1953 zemřel po několika dnech ochrnutí sovětský diktátor Josif Vissarionovič Džugašvili zvaný…

Rok s covidem a světlé chvilky zdravého rozumu Andreje Babiše

Rok s covidem a světlé chvilky zdravého rozumu…

Šili jsme roušky, byli best in covid, v obchodech nebyl toaleťák a rýže, Prymula byl ještě kabrňák a Vojtěch…