Recenze

9 Majitel

Honda Jazz Hybrid

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6
Honda Jazz, foto 7 Honda Jazz, foto 8 Honda Jazz, foto 9 Honda Jazz, foto 10 Honda Jazz, foto 11 Honda Jazz, foto 12 Honda Jazz, foto 13 Honda Jazz, foto 14 Honda Jazz, foto 15 Honda Jazz, foto 16 Honda Jazz, foto 17 Honda Jazz, foto 18 Honda Jazz, foto 19 Honda Jazz, foto 20 Honda Jazz, foto 21 Honda Jazz, foto 22 Honda Jazz, foto 23 Honda Jazz, foto 24 Honda Jazz, foto 25 Honda Jazz, foto 26 Honda Jazz, foto 27 Honda Jazz, foto 28 Honda Jazz, foto 29 Honda Jazz, foto 30 Honda Jazz, foto 31 Honda Jazz, foto 32 Honda Jazz, foto 38 Honda Jazz, foto 43 Honda Jazz, foto 44 Honda Jazz, foto 45 Honda Jazz, foto 46 Honda Jazz, foto 47 Honda Jazz, foto 48 Honda Jazz, foto 49 Honda Jazz, foto 50 Honda Jazz, foto 51 Honda Jazz, foto 52 Honda Jazz, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta hybrid Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1339 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 199 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 175 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Moje první zkušenost s Jazzem. Brán čistě do města na skákání v zácpách a po semaforech, krátké trasy apod. Prostě druhé auto do rodiny. Proto jsme hledali Jazz Hybrid, kterých je ojetých ale bohužel malá nabídka. Nicméně v něm máte v podstatě plnou výbavu vč panoramatické elektricky ovládané střechy. A hlavně automatickou převodovku CVT. Pro město prostě ideální kombinace. Auto se zvenku opravdu nezdá - hluboká palubovka s výrazně zkoseným čelním sklem vám dává pocit, že sedíte v minimálně o třídu větším autě. Vzadu na sedačkách je to už stísněnější, ale pořád žádná hrůza - stále je tam víc místa, než v jedničkové oktávce :) Kufr je samozřejmě maličký - ale rezerva je v této německé verzi nahrazena samoopravnou sadou. Není tam to zvýšené dno jak na fotkách v recenzi tady na auto.cz. Ale na denní dojíždění po městě do práce a nákupy bohatě dostačuje - vždyť máte možnost jedním tahem ruky sklopit dělené sedačky do roviny, případně využít hondí Magic Seats.
Samozřejmě červík trošku hlodá ohledně životnosti baterie - nicméně na zahraničních fórech jsou běžně lidi s nájezdem 200tis mil stále s původní baterií. Nová stoji přes 50tis Kč, ale dá se ještě zkusit baterii rekalibrovat. Důležité je na kalibraci zajet co nejdřív jak se problém s baterií ukáže (např se začne nepravidelně objevovat rozsvícená kontrolka IMA).
EDIT - dle diagnostiky je kapacita baterie na 75%, slušné na 9 let starý typ NiMH. Mám info ještě o jednom Jazzu r.v. 2011 a ten je na tom stejně - 75%.
Co se týče spotřeby - dlouhá jízda po okrskách byla za 4.6l na zimních gumách. 10km jízda po městě se studeným startem v -2°C a poskakováním na semaforech za 5.2l. Uvidím dlouhodoběji a hlavně jestli se projeví přezutí na letní pneu.
EDIT - na letních mimoměsto okolo čtyř, město spolehlivě pod pět.
EDIT2 - Brno - Kroměříž (cca 70km) po okrsce 3,7, zpět stejnou cestou 3,9.

Silné stránky

Neuvěřitelně tiché auto. Pokud vyloženě prudce nepřidáváte, tak slyšíte v podstatě pouze odvalování gum po asfaltu a vítr kolem karoserie. Už jen samotné startování je zajímavé - auto nepoužije startér, ale spalovací motor natočí elektromotor v podstatě okamžitě po otočení klíčku (není vůbec slyšet klasické protočení motoru jak od startéru, motor prostě od první otáčky rovnou běží) a energii vezme z velké baterky v kufru. CVT se nebojí motor točit klidně jen na 1000 otáček. Jinak samotné CVT je minimálně do města vyloženě příjemná záležitost. Čistě elektrický mód se nedá vynutit tlačítkem, ale pokud jedete po rovince nebo z mírného kopce, citlivou prací s plynem se dá relativně lehce vyvolat. Start/stop systém se nedá vypnout - nemá žádné tlačítko jak běžně bývá. Ale zase když se startér nepoužívá a energie pro start jde z velké baterie v kufru, tak to neškodí tolik jak u klasického auta (kde trpí startér, 12V baterka atd).
Z auta jsme v rodině nadšeni. A to máme pár měsíců zakoupeno nové HRV Sport MY2020 - nicméně i tento ojetý Jazzík se ve společnosti HRV nezalekne a dělá nám stejnou radost. Každé z aut je na jiné účely, které plní dokonale.

Slabé stránky

Zatím nic výrazného. Drobnosti:
- nevím jak klasické modely jazzu, ale tento má nějakou divnou loketní opěrku. Je zakotvena do řidičovy sedačky a je tenká jak z autobusu. Nemohl jsem najít pohodlnou polohu pro loket, který mi neustále sklouzával. Nicméně to není nic neřešitelného - viz. mraky aftermarket loketních opěrek
- infotainment se tu samozřejmě nedá žádný očekávat, dá se ale pořešit Čínou - např výrobce Seicane, který za pár tisíc dodá 10 palcovou dotykovou jednotku s Androidem vč rámečku kolem (vč ovládání na volantu, možnosti zadní kamery, DAB rádia atd)
- auto má automatické svícení, bohužel ale stylem, že se světla sepnou až když se setmí. Do té doby nesvítí vůbec nic - musíte tedy postaru světla ručně zapnout nastálo pro jízdu a pak je zas ručně vypnout při opouštění auta. Dodělané denní svícení by to mělo pořešit.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nemám zkušenost - jak něco bude, přidám do novinek.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto dotaženo z Německa soukromým přepravcem - bez problému.

Plánované úpravy

- vytlumení podběhů, torpéda, možná trochu kufr, dveře
- repro (vepředu komponentní, vzadu koaxiál)
- výměna rádia za Android dotykáč
- předehřev motoru 230V - na zimní krátké trasy
- pořešit denní svícení - bohužel homologované separátní LED svítilny není moc kam dát (bez řezání nárazníku) - do mřížky pod SPZ nebude dodržen nutný rozestup 60cm. Ale dá se např. místo mlhovek dát nejakou slabší LED žárovku (H11) + modul na automatické sepnutí při nastartování a vypnutí při sepnutí hlavních světel. Ve městě stejně nejsou mlhovky až tak potřebné.

 

Novinky v recenzi

6.12.2022 14:46

100tis. km, údržba

- olej 0W-30 + filtr
- kabinový filtr
- seřízení ventilů
- výměna palivového filtru (pod středovou konzolí)
- začalo něco cinkat ve výfuku (při přejezdu nerovností nebo při bouchnutí dveřmi u spolujezce) - nakonec to byl jen uvolněný tepelný štít. Výfuk je jinak v pořádku (pořád origo od 0km), žádná zásadní rez atd.
- ze dřívějška jsem zapomněl napsat dodatečnou montáž zadních parkovacích senzorů v origo barvě (provedeno hned po koupi). V nárazníku je pro ně dokonce zevnitř značka, kde přesně se má vrtat.
- plynové vzpěry kapoty
- výměna gumiček stěračů (orig. Honda)

23.8.2022 17:27

Audio upgrade + blinkry

- i když je auto takový městský otloukánek na jízdy "kolem komína", říkal jsem si, proč ještě nevylepšit zvuk. Oproti HRV mi chyběly basy. Dveře jsou vytlumené úplně stejně, jediný rozdíl je tedy v rádiu a verzi repro (K165 vs CK165). Právě probíhala akce v mém oblíbeném obchodě s autohifi, tak jsem se rozhodl tomu dát šanci. Zakoupil jsem nové komponentní repro Hertz CK165, vymontoval stávající K165 vč. výšek z předních dveří a osadil CK165 vč. separátní výhybky. Vzadu jsem měl pořád koaxy Hertz X165, v ruce najednou volné K165 a napadlo mě, že by do záslepky v rohu zadního okna mohl ten výškáček vlézt... a vlezl :) Téměř na milimetr, nic většího už by tam nemohlo jít (pokud bych tedy neosadil ten trčící kulatý plastový domeček, co se k repru dodává - a takhle zapuštěné je to hezčí). Přesně uprostřed zezadu záslepky je totiž narážecí trn, kterým celá záslepka drží na místě. Takže vepředu jsou teď komponenty CK165 a vzadu komponenty K165 a zvuk? Basy o 100% lepší a to se repro teprve rozehrává. Takže je opravdu výrazný rozdíl Hertz řada K vs. CK.
- originál bílé blinkry v zrcátkách jsem vyměnil za zatmavené sekvenční LED blinkry. Vzadu jsou sice bílé lampy, ale z předního a bočního pohledu černý blinkr víc ladí s tmavými skly, černými plasty a gumami kolem dveří, zrcátek apod.
- fotky v galerii

28.12.2021 18:21

Vyhřívání interiéru

- 89tis km najeto, klasická výměna oleje, filtru, kabinového filtru
- montáž 15mm podložek pod zadní kola - oproti předním jsou v originále extrémně zapuštěna - vypadá to teď výrazně líp
- dodělávka vyhřívání interiéru - jednotka Shelly 1 trvale napájena i při vypnutém zapalování, připojena k domácí wifi a automatizaci. Při dálkovém sepnutí pošle 12V na výstup, kde je PWM regulátor, co roztočí ventilátor v palubní desce na nízké otáčky. V kombinaci s vyhříváním motoru to funguje krásně. Výhřev motoru (1200W) točí a zahřívá vodu ve vnitřním okruhu - mezi blokem a výměníkem topení. Po 30 minutách se sepne ventilátor a ofukuje přední sklo. V teplotách pod nulou se zamrzlým sklem stačí nějakých 50-60 min nahřívání a auto je rozmrzlé a motor zahřátý. Funguje to nicméně pouze v případě, že je auto připojeno k 230V a u domu v dosahu wifi.

5.6.2021 12:18

Výškáče a obšití volantu

I přes nové repro ve dveřích a celkovém vytlumení, chyběly zvuku výšky. Originální umístění výškáčů je v palubce těsně u čelního skla a hrají defacto odrazem o něj. Namontoval jsem další výšky do rohu tapecírunku předních dveří (s vlastní výhybkou a odpojitelným kabelem) a rozdíl je obrovský - konečně jsou výšky krásně slyšet.
Dále jsem nechal přečalounit volant - origo kůže už byla oleštěná a místy odřená. Zároveň jsem nechal dát tlustší věnec a boule pro palce. Fotky v galerii.

19.2.2021 17:15

Údržba po roce, montáž předehřevu

Po roce od koupě (najeto cca 8tis km, celkem 80tis km) provedena údržba:
- výměna oleje a filtru (5W30)
- magnetický výpustný šroub oleje v motoru - jsem zvědav, co (jestli vůbec něco) se tam za rok objeví
- výměna oleje v CVT - minule se měnil taky, teď jen "pro pocit" a pro srovnání servisního intervalu
- kabinový filtr
- vytlumení torpéda - lehké utlumení zvuku motoru zejména ve vyšších otáčkách
- výměna svíček (8ks)
- výměna chladící kapaliny (má se měnit po 10 letech a už se to blíží)
- montáž 230V předehřevu - 1200W topná spirála s čerpadlem, zahřívá a točí vodu v malém okruhu. I v teplotách pod nulou stačí půlhodinka provozu a po ujetí pár set metrů už zhasne modrá ikona studené vody. Fotky v galerii.

Na příště zbývá z "extra věcí" preventivní výměna palivového filtru. Dále chci nějak vymyslet spínaní ventilátoru klimatizace na dálku (přes Zigbee nebo Zwave). Myšlenka je "emulovat" webasto, které kromě ohřevu vody spíná i klimatizaci a vytápí interiér/rozmrazuje okna.

10.10.2020 09:10

Rozleštění laku

Lak byl od bývalého majitele dost zanedbaný, jezdil do kartáčové myčky - tzn kruhové škrábance viditelné na slunci, ruzná kosmetika od parkování apod.
Auto jsem nechal rozleštit, lak lokálně opravit korekční tužkou a navoskovat. Lak hodně prokoukl, stopy od myčky úplně zmizely, stejně tak drobnější škrábance.

14.8.2020 19:05

DRL + ALU 16

- namontován modul denního svícení k rozsvěcení mlhovek v režimu DRL. Díky tomu, že má auto senzor denního světla, jezdím teď se světly nonstop přepnutými do režimu Auto. V případě, že je nastartováno a je jasno, modul sepne mlhovky v předním nárazníku. Jakmile se setmí (nebo v tunelu), senzor zapne hlavní světla a modul mlhovky vypne. Jinak fuknce mlhovek zůstala zachována. Stále je můžu normálně zapnout - ale ručně to lze pouze k rozsvíceným hlavním světlům. Do mlhovek jsem dal nějaké noname LED H11 z Číny. Zatím stále drží (denní provoz cca měsíc od montáže).
- dále se naskytla výhodná koupě origo Honda ALU 6Jx16", ET53 - tedy přesně v rozměru, který mám v TP. Dokoupil jsem nové letní pneu Hankook Ventus Prime 3 185/55 R16 a auto přezul. Původní originál kola (5,5Jx15", pneu 175/65 R15) budou na zimu. Fotky v galerii.

15.5.2020 20:18

další tlumení

Páté dveře:
vnější plech - Alubutyl, na to Comfortmat Integra jako druhá vrstva
tapec - lokálně Alubutyl, na něm Comfortmat Ultrasoft 10 jako druhá vrstva

Prostor pod zadními sedačkami - koberec jsem pouze odhrnul a plech vylepil až kam jsem dosáhl. V podstatě jsem se dostal částečně pod přední sedačky.
- Gladen Aero Multi jako první vrstva
- noname pěna s uzavřenými buňkami z Aliexpressu jako druhá vrstva

Zejména tlumení pod zadními sedačkami udělalo obrovský efekt. Koberec přímo na podlaze má pod sebou ten hutný tlustý filc, tam to asi velký efekt neudělalo. Ale ode dna, kde se ohýbá nahoru až k pantům zadních sedaček, už není vůbec nic - tenký koberec je přímo na holém plechu. Vzhledem k tomu, že Jazz tam nemá nádrž jak běžná auta a samotné dno kufru jsem nemohl vytlumit kvůli baterii, hluku od silnice nic nebránilo tudy pronikat do interiéru. Po vytlumení je jízda znatelně tišší - "wow" efekt je dokonce větší než když jsem vytlumil všechny dveře.

Fotky v galerii.

20.3.2020 15:12

Údržba a úpravy po koupi

- výměna převodového oleje
- filtry
- motorový olej byl měněn před 2tis, ten má čas - plánuji měnit po 10tis km nebo roce
- LP kost stabilizátoru byla mrtvá
- tlumení kufru a zadních podběhů (ze strany interiéru) - Gladen Aero Multi. Samozřejmě baterii jsem nevytahoval, takže polepeny jen veškeré viditelné plechy okolo
- tlumení kapoty - Alubutyl + Gladen Aero Multi pod origo "tapecírunk". A Gladen Aero Multi + Gladen Aero Wave na holé plechy vedle
- tlumení podběhů - na plastový podběh Comfortmat Blockshot, na karoserii směrem ke kabině ve dvou vrstvách Alubutyl a Gladen Aero Multi a na to zbytky Blockshotu
- tlumení dveří - vnější plechy Alubutyl + Gladen Aero Wave, boky zevnitř Gladen Aero Multi, vnitřní plech Alubutyl pro uzavření ozvučnice. Tapecírunk ve dvou vrstvách Alubutyl + Gladen Aero Foam. V předních dveřích zezadu tapecírunku byla taková plastová prořezaná kostka na třech plastových držácích. Tu jsem odřezal pryč - je to nějaká atrapa pro snížení hluku nebo odrazů od repro
- podložky pod repro a redukce Honda repro konektoru na fast-on z Ali
- nové repro Hertz K165 a X165 - relativně levná sada komponentů a koaxiálů. Je to daily car, nepotřebuju v něm extra zvuk. Ono stejně nejvíc wow efektu udělá samotné tlumení
- výškové repro jsem nechal origo - nenašel jsem redukci na Hondí konektor a nechci originál kabeláž stříhat. Origo jsou paradoxně větší a vypadají "festovněji" než ty v sadě od Hertzu a výhybka je stejně tak řešena malým kondenzátorem - u téhle řady Hertz ještě samostatnou výhybku nedodává.
- HUD displej z Ali. Vzal jsem schválně jednoduchý, co zobrazuje pouze rychlost - otáčky si CVT stejně řídí samo, nepotřebuju je tak vidět v zorném poli
- nerezové vnitřní prahy
- loketní opěrka Armster S - výrazně lepší než tenká originál. Tu jsem ze sedadla samozřejmě odmontoval a díru v čalounění vyplnil molitanem a uzavřel černým plastovým "špuntem"
- výměna celých předních a zadního stěrače (vč. ramínek) za originál


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…