Recenze

pláša35 (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio 1,4 RN

3.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Reny, Clio, Brouček, Bobík Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:53540 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Povím vám příběh Clia. Tak se hezky usaďte, pohádka začíná:-). Clio jsem koupil od jednoho staršího pána na návrh mého nejlepšího přítele, který sám má dvě. Byla to ale dlouhá cesta. Posílal mi spoustu inzerátů a já jsem se postupně zamilovával. Bude to teda Clio! Pětidvéřák, 1,4 55 kW, výbava RT, posilovač, el. okna, dálk. centrál, otáčměr, příp. airbag, ABS či klimatizace. No jo, člověk míní a Pánbůh mění. A mně to změnil pořádně! Během tří měsíců hledání, kdy jsem kamaráda už přiváděl k šílenství svou vybíravostí, jsem konečně našel vysněné Clio dokonce i s klimatizací! Ale nějak to nevyšlo. Až pak jsem na jednom málo známém inzertním serveru našel inzerát o prodeji pětidvéřového Clia zhruba odpovídajícího mým požadavkům. Jaké to bylo ale překvapení, když se inzertního pětidveřáku vyklubal třídvéřák! Kamarád pomáhal kamarádovi. Poslali mi pár fotek a byl jsem skoro rozhodnut. Najednou mi nevadilo, že nebude pětidvéřové, nebudou el. okna, airbag, klima, ABS atp. Ono kolikrát v životě koupíte vůz se třemi šestkami a červený k tomu, že? Stačila jedna návštěva a bylo moje. Krásný dárek k Vánocům a narozeninám:-).
Jenže, nic není zadarmo a Clio začalo zlobit. Ještě loni jsem dostal jakoby k Vánocům novou baterku, protože nechtělo startovat. Nahazoval jsem ho i 10x a nic, ale ani s ní se to moc nezlepšilo. Po zahřátí jelo jako drak. S ustupující zimou se to ztratilo, ale i dnes, nechám-li ho stát pár dní, se občas startér víc protočí. Věřím mu víc než sobě, a proto vím, že chytne napoprvé. V opačném případě mám skoro panickou hrůzu startovat ho napodruhé.
Další opravou prošly brzdy, výměna kotoučů a oprava zadního bubnu, nové svíčky, nový zadní díl výfuku, olej a olejový filtr a konečně se dočkalo i vzduchového filtru! Bohužel jsem koupil vůz udělaný k prodeji. Ale co. Pojďme si rozebrat jednotlivé oblasti vozu.

MOTOR
S Cliem jsem toho moc nenajezdil, ale jsem s ním moc spokojený. 1,4 55 kW je dostatečně silný, svižný a úsporný. Má spotřeba se pohybuje mezi 5,8-6,2 l/100 km N95, což považuju za nádherný výsledek. V TP je 6,5l/100. Motor je velmi tichý a tolerantní. Teprve nad 3000 ot./min. zjišťuju, že mám sebou motor:-). Jinak o Cliu vůbec nevím. Přál bych majitelům HTP zažít to čtyřválcové, výběrové ticho. Taky jsem v tom jezdil( +4 500 najetých km), tak vím, co je to za šmejd. Nevýhodou Clia je jednobodový vstřik. Při táhlých kopcích je často nutné podřazovat, protože ztrácí rychlost a otáčky.

ŘAZENÍ
Co dodat. Přesné, krátké, lehké, snadné. To samé platí i o spojce. Jedna velká báseň.

PROSTOR
Na třídveřové provedení je neuvěřitelně prostorné. Nasouká se do něj pět lidí a nikdo si nestěžuje na málo místa nad hlavou a podobně. Na Cliu si také chválím sedačky, jen boční vedení není dostatečné ve výbavě RN. Dálky s ním moc nejezdím, není důvod, ale nejsem z něho tak unavený jako z HTP. Kufr je malý, ale mně to stačí.

BRZDY
Tak tohle jsem tu četl mockrát. Většina recenzentů si stěžuje na malou účinnost brzd. To nemůžu říct. Clio brzdí jak drak a mnohokrát jsem to ocenil. Netrhám s ním astfalt, ale někdy se připlete do cesty nějaký blbec. Pravdou je, že mám nové kotouče a destičky.

AUDIO
Mám původní a zatím velká spokojenost. Nepotřebuju nic extra. Rádio je slyšet líp než se 4 repry v HTP a to je pro mě zatím rozhodující. V plánu je nové rádio a dva repráčky dozadu.

Clio mám moc rád, tohle autíčko vás prostě dostane. První generace té elektroniky moc neměla, takže vše záleží jen na vás. Opravdová volnost, kouzlo starých časů, kdy i posilovač byl v příplatkové výbavě, bezstarostnost a pohoda. Všimli jste si někdy, že mnozí majitelé větších vozů zamykají auta ručně? A jak se nadřou při parkování. Nenaštve, když přijede někdo s Cliem, krásně zaparkuje skoro na metru a dálkáčem Clio zamkne. Mně to připadá úsměvné:-).
Po najetí dalších kilometrů ještě některé věci přidám, či upravím.

Silné stránky

* dostatečně silný a svižný motor
* dobré brzdy
* nízká spotřeba
* nízká pojistka
* prostornost
* praktický a hezký interiér
* snadná a lehká ovladatelnost
* posilovač
* dálk. centrlál
* měkké a dobré odpružení

Slabé stránky

- hlučnost motoru nad 3000 ot.
- horší boční vedení
- naklánění vozu při ostřejších zatáčkách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

* levné náhradní díly
* nenáročné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej proběhl ke konečné spokojenosti obou stran.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,4 RN

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto s rytmem života :-)

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Veliká spokojenost. Pro začátečníky ale i nenáročné řidiče skvělé.

jízdní komfort
10

Tak to je krása. Žádná skákavá koza wie Fabia. Ticho, klid a pohoda. Jen ostré zatáčky trochu vůz rozhází věci ve voze.

provozní náklady
10

Tak to je bomba! Skoro za dobré slovo a příslib vyluxování:-)

náhradní díly
10

Levné, rychlé dodání, jen hledat a vědět, kde, co a jak koupit.

výkon motoru
8

Na rovinkách nádhera i s plným vozem. Jen ty táhlé kopce jsou problémem. Ale vše je o zvyku.

spotřeba
10

Perfektní. Občas jezdíme na vítr:-)

hlučnost motoru
9

Přál bych majitelům HTP zažít to výběrové ticho čtyř válců.

kvalita sedadel
8

Měkké, pohodlné, malé boční vedení.

brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí řešil skandál s obnaženými fotkami i potrat

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí…

Zemřel 29. září 2015 na infarkt, bez peněz a bez rodiny, která ho zavrhla kvůli jeho nevěrám a prostopášnému…

 

iSport.cz

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje. Nervozita není na místě

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje.…

Když Slavia hrála o Ligu mistrů naposledy proti Kluži, nevešel se do nominace ani k jednomu utkání. Od té doby…

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten do Anglie chce

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten…

Klid okolo možných odchodů ze Slavie trval jen pár týdnů. Podle anglických médií chtějí West Ham United přivést…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…