Recenze

pláša35 (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio 1,4 RN

3.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Reny, Clio, Brouček, Bobík Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:53540 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Povím vám příběh Clia. Tak se hezky usaďte, pohádka začíná:-). Clio jsem koupil od jednoho staršího pána na návrh mého nejlepšího přítele, který sám má dvě. Byla to ale dlouhá cesta. Posílal mi spoustu inzerátů a já jsem se postupně zamilovával. Bude to teda Clio! Pětidvéřák, 1,4 55 kW, výbava RT, posilovač, el. okna, dálk. centrál, otáčměr, příp. airbag, ABS či klimatizace. No jo, člověk míní a Pánbůh mění. A mně to změnil pořádně! Během tří měsíců hledání, kdy jsem kamaráda už přiváděl k šílenství svou vybíravostí, jsem konečně našel vysněné Clio dokonce i s klimatizací! Ale nějak to nevyšlo. Až pak jsem na jednom málo známém inzertním serveru našel inzerát o prodeji pětidvéřového Clia zhruba odpovídajícího mým požadavkům. Jaké to bylo ale překvapení, když se inzertního pětidveřáku vyklubal třídvéřák! Kamarád pomáhal kamarádovi. Poslali mi pár fotek a byl jsem skoro rozhodnut. Najednou mi nevadilo, že nebude pětidvéřové, nebudou el. okna, airbag, klima, ABS atp. Ono kolikrát v životě koupíte vůz se třemi šestkami a červený k tomu, že? Stačila jedna návštěva a bylo moje. Krásný dárek k Vánocům a narozeninám:-).
Jenže, nic není zadarmo a Clio začalo zlobit. Ještě loni jsem dostal jakoby k Vánocům novou baterku, protože nechtělo startovat. Nahazoval jsem ho i 10x a nic, ale ani s ní se to moc nezlepšilo. Po zahřátí jelo jako drak. S ustupující zimou se to ztratilo, ale i dnes, nechám-li ho stát pár dní, se občas startér víc protočí. Věřím mu víc než sobě, a proto vím, že chytne napoprvé. V opačném případě mám skoro panickou hrůzu startovat ho napodruhé.
Další opravou prošly brzdy, výměna kotoučů a oprava zadního bubnu, nové svíčky, nový zadní díl výfuku, olej a olejový filtr a konečně se dočkalo i vzduchového filtru! Bohužel jsem koupil vůz udělaný k prodeji. Ale co. Pojďme si rozebrat jednotlivé oblasti vozu.

MOTOR
S Cliem jsem toho moc nenajezdil, ale jsem s ním moc spokojený. 1,4 55 kW je dostatečně silný, svižný a úsporný. Má spotřeba se pohybuje mezi 5,8-6,2 l/100 km N95, což považuju za nádherný výsledek. V TP je 6,5l/100. Motor je velmi tichý a tolerantní. Teprve nad 3000 ot./min. zjišťuju, že mám sebou motor:-). Jinak o Cliu vůbec nevím. Přál bych majitelům HTP zažít to čtyřválcové, výběrové ticho. Taky jsem v tom jezdil( +4 500 najetých km), tak vím, co je to za šmejd. Nevýhodou Clia je jednobodový vstřik. Při táhlých kopcích je často nutné podřazovat, protože ztrácí rychlost a otáčky.

ŘAZENÍ
Co dodat. Přesné, krátké, lehké, snadné. To samé platí i o spojce. Jedna velká báseň.

PROSTOR
Na třídveřové provedení je neuvěřitelně prostorné. Nasouká se do něj pět lidí a nikdo si nestěžuje na málo místa nad hlavou a podobně. Na Cliu si také chválím sedačky, jen boční vedení není dostatečné ve výbavě RN. Dálky s ním moc nejezdím, není důvod, ale nejsem z něho tak unavený jako z HTP. Kufr je malý, ale mně to stačí.

BRZDY
Tak tohle jsem tu četl mockrát. Většina recenzentů si stěžuje na malou účinnost brzd. To nemůžu říct. Clio brzdí jak drak a mnohokrát jsem to ocenil. Netrhám s ním astfalt, ale někdy se připlete do cesty nějaký blbec. Pravdou je, že mám nové kotouče a destičky.

AUDIO
Mám původní a zatím velká spokojenost. Nepotřebuju nic extra. Rádio je slyšet líp než se 4 repry v HTP a to je pro mě zatím rozhodující. V plánu je nové rádio a dva repráčky dozadu.

Clio mám moc rád, tohle autíčko vás prostě dostane. První generace té elektroniky moc neměla, takže vše záleží jen na vás. Opravdová volnost, kouzlo starých časů, kdy i posilovač byl v příplatkové výbavě, bezstarostnost a pohoda. Všimli jste si někdy, že mnozí majitelé větších vozů zamykají auta ručně? A jak se nadřou při parkování. Nenaštve, když přijede někdo s Cliem, krásně zaparkuje skoro na metru a dálkáčem Clio zamkne. Mně to připadá úsměvné:-).
Po najetí dalších kilometrů ještě některé věci přidám, či upravím.

Silné stránky

* dostatečně silný a svižný motor
* dobré brzdy
* nízká spotřeba
* nízká pojistka
* prostornost
* praktický a hezký interiér
* snadná a lehká ovladatelnost
* posilovač
* dálk. centrlál
* měkké a dobré odpružení

Slabé stránky

- hlučnost motoru nad 3000 ot.
- horší boční vedení
- naklánění vozu při ostřejších zatáčkách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

* levné náhradní díly
* nenáročné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej proběhl ke konečné spokojenosti obou stran.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,4 RN

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto s rytmem života :-)

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Veliká spokojenost. Pro začátečníky ale i nenáročné řidiče skvělé.

jízdní komfort
10

Tak to je krása. Žádná skákavá koza wie Fabia. Ticho, klid a pohoda. Jen ostré zatáčky trochu vůz rozhází věci ve voze.

provozní náklady
10

Tak to je bomba! Skoro za dobré slovo a příslib vyluxování:-)

náhradní díly
10

Levné, rychlé dodání, jen hledat a vědět, kde, co a jak koupit.

výkon motoru
8

Na rovinkách nádhera i s plným vozem. Jen ty táhlé kopce jsou problémem. Ale vše je o zvyku.

spotřeba
10

Perfektní. Občas jezdíme na vítr:-)

hlučnost motoru
9

Přál bych majitelům HTP zažít to výběrové ticho čtyř válců.

kvalita sedadel
8

Měkké, pohodlné, malé boční vedení.

brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Agáta Hanychová po rozchodu s truhlářem: Romantický výlet s »ex« popálené Týnuš?!

Agáta Hanychová po rozchodu s truhlářem: Romantický…

Žádného chlapa nechce ani vidět. Aspoň to Agáta Hanychová (35) všem vykládá. Jenže do oka jí měl padnout »ex«…

Harryho trable: Po Philipově (†99) pohřbu nesmí domů k těhotné Meghan!

Harryho trable: Po Philipově (†99) pohřbu nesmí domů…

Princi Harrymu (36) hrozí až měsíční odloučení od své manželky Meghan Markleové (39). Přísné proticovidové…

 

iSport.cz

McGregor vs. Poirier 3 v ohrožení? Jsi buran, nezápasím, řekl Ir soupeři

McGregor vs. Poirier 3 v ohrožení? Jsi buran,…

Respekt stranou. Třetí souboj, který 10. července rozsekne rivalitu mezi Conorem McGregorem a Dustinem Poirierem…

Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG postupuje i Chelsea

Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG…

Fotbalisté Bayernu Mnichov triumf v Lize mistrů neobhájí. Loňští šampionI sice zvítězili ve čtvrtfinálové odvetě…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Jedno křeslo řídí dva ministři? Proč ne

Karel Steigerwald: Jedno křeslo řídí dva ministři? Proč ne

Zaorálkův problém s ministerskými křesly ve skutečnosti žádným problémem není. Vždyť už máme ministra, který…

Ostrý pohled: Nejhorší zločin, před kterým zavíráme oči. Úchylové se nízkým trestům můžou leda tak smát

Ostrý pohled: Nejhorší zločin, před kterým zavíráme…

Sexuální zneužívání dětí je podle každého normálně smýšlejícího jedince ten nejhorší představitelný zločin,…