Seat Leon (2014)
9.6.2014Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…
Seat Leon (planner)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
_MT_ 10.06.14 07:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Máš samozřejmě pravdu. Nechtěl jsem to více rozebírat, ale když jsi to načal... Rozdíl mezi těmi motory je 30 tisíc, jen na 1,4 je akce 17, na 1,8 pak 34, rozdíl tedy spadne na 13. 1,4 posílila, jak jsem psal, a minulý modelový rok v ČR pro změnu nenabízeli verzi s ACT/ CoD. VW si u Golfu cenil ACT myslím na 26 tisíc. 30+26 už celkem odpovídá 2 tisícům €, které zmiňuje planner. Našel jsem ceník pro minulý modelový rok a rozdíl to byl 52 tisíc, respektive 38 v akci.
Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.
Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude. -
woody-alien 09.06.14 21:08
« Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Fakt jen 13 tisíc ? Já se popravdě nedíval, ale předpokládal jsem větší rozdíl. Tak to už mi jako argument zbývá jen ta spotřeba....nebo našponovanej rozpočet. ;-) A taky, že 1.4 TSI už se dá koupit od výbavy Style a 1.8 až ve FR. Což je ovšem v tomhle konkrétním případě irelevantní.
PS: Tak jsem se mrknul, je to tak. Ale není to tentýž motor. Původní 1.4 TSI 103 kW už tam není a tenhle 110 kW je asi ten s vypínáním válců, ne ? Takže ten rozdíl mohl být tehdy větší. -
iudex 09.06.14 16:05
« Re: Re: Dobrá voľba
Presne, 1,8TSI má síce vyšší výkon, ale rovnaký krútiak (250 Nm), takže ten výkon zrejme za ten príplatok nestojí a keď už, tak rovno Cupru (za bezkonkurenčnú cenu medzi hothečmi).
Ad 18ky: no nie je to nijak hrozné, ale zase tvrdšie, ako Golf na 18kach. Ja osobne by som u 1,4ky za 18ky nepriplácal, so 17kami sa mi to takto od stola javí ako ideálna kombinácia.
-
woody-alien 09.06.14 15:56
« Re: Dobrá voľba
Souhlas. Ten motor je hodně příjemnej, když vezmu v potaz, v jakých podmínkách jsme ho zkoušeli, pro běžné používání podle mě ideál. Ano, limity torzky šly oproti multilinku poznat, ale znovu - nešlo o úplně standardní jízdu. Rozsvícená kontrolka motoru je mi svědkem. ;-) Jinak ještě ve srovnání s tvým G bylo cítit, že se Leon v zatáčkách víc kroutí. Naopak ta tvrdost na 18" mi nijak strašná nepřišla (zřejmě mám v sobě stále dojmy z FieSTy >:-[] ), ale může být, že když zrovna nemáš plno starostí udržet auto na silnici, budeš tvrdost podvozku vnímat jinak.
Za mě každopádně Leon velmi povedené auto a tenhle motor mohu doporučit. Když vezmu v potaz pořizovací cenu a spotřebu, asi bych ani neutrácel za 1.8TSI. Buď tohle nebo rovnou až Cupru. -
iudex 09.06.14 15:38
« Dobrá voľba
Marí sa mi, že si pod recenziou iného Leona nedávno písal, že ho práve vyberáš, nemýlim sa?
Každopádne asi najlepšia voľba z ohľadu value/výkon/dizajn/cena. Farba výborná, fullLED posunú auto do inej ligy, ako halogény. 18ky by autu svedčali viac, ale auto s nimi je už pomerne tvrdé. Zrovna Tvoju verziu (teda 1,4TSI FR, ale na 18kach) som prevetral pomerne dynamicky na okreskách a potvrdzujem, že ten motor je prekvapivo potentný a môže popreháňať aj výkonnejšie atmosféry. Akurát pri ostrej jazde je cítiť absenciu multilinku; tam, kde Golf s multilinkom ešte v pohode drží, Leon s torzkou už začína odskakovať. Ale to pri bežne dynamickej jazde nemáš šancu pozorovať. -
-
kornel 09.06.14 13:07
« Re: Re: Leon
to nieje len pre tvoj lepsi pocit ;-) ..je to aj realny a vyznamny prinos pre kondiciu motora a to najma tu zo strednodobeho az dlhodobejsieho hladiska.. Prve vymeny oleja a filtra rozhodne nieje dobre podcenovat a mysliet si, ze je to zbytocne.. mnohym ludom by sa krasne otvorili oci a boli by neprijemne prekvapeni, keby tak videli pod mikroskopom vzorku oleja z noveho motora hoc len po odjazdenych 10tisic km, resp. mali aspon vysledky zakladneho tribotestu takejto vzorky oleja..
:-!
Jinak máš recht, jedná se o nejlepší motorovou volbu, mne by stačilo style, jelikož dnes už preferuji pohodlí.
Planner, tobě přeji ať slouží ke spokojenosti, užij si to, možná se potkáme na nějakém srazu.