Diskuse

Seat Leon (2014)

9.6.2014

Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…

 

Seat Leon (planner)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto dal

    dal 10.06.14  08:00

    « Re: Dobrá voľba

    To jsi musel jet hodně na krev, já jsem absenci multilinku ještě nepocítil. Může to být také tím, že moje 1,2 až tak rozparádit nejde a přední náprava je skvělá.
    Jinak máš recht, jedná se o nejlepší motorovou volbu, mne by stačilo style, jelikož dnes už preferuji pohodlí.
    Planner, tobě přeji ať slouží ke spokojenosti, užij si to, možná se potkáme na nějakém srazu.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 10.06.14  07:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Máš samozřejmě pravdu. Nechtěl jsem to více rozebírat, ale když jsi to načal... Rozdíl mezi těmi motory je 30 tisíc, jen na 1,4 je akce 17, na 1,8 pak 34, rozdíl tedy spadne na 13. 1,4 posílila, jak jsem psal, a minulý modelový rok v ČR pro změnu nenabízeli verzi s ACT/ CoD. VW si u Golfu cenil ACT myslím na 26 tisíc. 30+26 už celkem odpovídá 2 tisícům €, které zmiňuje planner. Našel jsem ceník pro minulý modelový rok a rozdíl to byl 52 tisíc, respektive 38 v akci.

    Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.

    Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude.
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 09.06.14  23:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    U nás ten rozdíl byl menší, alespoň u kombíků ... 1.4 103 kw vs 1.8 TSI byl 38000,- (1380,- Euro), do nový 110 kw 1.4 TSI bych taky nešel, hlavně proto, že je oproti původní 1.4 TSI o 25000,- dražší.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  22:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Hm, tak 2000 Eur už je pořádný argument. Jak jsem psal, mně se tenhle 1.4 TSI 103kW hodně líbí. S tím novým nemám žádnou zkušenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto planner

    planner 09.06.14  21:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Ked som ho kupoval, rozdiel bol cca 2000 Eur. Neviem, ci by som kupil tu 110 kw 1,4 - ku. Rozdiel voci 1,8 cke je minimalny a nechcel by som dalsie potencialne k...vitko (vypinanie valcov)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  21:09

    « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Jo, to je fakt. Bral jsem to jenom jak to je u nás.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  21:08

    « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Fakt jen 13 tisíc ? Já se popravdě nedíval, ale předpokládal jsem větší rozdíl. Tak to už mi jako argument zbývá jen ta spotřeba....nebo našponovanej rozpočet. ;-) A taky, že 1.4 TSI už se dá koupit od výbavy Style a 1.8 až ve FR. Což je ovšem v tomhle konkrétním případě irelevantní.

    PS: Tak jsem se mrknul, je to tak. Ale není to tentýž motor. Původní 1.4 TSI 103 kW už tam není a tenhle 110 kW je asi ten s vypínáním válců, ne ? Takže ten rozdíl mohl být tehdy větší.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.06.14  20:54

    « Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Mrknul jsem ze zvědavosti do aktuálního ceníku a překvapilo mě, že příplatek za 1,8 je jen 13 tisíc (v akci). 1,4 však mezitím posílila na 110 kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto -MT-

    _MT_ 09.06.14  20:49

    « Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba

    DCC je v základu i u slabší verze a ta má 18", pokud si dobře pamatuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  16:17

    « Re: Re: Re: Dobrá voľba

    Jj, chování Golfa na 18" a na standardním podvozku je kouzelné. ;-) Tam nevidím žádný důvod připlácet za DCC. Že je DCC u Cupry na 19" v základu má zřejmě velmi dobrý důvod.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.06.14  16:05

    « Re: Re: Dobrá voľba

    Presne, 1,8TSI má síce vyšší výkon, ale rovnaký krútiak (250 Nm), takže ten výkon zrejme za ten príplatok nestojí a keď už, tak rovno Cupru (za bezkonkurenčnú cenu medzi hothečmi).
    Ad 18ky: no nie je to nijak hrozné, ale zase tvrdšie, ako Golf na 18kach. Ja osobne by som u 1,4ky za 18ky nepriplácal, so 17kami sa mi to takto od stola javí ako ideálna kombinácia.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  15:58

    « Re: Re: Re: Re: SPOTREBA

    Jj, Madeleine můžu doporučit. Ta ti vnese do auta klid a mír. Takovej Half A Perfect World. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  15:56

    « Re: Dobrá voľba

    Souhlas. Ten motor je hodně příjemnej, když vezmu v potaz, v jakých podmínkách jsme ho zkoušeli, pro běžné používání podle mě ideál. Ano, limity torzky šly oproti multilinku poznat, ale znovu - nešlo o úplně standardní jízdu. Rozsvícená kontrolka motoru je mi svědkem. ;-) Jinak ještě ve srovnání s tvým G bylo cítit, že se Leon v zatáčkách víc kroutí. Naopak ta tvrdost na 18" mi nijak strašná nepřišla (zřejmě mám v sobě stále dojmy z FieSTy >:-[] ), ale může být, že když zrovna nemáš plno starostí udržet auto na silnici, budeš tvrdost podvozku vnímat jinak.

    Za mě každopádně Leon velmi povedené auto a tenhle motor mohu doporučit. Když vezmu v potaz pořizovací cenu a spotřebu, asi bych ani neutrácel za 1.8TSI. Buď tohle nebo rovnou až Cupru.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.06.14  15:44

    « Re: Re: Re: Re: Leon

    Nj, ten tvůj záběh byl ale poměrně dramatickej. >:D Takže po 3000 bylo tak akorát. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.06.14  15:38

    « Dobrá voľba

    Marí sa mi, že si pod recenziou iného Leona nedávno písal, že ho práve vyberáš, nemýlim sa?
    Každopádne asi najlepšia voľba z ohľadu value/výkon/dizajn/cena. Farba výborná, fullLED posunú auto do inej ligy, ako halogény. 18ky by autu svedčali viac, ale auto s nimi je už pomerne tvrdé. Zrovna Tvoju verziu (teda 1,4TSI FR, ale na 18kach) som prevetral pomerne dynamicky na okreskách a potvrdzujem, že ten motor je prekvapivo potentný a môže popreháňať aj výkonnejšie atmosféry. Akurát pri ostrej jazde je cítiť absenciu multilinku; tam, kde Golf s multilinkom ešte v pohode drží, Leon s torzkou už začína odskakovať. Ale to pri bežne dynamickej jazde nemáš šancu pozorovať.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.06.14  15:32

    « Re: Re: Re: Leon

    Ja som menil po zábehu 3000 km, údaj o long-life oleji s intervalom výmeny 2 roky ma vždy nadvihne.
  • « 00 Reagovat !

    foto planner

    planner 09.06.14  13:50

    « Re: Re: Re: SPOTREBA

    Ja jazdim ako som pisal cast mesto s niekolkymi semaformi a potom dialnica. A ked som naposledy skusal ist 120 po dialnici, vydrzal som to 5 minut. Asi budem musiet prestat pocuvat Sabaton a vymenit ho za Madeleine Peyroux alebo nieco podobne >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 09.06.14  13:33

    « Re: Re: SPOTREBA

    Mám 2 kousky, jeden jezdí na firmě (zaměstanec není žádnej divočák) a od převzetí minulej týden má 5,9. Domácí druhý auto pak kolem 6,5l/100km s tím, že je to dost po malým městě.
  • « 00 Reagovat !

    foto kornel

    kornel 09.06.14  13:07

    « Re: Re: Leon

    to nieje len pre tvoj lepsi pocit ;-) ..je to aj realny a vyznamny prinos pre kondiciu motora a to najma tu zo strednodobeho az dlhodobejsieho hladiska.. Prve vymeny oleja a filtra rozhodne nieje dobre podcenovat a mysliet si, ze je to zbytocne.. mnohym ludom by sa krasne otvorili oci a boli by neprijemne prekvapeni, keby tak videli pod mikroskopom vzorku oleja z noveho motora hoc len po odjazdenych 10tisic km, resp. mali aspon vysledky zakladneho tribotestu takejto vzorky oleja..

    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto planner

    planner 09.06.14  12:07

    « Re: SPOTREBA

    5,2 je priemer podla vyrobcu. Teraz mam 6,9 realnych.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…