Seat Leon (2014)
9.6.2014Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…
Seat Leon (planner)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Leon 09.06.2014 10:50 overnight
- SPOTREBA 09.06.2014 12:06 Loki
- Pochvala 09.06.2014 12:22 šmoula nešika
-
Dobrá voľba 09.06.2014 15:38
iudex
-
Re: Dobrá voľba 09.06.2014 15:56
woody-alien
-
Re: Re: Dobrá voľba 09.06.2014 16:05
iudex
- Re: Re: Re: Dobrá voľba 09.06.2014 16:17 woody-alien
- Re: Re: Re: Dobrá voľba 09.06.2014 20:54 _MT_
-
Re: Re: Dobrá voľba 09.06.2014 16:05
iudex
- Re: Dobrá voľba 10.06.2014 08:00 dal
- Re: Dobrá voľba 10.06.2014 17:11 Covenant
-
Re: Dobrá voľba 09.06.2014 15:56
woody-alien
- Gratulujem 16.06.2014 22:46 Delfin2
- Gratulujem 01.10.2014 21:04 Lucan
-
-
maTooB 09.06.2014 11:49
« Re: Leon
Aj u mna :yes: :yes: :yes:
Presne takeho auticko by som si vybral aj ja, iba by som asi chcel aj DSG. Mam nieco podobne a som spokojny, verim ze aj s Leonom by som bol len ked som kupoval este sa nepredaval...
Tiez som mal prvu vymenu oleja predpisanu pri 1. servisnej pri 30 000km, ale dal som si to vymenit pri 10 000km, pre moj lepsi pocit :-)-
kornel 09.06.2014 13:07
« Re: Re: Leon
to nieje len pre tvoj lepsi pocit ;-) ..je to aj realny a vyznamny prinos pre kondiciu motora a to najma tu zo strednodobeho az dlhodobejsieho hladiska.. Prve vymeny oleja a filtra rozhodne nieje dobre podcenovat a mysliet si, ze je to zbytocne.. mnohym ludom by sa krasne otvorili oci a boli by neprijemne prekvapeni, keby tak videli pod mikroskopom vzorku oleja z noveho motora hoc len po odjazdenych 10tisic km, resp. mali aspon vysledky zakladneho tribotestu takejto vzorky oleja..
:-!
-
-
-
Loki 09.06.2014 12:06
SPOTREBA
pises, ze 5,2 v infe ale v texte, ze dlhodobo po 2000km 6,9...sa mi nechce verit, ze 1,4 TSI ti klesla na 5,2...alebo , 8-s-
-
-
-
bigtoudy1 10.06.2014 15:33
« Re: Re: Re: SPOTREBA
No ja mám len Leon ST 1,2 Tsi 77 kw, ale reálna spotreba po zábehu auta mi zatial vychádza na +- 5 litrov, čo je velmi blízko tabulkovej spotreby (4,9 l). Ešte spravím pár tisíc km a pridám recenziu. Jazdím defenzívne (nie pomaly!), 58 km/h tachometrových v meste a 100 km/h tacho mimo mesta (dialnicu minimálne), % pomer jázd mesto/medzimesto/dialnica: 20/70/10
-
-
-
-
šmoula nešika 09.06.2014 12:22
Pochvala
Velmi příjemná recenze. Trochu pouprav mezery v textu, nějaké ty trefné popisky v pravém poli a budeš mít při dodání fotek určitě i dobré hodnocení. Jen, než to napíše kolega SCHROJF - oprav si náhon. Tady je na MACZ několik fandů do nového Leonu, když se budeš nudit...
Mnoho veselých km a olej nech vyměnit dřív. -
-
iudex 09.06.2014 15:38
Dobrá voľba
Marí sa mi, že si pod recenziou iného Leona nedávno písal, že ho práve vyberáš, nemýlim sa?
Každopádne asi najlepšia voľba z ohľadu value/výkon/dizajn/cena. Farba výborná, fullLED posunú auto do inej ligy, ako halogény. 18ky by autu svedčali viac, ale auto s nimi je už pomerne tvrdé. Zrovna Tvoju verziu (teda 1,4TSI FR, ale na 18kach) som prevetral pomerne dynamicky na okreskách a potvrdzujem, že ten motor je prekvapivo potentný a môže popreháňať aj výkonnejšie atmosféry. Akurát pri ostrej jazde je cítiť absenciu multilinku; tam, kde Golf s multilinkom ešte v pohode drží, Leon s torzkou už začína odskakovať. Ale to pri bežne dynamickej jazde nemáš šancu pozorovať.-
woody-alien 09.06.2014 15:56
« Re: Dobrá voľba
Souhlas. Ten motor je hodně příjemnej, když vezmu v potaz, v jakých podmínkách jsme ho zkoušeli, pro běžné používání podle mě ideál. Ano, limity torzky šly oproti multilinku poznat, ale znovu - nešlo o úplně standardní jízdu. Rozsvícená kontrolka motoru je mi svědkem. ;-) Jinak ještě ve srovnání s tvým G bylo cítit, že se Leon v zatáčkách víc kroutí. Naopak ta tvrdost na 18" mi nijak strašná nepřišla (zřejmě mám v sobě stále dojmy z FieSTy >:-[] ), ale může být, že když zrovna nemáš plno starostí udržet auto na silnici, budeš tvrdost podvozku vnímat jinak.
Za mě každopádně Leon velmi povedené auto a tenhle motor mohu doporučit. Když vezmu v potaz pořizovací cenu a spotřebu, asi bych ani neutrácel za 1.8TSI. Buď tohle nebo rovnou až Cupru.-
iudex 09.06.2014 16:05
« Re: Re: Dobrá voľba
Presne, 1,8TSI má síce vyšší výkon, ale rovnaký krútiak (250 Nm), takže ten výkon zrejme za ten príplatok nestojí a keď už, tak rovno Cupru (za bezkonkurenčnú cenu medzi hothečmi).
Ad 18ky: no nie je to nijak hrozné, ale zase tvrdšie, ako Golf na 18kach. Ja osobne by som u 1,4ky za 18ky nepriplácal, so 17kami sa mi to takto od stola javí ako ideálna kombinácia.
-
woody-alien 09.06.2014 16:17
« Re: Re: Re: Dobrá voľba
Jj, chování Golfa na 18" a na standardním podvozku je kouzelné. ;-) Tam nevidím žádný důvod připlácet za DCC. Že je DCC u Cupry na 19" v základu má zřejmě velmi dobrý důvod. -
-
woody-alien 09.06.2014 21:08
« Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Fakt jen 13 tisíc ? Já se popravdě nedíval, ale předpokládal jsem větší rozdíl. Tak to už mi jako argument zbývá jen ta spotřeba....nebo našponovanej rozpočet. ;-) A taky, že 1.4 TSI už se dá koupit od výbavy Style a 1.8 až ve FR. Což je ovšem v tomhle konkrétním případě irelevantní.
PS: Tak jsem se mrknul, je to tak. Ale není to tentýž motor. Původní 1.4 TSI 103 kW už tam není a tenhle 110 kW je asi ten s vypínáním válců, ne ? Takže ten rozdíl mohl být tehdy větší.-
-
_MT_ 10.06.2014 07:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá voľba
Máš samozřejmě pravdu. Nechtěl jsem to více rozebírat, ale když jsi to načal... Rozdíl mezi těmi motory je 30 tisíc, jen na 1,4 je akce 17, na 1,8 pak 34, rozdíl tedy spadne na 13. 1,4 posílila, jak jsem psal, a minulý modelový rok v ČR pro změnu nenabízeli verzi s ACT/ CoD. VW si u Golfu cenil ACT myslím na 26 tisíc. 30+26 už celkem odpovídá 2 tisícům €, které zmiňuje planner. Našel jsem ceník pro minulý modelový rok a rozdíl to byl 52 tisíc, respektive 38 v akci.
Podstatné je, že 1,4 bez ACT Seat aktuálně nenabízí (nevím, jak je tomu na jiných trzích). Ve výsledku tedy záleží na tom, jaký máš postoj k vypínání válců. Pokud o to nestojíš, ale přežiješ to a chceš 100+ kW, jsme u těch 13 tisíc.
Tahle 110 kW verze se dělá jak s vypínáním válců, tak bez něj. Jen obě verze nenabízí všude.-
colin251 10.06.2014 08:46
« Re: Dobrá voľba
Nejsem si jistý, jestli úplně rozumím.
Já jsem srovnával minulou 1.4 TSI (103 kw) s 1.8 TSI (to je oběma asi jasné). Ten cenový rozdíl byl opravdu 38.000,-Kč, obě ty ceny byly akční. Ono akční ceník je pro mě standardní, ze kterého se teprve smlouvá o konečné částce. :-)
Aktuálně nová 1.4 TSI je jiný motor, to je mi jasné. Bohužel právě kvůli tomu oproti předchozí 1.4 TSI znatelně podražil a vůči 1.8 TSI nedává příliš smyslu. Ano, má nižší spotřebu a povinné ručení, ale nevím, jestli se v tomto případě vyplatí.
Z mého pohledu nemá aktuálně cenu kupovat současnou 1.4 TSI ACT, vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu. S předchozí 1.4 TSI to bylo vzhledem k poměrně velkému cenovému rozdílu jiné. To je vše, co jsem chtěl k tomu říct.
Jinak podle uvedené kupní ceny za auto kolegy ze Slovenska, tak musím říct, že ceny mají celkem o dost vyšší. Mě se podařilo kombi pořídit o několik set Euro levněji, pravděpodobně jsem dostal velice dobrou nabídku.-
-
_MT_ 10.06.2014 09:33
« Re: Re: Dobrá voľba
Je to prakticky stejný motor. Je dražší hlavně kvůli tomu, že předtím nabízeli verzi bez ACT a teď nabízí verzi s ACT. Jak 103 kW, tak 110 kW verze byla/ je dostupná s ACT i bez, je to čistě volba automobilky/ zastoupení. Třeba VW ti dává vybrat.
Jinak souhlasím. Pokud o ACT nestojíš, nedává 110 kW moc smysl. Buď 92, nebo pak až 132. Stojí za zmínku, že za těch 13 tisíc dostáváš kromě 22 kW i multilink. Když už je člověk ochoten si připlatit za něco silnějšího než 92 kW, tak 1,8 je rozhodně výhodnější nabídka než 110 kW 1,4.
-
-
-
-
-
-
-
-
dal 10.06.2014 08:00
« Re: Dobrá voľba
To jsi musel jet hodně na krev, já jsem absenci multilinku ještě nepocítil. Může to být také tím, že moje 1,2 až tak rozparádit nejde a přední náprava je skvělá.
Jinak máš recht, jedná se o nejlepší motorovou volbu, mne by stačilo style, jelikož dnes už preferuji pohodlí.
Planner, tobě přeji ať slouží ke spokojenosti, užij si to, možná se potkáme na nějakém srazu.-
colin251 10.06.2014 08:51
« Re: Dobrá voľba
Nejsem žádný odborník na auta, ale to, že tam není multilink nemám problém poznat. Stačí přejet nějakou ostřejší hranu na vozovce a odskok je cítit a to nemusím jet ani rychle.
Poprvé mě to trochu "vyděsilo", když jsem jel svižněji po rychlostce a ostrá hrana byla v mírně točivé zatáčce ... auto uskočilo. Přičítal jsem to rychlé jízdě.
Podruhé se mi to stalo ve městě, opět v zatáčce, kde byla ostrá hrana. Tam byla rychlost ale daleko nižší max do 70 km/h. Takže nezáleží asi ani tolik na rychlosti, ale spíš na tom, po jakém povrchu člověk jezdí.
Až někdy natrefíš na hranu, kterou nepřejíždíš rovně, tak to určitě také ucítíš. -
iudex 10.06.2014 09:51
« Re: Re: Dobrá voľba
Áno, išiel som dosť ostro; pri bežnej dynamickej jazde a na dobrej ceste to určite nezistíš. Ale ono možno to nezistíš ani pri dravej jazde, ak nemáš s čím porovnať, len sa Ti jednoducho zdá, že to už je limit auta. Až keď presadneš do porovnateľného auta s multilinkom, zistíš, že tam, kde bol Leon s torzkou na limite a začal poskakovať, auto s viacprvkom ešte drží na ceste a teda vieš ešte viac pritlačiť.
-
-
-
-
Lucan 01.10.2014 21:04
Gratulujem
Gratulujem k Leonu tiez zvazujem buduci rok niekedy nad kupou Leona ale na 18´´ a s adaptivnymi tlmicmi plus opticky parkovaci system ale otazka mas tam priplatkove audio 9repro + woofer? ako to hra ? Aka je spotreba na dialnici ? lebo 1,4tsi moze byt super motor ale neviem no pride mi to dost mala kubatura hlavne vo vyssich ryhclostiach tam citit deficit kubatury-
planner 12.10.2014 21:46
« Re: Gratulujem
Najviac some isiel 180 a nejaky deficit som nepocitoval. Pri rychlostiach legalnych na Sk ten motor uplne staci. Kde skor pocitis malu kubaturu je sportova jazda v zákrutách. Maximalny krutiaci moment je posadeny nizko a nad nejakých 5000 otacok nema zmysel ist. Je nutne preradit. A prave tam budes s napr. s 1,8 TSI rychlejsi. Ale na bezne jazdenie je to skvely motor. Ked som auto kupoval, adaptivny podvozok nebol v ponuke. A bez neho su 18 stky na nase cesty prilis.
-
Dobrá volba :yes: