Seat Leon (2014)
9.6.2014Seat Leon FR 1,4 TSI Dôvod kúpy Po presťahovaní sa objavila potreba ďalšieho auta pre mňa alebo manželku. Keďže vlastním 5 ročné kombi strednej…
Seat Leon (planner)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
planner 12.10.14 21:46
« Re: Gratulujem
Najviac some isiel 180 a nejaky deficit som nepocitoval. Pri rychlostiach legalnych na Sk ten motor uplne staci. Kde skor pocitis malu kubaturu je sportova jazda v zákrutách. Maximalny krutiaci moment je posadeny nizko a nad nejakých 5000 otacok nema zmysel ist. Je nutne preradit. A prave tam budes s napr. s 1,8 TSI rychlejsi. Ale na bezne jazdenie je to skvely motor. Ked som auto kupoval, adaptivny podvozok nebol v ponuke. A bez neho su 18 stky na nase cesty prilis. -
Lucan 01.10.14 21:04
« Gratulujem
Gratulujem k Leonu tiez zvazujem buduci rok niekedy nad kupou Leona ale na 18´´ a s adaptivnymi tlmicmi plus opticky parkovaci system ale otazka mas tam priplatkove audio 9repro + woofer? ako to hra ? Aka je spotreba na dialnici ? lebo 1,4tsi moze byt super motor ale neviem no pride mi to dost mala kubatura hlavne vo vyssich ryhclostiach tam citit deficit kubatury -
bigtoudy1 10.06.14 15:33
« Re: Re: Re: SPOTREBA
No ja mám len Leon ST 1,2 Tsi 77 kw, ale reálna spotreba po zábehu auta mi zatial vychádza na +- 5 litrov, čo je velmi blízko tabulkovej spotreby (4,9 l). Ešte spravím pár tisíc km a pridám recenziu. Jazdím defenzívne (nie pomaly!), 58 km/h tachometrových v meste a 100 km/h tacho mimo mesta (dialnicu minimálne), % pomer jázd mesto/medzimesto/dialnica: 20/70/10 -
iudex 10.06.14 09:51
« Re: Re: Dobrá voľba
Áno, išiel som dosť ostro; pri bežnej dynamickej jazde a na dobrej ceste to určite nezistíš. Ale ono možno to nezistíš ani pri dravej jazde, ak nemáš s čím porovnať, len sa Ti jednoducho zdá, že to už je limit auta. Až keď presadneš do porovnateľného auta s multilinkom, zistíš, že tam, kde bol Leon s torzkou na limite a začal poskakovať, auto s viacprvkom ešte drží na ceste a teda vieš ešte viac pritlačiť. -
_MT_ 10.06.14 09:33
« Re: Re: Dobrá voľba
Je to prakticky stejný motor. Je dražší hlavně kvůli tomu, že předtím nabízeli verzi bez ACT a teď nabízí verzi s ACT. Jak 103 kW, tak 110 kW verze byla/ je dostupná s ACT i bez, je to čistě volba automobilky/ zastoupení. Třeba VW ti dává vybrat.
Jinak souhlasím. Pokud o ACT nestojíš, nedává 110 kW moc smysl. Buď 92, nebo pak až 132. Stojí za zmínku, že za těch 13 tisíc dostáváš kromě 22 kW i multilink. Když už je člověk ochoten si připlatit za něco silnějšího než 92 kW, tak 1,8 je rozhodně výhodnější nabídka než 110 kW 1,4. -
colin251 10.06.14 08:51
« Re: Dobrá voľba
Nejsem žádný odborník na auta, ale to, že tam není multilink nemám problém poznat. Stačí přejet nějakou ostřejší hranu na vozovce a odskok je cítit a to nemusím jet ani rychle.
Poprvé mě to trochu "vyděsilo", když jsem jel svižněji po rychlostce a ostrá hrana byla v mírně točivé zatáčce ... auto uskočilo. Přičítal jsem to rychlé jízdě.
Podruhé se mi to stalo ve městě, opět v zatáčce, kde byla ostrá hrana. Tam byla rychlost ale daleko nižší max do 70 km/h. Takže nezáleží asi ani tolik na rychlosti, ale spíš na tom, po jakém povrchu člověk jezdí.
Až někdy natrefíš na hranu, kterou nepřejíždíš rovně, tak to určitě také ucítíš. -
colin251 10.06.14 08:46
« Re: Dobrá voľba
Nejsem si jistý, jestli úplně rozumím.
Já jsem srovnával minulou 1.4 TSI (103 kw) s 1.8 TSI (to je oběma asi jasné). Ten cenový rozdíl byl opravdu 38.000,-Kč, obě ty ceny byly akční. Ono akční ceník je pro mě standardní, ze kterého se teprve smlouvá o konečné částce. :-)
Aktuálně nová 1.4 TSI je jiný motor, to je mi jasné. Bohužel právě kvůli tomu oproti předchozí 1.4 TSI znatelně podražil a vůči 1.8 TSI nedává příliš smyslu. Ano, má nižší spotřebu a povinné ručení, ale nevím, jestli se v tomto případě vyplatí.
Z mého pohledu nemá aktuálně cenu kupovat současnou 1.4 TSI ACT, vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu. S předchozí 1.4 TSI to bylo vzhledem k poměrně velkému cenovému rozdílu jiné. To je vše, co jsem chtěl k tomu říct.
Jinak podle uvedené kupní ceny za auto kolegy ze Slovenska, tak musím říct, že ceny mají celkem o dost vyšší. Mě se podařilo kombi pořídit o několik set Euro levněji, pravděpodobně jsem dostal velice dobrou nabídku.
Mnoho veselých km a olej nech vyměnit dřív.