Honda Civic (2007)
16.2.2007Technologicky propracovaný a elegantní vzhled tvořený dynamickou linií střechy, hladkým, nápadně skloněným čelním sklem a krátkými převisy, které…
Honda Civic (pepavasa)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Přemek 08.02.08 16:52
« Změna hodnocení
Hodnocení jsem změnil proto že recenze i fotky jsou zpracované tak dobře že si plný počet bodů zaslouží a co se týká auta tak beru že je to pokroková technologie která má budoucnost ;-) ale ten design mi proti 3 a 5 dvéřové verzi připadá tak nepovedený že přebíjí i ostatní jistě dobré vlastnosti tohoto auta -
filko 08.12.07 13:06
« Re: Pěkný
Ta Honda se mi líbí po všech stránkách. Dokonce už je i častěji vidět v ulicích. Viděl jsi ty reklamní spoty zde na auto.cz proti Toyotě? :-) Ten hybrid Škoda Favorit by se asi těžko zařazoval do nějaké kategorie. Zřejmě do první generace hybridů. Mrzí mě na něm, že nemá rekuperaci energie, to je podle mě zásadní vlastnost. -
pepavasa 07.12.07 16:10
« Re: Re: Zkoušel jsem ho
Je to fakt, se kterým jsem původně nepočítal, ale dostal mě. Nikdy bych nevěřil co udělá absolutně plynulá jízda. Je ale pravda co píšete o vazbě otáčky/rychlost. To se musí člověk odnaučit, ale za sebe musím říct, že to šlo rychle. Je úsměvné pozorovat, když se s tím někdo rozjíždí poprvé, tlačí na plyn jako kdyby rozjížděl jedničku a lekne se jak auto prudce zrychluje i přesto, že ho na to upozorním. :-) -
neregistrovaný: "nik" [195.128.212.XXX] 07.12.07 11:12
« Re: Zkoušel jsem ho
Dome, co myslíte, že je blíže pravdě:
1. CVT u Civicu je naprogramována tak, aby při požadavku na akceleraci zbytečným zvýšením otáček neúměrně stoupala spotřeba paliva.
2. CVT u Fordu je naprogramována tak, aby fixováním otáček (tedy i během akcelerace) i za cenu mírného zvýšení spotřeby přitáhla k používání CVT převodovky i ty řidiče, kteří jsou jinak vyváděni z míry absencí vazby mezi otáčkami motoru a rychlostí jízdy.
Hádejte které odpovědi dávám přednost já po jedenácti letech s Nissanem Micra s CVT? To, že by Honda Civic Hybrid zbytečně zvyšovala otáčky na úkor spotřeby, je docela úsměvná představa. Plynulá změna převodového poměru naopak umožňuje držet motor v optimálních otáčkách pro dodávání aktuálně požadovaného výkonu. A nejhezčí na jízdě s CVT je právě tato "bezstupňová pohoda" :-) ... -
pepavasa 05.12.07 19:32
« Re: Zkoušel jsem ho
Pěkný příspevěk. Předem se musím omluvit za hodnotu kroutícího momentu. Není 220 Nm, jak jsem původně uváděl, ale 174 Nm při 4300 ot/min. Původně jsem uvedl jen prostý součet(což je nesmysl), protože jsem skutečný neznal. Zjistil jsem ho až později a nedostal jsem se ke změně. Takže to tímto napravuji. Snad potom 1.3 motor ze srovnání se skvělým vznětovým Duratorqem 1.6 vyjde o něco lépe.
- Vypínání motoru, je skvělá věc, ani si toho člověk nevšimne.
- 4500 ot/min nic není, nezapomeňte, že je to Honda, tedy vysokootáčkový motor. Jeho maximum sedí kolem 4500 ot/min. Předvolené stupně na CVT, je možná dobrá věc, ale ne u hybridního pohonu. Výkon motoru hybridního pohonu reguluje řídící jednotka a ta si do toho nedá moc povídat, můžete měnit pouze režim jízdy. Pokud chcete velkou dynamiku třeba pro starty stačí zvolit režim S. Já naopak považuju CVT za velice komfortní. Absolutně plynulá jízda, to je to co se mi na ni nejvíce líbí. Nestýská se mi po řadící páce.
- zpracování a jízdní vlastnosti jsou výborné, to je pravda. Paradoxně má jízdní vlastosti, díky zátěži na zadní nápravě a snížené světlost, lepší než u sedanu 1.8, který má totožný podvozek s vyšší světlostí.
- Pevné spojení elektromotoru se spalovacím, to je právě ta geniální finta. Je to na větší rozbor, ale jen pár postřehů. Výrobně méně náročné, stejná délka zástavby daná skutečností, že rotor elektrického motoru je vlastně setrvačníkem motoru tedy i méně rotujících dílů, snadné řízení procesu protože otáčky obou motorů jsou trvale synchronní(odpadá nutnost vypnutý spalovací motor znovu roztočit a sesynchromizovat), motor se zavřenými ventily a vypnutým zapalováním klade menší odpor(koná menší práci), atd.
- Další výhoda hybridizace je, že veškeré nároky na elektrickou energii pokrývá baterie systému IMA, tedy všechno funguje i při vypnutém motoru.
Když vezmu, že Civica porovnáváte s C-Maxem, tak dopadl skvěle. Chce to více jízd a pochopit ten auťák, protože je fakt vyjímečný. Už jeden majitel a zatím jeden čekatel Hybridu byly u mně(elektronicky) pro reference a taky se nerozhodovali hned. Mně to trvalo půl roku, než padlo rozhodnutí. Dodnes toho nelituji a jen si užívám :-)
-
neregistrovaný: "Dom" [83.240.32.XXX] 05.12.07 00:26
« Zkoušel jsem ho
Jel jsem s tou Hondou, tady jsou moje postřehy:
- od 220nM a 85kW jsem čekal daleko víc, je to stejný jako můj C-Max 1,6TDCi. Není to slabý auto, ale tohle mě překvapilo
- moc se mi líbí zhasnutí motoru při zastavení, než dáte nohu z brzdy, motor běží
- o spotřebě to není, můj C-max jezdí za míň nebo stejně
- CVT mě osobně odradila...když jedete po dálnici třeba 120 na tempomat a přijde kopec, motor při potřebě výkonu začne zvedat otáčky klidně až na 4000. Stejně je to všude jinde, tohle zbytečně zvyšuje spotřebu - Ford má CVT s předvolenými 7 stupni, které převodovka využívá i v auto režimu, pouze při prudké akceleraci se využijí výhody proměnného stupně, to je imho lepší, převodovka se chodá více jako manuál a CVT se převážně používá spíš jako fajnové přeřazování
- velmi dobrý dojem z auta, zpraování, ovládání
- za obrovskou nevýhodu považuju to, že se elektromotor točí s motorem spalovacím, když jedete na elektriku, doprovází to stejný zvuk jako by jel i motor, nejde to poznat, navíc elektromotor musí točit i tím spalovacím - ten má údajně zavřené všechny ventily, že je to tak lepší....
Celkově jsem se nechal od tohoto auta odradit, ale musím uznat, že je to parádní hračička...škoda že mám dvě malé děti :-) -
pepavasa 25.11.07 22:22
« Re: Pěkný
Díky za pochvalu. Jistě, že může jezdit za měné, předpoklady na to má, je to jako s jakýkmoliv jiným autem, záleží na řidiči. Civic je tzv. jemný hybrid, jen má vylepšenu účinnost motoru. Záleží na řidiči jak těchto předpokladů využije. Já jezdím normálně, spíše svižně, svádí k tomu výborná akcelerace Civicu, ale v rámci rychlostních limitů, s trvale zapnutou klimatizací a teď mám zapnuté vyhřívání sedaček. Myslím, že na takhle velké auto, je ta spotřeba dobrá, mezi benziňáky ji těžko najdeš. Jo, Silvera jsem četl, skvěle napsaná recenze, moc mě pobavil. Dal jsem mu plné body, zaslouží si to. -
pepavasa 04.10.07 10:58
« Re: ta brzda
Souhlasím, soudruzi v Japonsku asi nepředpokládali, že nějaký šílenec chce tahat za ruční brzdu při jízdě a koncipovali ji tak, že madlo je ukryto v prohlubni středového tunelu. Ale na druhou stranu musím říci, že se brzda ovládá velmi lehce, až bych se odvážil tvrdit, že je to dámská brzda. Prostě není zapotřebí žádné hrubé síly. Asi tam přidám fotku brzdy v poloze jízda. :-)