Dome, co myslíte, že je blíže pravdě:
1. CVT u Civicu je naprogramována tak, aby při požadavku na akceleraci zbytečným zvýšením otáček neúměrně stoupala spotřeba paliva.
2. CVT u Fordu je naprogramována tak, aby fixováním otáček (tedy i během akcelerace) i za cenu mírného zvýšení spotřeby přitáhla k používání CVT převodovky i ty řidiče, kteří jsou jinak vyváděni z míry absencí vazby mezi otáčkami motoru a rychlostí jízdy.
Hádejte které odpovědi dávám přednost já po jedenácti letech s Nissanem Micra s CVT? To, že by Honda Civic Hybrid zbytečně zvyšovala otáčky na úkor spotřeby, je docela úsměvná představa. Plynulá změna převodového poměru naopak umožňuje držet motor v optimálních otáčkách pro dodávání aktuálně požadovaného výkonu. A nejhezčí na jízdě s CVT je právě tato "bezstupňová pohoda" :-) ...