Honda Civic (2007)
16.2.2007Technologicky propracovaný a elegantní vzhled tvořený dynamickou linií střechy, hladkým, nápadně skloněným čelním sklem a krátkými převisy, které…
Honda Civic (pepavasa)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 06.07.08 17:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů.
Jenomže to "táhnutí" je konstrukční nedostatek způsobený hydrodynamickým měničem momentu na místě spojky, který nedokáže zcela rozpojit vazbu mezi vstupní a výstupní hřídelí a proto auto má tendenci plazit se vpřed, což při stání do mírného kopce vyrovnává gravitaci. Ovšem také způsobuje zvýšení spotřeby při stání - Nissan Micra měl po zmršení Renaultem nahrazenu elmag. spojku hydrodynamickým měničem a rázem měl spotřebu ve městě asi o litr na 100 větší. -
jloren 06.07.08 12:40
« Re: Re: Dvoubarevny interier
Taky jezdím s pravou nohou bez boty. Jinak mám tendenci víc přidávat plyn, než je třeba (zvyk z klasického auta: vytočit-přeřadit). Oni vědí, proč u hybridů s CVT dávají do základní výbavy tempomat. Pro začátečníka je to bez tempomatu těžké, nechtěně nezrychlovat. -
-
jloren 06.07.08 12:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů.
U Priusu po zastavení "na semaforech" taky zhasne motor (už při dojíždění) ale navíc při rozjíždění hned nenaskočí, rozjíždí se zásadně elektricky. Tím spíš by nebyl problém udělat to tak, aby při stání (a zařazeném "D") auto vůbec netáhlo, jako u tramvaje. ALE: u aut s automatikou je standard, že auto se zařazeným "D" trochu táhne a necouvá v kopci dozadu. Takže je to u Priuse i Hondy takto udělané asi pro kompatibilitu se standardem (že trochu táhne).
Já osobně na semaforech zařazuju "P" (je to v Priusu velkoplošné tlačíto na přístrojovce vedle řadící páčky), abych nemusel nohou stát na brzdě.
-
jloren 06.07.08 11:54
« Civic-Hybrid a Prius
Já vidím zajímavé rozdíly tohoto "lehkého" hybridu oproti Priusu:
1) motor Priusu má větší objem (1.5 oproti 1.4) a přitom menší výkon (57 kW oproti 70 kW Hondy). To je dáno Atkinsonovým principem motoru Priuse - ten má efektivnější spalování, bohužel na úkor "línosti".
2) podíl elektrického motoru na zrychlení je u Priusu asi větší - i se slabším benzínovým motorem má zrychlení 0-100 pod 11s (Honda nad 12). Ale tohle zrychlení je chvilkové - do dlouhého táhlého kopce když Priusu "dojde baterie", zbyde mu 57 kW motor a pak se projeví "zbylých" 70 kW motoru Hondy asi jako přednost.
A v čem se například shodují:
1) Zajímavé je, že ani Prius nemá v PP nemá údaj o průměrné rychlosti (přitom spotřeba je rozpitvána graficky po 5 minutových intervalech). Je to prostě myšlené pro lidi, kteří kladou důraz na spotřebu a nehoní se za vysokou průměrnou rychlostí.
2) na hybridní část obě auta mají záruku 8 let nebo 160.000 km .
CVT: to je asi jiný princip, než planetový "PSD" u Priuse. Je někde vidět nějaká demonstrace nebo simulace ? Googlem nic nenacházím...
Mrzí mě, že odpovídám až teď:
Rozhodně platí úměra: vyšší otáčky = vyšší spotřeba. Že malý motor 1,3 potřebuje vyšší otáčky, je celkem logické a mně přijde logické, že za to platí i vyšší spotřebou... Ty otázky byly položené hodně tendenčně, než abych na ně odpovídal.
1,6TDCi s CVT toto nepotřebuje a proto můžou otáčky zůstat, kde jsou, motor s turbem to zvládne.
C-MAX a Civic jsou stejná auta (jinak pojatá), Civic není v ničem horší a proto mi přijde srovnání na místě. Malý kufr mají oba ;-) akorát C-MAX více místa nad hlavou, jinde ne. Já jsem se zamiloval do Focusu I a Civic 5D považuju za jeho nástupce.
Dnešní cenová politika Hondy je dobrý důvod pro Civic hybrid.