Jenže Hybrid má navíc automatické odstavování a spouštění motoru, jehož logika se odvíjí od práce s brzdou. Systém musí vědět, že chcete stát, nebo se rozjet. Pokud při jízdě jen sundáte nohu s plynu, přestaví se vačky na 3 stupeň i-VTEC a motorgenerátor ukládá energii do baterií. Pokud zastavíte, třeba na křižovatce, motor se automaticky zastaví a v momentě odlehčení brzdového pedálu se zase roztočí, aniž byste něco dalšího musel udělat, takže než přendáte nohu na plynový pedál máte vše připraveno k další jízdě. Micra se sice zastavi sama, ale s běžícím motorem. U hybridu je to trochu sofistikovanější. Pokud byste jezdil jen s elmotorem, tak prakticky nepotřebujete spojku, protože elmotor má max. kroutící moment už od 1 ot/min, takže tam stačí motor spustit pod plnou zátěží a pak jen regulovat otáčky.