Škoda Octavia (2001)
22.2.2011Zdravím všechny příznivce automobilů a uživatele MACZ. Již dlouho se tu pohybuji a přemýšlím, jestli zde taktéž zveřejnit své auto nebo ne. No a nakonec…
Škoda Octavia (mobilcarl)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
liborauta 01.11.11 22:58
« Octavia je supr
Ahoj mám stejný názor jako ty. Volkswagen je moje oblíbená značka a francouzské či italské auta moc nemusím. Naši maj Octavii 1.9TDi 81kW kombi a já mám Seat Toledo II takže sedan, také TDi 66kW. TDi mají supr spotřebu a spolehlivost(Doporučuji). Po benzínech jsem taky pokukoval, ale když benzín tak preferuji LPG. Mám s LPG dobrou zkušenost a je to velká úspora... Jinak na těch kolech vypadá super, kola dělaj auto a ta tvoje Octavie je toho důkazem. -
krupitch 09.03.11 00:10
« 1.6MPi
Octaciu kratku s tymto motorom sme mali 4 roky, 3 som na ne jazdil prevazne ja, tak mozem povedat nieco... Teraz mame Alteu 1,4TSi tak kto by mal zaujem, dokopem sa k recenzii alebo aspon k dlhsiemu porovnaniu. MPi malo peknu krivku momentu- od 1500 otacok na stalu rychlost, od 2500 na bezne zrychlovanie, od 3500 do 5500 na predbiehanie, ak by som mal tak v skratke vseobecne. Spotreba- dlhodoba zimna 6,7l/100km, v lete tak o 3-5 deci menej. Napr. Zvolen- Praha (nie cez BA) za 5,8l- aj ked sa priznam ze to bola cestovna rychlost tak okolo stovecky, max. 110. Potom by to uz rastlo rychlo. Mesto cca 10l- berem studeny start, par kilakov jazdu, odstavit na par minut az hodin plus naspat. Auto bolo zabehnute od znameho, bolo to pre mna prve auto, foter ten bol typicky tato ktory kazdy den kontroloval kazdy skrabanec, ja som k autu pristupoval ako k vlastnemu takze ziadne prasaciny sa nekonali, nikdy som nepotreboval vediet ci to potrapi TDicka a HTPcka. Nevyhodou bola horsia kultivovanost za studena a fakt zle radenie. Spotreba sa aj pri uponahlanych jazdach dala udrzat v istej hranici, co s TSickom az tak neplati, zvlast vo vacsich rychlostiach.
Viac sa rozpisem ak sa dokopem k recenzii oboch aut a ked ich porovnam ak by bol zaujem -
mobilcarl 25.02.11 09:40
« Re: Pěkná recenze
Děkuji za zhodnocení. Jinak 66kw Tdi bude lepší myslím jen co se týče pružného zrychlení. Přeci jen MPI má o 15koní víc a o nějaké to kilo méně. Tachometrových 200 zvládá. A zvuk v 5tis otáčkách je vážně hezký, ale kdo v tom nejel, tak samozřejmě neví.
Fotky jen tak nebudou, tohle je zatím max, další až asi na jaře, teď je to k ničemu.
Jinak taktéž přeji hodně šťastných km. -
Trábošík 25.02.11 07:31
« Pěkná recenze
Ahoj, tvá recenze se mi líbí. Patřím mezi kritiky, kteří si myslí, že 1,6 MPI není moc dobrý motor, Ale musím se přiznat, že jsem, jako asi většina z nich, s ním nikdy nejel. Mám zkušenosti s 1,9 TDI 66 kW a s ním je naprostá spokojenost, ale jak vidím, tak i 1,6 MPI asi špatné nebude. Na běžné ježdění bude stačit a brzdou provozu s ním člověk asi není. Na závodění jsou motory a auta jiná.
Vlastně se musím přiznat, že ani nedokážu přesně říct, proč si myslím, že to není dobrá motorizace pro Octavii. Mám to asi spíš z toho jak člověk poslouchá lidi, kteří vlastní naftu a benzinem bez turba pohrdají. Také asi tím, že je to konstrukčně starší motor, ale nevím. Je to spíš jen zaujatost a nepodložená nedůvěra.
Určitě má motor jasné výhody jako méně namáhaná přední náprava, nižší povinné ručení, atd... (teď to porovnávám s 1,9 TDI) Hlavně, jak tu bylo zmíněno, není tu turbo, což je další věc, která se může poškodit a pokud tu není, tak se prostě nezničí :-)
Chtěl bych se s Octavií 1,6 MPI jednou projet, abych získal zkušenost a měl důvody pro kritiku či chválu.
Ještě bych měl říct, že já sám jsem taky student a ty zkušenosti s 1,9 TDI jsou s tátovou firemní Octavií, na které je najeto už přes 450 000 km (bylo kupováno jako nové,takže celou porci v podstatě najezdil za 10 let táta na služebních cestách nebo jsme to najezdili na dovolených) a stále je to auto v pořádku (samozřejmě při dodržení servisních intervalů a pravidelných prohlídek). Já osobně vlastním Trabant 601 :-), takže mi ani nic jiného, než poklidná jízda nezbývá :-) Kdyžtak si můžeš pročíst podrobnosti v mé recenzi.
Škoda, že tu nemáš více fotek, až je tu budeš mít, napiš, ohodnotím tvou recenzi, teď by nebylo hodnocení tak vysoké.
Přeju hodně šťastných kilometrů :-) -
mobilcarl 23.02.11 22:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
tak tak, motorově, až na tu olejovou pumpu všechno ok. Podběhy taky v pohodě, brzdy taktéž, opotřebení interiéru je jen na sedačce řidiče + volant. U spolujezdce a vzadu mi to přišlo jako nové, jen špína jakoby od krabic. To že to měl něco jako pracovní auto nasvědčuje i originál gumová podložka v kufru. -
Ondřej Šámal 23.02.11 16:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Asi tak, dneska koupíš prakticky všechny díly na všechna auta. Domá máme Rovera 111, kterých je v ČR pravděpodobně méně než Aston Martinů, a když se člověk aspoň trošku snaží, tak sežene všechno. Samozřejmě, že u Octávky je ta výhoda, že člověk má prakticky neomezený výběr. -
Ronault. 23.02.11 16:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
V Autokelly třeba koupíš stěrače zvlášť jakékoliv délky a výjde to na stejné peníze ;-) Jo, koupíš lepší sortiment, taky ti jej asi více lidí bude umět opravit, ale už to není dneska taková hrůza, jak bývala počátkem 90.let a tyhle argumenty z té doby pochází. ;-) Prostě co jsem potřeboval na Renaulta, to jsem sehnal, stejně jako na Favorita. Tedy až na to, že na vrakáči neseženeš nezrezlé plechy na Felicii či Favoritam, resp. je to tak na čtrnáctidenní objíždění jednotlivých vrakáčů. 8-s
Jinak Octavka samozřejmě není špatné autko, to rozhodně ne, navíc tenhle motor věští jen bezproblémový provoz :yes: Jen ted yještě jedna věc se mi nezdá. Že by po 150 000 km byla už tak prodřená sedačka? :-O -
gagarin_cccp 23.02.11 13:13
« Re: Re: Re: Re: je to fajn
jojo máš recht, v tom je lepší kupovat auto od upřímného předchozího majitele, než z bazaru, jak jsem psal v mé recenzi, já mám turbo origoš, 12let a 300000 km a je původní bez vůle na ložiscích a bez úniku oleje, takže při správném chování myslím, že tak 150 000 km vydrží. No nic, balím to v práci, valím domů, je krásně, jen trochu zima... tak přeju hodně gooood kilometrů a ať to celý dobře slouží! -
mobilcarl 23.02.11 12:58
« Re: Re: Re: je to fajn
jj volantech má obrovské reference. Přesně u tohoto výrobce to mám v plánu:) Btw: 1.8t je škoda no, ale zas nikdy nevím jak s tím jezdil člověk přede mnou, jde jen o štěstí. Zajet si nové auto je něco jiného a proto byl motor bez turba víceméně velmi rozumná volba. -
gagarin_cccp 23.02.11 12:52
« Re: Re: je to fajn
V poho, tu techniku odpustíme, každej na to nemá buňky, pak jukni na tu mou recenzi a na ten volant, co jsem si nechal přešívat, je tam odkaz na stránky a celej průběh objednávky a dodání chválím na 1 s hvězdičkou a stálo to myslím kolem 1300,- no jukni na ty webovky.... joo a jinak škoda tej 1.8 turbo, mám s ní něěco odježdíno a do tejhle škodovky je to nej benziňák a jak mám já napsáno v recenzi, pod..ělané turbo je povětšinou záležitostí čistě uživatelského debília ;-) -
mobilcarl 23.02.11 12:48
« Re: je to fajn
no, co se týče ostatních věcí, tak auto nevypadá na 156tis, servisní knížka byla vyplňovaná, ale majitel se k autu a hlavně interiéru nechoval hezky, což bylo dost poznat. Jak už jsem tu několikrát napsal, vím, že to není střední třída, ale díky velikosti auto se na ni občas takhle nahlíží. Techniku ode mě ani nečekej, rozumím tomu jako koza petrželi, chování motoru napíšu až zase někdy chytnu psací slinu. Jinak díky za ohodnocení :-) -
gagarin_cccp 23.02.11 12:37
« je to fajn
nazdar, na začátek Tě zdravím a vítám, jako první recenze je fajn, chybí mě trochu techniky, podrobností o chování 1.6 ,ale je to dobrý! Máš pěkný kola. Jestli budu mít náladu, tak sem napíšu recenzi Octochrochtadla TDi co má přítelkyně. Jestli přemejšlíš o potažení volantu, tak jukni na mou recenzi, je tam kontakt, cena a výsledek s kterým jsem maximálně spokojen, myslím, že by se Ti to mohlo velice líbit!!! ;-) jen ty kilometry jsou zas tak pěkně nacvakané...tuším, že tam máš 158 000? PPřítelkyně má ty samé potahy, má na pekáči najeto 320 000 a je tam teprve náznak trhání, takže si myslím, že ještě tak 50 000km aby se to roztrhlo, tak si dle toho udělej obrázek o kilometrech :-)
A jak někdo poznamenal, je to nižší střední třída-srovnávat s Golfem(jsou bratři), ale já ji budu taky konfrontovat s mým prasetem....ale každopádně komfort těchto dvou je neporovnatelný! -
mobilcarl 23.02.11 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
no a právě sadu 520 + 475mm seženeš všude. Cokoli na tu octavku seženeš všude. Chtěl jsem dát jen klasický příklad. A jelikož je Škoda pořád česká značka, díly tady budou zastoupeny mnohem více, než ostatní zahraniční značky. To je prostě fakt.