Diskuse

Honda Civic (2015)

23.1.2016

Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…

 

Honda Civic (michal.t)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 17.04.16  00:11

    « Re: Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Civic s automatem (zvlášť s tím obstarožním 5-ti stupňovým, co nabízejí) by byl fakt těžký hřích.
    A ano, podobným hříchem by taky bylo snažit se provozovat motor do kopce na 800 ot. - ale když už jsem tam tu dvojku zapomněl, tak mě zajímalo jak se z toho motor sebere.
    Možná nám i ta atmosférická blbuvzdornost přijde brzy vhod... manželka nedržela 12 let volant v ruce, takže tolerantní motor nebude od věci.
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 16.04.16  23:02

    « Re: Re: Re: Chlape !!!

    Ano, točivý moment a jeho křivky jsou obvykle v dolní části nereálné, ale zase je to relativní. Nedávno jsem narazil někde na článek o měření motorů a v podstatě jde o metodiku, kdy ty tovární grafy jsou křivky motoru v zátěži. A ty vychází výrazně lépe , než když to z minimální zátěže natvrdo zadupneš.

    Ve druhém případě skutečně nedostaneš deklarované (a často již maximální) hodnoty v dnes běžně udávaných 1.500 - 1750 ot., ale reálně to pocítíš až někde okolo 1800 - 2.000 ot., protože motor potřebuje nějaký čas se naplno nadechnout přes turbo a mezitím i zrychluje "atmosféricky".

    Rozdíl je ovšem v případě, že motor v (plné) zátěži už máš a padají ti otáčky (třeba v prudkém stoupání). Zde ten deklarovaný krouťák směrem dolů turbo udrží výrazně déle.

    Tohle jsem si ověřil na svých současných autech se stejným motorem, kdy v tom těžším a slabším automat podřazuje v prudkém kopci dokonce ještě později, než já "pocitově" řadím v lehčím a výkonnějším manuálu. A v případě automatu jde o ameriku, žádný diskuzně oblíbený bruselský ekovýstřelek.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  21:28

    « Re: Chlape !!!

    Hej díky, až takové pochvaly jsem teda nečekal. ;-)
    Jj, parametry jsou jen z internetu… ale věřil bych, že převodové poměry mezi jednotlivými rychlostními stupni jsou v pořádku, jen přiřazení skutečných jízdních rychlostí aut k určitým otáčkám motoru z některých zdrojů občas trochu nesedělo… no použil jsem to, co vypadalo nejrelevantněji.
    Hmotnosti jsou fakt otázka… je mi jasné, že Octavia 1.2 TSI bude určitě lehčí než s 1.4 TSI (což jsem zde zanedbal)… Ale jak je to s udáváním/zkreslování hmotností u jednotlivých automobilek, to netuším. A máš pravdu, že by se hodilo to znát. A to bez přikrášlování – kdysi jsem četl, že např. u Mondea byl rozdíl udávaná/skutečná hmotnost snad hodně přes metrák. A to už zamrzí… I když na druhou stranu, vyšší reálná hmotnost může být plusem při autonehodě, kdy při střetu s lehčím autem řidič těžšího nebude vystaven takovým přetížením.
    Dík za nabídku – předělání na jiné parametry by nebylo zas takovým problémem, jde jen o výměnu několika řádků se vstupními daty v programovém kódu a export nových grafů.
    Pokud máš nějaké „páky“ k tomu, aby si někoho přiměl udávat skutečné (věrohodně změřené) hmotností aut, tak jen a jen držím palce!
    No na diskuzích opravdu moc nejsem, vyjádřit své subjektivní pocity je určitě fajn, ale často je lepší přispět i něčím číselně podloženým… a to bych pak nedělal nic jiného, než počítal a počítal :-)
    Teda nevím, jestli jsem úplně z oborou, já spíš pracovně počítám chlazení, atd…. Ale numerické řešení diferenciálních rovnic tepelných procesů i dynamiky aut je celkem podobné :-)
    Dík, Tobě taky hezké dny!
    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:54

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Moje řeč... já si s řazením taky rád vyhraju... a než bych např. ve stoupání nebo při zrychlování drtil plný plyn (byť by to taky nějak jelo), raději si podřadím a plyn jen lechtám do půlky třeba, atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:51

    « Re: Graf a jeho vypovídající hodnota

    Dík za pozitivní ohlas... no nedělal jsem to Excelu, tak zas takové utrpení to nebylo :-)
    Jo, to často vídávám např. ve Světě motorů, že turbomotorům naměří větší výkon i krouťák... O honďácké 1.8 těžko říct, spíš jsem někde zahlíd, že tovární parametry na brzdě moc nepřekračuje... Ale co můžu aspoň posoudit z praxe - při stoupání 6,5 %, kdy na šestku pod plynem Civic při 110 km/h nezrychluje ani zpomaluje, ten výkon vypočítaný pro překonání stoupání sedí s výkonem na "oficiální" výkonové křivce (se započítáním ztrát v převodech samozřejmě).
    Ty grafy v porovnání jsem prostě pojal jen jako "rozšířené" porovnání firemních údajů při stejných předpokladech pro všechna auta... Mít věrohodně proměřené skutečné charakteristiky na brzdě u všech aut, neváhal bych je pro to porovnání použít.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.04.16  10:14

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    To je jedna věc...a druhá věc je ta, že to potvrzuje to, že nejsilnější benzín Civicu je slabší než střed nabídky Octavie ;-) jak Civicu mává řidič s 1.8TSI.

    Já jel v Civicu tenhle motor a utvrdilo mě to v tom, že pro to denní ježdění turbo bude vhodnější.
    Jinak 2.0 TDI určitě fajn, ale včera jsem s ním jel v Laurin a Klement a teda pořád je hlucnejsi než konkurence :-|
  • 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 15.04.16  23:50

    « Atmosféra vs. turbo

    Klobouk dolů za pěkné srovnání podložené i množstvím přehledných grafů, k tomu prostě není co víc dodat. Na základě exaktních dat jsi mi jen potvrdil i moje subjektivní osobní zkušenosti, kdy už možná 10 let na různých forech tvrdím, že:

    1) kvůli rozdílným průběhům křivek obou konstrukcí je potřeba v případě, že chceš držet krok při jízdě na krev s turbomotorem, tak pak musíš mít atmosféru s cca. 15% vyšším výkonem (viz. Civic vs. Audi)

    2) Pokud je někdo řidič, který nerad vytáčí motor (a těch je u soukromých aut na rozdíl od služebáků spousta ;-) ) a pohybuje se v běžně využívaném spektru 1.500 - 4.500 ot., tak mu nepomůže ani výrazně silnější atmosféra, protože v tomto rozsahu malý a slabý turbomotor těží z relativně vysokého točivého momentu (viz. Civic vs. TSi 81kW)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.02.16  23:09

    « Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Už len dodám k tej minimálnej spotrebe, ktorú som uvádzal pri všetkých autách. Je to spotreba na 115 km trase Zvolen – Žilina, ktorá vedie cez horský prechod Šturec (876 m n.m.), ináč rovina. Nepoužívam diaľnicu. Tie minimálne spotreby dosahujem pravidelne pri snahe o ekonomickú jazdu. V tomto prípade striktne dodržiavam rýchlostné limity. Tieto hodnoty dosahujem oboma smermi.

    Spotreba novej Fabie je fakt super. Priemer počas prvých 2500 km mám 5,2 l/100km. Síce bez diaľnic a v zábehu sa šetrila, ale aj tak je to pekné číslo. Altea XL má v režime s minimom diaľnic priemer 6,8. Vzhľadom k priemernej spotrebe Fabie I 6,7 l/100km (sem tam nejaká tá diaľnica), tak napriek v súčasnosti ťažko dosiahnuteľným tabuľkovým spotrebám, vývoj ide povážlivo dopredu. Veď skok medzi Feliciou 1,6 a Fabiou I bol len nejakých 0,3l, keďže Felicia to isté dávala za 7 litrov na 100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 01.02.16  19:46

    « Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Je to tak s tím řazením při ostré jízdě ... ale zas na druhou stranu – když se člověk spokojí s přeřazováním už v 5000 ot. , tak v civicu střídá aspoň tu dvojku a trojku hodně často, když je okreska klikatá a chce jet stylem brzda-plyn. Tady pravá ruka nezakrní. :-)
    Ale takhle ostře často opravdu nejezdím, takže si s řadičkou vyhraju dost při přeřazování v nižších otáčkách. A jak zmiňuješ ty 9-stupňové převodovky - někdy si taky říkám, že by se pro jízdu na spotřebu hodila i sedmá rychlost – ač má civic první tři převody dost dlouhé, 3, 4, 5 a 6 jsou blíž u sebe, takže na dálnici motor točí 3400 ot. na šestku a to už je v dnešní době docela dost na auto v segmentu C. Delší šestka (či přidaná „sedmička“) by tady mohla uspořit o pár kapek benzinu víc. Je tu ale i druhá strana mince – např. když jedu na šestku 100 km/h (2500 ot.) a přijde táhlé stoupání se sklonem 6-7% , tak stačí přitlačit na plyn a civic si těch 100 km/h udrží i bez podřazování. Takže bych to shrnul – ta cvikovská převodovka obecně je prostě kompromisem a myslím, že docela dobře vyřešeným.
    Jo, jo, jsou to zajímavé hodnoty, co tu uvádíš, když jsou dobré podmínky... zvlášť ty 4.3 l u Fabie… Kolega z práce si pochvaluje, že v Jazzu zajede do práce i za 4 l/100. V předváděcím Rapidu s TSI 77 kW jsem zajel na průměr na 4.9 l/100 km dle počítadla… bohužel jsem to vynuloval až při zpáteční cestě do autosalonu, což bylo mírně z kopce. Ale věřím, že i na rovině by se dalo zajet kolem 5 l/100, nebo pod, pokud bych jako balast nevezl toho cca 140 kg vážícího dealera :-)
    Myslím, že až se civic víc zajede a naskytnou se lepší podmínky na trase, tak se taky poštěstí nějaká ta jízda pod 5 l/100km. Má k tomu předpoklady, např. v obci při ustálené padesátce ukazuje okamžitou spotřebu okolo 3,5 - 4 l/100. Se zvyšující rychlostí to samozřejmě stoupá, ideální ekonomická je zde okolo 65 km/h, když se motor na šestku převaluje těsně nad 1500 ot. Ale tak pomalu se mimo obce plazit opravdu nehodlám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 31.01.16  23:27

    « Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Tie dlhé prevody naozaj dnes už nie sú výnimočné. Tu na auto.cz písali, že nejaký Mercedes turbobenzín, tuším C-čko, dá na trojku 180 km/h. To už je fakt sila. Samozrejme downspeeding je veľmi účinný spôsob ako znížiť spotrebu. Vidíme ako sa nám rozširujú výkonné autá o 9 stupňové automaty. Aby pri pokojnej jazde neustále lízala ručička dno otáčkomera.

    Ja som tie dlhé prevody u Civicu v súvislosti s jazdou „na krv“ spomínal najme kvôli tomu, že mnoho nadšencov ešte stále považuje každú atmosféru div nie za vysokootáčkový superšport, ktorý točí ako divý a nadšený vodič súka jeden prevod za druhým. Kdežto turbobenzín je automaticky pre tých, čo nechcú radiť, alebo to nevedia. Lebo stačí šliapnuť na plyn a ono to vyrazí vpred. Tvoj pílový diagram Civicu jednoznačne ukazuje, že pri vytáčaní a akom takom dodržovaní rýchlostných limitov si vodič príliš na radiacu páku nesiahne. Naopak, v prípade mnou zmieňovanej 1,2-ky TSI, kde dvojka pri 5000 ot./min. ide 75 km/h a trojka 115 km/h, je radenie pri jazde „na krv“ oveľa častejšie. Pritom do povedzme 3000 otáčok nie je dynamika 1,2-ky nejako extra oslnivá, takže ak chce vodič dostať z motora naozaj to pravé orechové, aj tento motor musí točiť a nie len ledabolo šliapať na plyn. Pritom reakcia na plynový pedál je minimálne v stredných a vysokých otáčkach absolútne okamžitá. Dokonca 1,2-ka s rastúcimi otáčkami ponúka aj celkom slušný „akustický zážitok“. (Naopak, 1,4 TSI 92 kW vytáčanie akusticky „dramatizuje“ len minimálne, takže tento motor subjektívne pôsobí dosť bezpohlavne.) Tak toľko môj príspevok k búraniu mýtov a povier. :-)

    Čo sa týka pohodovej jazdy, tak tie dlhé prevody môžu mať niečo do seba. Súhlasím s tým čo si napísal o kolegoch. Ja jazdím 1,2 TSI EA 111 77kW, 1,2 TSI EA 211 81 kW aj 1,4 TSI EA 111 92 kW. A ak človek jazdí na spotrebu a počúva odporúčania palubného počítača, tak sa môže uradiť na smrť. Ak vyhodím rýchlosť a po čase potrebujem zaradiť, tak ťažko trafiť na prvý krát taký prevod, aby bol palubný počítač spokojný. Možností je vždy viacero. Maxi dot pri pokojnej jazde nabáda k radeniu tak, aby po preradení klesli otáčky na 1500 ot./min. Napríklad pre starú 1,2-ku TSI je to presne hranica, od ktorej sa dá plynule rozbehnúť. Ak okamžite poslúchnem palubný počítač, tak na vyššie prevody sa motor chvíľu zdráha. Výrazný posun priniesla nová generácia EA 211. V tomto prípade sa dá plynulo rozbehnúť od nejakých 1300 ot./min. Ty uvádzaš, že 1,8-čka v Civicu sa pozviecha aj z 1000-cky. V plynulosti rozbiehania sa z nízkych otáčok je atmosféra lepšia.

    Tie dlhé prevody pri pohodovej jazde samozrejme prinášajú úsporu paliva. V prípade Civicu sa pridáva ešte aj Sir Atkinson. A zjavne úspešne. Spomínaš minimum 5,2 litra a priemer 6,1. S VW Jettou 1,2 TSI 77 kW sa viem tiež dostať na 5,2l /100 km, priemer aj s nejakou tou krátkou diaľnicou a každodenným dochádzaním do práce je cca. 6,3. Pre zaujímavosť ešte ďalšie príklady minimálnej spotreby, ktoré sa dajú dosiahnuť na dlhších trasách- Seat Altea XL 1,4 TSI (92 kW)- 5,8l/100km, Fabia III 1,2 TSI (81 kW) Combi- 4,3l/100km, Fabia I 1,4 16V (74 kW) Combi- 5,5l/100km, Felicia 1,6- 5,8l/100km. Takže ak sa chce, tak Civic 1,8 sa s palivom dokáže ozaj slušne uskromniť.

  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 29.01.16  21:24

    « Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Dík za ohlasy i přání… Grafů jsem si udělal víc, to je jen ten nejzákladnější… né že bych podle toho přímo jezdil, ale je to takový lepší pocit, když aspoň tuším, co se s motorem a převodovku zrovna děje, kam asi spadnou otáčky a moment, když přeřadím, atd.
    Mám za to, že ty dlouhé převody nejsou dnes zas tak ojedinělé… tuším že např. Focus 92kW by měl taky vytočit trojku až ke 150 kmh. Pravda, Focusu (nebo koncernovým TSI) pomáhá v nižších otáčkách turbo. Ale i tak není ten moment turbomotorů 1.0 či 1.2 příliš vyšší oproti civicu, který se to snaží dohánět zas větším základním objemem. Myslím, že pokud už by se jelo „na krev“ a přeřazovalo by se až v červeném poli, atmosférický motor by příliš nezaostával za stejně výkonnými turbomotory… jen trošku – turbomotory mají většinou plošší tvar konce výkonové křivky, kdežto výkon atmosférického m. okolo výkonové špičky víc kolísá – třeba u civicu při řazení (od dvojky do pětky) až v omezovači mi to průměrováním vyšlo na střední výkon cca 97 kW (nominálních 104 kW je jen špička křivky). Ale to jsem odbočil.
    Opravdu, pokud by se chtěl člověk v civicu naplno vyřádit na okreskách, tak využije jenom tu dvojku, trojku jen za cenu hrubšího porušování 90 kmh limitu. Na druhou stranu – při normální jízdě lituju kolegy z práce, kteří ve svých atmosférických autech musí řadit 3 (nebo 4) už tehdy, kdy já si ještě vystačím s dvojkou. Ta delší jednička i dvojka se v civicu při klidné jízdě opravdu hodí – trojku dávám obvykle těsně před dosažením 30 km/h… a to nastane i při klidném stylu velice brzo od rozjezdu. Člověk tak neřadí zbytečně často převody, které stejně využije jen na pár okamžiků.
    A k té podobnosti 3 a 4… v otáčkách to udělá pokles o 19%, stejně jako při řazení 4-5 (až u 5-6 je pokles menší, jen 15%). Na ty lehčí převody auto samozřejmě zrychluje rychleji, takže to někdy svádí trojku o chloupek dýl podržet a dát tam rovnou 5. Ale třeba na zdejší rozbité městské dlažbě (rychlosti 30-40 km/h) se střídání mezi 3 a 4 výborně hodí. Stejně tak při předjíždění – když je méně času, tak raději 3, jinak podřazuju pouze na 4.
    To zpoždění elektronické odezvy plynu se u civicu projevuje i ve vyšších otáčkách, i když tam se mi to nezdá tak výrazné. Těžko se to odhaduje – jestli je to 0,2 s nebo 0,3 s… to netuším asi ani nikdy přesně nezměřím. Ale není to zas tak strašné – při testovacích jízdách (Rapid-Civic-Focus) jsem si toho vůbec nevšiml a asi bych neřekl, že je to u Hondy horší. Spíš jsem to zaznamenal až později po čase, když jsem se v klidu víc zaměřil na to, jak koupený civic opravdu reaguje. Prostě si myslím, že by to šlo i rychleji. Ale chápu, že emise jsou emise a vše tak potřebuje trošku času navíc, aby každé pootevření klapky proběhlo ideálně sladěné se vstřikováním, atd.
    Dík, Tobě tež ať se daří!
    ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.01.16  23:56

    « moje poznámky k výbornej recenzii

    Z chuti som si prečítal tvoju recenziu na Civica. Dobre napísané a všetko podstatné zachytené. A ešte k tomu priložený ozaj hutný graf s charakteristikami. Skvelá ukážka koľko sa toho dá vtesnať medzi dve osi. Trochu ťažko sa je v tom vyznať, ale kto chce, tak sa vysomári. :-) Gratulujem k autu a prajem veľa šťastných kilometrov.

    Oceňujem hlavne, že si to napísal triezvo a nevyhýbal si sa ani nedostatkom. Myslím, že to bude veľmi poučná recenzia pre informácie zháňajúceho kupca nového auta.

    Civica som si nikdy neskúsil, takže neviem ako sa v skutočnosti prejavuje momentová krivka na grafe. Skúsil som však viacero EURO 4 a EURO „viac“ atmosfér 1,6 a veľmi ma teda nenadchli. Do značnej mieri presne kvôli tým výhradám, ktoré aj ty spomínaš. V prvom rade odstupňovanie prevodovky. Nízke stupne dlhé, takže ak už si chceš užiť nejakú radosť z vytáčania, tak si mimo diaľnice vytočíš maximálne tak dvojku. V prípade civica cca. 105 km/h. Vytočená trojka to je už 150 km/h, čo nie je celkom bežný jav ani na našich cestách. Ak si chceš rýchlo zajazdiť nejaký ten kľukatý horský prechod, tak ho takmer celý odjazdíš na dvojke. A vplyvom tohto potom dochádza k takým dieram o akých píšeš. Ak chceš výraznejšie akcelerovať zo 40-50 km/h, tak tam nemáš čo zaradiť. V prípade Civica je tam ešte tá anomália, že odstup medzi 3. a 4. stupňom je menší ako medzi 4. a 5. To asi nebude veľmi terno v reálnej premávke. Terno to môže byť maximálne tak v normovanom cykle. Alebo keď potrebuješ rýchlo predbehnúť kamión, nehovoriac hore kopcom, tak v 80-tke si to žiada dvojku, lebo trojka je ťažká. Napríklad taká 1,2 TSI, ktorú rozoberám v aktuálnom blogu, tak tá ide pri otáčkach max. výkonu 5000 ot./min. na trojku 115 km/h. A pritom tá nie ja tak odkázaná na otáčky ako atmosféra. Toto všetko sú skrátka obete downspeedingu.

    Rovnako mi nevonia ani tá elektronická odozva na plyn. Píšeš, že ani Civic nie je výnimkou. Zaujímalo by ma, či sa toto oneskorenie prejavuje v celom otáčkovom spektre alebo len v nízkych otáčkach. Napríklad staré 1,2 TSI v stredných a vysokých otáčkach reaguje okamžite a spontánne, nové 1,2 TSI má nejaké to opozdenie len pri otáčkach do povedzme 1700-1800 ot./min. Aj to len pri ozaj prudkom stlačení akcelerátora.

    Tak toľko moje poznámky. Nenapísal som nič nové, len som rozvil tebou spomenuté výhrady. Samozrejme ak auto potrebuješ na plynulé cestovanie (čo je drvivá väčšina vodičov), tak sa nad týmito vecami dá privrieť oko a staviť kartu na spoľahlivosť a praktickosť japonského výrobcu. Mimochodom, tie „hrdzavejúce“ kotúče, to nie je závada. Takto „hrdzavejú“ všetky, keď zmoknú a chvíľu nejazdíš. Po pár zabrzdeniach, je „hrdza“ preč.

    Veľa zdaru a minimum servisu! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  22:15

    « Re: přístrojovka

    Je to každopádně zajímavé... někomu se zdá povedená, někomu zase příliš scifi... co člověk to názor, jako ve všem prostě :-)
    Dík, Tobě taky hodně km v pohodě...
  • « 00 Reagovat !

    foto i-Vtec

    i-Vtec 26.01.16  14:01

    « Re: Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Vlastním Civic Type R 8g a to šplouchnutí jde slyšet pouze při téměř plné nádrži, kdy je hladina benzínu vysoko a to pouze při parkování a následném zastavení, kdy se hladina pohne a šplouchne o stěny, laicky řečeno. Jinak při běžné jízde nejde slyšet nikdy nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  12:27

    « Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Díky... Za jízdy jsem si žádného šplouchání nikdy nevšiml. Ale třeba když jsem auto posouval o kousek z kopečka při vypnutém motoru, tak mě to zašplouchání docela přepkvapilo při sešlápnutí brzdy. Ale musí být opravdu ticho aby, si toho člověk všiml - i tak zní to šplouchání docela "vzdáleně".
  • 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 26.01.16  11:47

    « clupotanie paliva v nadrzi

    ahoj, krasne zrecenzovane auto, a gratulujem. Honda bude urcite velmi dlho sluzit. mam ale jednu poznamku. Kedze sofer sedi nad nadrzou, necitit niekedy clupotanie paliva pod sebou? Ma to honda nejako odhlucnene? Nikto to v ziadnych recenziach neuvadza...
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  23:00

    « Re: Re: Re: Honda

    Dík,... hmmm 1.6... Ať žije ultraúsporňák! :-) ... taky mi tehdá bleskla volba tohoto motoru hlavou, ale návratnost mi při mých nájezdech vycházela až tak za 15 let (servisní odlišnosti nepočítaje)… pro mě příliš.
    To mi nedocvaklo s tím kolem, že kousek na hloubku asi bude chybět. Ještě si nechám projít hlavou, zda spoléhat na asistenčky či dojezdovku… ani netuším, zda by se na dojezdovce dala dojet i větší dálka, např. ze zahraniční dovči. To bych si stejně asi raději nabalil to klasické kolo, byť by ta nezavřená „díra“ s kolem v kufru působila trochu neuhlazeně.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:45

    « Re: Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora

    Tak, tak, všechno dneska mají na starosti elektroničtí skřítci… Aspoň že u volantu je pořád poctivý mechanický převod.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:44

    « Re: Dira v kufru

    JJ, ale pokud vím, Škodováci taky prezentují objem kufru i se započítaným prostorem pro rezervu, byť u Oktávky to udělá jen pár desítek litrů navíc.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 25.01.16  16:25

    « Dira v kufru

    Uz chapu proc udavaji vetsi objem kufru v litrech nez napr Octavia.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…