Honda Civic (2015)
23.1.2016Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…
Honda Civic (michal.t)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
DonVito 30.04.16 11:09
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Udávají se různé spotřeby/zrychlení podle stupňů výbavy.
[odkaz]
Udávané spotřeby u 1.8 HB 5.8 - 6.1 l/100km.
Zrychlení na sto 8.7 -9.7s.
Ovlivňují to především rozměry kol a hmotnost.
to michal.t: Máš nějaké zkušenosti z tlačítkem ECON? Rozdíly ve spotřebě, reakce tempomatu..? -
Loptos 28.04.16 10:07
« Re: Re: Hlucnost auta na dialnici
Super, dakujem za odpoved. Je zaujimave ze je to len 2db aj oproti golfu, ktory sa maximalne tichy zdal mne.
Budem ju musiet ist otestovat, lebo za cenu okolo 430k mi pride ze clovek inde viac muziky nedostane a dizajn sa mi velmi paci.
Ked som v nej chvilu sedel tak priestor mi prisiel vsade dostatocny (183cm) a pozicia za volantom dobra.
Vela stastnych km prajem! -
michal.t 28.04.16 00:02
« Re: Hlucnost auta na dialnici
Dík, však si ho užívám. ;-)
Hlučnost na dálnici… je to už pár měsíců, co jsem tam s Civicem naposled zavítal… každopádně jsme si mohli se spolujezdcem normálně povídat… né teda zrovna pološeptem, ale zároveň jsme nijak nemuseli namáhat hlasivky. Civic je při 130-140 km/h s hlučností asi mírně horší než průměrná nová auta dnes… Nijak rušivě to zatím nevnímám, je to asi o zvyku…, řekl bych, že třeba starší Fabia I HTP nebo Renault Thalia mých rodičů jsou hlučnější už při 100 km/h, než Civic při 130. Ale třeba pracovní Yeti 2.0 TDI mi na dálnici přišel trošku tišší.
Jinak tady je jedno porovnání hlučnosti:
[odkaz]
Civic je zde o 2-4 dB hlučnější, než konkurenti, což už myslím bude nepřeslechnutelný rozdíl. Ale třeba Ford 1.5 EB, který je zde jen od 2 dB tišší, mi na testovací jízdě přišel až extrémně tichý (byť jsem to s ním nezkoušel na dálnici). V tomto kontextu se mi Civic nejeví zas tak špatně, vzdálený pouhé 2 dB od mého pomyslného "etalonu tichosti".
-
michal.t 25.04.16 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Hmm... poměr výkonu ku hmotnosti určitě 81 kW Fabku neodsuzuje mezi líná či či průměrná auta. Jaký výkon měla první generace Fabie v RS verzi? 96 kW? A v tom dieslu byla i výrazně těžší (cca 13 metráků), než dnešní 1.2 TSI... Poměr výkonu ku hmotnosti má tedy dnešní 1.2 téměř stejný jako u RS verze, kterou dřív někteří (poněkud nadsazaně) považovali téměř za závoďák.
No nedívím se, že Ti přijde živá. Užij si to ;-) -
michal.t 25.04.16 23:12
« Re: Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Pokud platí jakáž takaž linearita mezi otáčkoměrem a tachometrem (jako že by opravdu měla), tak by měl Civic 9G jít na dvojku opravdu ke 106 km/h, minimálně tachometrovým. Někdy vyzkouším, až nebude manželka na palubě :-) A řekl bych, že ani tachometrová odchylka nebude tak velká, aby skutečná rychlost byla pod 100 km/h. (při 50km/h mám odchylku obvykle pouze 2 km/h od obecních radarů, takže při stovnce by to mohlo vycházet na cca 4 km/h).
-
michal.t 25.04.16 23:01
« Re: Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Ale opravdu se to hodně liší od Civika, kterého osobně "sedlám"... na dvojku při rychlosti 80 kmh jsem tam určitě neměl přes 6500 ot., ale jen cca 5000, atd. Byl by úplný nesmysl takhle zpřevodovat 1.8 Civica.... snad ledaže by někdo tahal trvale těžký přívěs - pak by to mohlo mít nějaký význam. -
Bertold 25.04.16 20:54
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Tú šestku som spomenul len preto, že v testoch sa zmieňovali o otáčkach pri 130 km/h. Aká krátka je prevodovka podľa oficiálnych hodnôt prevodových pomerov vidno z rýchlosti dosahovaných pri maximálnom výkone-6500 otáčok na všetkých stupňoch:
I.-46 km/h
II.-78 km/h
III.- 111 km/h
IV.- 138 km/h
V.- 170 km/h
VI.- 200 km/h
To je teda riadne nakrátko a riadne nahusto.
-
Bully_ 25.04.16 18:10
« Re: Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Ne, prevodovka je stejna. Lisi se jenom udaje vyrobce a mnohem vic bych veril te druhe variante. I predchozi generace s totoznym motorem mela mit 0-100 za tusim 8,6 sec. a nikdo pod co ja vim 9,6-9,8 sec. nesel, i kdyz se snazil jak chtel (pro realnych 100 km/h se musi zaradit 3-ka a ta musi jeste zabrat). -
tesnav 25.04.16 07:57
« Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
BTW, vypadá to, že k motoru 1.8i VTEC jsou u krátkého Civicu dodávány 2 typy převodovek. U nejlevnější výbavy S totiž přímo výrobce udává sprint za 8,7s a Vmax 190 km/h. Vyšší výbavy už mají sprint od 9,4s nahoru a Vmax 215.
To by svědčilo o kratší převodovce pro nejlevnější verzi, popř. o lehčím stálém převodu. -
michal.t 24.04.16 23:42
« Re: Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
U mě to bylo na neplacené dálnici při tachometrových 130 km/h opravdu těsně pod 3400 ot. I kdyby zde byla chyba např. 5 km/h oproti rychlosti měřené přes GPS, tak to udělá rozdíl jen cca 125 ot./min. Na 3500 ot. by to tedy někomu s GPS mohlo vyjít, 3600 ot. už se mi opravdu nezdá.
Leda že... ještě by to mohl ovlivnit skutečný průměr kol či spíš pneumatik - sám jsem si všiml, že když jsem přezul z postarších zimních na letní (obojí 16 palců), tak v táhlém kopci, kde to na šestku na zimních ještě zrychlovalo pod plným plynem, tak na letních (plně nahuštěných) to jen drží rychlost za stejných podmínek. Při příštím přezouvání to musím přímo porovnat a přeměřit, ale mám podezření, že ty letní mají trochu větší průměr. Což o to, poměr tachometru a otáčkoměru zůstává stejný, ale pokud někdo měří 130 km/h na GPS a má při tom o chlup menší průměr kol, tak mu otáčkoměr ukáže o chlup vyšší otáčky (než mě na těch kolech s věším průměrem). Možná se ty dva vlivy (tachometrová odchyklka vs. GPS a rozdíl v průměru kol) někomu sečetly a má pak o 200 ot. víc než třeba já při domněle stejných 130 km/h.
Jinak, o nějakých rozdílech v převodovce dost pochybuju.
-
Bertold 24.04.16 23:14
« Re: Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
No nejako tie udávané hodnoty prevodových pomerov nesedia. Napríklad Tomáš Dusil odčítal pri 130-tke na 6-tke 3600 otáčok. Podľa tých pomerov mal mať na rýchlomery 110-tku. [odkaz]
Rovnako na vybermiauto.cz
[odkaz]
V=(0,06*n*O)/(Ip*Is)
V=(0,06*3600*1,985)/(0,727*5,333)
V=110,6 km/h
Rovnaké hodnoty prevodových pomerov uvádzal v teste aj Tomáš. Divné.
-
Bertold 24.04.16 22:26
« Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Áno, motor zareaguje okamžite na plyn na podlahe, ale turbu to na plné roztočenie chvíľu trvá. Na trojke idem ustálenou rýchlosťou, zarazím plyn na podlahu, auto pohne vpred, ale silný záťah príde až s oneskorením. Pri 1500 otáčkach sú to až 2 s, pri 2500 otáčkach už „len“ jedna sekunda. A vyššie sa to skracuje len minimálne. Nárast tlaku turba je však v stredných a vysokých otáčkach veľmi rýchly. Po úvodnej odmlke, takmer okamžite plný ťah.
Prekvapilo ma to sekundové oneskorenie v stredných a vysokých otáčkach. Presne toto som skúšal na firemnej Jette 1,2 TSI 77 kW EA111 a na rodičovskej Altee XL 1,4 TSI 92 kW EA111. Jetta reaguje absolútne promptne od 3000 otáčok vyššie, Altea hádam už od 2000.
Na druhej strane ma veľmi príjemne prekvapila chuť novej 1,2-ky TSI s akou sa derie aj do vysokých otáčok. Do 5600 ide ako namydlená a na ďalšej púti k 6000-cke necítiť žiadne výrazné poľavenie. Aký to rozdiel oproti staršiemu TSI v Jette! Ten sa na ceste od 5000 do 6000 otáčok stále viac a viac trápi. A rovnako to bolo aj v Golfe so starou 1,2 TSI 77 kW vybaveným DSG. Zdalo sa, že prevodovka posiela motor v režime šport na 6000 otáčok za trest. A vodiča s ním.
Dovčera som Fabiu len šetril. Plný plyn a vysoké otáčky boli tabu. Považoval som ju len za trochu dynamickejšie auto. Odvčera si myslím, že toto ľahké autíčko dokáže pri poctivom vytáčaní dýchať kategórii warm hatch na zadný nárazník.
-
michal.t 24.04.16 18:16
« Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Se silnějším 1.2 TSI mám zkušenost pouze pár desítek minut během testovačky v Rapidu. Osobně jsem si žádné turbodíry nevšiml (pravda, nezaměřil jsem se na to přímo a nevšim si zpoždění akcelerátoru ani u Civicu ze začátku). Za zády mi tu po vteřinách tiká budík a ta vteřina se mi zdá docela dlouho. U Civicu bych to zpoždění v odezvě na plynový pedál odhadl tak maximálně na 1/3 vteřiny. S tou jednou vteřinou u turbomotoru to chápu tak (a snad si to tak myslel i Ty), že zareaguje mnohem dřív, ale plného tahu dosáhne třeba až po té jedné vteřině. Taková je aspoň moje zkušenost s TDI v pracovních autech.
Jinak – když přidáš plyn z částečného zatížení (již mírně roztočené turbo), tak ta prodleva by měla být citelně kratší ne? Vnímáš to tak u Tvého TSI?
-
michal.t 24.04.16 18:01
« Re: divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Tož dík za poklonu, i jsem si říkal, že právě Tebe to asi taky zaujme.
Převodové poměry, které uvádíš, jsem použil i ve svých grafech. Nevím ale, jestli je správně ten celkový převodový poměr. Já ho vůbec nepoužíval a přepočítal to podle maximálních rychlostí, uváděných na těchto stránkách (po kliknutí dole na „Continue to detailed spec and photos“):
[odkaz]
Bral jsem to tak, že uvedená maximální rychlost na daný převod odpovídá vždy 6700 ot. , což by měl být omezovač (to jsem zatím nevyzkoušel, zda v praxi sedí). A křivky v pilovém diagramu jsou pak nainterpolované právě na toto rozmezí otáček a rychlostí.
V praxi ale pozoruju drobné odchylky – např. na čtyřku při 50 km/h by měl motor točit cca 1800 ot., já mám na otáčkoměru ale 1900 otáček. Na trojku taky točím o chloupek (cca o 50 ot./ min) víc, než by odpovídalo výpočtům. Ale třeba pětka a šestka se dokonale shoduje s těmi grafy. Nevím čím to… rychloměr i otáčkoměr v dnešní době určitě fungují na číslicovém principu s nějakým čítačem, takže odchylkami přístrojů by to být nemělo.
-
Bertold 24.04.16 14:24
« divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec
Za tie grafy čo si vyprodukoval ti chcem vystrúhať hlbokú poklonu. V mene všetkých, ktorých záujem o autá nekončí na rečiach o dizajne.
Chcem sa spýtať aké prevodové pomery si použil pri tvojom civicu. Chcel som si dáta o civicu nahodiť do môjho excelu a keď som tam naplnil údaje zo stránky [odkaz] , tak mi vyšli hlúposti. Keby toto boli pravdivé údaje tak, Civic pri 6500 otáčkach ide na šestke 200 km/h. A to nesedí s tvojim pílovým diagramom ani s hodnotami v iných testoch.
Iné údaje ako tieto som nenašiel-
I. 3,142, II. 1,869, III. 1,303, IV. 1,054, V. 0,853, VI. 0,727, st. prevod 5,333
-
Bertold 24.04.16 14:01
« Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Chcel by som opraviť moje tvrdenie v diskusii, že 1,2 TSI EA 211 81 kW má v stredných a vysokých otáčkach okamžitú odozvu na plynový pedál. Včera som usúdil, že motor mojej novej Fabie už znesie plný plyn a 6000 ot./min. Bol som Fabiu trochu ponaháňať a zistil som, že pri jazde ustálenou rýchlosťou a následnom zarazení plynu na podlahu tam tá turbodiera je a to v celom otáčkovom spektre. V stredných a vysokých otáčkach sa to pohybuje niekde okolo 1s. Samozrejme takýto štýl jazdy je extrém. V prípade športovej jazdy sa pri výjazde zo zákruty dávkuje plyn pozvoľnejšie a tam turbodieru nebadať. Kajám sa za zavádzanie. -
tesnav 17.04.16 00:47
« Re: Re: Re: Re: Chlape !!!
Tzv. turbodíra je opět jeden z oblíbených mýtů. Ano, pod nějakých 3.000 ot.,kdy motor není v zátěži, prostě něco trvá, než se motor "natlakuje". Ve vyšších otáčkách a nebo v zátěži se tato prodleva zmenšuje až mizí.
A i když bych ji bral do úvahy, tak bez činnosti turba motor plní a zrychluje "atmosféricky", takže 1.4TSi zabere od počátku silou jednačtyřky a během chvilky se přidá turbo a zatlačí silou atmosféry o litr větší.
A pokud se chci tomuto jevu vyhnout, tak prostě podřadím. -
michal.t 17.04.16 00:23
« Re: Re: Re: Chlape !!!
Na turbodíru jsem opravdu zapoměl, je to už asi dlouho, co jsem četl nějakou recenzi, kde se to nějak omílalo.
Projevilo by se to hlavně při "zašlápnutí" plynu při pružném zrychlení, při přeřazování u vytočeného motoru to zřejmě nebude příliš patrné... však v extrému by se dalo řadit i pod plným plynem, pokud by někdo chtěl auto takto týrat.
Pár desetin zpoždění v odezvě na plyn je však i u té honďácké atmosféry, což je škoda.
Holt když si to rádobyekologové žádají, elektroničtí skřítci se musí činit.
Tzn. 2 dB navíc znamená o 58% vyšší hlučnost (samozřejmě je pak otázka přesnosti měření, ten rozdíl může být ve skutečnosti výrazně menší než 2).