Diskuse

Renault Mégane (2005)

22.11.2010

Vůz již nevlastním... ----------------------------- Mégane hatchback, s kontroverzní „prdelí“. Někomu se design líbí, někomu ne, dle mého názoru i…

 

Renault Mégane (maraaa)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 22.11.2010  08:40

    Automatické zamykání po rozjezdu

    Ve Fabii2 je před řadicí pákou tlačítko na znovu odemknutí celého auta, Octa by ho měla mít taky. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 22.11.2010  11:05

      « Re: Automatické zamykání po rozjezdu

      Ve všech Fábiích a Oktáviích (a Golfech a Leonech a A3kách a Polech a Ibizách a A2kách atd, zkráceně ve všech koncernových autech vyvinutých od roku 1996) vybavených z výroby centrálním zamykáním to jde zapnout přes diagnostiku ;-) Stejně tak se dá navolit, jestli se přes dálkové ovládání hned odemknou všechny dveře nebo jen dveře řidiče (ostatní až na další povel), a jestli se má celé auto odemknout po vytažení klíčku ze zapalování.
      • 00 Reagovat !

        foto maraaa

        maraaa 22.11.2010  11:58

        « Re: Re: Automatické zamykání po rozjezdu

        Jo to je všechno pravda, však to tam i pišu. Mě jen přijde divná ta "vlastnost", že auto je zamklý zevnitř (a motor běží nebo klíčej je v zapalování) a chceš se dostat s auta ven - musíš tahat za kliku 2x za sebou - když někoho někam vezu a nechávám ho vystoupit, vždy mu musím říkat, ať zabere ještě jednou. U Megána prostě stačí vzít za kliku jen jednou. Jednoduchý.
        Co se týče programování této funkce - u Megána stačí podržet tlačítko na odemknutí/zamknutí pár sekund, dokud nepípne - tím se to aktivuje nebo deaktivuje, na střídačku... Jednoduchý, efektivní. Netřeba navštěvovat diagnostiku. Ale u Octávii, když má multidot, tak se to dá aktivovat přes menu, nevím jestli je to novinka po faceliftu, u starší Octávky jsem multidot neměl... U Renaultu se to dá jednoduše nastavit tím tlačítkem už od dob Clia někdo z roku 2000...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 22.11.2010  12:46

          « Re: Re: Re: Automatické zamykání po rozjezdu

          u starší oktávky (Tour) to jde jenom přes diagnózu, v tom starším maxidotu tyhle nastavení vůbec nejsou. Rozdíl mezi O2 před a po FL v tomhle pohledu neni, tam to jde u obou přes Maxidot.

          S tim tahánim za páčku je to takový dvousečný. Najdeš lidi, kerý radši táhnou jednou, a pak zas takový, kerý radši dvakrát kvůli bezpečnosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.2010  11:12

    přídavný topný těleso ve škodovkách

    Ono v climatronicu je to extra topný těleso vždycky. Ale musíš si přečíst manuál a nejezdit s klimou na ECON (ten ty dohřejvače vyřadí z činnosti). Oktávky TDI topí už po cca 2 kilometrech.
    • 00 Reagovat !

      foto maraaa

      maraaa 22.11.2010  11:48

      « Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

      No ECON sem zapnutej neměl, a stejně to, když byl motor studenej, netopilo. Climatronic v Octávce po faceliftu režim ECON nemá vůbec, takže tudy cesta asi nevede. Pokud mi někdo popíšete postup, jak to topný těleso v Octávii po faceliftu zprovoznit, budu mu s nadcházející zimou vděčen :-) Ale obávám se, že tam prostě není :-(
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 22.11.2010  13:03

        « Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

        Maji to všechny TDI pro náš trh (jestli je to reimport z Itálie nebo např. Španělska, tak to tam asi opravdu nebude). Hned po startu to moc topit nebude, tak 3-5 minutek to trvá, než začne. Řízení má na starosti elektronika Climatronicu. Musí ale být nastavena na AUTO a možná i AC on (v návodu to ale konkrétně popsané není). Ledaže bys si připlatil za tu přídavnou naftovou jednotku, ta pak topí hned.

        Já u toho úplně starého climatronicu mám celkem jasno - furt AUTO a hotovo.

        • 00 Reagovat !

          foto maraaa

          maraaa 22.11.2010  14:54

          « Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

          Je to koupený v ČR u dealera, 1.6 TDI, firemní auto, zadna černota. Zrovna dneska jsem to zkoušel, mám to na AUTO a topit začala až ve chvílí kdy se ručika teploty vody pohla cca na 65 stupňů (minimum je 50). Během tak 10 minut, ale dnes bylo venku relativně teplo, ukazovala 10 stupnu... V uplnych mrazech jsem jeste 1.6 TDI nezskousel, mam to od kvetna... 1.9 TDI to v mrazech trvalo dlouho, mel jsem to do prace tak 20 minut po Praze a zacinala topit tesne pred prijezdem do prace... Takze jsem se moc neohral :-)
          • 00 Reagovat !

            foto maraaa

            maraaa 22.11.2010  14:55

            « Re: Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

            Na stejný trase do práce Megáne začal topit již po ujetých 300-400 metrech. Prostě skoro hned...
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 22.11.2010  15:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

              To pak v zimě musim srovnat s bráchovym. On má Grandtoura 2006ku 1.5 dCi (63 kW). Nicméně když já si v Koktě přes ECON to dohřejvání vypnu, tak to topí až po cca 10-15 km. S tim dohřejvánim to hřeje za cca 1-2 km, jak píšu výše.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 22.11.2010  15:03

              « Re: Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

              Dodatek: Elektrické dohřívače v oktávce se při teplotách nad 5°C neaktivují.
              • 00 Reagovat !

                foto maraaa

                maraaa 24.11.2010  15:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

                Tak jsem to dneska s 1.6 TDI zkoušel (ráno byly 3 stupně) a máš pravdu - začalo to topit po cca 3 minutách... Ještě bych čekal, že Climatronic trochu zvýší otáčky větráku, aby se auto vytopilo co nejrychlejc, což moc nedělá ani v režimu High. Klimatizace Megáne to dělá tak, že jakmile je schopná dodávat teplej vzduch, zvýší otáčky, aby posádku zahřála co nejrychlejc :-) Ale zase není dvouzonová no...

                U tý 1.9 TDI jsem přesvědčen, že topila až po zahřátí motoru, tam to trvalo dlouho, loni ve velkých mrazech klidně 15 minut. Ale byl tam trochu jinej Climatronic, po faceliftu tam dávají něco jinýho, řekl bych že je lepší (Low režim bez přehnanýho foukání, senzor špatnýho vzduchu), ale zase neumí nastavovat teplotu po půl stupni, jen po celejch, půstupně stará klimoška uměla.

                Koukám, že se v tom vyznáš, neznáš na to nějakej hack? Aby to šlo nastavit po půl stupních? Občas mám pocit, že buď mi je zima nebo teplo a ten půlstupínek mi tam chybí :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 24.11.2010  16:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: přídavný topný těleso ve škodovkách

                  No totiž ty přihřejvače seději u tý aktuální oktávky ve větracích kanálech. Maji samozřejmě omezenej výkon, takže nemá smysl zvedat otáčky větráku. Regulátor klimy je naladěnej tak, aby požadovaný teploty dosáhl v co nejkratším čase.

                  Na motor-talk.de jsem se dočetl, že pro aktivaci přihřejvačů skutečně musí být aktivní i "AC" (takže AUTO+AC). To znamená, že akorát votočili funkci tlačítka ECON a přeznačili ho na AC.

                  Pokud jde o tu dvouzónovost - v takhle malym autě je to k ničemu, to se ti promíchá v první zatáčce (já to zkoušel, když jsem měl půjčený na víkend různý Seaty - Alteu, Toledo a XL). Když si nastavíš větší rozdíl teplot, tak to můžeš i na vlastní kůži pocejtit ;-) Stejně tak si myslim ty půlstupínky. Když ta klima zahřejvá vnitřek, tak topí co to dá. Pak ale přejde do režimu udržování teploty a citelně na výkonu ubere, což samozřejmě subjektivně pocejtíš :-) A myslim, že dostat tam zpátky půlstupně nejde. Možná by do toho šel nahrát software ze starý verze, ale je to bez záruky.
  • 00 Reagovat !

    foto Mirasr

    Mirasr 22.11.2010  12:28

    Servis

    To je sice hezký že má intervali po 30 000 nebo 2 roky, ale na úplně všechny nafťáky odborníci doporučují měnit olej alespoň každých 15 000km, že se tim výrazně zvýší životnost motoru. Ne že bych chtěl ale radit, je to každýho věc. Jinak taky mam rád renaulty a nikdy jsem s nimi neměl problémy
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 24.11.2010  15:06

      « Re: Servis

      taky bych se přimlouval za skrácení intervalu. Za 5 let má auto najeto sice necelých 50tis KM, ale nechávat olej třeba dvě zimy po sobě když ještě jezdím i hodně po městě bych nedělal. Není to zas tak velká pálka a životnosti motoru to výrazně prospěje (detto když je to turbomotor, který je na kvalitu oleje háklivější)

      Jinak mám ten samý ročník v sedanu 1.4benzin. Interval jsem měl taky nastaven na 30Km, ale palubní PC si sám řekne o výměnu. Zatím to bylo vždy kolem 15tis. KM a +/- rok, a taky s tím jezdím hodně po městě.

      Jinak se s recenzí z 90% stotožňuji (sám chystám tu svojí, ale nestihl jsem nafotit káru před zimou, a teď je furt zaprasená).

      Řazení bych jednoznačně dal v prospěch Oktávky. Tam je lehké a přesné, i když dráhy má taky docela dlouhý. Megane ho má přece jen trošku méně "efektní", i když přesně. Zajímavé je, že u Megana (nebo i Xsary kterou taky používám) je řazení v zimě ze začátku takové zatuhlé, asi než se zahřeje olej v převodovce, tohle jsem u Oktávky 1.6MPI and 1.9TDI nepozoroval.

      Komfort je výborný na zvlněné silnici (takové příjemné houpání), ale výtluky, nebo krátké příčné nerovnosti vyvolávají silné rány. Tohle zvládne Oktávka líp odfiltrovat.

      Můj interiér je po 5 letech a 80tis KM docela rozvrzaný. Ale plasty vypadají i po těch letech OK. Jediné bolestivé místo jsou madla předních dveří, kde se silně loupe horní vrstva barvy/plastu.

      Sedačky jsou fakt výborné (a to mám úplný základ), mají i docela slušné boční vedení.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Neměli šanci: V tomhle pekle uhořela máma s dítětem! Dálnice z Brna na Ostravu stála 13 hodin

Neměli šanci: V tomhle pekle uhořela máma s dítětem!…

Na 188. kilometru dálnice D1 ve směru z Prahy na Ostravu se ve středu stala hromadná nehoda několika aut. Jeden…

Zachraňoval ztraceného turistu, spadl ze srázu a zahynul! Psí hrdina Kim dostal ocenění in memoriam

Zachraňoval ztraceného turistu, spadl ze srázu a…

Pro záchranu člověka obětoval život! Statečný belgický ovčák Kim, který policistům nejednou pomohl při pátrání…

 

iSport.cz

Když Bůh brzdí Barcelonu. Kauza Messi v pátečním Sport Magazínu

Když Bůh brzdí Barcelonu. Kauza Messi v pátečním…

Má Lionel Messi ještě co dát fotbalové Barceloně? A ona jemu? Co si hvězda v jeho postavení může dovolit, a co…

Jak uspět proti zrcadlu? Experti radí Malínského, Trpišovský umí překvapit

Jak uspět proti zrcadlu? Experti radí Malínského,…

Doteď si skoro vždycky našla vlastní způsob, jak těžkého soupeře šokovat. Uměla si vyšlápnout i na mnohem…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Právo na materializaci blbosti aneb Bez práce koláče

Marek Stoniš: Právo na materializaci blbosti aneb…

Na humanitní akademické půdě, a nejen té naší, to rovnostářstvím, socialismem a hovadismem všeho druhu jen…

Andrej Babiš láká seniory, laciná gesta ale přebije Alzheimer

Andrej Babiš láká seniory, laciná gesta ale přebije…

Události pádí zběsilou rychlostí, ale Události Luďka Staňka nijak nezaostávají a i dnes se dozvíte vše podstatné…