Recenze

ludeco (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto 60 SX

8.43 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19 Fiat Punto, foto 20 Fiat Punto, foto 21 Fiat Punto, foto 22 Fiat Punto, foto 23 Fiat Punto, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Punto Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 43 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Tohle auto všichni dobře znáte. V itálii je to něco, jako u nás Fabia. Je levné, praktické, víceméně (záleží na péči) spolehlivé a hlavně pořád, i přes ta léta, roztomilé a svým vzhledem rozhodně neurazí.

Punto se mi líbilo už od dětství a ač je to moje první vlastní auto, je to už třetí Punto které mám. To první jsem dostal od táty k narozeninám, byl to třídveřák mk1, měl zlatou metalízu a na podvozku nápis "Bburago - made in Italy" :))) Bohužel, odnesl ho čas...

Dalším Puntem byl pětidvéřový mk2, ročník 2002 (tuším), v krásné bordo metalíze. Pod kapotou Fire 1.2 16V, prostě paráda. To ale bylo bohužel na pár dní, protože bylo zapůjčeno kvůli napsání recenze.

V tu chvíli jsem ještě sháněl Fiat Bravo, který jsem původně chtěl, nejlépe ve verzi HGT. Punto jsem totiž před nějakým časem zavrhl, protože si dost drželo cenu a Bravo, které je modernější, by vyšlo levněji. Náhodou jsem koukl, za kolik se dá Puntík pořídit a s údivem jsem zjistil, že ceny za posledního půl roku klesly o tolik, že sehnat Fire 1.1 8V za 20 tisíc není problém.
Volba ale padla na příhodný 1.2 8V, který se objevil v bazaru jan pár stanic od mého bydliště.

Bazar jsem navštívil hned další den. Modrý Punťa byl na první pohled nádherný, ale bylo jasné, že cena 28 tisíc bude odpovídat stavu. A nemýlil jsem se - pohled pod kapotu byl hrozný, motor od víka ventilů dolů pod silnou vrstvou oleje, všude kolem špína, bahno, shnilé listí. Podle bazarníka to přivezl jeho kamarád, že prý s tím občas jezdila jeho přítelkyně. Bylo to vidět. V motoru skoro nebyl olej (asi zázrak ho zachránil, protože dnes šlape jak hodinky), chladící systém byl z 90% zavzdušněný, výfuk se rozpadá při dotyku prstů...
Další vadou je bok za dveřmi řidiče. Do auta asi někdo nacoval a prohnutý plech někdo vyklepal a zakitoval. Kit ale popraskal a sloupal se.

Motor ale naskočí po ťuknutí do klíčku a během minutky (studený listopadový den) hezky vrčí bez jakékoliv známky budoucích problémů. Řazení je překvapivě přesné, auto svítí, brzdí, elektrika funguje a auto jede super. Je rozhodnuto. Bazarník mi sice ještě nabízí zastaralou bílou Felicii s hnědým korodujícím pruhem na zadku, ale já platím zálohu a těším se jak si pro Puntíka po víkendu přijdu.

Silné stránky

Punto je ideální auto pro dva. Dá se s ním (motor 1.2 8V 60HP) jezdit úsporně a přitom docela svižně. Ve městě stačí i mnohem silnějším vozům, mimo město je to ale horší, především díky seriovým úzký gumám a vysoké karoserii, při rychlejším průjezdu zatáčkou se vůz dost naklání, což není dvakrát příjemné.
Spotřeba se dá reálně udržet okolo 7 litrů, je to víc než udává výrobce, ale jezdím hodně ve městě, tak to bude tím.
Interiér je na tak malé auto opravdu neuvěřitelně prostorný. Ve stejně velké Fabii se mi kolena opírají o palubní desku (pokud za mnou někdo sedí), v Puntu si můžu skoro natáhnout nohy. A i zavazadlový prostor je docela prostorný. V autě nic nestěhuju, takže to bohatě stačí. Jeli jsme ve třech a vešly se tři velké batohy, stan a plno dalších věcí...
Jak se říká, že taliáni hnijou, to je blbost. Jediná koroze na 15 let starém Puntu je pár milimetrových pupínků na třetích dveřích, jinak není nikde nic. Jak by taky, když je karoserie komplet pozink. Říká se také, jak zlobí elektrika, tak to je další nesmysl. Funguje vše jak má, každý čudlík. Zlobí jen řídící jednotka Bosch, tzv. "pomsta němčourů", kterou má model 1.4T GT, motory Fire mají spolehlivý výrobek Marelli.
Výhodou jsou rozhodně také velice levné díly (cenou mnohdy překonávají i Šáder 120!!!) a konstrukční jednoduchost, která je zárukou spolehlivosti a možnosti opravit kde co na koleni, ne-li dokonce cestou někde u pole.

Slabé stránky

Není jich mnoho, ale dělají bohužel největší vrásky. Mít nové Punto je výhra, koupit velmi zachovalý zázrak, a tak vás bude všechny, stejně jako mě, trápit to, že auto nedostalo údržbu jako potřebovalo. Italská auta nejsou o dolévání oleje a benzínu, musíte včas měnit opotřebené díly a vše co se zničí kvalitně a pečlivě opravit. Jinak se sejde pár věcí a vše se sesype jak domeček z karet. Jsou to holt na údržbu náročná auta, naštěstí spíš časově, než cenově, protože u tak konstrukčně lehkého vozu si šikovnější člověk dá dohromady všechno.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechny opravy jsem provedl sám, resp. s tátou, který má s Italy hodně zkušeností. Do servisu bych auto nedal, za prvé kvůli šíleným pálkám co si účtují a za druhé, protože chci mít 100% důvěru ke svému autu a chci přesně vědět kde, co a v jakém stavu mám.
Na Puntu bylo zatím potřeba udělat klasické věci, jaké se nevyhnou nikomu s bazarovým vozidlem, takže doplnit nebo vyměnit kapaliny, odvzdušnit, nové čelisti, destičky, výměna různých těsnění a hadiček atd. atd. Ale dá se to dát dohromady.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě v bazaru není nic příjemného, kamarád kupoval Cordobu v AAA a má s nimi tahanice kvůli papírům už víc jak dva měsíce a pořád má díky nim staré SPZ. Takže do AAA nechodit. Já Punto koupil v malém bazárku na Černém Mostě v Praze, šlo to celkem bez problému, ale jak říkám, mám to rád za sebou.

Jak se z auta dělá Auto...

Plán na záchranu zanedbaného Punta se během několika dní stal noční můrou. Nejdříve jsem se pustil do čištění. Při tom jsem celé auto pečlivě prolezl a přišel na spoustu detailů, co na první pohled unikly.
Vykydal jsem kýbl bláta a tlejících trilobitů z oblasti, kde by se měl nacházet pylový filtr a odstranil nános oleje a prachu. Novinkou pro mě bylo, že je vidět motor :))) Při tom jsem zjistil, že modrá kapota není modrá, ale červená, jen pečlivě přestříkaná.
Také jsem objevil kabely trčící někam pod světla, jakoby k mlhovkám, které chybí...což po pár minutách potvrzuje palubní deska. Tlačítko předních mlhovek by tam jinak nebylo. Nabízí se otázka, co se s autem stalo - vypadá to, že bylo bourané na předek, nasvědčují tomu také neseřízená a částečně rozbitá světla. Čelní nosník je ale 100% původní a nikde není známka defektu. Zvláštní...jakoby hromadná nehoda na parkovišti :D
Odhalil jsem také, že je zničená sedačka spolujezdce. Nedrží v kolejničkách, dole má vše zlámané a zohýbané. Jako by někdo stoupl na pojistku posuvu sedačky. Zadní sedačka za řidičem má zase nějak zkřivené opěradlo.

Protože původní sedačky nejsou nic moc, a já chci Punto také trošku "vylepšit", rozhodl jsem se sedačky rovnou nahradit za sportovní. Nechtěl jsem ale žádný extrém, už vůbec ne skořepiny, protože chci s autem normálně jezdit. Nakonec se mi podařilo sehnat sedačky z Fiatu Coupé, které bez úprav pasují a vypadají super.

Další úpravou (nebo spíše opravou), byla výměna těsnění pod víkem hlavy. Tím byl snad vyřešen masivní únik oleje, protože těsnění bylo v hrozném stavu. Nezdá se, že by od té doby olej ubýval.

Při příležitosti částečného rozebrání motoru jsem víko vyčistil, lehce obrousil a naleštil. Nakonec jsem vše přestříkl bezbarvým lakem.

Pár týdnů nato mi najednou upadla jedna ochranná lišta z boku karoserie. Nejdřív jsem ji chtěl nalepit zpět, ale zvolil jsem těžší cestu - odstranění bočních lišt. Nejdřív jsem je opatrně podebral ulamovacím nožíkem a zbytky umyl syntetickým ředidlem. Výsledek nemá chybu...teda vlastně má, ten rozbitý bok :( Ale ten opravím co nevidět.

Punto také záhadně spotřebovávalo chladící kapalinu. Už jsem se bál, že to bude pumpa nebo dokonce prasklá hlava. Nalil jsem tam skoro dva litry a kapalina vždy najednou zmizela a motor začal vařit. Auto ale nekouřilo, olej ve chladiči také nebyl (kapalina byla naprosto čistá), a ani v motoru chladící kapalina nebyla.
Se vším nakonec pomohlo odvzdušnění a doplnění dalšího cca litru kapaliny.

 

Novinky v recenzi

9.2.2018 12:16

Jak je to po deseti letech.

Myslím, že přišel čas, podělit se o zážitky. Za těch deset let s Puntem je jich opravdu hodně, i přes pouze 60 tisíc kilometrů (154900–215000), co jsme spolu najeli. Dokud jsem studoval, péče o auto byla kvůli nedostatku financí dost omezená. Většinou jsem jezdil do chvíle, než se něco rozpadlo a pak šetřil na opravy. Zároveň jsem Punto pomalu vylepšoval. Jedna z prvních úprav byla náhrada předních brzdičů z původních s kotouči 240 mm na větší 257 mm z Fiatu Bravo. Také jsem vyměnil sedačky za pohodlnější z Fiatu Coupé. Nejdříve látkové, později kožené. Také jsem koupil litá kola z Lancie Lybra, nechal je opískovat a při touze ušetřit je nalakoval sám. Tím jsem je dost zprznil. Auto naštěstí nemělo žádné závažné závady, až do chvíle, kdy jsem si ulomil vnitřní zpětné zrcátko a tím si rozbil čelní okno. Koupil jsem druhé bourané auto bez papírů, verzi 1.1 6speed. Rozebral ho, něco málo použil na výměnu ve svém autě, zbytek prodal. Tak jsem získal středový tunel, nové čelní okno, zánovní výfuk, lakované nárazníky, zánovní spojku a asi dva kýble šroubů. Auto dál jezdilo, já začal chodit do práce a pokukovat po tom, co na autě změnit. Koupil jsem čirá světla DEPO a převodovku 6speed, kterou jsem sice už předtím měl, ale bláhově ji prodal. Cestou domů jsem proletěl díru a zničil v ní pneumatiku. To mě motivovalo ke změně kol. Převodovka a spojka šly brzy na auto, protože mi začala původní spojka odcházet. Byla docela sranda, když se v kopci začla protáčet a já nemohl kopec vyjet. Na aukru jsem koupil litá kola Alutec Kyro 5 v rozměru 7×15" a obul je do pneu 195/45. Super bylo, že disky měly Fiatí rozteč 4×98. Auto s tím vypadalo mnohem lépe a krásně sedělo v zatáčkách. Nevýhodou ale byl nárůst spotřeby o cca 1 litr na 100 kilometrů. Potom jsem koupil nábu a sportovní volant 28 cm. Jezdilo se s tím super. Ale parkování díky širokým gumám a absenci posilovače bylo peklo. Další nevýhoda příliš malého volantu byla, že jsem skrz něj neviděl na budíky. Takhle jsem vydržel asi tři roky. Mezitím jsem koupil nárazník s velkou "tlamou" z Punta GT a nástavec nárazníku od Novitecu. A také prahy z Punta GT. Neměl jsem peníze na lakovnu, tak jsem to po prasácku nastříkal sprejem. Vypadalo to sice celkem hezky, ale nekvalitní lak dost trpěl na odletující kamínky a rychle se oprýskal. Také jsem sehnal prahy ze Sportingu, vyvral díry do prahů a nacvakal je na auto. Z bazoše jsem koupil zavařené třetí dveře s křidýlkem, vyřízl díru na SPZ do zadního nárazníku, ten dolaminoval a namontoval. Mezitím namontovaná krátká převodovka auto hodně oživila. Trošku klesla maximální rychlost (dle GPS 157 km/h), ale Punto bylo najednou mnohem živější a vzlhedem k tomu, že jezdím hlavně po městě a mezi vesničkami, o chlup nižší maximálka mě netrápila. Honit mnohem silnější auta z kopcích byla vysloveně radost. Také jsem si udělal bílé budíky, které jsem si nakreslil v počítači a vytiskl na bílou folii. V té době jsem měl tuningářský zápal – vyměnil jsem všechny reproduktory v autě za lepší a v kufru se objevil subwoofer. S tím také přišlo lepší rádio od Panasonicu. Od kamaráda jsem dostal koncovku Ragazzon a tu mi jiný kamarád přivařil na koncový tlumič. Punto mělo moc pěkný zvuk, ale nebyl to žádný uřvanec. Výfuk se dále upravoval a tak zmizel středový tlumič, který nahradila trubka a zmizel katalizátor a na jeho místě se objevil rezonátor. Bylo znát, že ve vyšších otáčkách se motor míň dusí a auto jelo fakt suprově. Koupil jsem další věci na vylepšení, ale buď nebyl čas, nebo peníze, tak se úpravy dost protahovali. Pořídil jsem si krátké tvrdé tlumiče TA Technix a snížené pružiny H&R. A zadní nápravu s kotouči z GT. Pružiny jsem obrousil a natřel Alkytonem. Složil s tlumiči a namontoval je. Zároveň jsem vyměnil přední ramena. A v tom přišla první zrada. Špatně jsem odhadl délku šroubů pro zajištění čepu v těhlici. Čep vyšel do závitu a vymlátil v něm díru. Při zatáčení tak čep lítal a rok jsem zoufale hledal příčinu. Když jsem měnil zadní tlumiče, urval jsem šroub, který drží tlumič v zadním rameni a to byla další zrada, která mě donutila k výměně zadní nápravy, kterou jsem dva roky skladoval ve sklepě. Nápravu jsem nechal opískovat, pečlivě natřel Alkytonem. Koupil nové silentbloky a šel vesele měnit. K tomu jsem musel samozřejmě pořídit nové lanovody, protože u kotoučových brz jsou jinak dlouhé. A přišla další zrada. Zarezlé brzdové trubky. Takže jsem musel natahat pod autem nové. Ale nápravu se podařilo vyměnit a Punto sloužilo další dva roky bez závad. Přišel jsem do nového zaměstnání. Říká se, že z první výplaty si má člověk koupit něco pro radost. Tak jsem koupil černé semišové sedačky Recaro Speed z Hondy Integra. Stejné, jako má i Lancia Delta Integrale. Povedlo se mi také koupit komplet interiér z GT s tvarovanými tapecy v černé semiši a černý koberec. Interiér hodně ztmavl a vypadal sportovněji. Byla to paráda. A to posezení v Recarech! Nejdřív jsem z toho byl celkem nešťastný, než jsem si zvykl že brutální boční vedení drží nohy u sebe. Ale když jsem poznal, jak pěkně drží tělo v zatáčkách, zamiloval jsem si je a neumím si představit nic jiného. Dokonce mě v nich přestaly bolet záda při delších cestách. Super je také sklápění sedaček, které je po obou stranách. Moc praktická věc. A šlo se na motor. Krátká převodovka udělala hodně. Ale dost tomu pomohl i výfuk a úprava vstřikování a sání. Sehnal jsem sací parohy z novějšího Punta, s větším průměrem sacích kanálů. To jsem celé vybrousil a ještě zvětšil a spasoval s hlavou. Pryč šla původní škrtící klapka a nahradila ji upravená z verze MPI s o 6 milimetrů větším průměrem. Také jsem probrousil restriktor na průměr 40 milimetrů. Trošku jsem také přidal tlak paliva regulátorem na vstřikovači. Krátce na to přišla zase zrada. Pokukoval jsem po motoru 1,4 8V z Grande Punta. Jel jsem pro něj, jenže koupě nedopadla a při cestě domů jsem rozerval laminátové lízátko na nárazníku. Takže na auto se vrátil nárazník s malým otvorem, který zůstal několik další let... čas běžel a já začal zase řešit výfuk. Ten na autě se začal rozpadat. Dostali jsme vánoční prémie a já objednal Ragazzon Gruppo N. Koncový tlumič a středovou trubku. Leden byl poměrně teplý, tak jsem zalehl pod auto a výfuk vyměnil. Ale auto s ním bylo i na můj vkus moc hlučné, takže po delších cestách jsem byl trochu nahluchlý. Hrozně mě to štvalo, protože ty dva díly výfuku mě stály skoro 9 tisíc. Nakonec to skončilo tím, že jsem místo trubky musel koupit za dalších 6 tisíc středový tlumič. Naštěstí to pomohlo, auto je teď do cca 3500 otáček poměrně tiché, rozparádí se až když na to pořádně šlápnu a tak se mi to líbí. Za dalších 7 tisíc jsem si objednal nerezové svody 4-2-1 z Anglie. Po měsíci jsem je měl doma a šup s nimy do auta. No a to byla další zrada. Svody jsou úplně jiné než originální a jsou o něco delší. Takže vyšel o dobré tři centimetry níž i rezonátor, který vycházel přimo za zadní kola, takže jsem s ním všude dřel. Naštěstí se to trošku zkorigovalo tím, že jsem udělal držák, který výfuk přitáhl k podlaze. Ale i tak to nebylo ono. Jenže na další hrátky nebyl čas, tak se jezdilo. Byli jsme spolu čtyřikrát v Itálii, vždy kolem 2000 km a bez závad. Jednou dokonce na mezinárodním srazu Punt u Lago di Garda. Punto si tak užilo silničky v Dolomitech i okresky podél Jadranu. Čas utíkal a mě se přestaly líbit zavařené kufrové dveře. Takže se na auto vrátil originál. Také jsem zase žačal koukat po nových kolech. Chtěl jsem něco lehčího, origiál od Fiatu, ale patnáctky. Padly mi do oka Speedliny z Fiatu Bravo Abarth. Nesehnatelná věc! A o týden později jsem je objevil za tři tisíce na Bazoši. Nechal jsem je opískovat a nalakovat a koupil pneu 165/50 R15. Spotřeba šla rázem dolů a řízení bylo o poznání lehčí. Jenže, jak už to u mě chodí, přišla zase další zrada. Kamarád mi kola obul den před odjezdem na dovolenou, ale špatně je vyvážil. Přesněji je spíš rozvážil. V nižších rychlostech to nešlo poznat, zjistil jsem to až na dálnici v Rakousku. Dva tisíce kilometrů s vibrujícími koly se podepsali na homokinetickém kloubu, na kterém praskl vnější prstýnek jednoho ložiska. To jsem ale nevěděl. Po dovolené jsem nechal kola převážit, vibrace zmizely, ale od nápravy se ozývalo ťukání. Postupem času se zintenzivňovalo až došlo k totální destrukci poškozeného ložiska a zničení domečku na převodovce. Auto s sebou při vyšší rychlosti šíleně škubalo ze strany na stranu, hlavně při akceleraci a ozývalo se i nepříjemné křupání. Závadu jsem s pomocí táty poměrně rychle identifikoval a ložisko i domeček jsme vyměnili. Mezitím se mi při cestě na chalupu povedlo srazit srnu. Bohužel, na Puntu se to fatálně podepsalo. Je trošku posunutý levý nosník, plechy špatně lícují. Ale odnesla to jinak pouze světla, blatník, kapota a nárazník, tak se to povedlo opravit. Pření dolní příčku a výztuhu nárazníku jsem vyměnil, vytáhli jsme horní příčku, koupil jsem novou kapotu a blatník a nalakoval je. Přední světla jsem rozebral, vyčistil, plasty nalakoval načerno a zalepil černý silikonem. A koupil tmavé blikače. Opravil jsem poškozený nárazník z dřívějších let, nalakoval ho a vrátil na Punto. Ta srážka srny pro mě byla docela rána, protože den před tím jsem si přivezl auto ze servisu, kde jsem si nechal dodělat kus výfuku mezi svody a středovým tlumičem, na auto se vrátil katalyzátor (ale s kovovou vložkou). Měl jsem vážně radost že je to hotové a že už nikde výfuk netahám po zemi. Ještě před tím jsem měl zážitek se zadními brzdiči. Nějaký koumák, který měl zadní nápravu z GT předemnou, vyměnil šrouby která drží brzdiče na rameni. Jenže tam narval obyčejné šrouby a tím zničil závity. Nenapadlo mě to zkoumat. Jenže pak mi nějaký dobytek s dodávkou nedal přednost, já to zadupl a přitom jak se brzdič zakousl, posunul se oproti kotouči a bylo vymalováno. Destička tak přibržďovala a kotouč byl tak po dvou kilometrech rozžhavený. Závit je v držácích brzdiče a ty nešlo nijak opravit. Sehnal jsem brzdiče z Alfy 145. Stejné, ale hliníkové. Zjistil jsem, že jsou o polovinu lehčí, což mě potřešilo. Vyčistil jsem je, vyměnil prachovky a namontoval. Závada byla pryč. V posledních měsících se začalo dost projevovat stáří auta. Ulomila se mi dvířka nádrže. Zkřehlý plast to prostě vzdal a dvířka upadla. Ulomila se mi páčka na otevírání kufru. Nebo mi praskla pružina ve sluneční clonce a ta zůstala viset... ale vše jsou to naštěstí drobnosti, co jsou opravené za pár korun a během chvilinky. Potrápila mě akorát poslední závada, kdy odešla dioda v alternátoru. Ale po těch více než dvaceti letech měl už nárok na odpočinek. Alternátor za sedm stovek z vrakoviště to vyřešil.

Punto stále slouží, ale podlaha už je poměrně rezavá, z motoru začíná unikat olej a je už celkem otlučené. Ale se vším se pere statečně a věrně slouží. Uvidíme, jak dlouho ještě bude.

18.5.2009 17:25

Vyměněny brzdové čelisti a odvzušněn brzdový systém. Docela jsem se s tím bál jezdit, protože se rozpadlo obložení a začalo chytat za buben. Zasekávalo se mi potom kolo, naštěstí jen při couvání.
Už je to ale v pořádku (také díky tátovi, který mi pomohl), Punto najednou brzdí jak blázen :D


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto 60 SX

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě nikde nenechalo, tak proč nedat 10?

praktičnost
8

Pro dva akorát, ve více lidech to jde, ale není to ono. Je to auto do města nebo na výlety po okreskách, vozit ho plně obsazené po dálnici, z toho mám husí kůži.

prostornost
10

Jak jsem už jednou psal, interiér je ohromně prostorný a konkurence se má co učit.

jízdní vlastnosti
8

Při ostrých průjezdech zatáčkymi se hodně naklání, ale jinak skvěle drží stopu a řízení je !!!I BEZ POSILOVAČE!!! velmi lehké a příjemné.

jízdní komfort
7

Jsme v malém autě, takže to má své mouchy, ale po drobných vylepšeních se dá hodnotit velmi dobře.

provozní náklady
10

Hodnotit olej a takové věci je blbost, to stojí v podstatě vždy stejně. Punto nemá nic, co by se na něm mohlo rozbít, takže platíte jen benzín...

náhradní díly
10

Jsou tak levné, že ani na Škodovky je tak nepořídíte. A když víte, kam jít, koupíte úplně cokoliv.

výkon motoru
8

Na ten obsah to není moc, 16ventil je mnohem lepší, ale i tak to není špatné a ve městě si ani nepřipadáte nějak slabší. A pokud se vám na zadek nelepí nějaký blb v M5ce, užijete si i jízdu po okreskách.

spotřeba
10

Na to jak je motor čiperný (i přes výkon "jen" 60 koní) jezdí skoro za hubičku. Kombinačka pod 6l/100km je super.

hlučnost motoru
10

Říkám si, jestli 10 je maximální hluk nebo nejlepší odhlučnění :))) Vzhledem k tomu, že poslední tlumič je totálně zrezlý, to řve jak Ferrari :)))

kvalita sedadel
4

Zadní sedačky jsou pro cesty do tak 150 kilometrů bez problému, ale déle bych na nich sedět nechtěl. Přední sedáky nestojí za nic, nemají téměř boční vedení a jsou dost laciné. Ideálem je náhrada předních za kousky z Fiatu Coupé.

brzdy
8

Punto brzdí ochotně i z vyšších rychlostí, brzdy zvadnou až když ujedete deset kilometrů se zataženou ruční brzdou. Pak prozměnu auto nebrzdí vůbec.

zavazadlový prostor
9

Na to jak je malý, se do něj vejde překvapivě hodně. Po sklopení zadních sedaček je místa jak na zámku.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…