Recenze

9 Majitel

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0

9.10 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Jeep Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4000 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 310 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Úvodem recenze bych se rád omluvil všem , komu to přijde neumělé - jde o moje první auto tady......

Po XJ byl v roce 2003 čas přesednout do něčeho pěknějšího, jasná volba byla WJ. V8 už doma jeden byl, takže proč nezkusit R6 4.0 , když nafta domů nesmí :-)

Kritéria : výbava Limited byla pro mě plně vyhovující, pohon 4x4 je pomocí SelecTrac což je ta horší z obou variant, jinak taky standardní výbava čtyřkolek u GCH.

Hledání auta byla hotová odysea, po bližším zkoumání českého trhu a několika cestách po zemích českých jsem zjistil že je v podstatě nemožné sehnat :
- auto nenapadené domácím kutilem
- auto některým ze zásadních systémů těsně před smrtí
- bastl z US verze na EU = trvalý kolaps elektroinstalace
- auto sice s LPG ale buď načerno nebo ne úplně odladěným

po zvážení všech pro a proti jsem začal pást po dojezdově snesitelném zahraničí a našel vhodný kompromis v Itálii. Auto bylo zachovalé, relativně málo najeto a co především - bylo bez LPG, mělo jasnou servisní historii. Nejsem milionář abych mohl kupovat 3-leté auta bez chybičky takže háček v tom byl - motor KO......někdo ho učil jezdit bez oleje
Nejsem příznivec domácích oprav ještě před první jízdou, ale po zvážení všech pro a proti jsem se vydal pro mazlíka do Bolzana. Motor kouslý na klice, najeté KM a prodejní cena mě udolaly :-P.

Předběžná kalkulace oprav a všech nutných investic pořád vycházela zajímavě v porovnání s tím, co by mě podle všech nasbíraných informací stálo podobné auto v ČR.

Jednalo se o EU origo verzi, aspoň jedna z pastí odpadla.

Provedené zásahy nutné k restartu :
- nová klika + šálky, srovnané ojnice
- srovnaná hlava, přebroušené ventily
- vše přetěsněné , vše v MOPARu
- pro sichr výměna všech náplní a filtrů
- montáž sekvenčního vstřikování LPG BRC + Flashlube přimazávání ventilových sedel.

Od provedených zásahů a restartu auto jezdí jak má, většinu km jsem s ním ujel já nebo rodinní příslušníci. Mimo několika drobností a typicky WJ vychytávek se jezdí od výměny oleje k té další výměně.

Provedené úpravy v průběhu let ( hlavně ze začátku ) :
- snížení podvozku o 40mm - komponenty BDS a FOX ( tenhle jeep nebyl určen pro offroad, ale pro silnici a zimu na Valašsku)
- rozšíření podložkami HR 30mm tedy + 60mm na nápravě
- brzdy SSBC , tedy kotouče Big bite cross drilled + slotted a destičky Big bite.
- letní 17" kola, na zimu standardní

Poruchy v průběhu let :
- nepochopitelně vyhořelá lišta zapalování , podle všeho typická závada u některých WJ 4.0
- výpadky vyhřívání sedaček, klasicky u řidiče. Vyřešeno po několika opravách potrhaných kabelů uvnitř polštářů výměnou sedačky i s ohledem na prosezení té původní.
- občasné výpadky otopné soustavy a "slavných" klapek vyřešeny pomocí opravné sady
- časem slepé přední světla vyměněny po 5ti letech provozu

Jízdní dojmy :
určitě není jízdní a zvukový projev takový jako u V8 ale pro daily drivera to plně dostačuje. LPG omezuje vjezd do podzemních garáží, dá se na to zvyknout. Auto ze své podstaty nemá rádo zatáčky a nekvalitní silnici, i když po zásazích do podvozku se to hodně zlepšilo.
Oceňuju možnost tahat těžký vozík a jistou mohutnost v provozu.
Auto svou setrvačností přímo vybízí ke "cruisingu" tedy žádná divočina, hezky dohoupat ke křižovatce.

Provozní náklady:
Standardně se dá jezdit kolem 15ti litrů LPG po silnici , s vozíkem nebo v zimě to logicky leze nahoru. Do terénu nejezdím, několik krátkých výletů znamenalo skok přes 20litrů, tedy nic šokujícího a nečekaného. Ceny ND nebo servisu nejsou nijak závratné, odhaduju to na úroveň novějších škodovek.
Za nevýhodu lze považovat delší dodací termíny některých dílů z US, ani po převzetí Jeep/Chrysleru Fiatem se to moc nezlepšilo. Asi jako všichni vlastníci US aut na standardní české e-shopy rádoby odborníků zabrousím jen ojediněle. Důvod je jasný=cena.

Prodej nechystám - ekonomicky to smysl nemá. Auto je doma, pečuju stále stejně a občas si udělám radost jen tak na výlet :-).

Silné stránky

- spolehlivý motor R6 4.0
- pohon 4x4 byť ne v optimální verzi
- zátěž na kouli
- prostorný interiér
- výklopné okno v pátých dveřích
- výbava obsahuje vše nutné a potřebné
- cenově snesitelný servis
- spolehlivost zásadních komponent

Slabé stránky

- opětovný prodej nemá ekonomický smysl
- svéhlavost US elektroinstalace pokud není vychytána
- US klíček do zapalování a životnost spínací skříňky = spotřební materiál
- materiál použitý na čalounění nemá moc velkou životnost, po 150ti tis. km to už u řidiče nevypadalo vábně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Celou dobu používám jeden servis a jsem plně spokojen.
Řeší se jen provozní věci, žádné kolapsy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dopředu dohodnuté věci platily takže palec nahoru.

 


Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

pravidelný servis znamená vysokou spolehlivost, žádné no name díly.

praktičnost
10

plně vyhovuje

prostornost
10

plně vyhovuje - nádrž na LPG je místo rezervy.

jízdní vlastnosti
9

spokojenost v rámci třídy a velikosti.

jízdní komfort
9

očekávatelný

provozní náklady
9

v normě

náhradní díly
9

slušné ceny za MOPAR

výkon motoru
9

dostačuje

spotřeba
9

v rámci očekávatelného

hlučnost motoru
10

dostatečná

kvalita sedadel
6

americká :-)

brzdy
10

po zásahu super

zavazadlový prostor
10

dostatečný






Blesk.cz

Paulínu (80) a další seniory vykutálený »pošťák« připravil o životní úspory! Jak je lákal?

Paulínu (80) a další seniory vykutálený »pošťák«…

Čtrnáct důvěřivců o úspory okradl někdejší bruntálský pošťák Miroslav D. (40). Zbohatl o 2,5 milionu a k jejich…

I dospělí chlapi pláčou, když jim vypneme automaty. Upřímný rozhovor s šéfem Arcade Her

I dospělí chlapi pláčou, když jim vypneme automaty.…

Český herní retro projekt Arcade Hry letos oslavil 10. narozeniny. Za dekádu své existence se na domácí pařanské…

 

iSport.cz

Nový ředitel Antidopingového výboru: Co se dělo, je opravdu zvěrstvo...

Nový ředitel Antidopingového výboru: Co se dělo, je…

Absolvoval nespočet závodů za volantem, ale tohle je teprve jízda. A úplně jiná. Nástup sportovního právníka…

Bah: hrdina s bolehlavem. Slavia si gratuluje, ale už chystá náhradu

Bah: hrdina s bolehlavem. Slavia si gratuluje, ale…

Dá si teď na pár dní klid, možná vynechá i ligový zápas s Teplicemi kvůli otřesu mozku, který ho vyřadil v…

 

Reflex.cz

Jurečka: Lockdown není řešení, nemocnice zvládají. O aktivaci článku 66 jsme připraveni jednat příští týden

Jurečka: Lockdown není řešení, nemocnice zvládají. O…

Lockdown tu byl měsíce a řešení to nepřineslo, nemocnice to zvládají, říká předseda KDU-ČSL a kandidát na…

Prezidenta Zemana opět pustili z nemocnice, zítra chce jmenovat Fialu

Prezidenta Zemana opět pustili z nemocnice, zítra…

Prezident Miloš Zeman dnes v 15:30 opustil Ústřední vojenskou nemocnici (ÚVN) v Praze, kam byl převezen ve…