Tatra 613 (1977)
7.7.2013Všechno začalo začátkem roku 2012. Při neustálém prohlížení inzercí se spolužáky, kdy se každý rozplýval nad vozidly západních značek, což mě, jakožto…
Tatra 613 (T-613)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
koprfilmtatra 13.08.13 09:38
« Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já jsem s autem, které jsem koupil spokojený. Samozřejmě dnes už bych za něj dal mnohem méně, než tehdy, ale to je už vedlejší. Ano, bílou chromku jsem nechtěl, a to hlavně z důvodu interiéru, který byl prostě strašný a také veteránské doklady, kdy auto nemá normální TP a nikdy jej už nelze přihlásit na běžné značky(díky absenci TP také chybí historie vozu). Černá chromka(lépe řečeno trojka) byla zkorodovana tak, že šlo vidět z jedné strany auta na druhou. Motor byl trojkový, blatníky trojkové, atd. Tudíž pokud bych chtěl auto dát do původního stavu, musely by se měnit veškeré díly plechařiny a dávat druhý motor.
Tatra, kterou jsem koupil, byla z těch všech opravdu nejvhodnější. Určitě byla jedním z parametrů cena. Chybějící chromované detaily mě nevadily, na všech vozech jsou buď již rezavé nebo minimálně s vadou chromu ve formě černých teček, což by si stejně vyžádalo nový chrom. Takže sehnat tyto díly nebyl žádný problém a čeká je nový chrom. Že na autě byl děravý výfuk a svody...stejně jsem věděl, že to auto půjde do šroubku rozebrat a co půjde se bude měnit za nové, takže mě to nějak nevzrušovalo. Interiér, ve kterém byl nepořádek - ten snad lze velice jednoduše uklidit. Jinak potahy sedaček jsou zachovalé, ty se jen vyčistí a zbytek se přečalouní černou koženkou a dají se nové koberce. Vrak to byl, že z toho tekl olej bylo také jedno, když motor šel na GO. Vyměněnou karoserii má troufnu si říct 95% T-613. Každá měla nárok po 5 letech provozu na novou. Nicméně u této Tatry byla použita stejná karoserie(chromka), takže nevidím problém. U spousty aut se později na chromky začaly dávat trojkové karoserie, a to už by byl problém. Motor zrekonstruovaný na verzi E1 je původní motor, který dostalo mé auto v roce 1977 ve fabrice. Jen v roce 1983 byly vyměněny potřebné díly v opravně Tatra Smíchov. Takže motor je původní. Jinak na autě byly také např. původní brzdy Girling, které jsou na většině vozů vyměněny za naše z AB Jablonec. Navíc originální TP je velmi ceněný. Karoserie, že byla rezavá? A u které Tatry není? Času a peněz bych vrazil stejně asi do každé 613, vzhledem k tomu, jak k renovaci přistupuji. Na auto nesmí přijít zpátky žádný díl, kterých by nebyl minimálně vyčištěn a zkontrolován, popř.opraven, většinou se však snažím dávat díly nové, pokud to ještě jde.
Prostě kdybych si kupoval auto, se kterým bych chtěl pouze jezdit, tak byl možná vybíral jinde. Ale jako auto s nejoriginálnějším stavem bylo pro mě to, které mám. A jsem rád, že jej mám a i kdyby byla v bůhví jakém stavu při koupi, tak je to Tatra..a to mluví samo za sebe. -
koprfilmtatra 30.05.14 15:07
« Re: novinky ?!
Ahoj,
bohužel se nyní čeká na lakování, takže se toho moc neděje. Jde o finance....jen pořádný lak na T-613 výjde okolo 80 tisíc. Motor stál okolo 50, karosařina 100. A to je jen zlomek auta. Z toho pak jde usoudit, kolik taková renovace stojí. To auto je po důkladné renovaci za ty peníze neprodejné. -
monkey.pz 21.08.13 08:10
« 17 let ? Obdiv a respekt...
Možná můj příspěvek zde ani nepatří, ale ještě žádný článek či recenze mne nedonutil "registrovat se" zde... Až nyní... A proč?
Už jsem ani nevěřil, že se ještě najde mladý člověk, který umí makat a napsat článek tohoto typu... Pokud si kdokoliv z Vás přečte zdejší "diskuze" (a nejen zde, ale kdekoliv a na jakékoliv téma na internetu), musí být pro něj "Gabča" (rozuměj - název článku) téměř balzámem...
Nechci hodnotit kvalitu práce (nejsem odborník) byť je nepochybné, že je opravdu na výši (viz. předmět příspěvku), ale nasazení, přístup a celková odhodlanost je opravdu obdivuhodná... P.
-
Kuski 08.08.13 18:35
« Tatřička
Ahoj, když jsem viděl článek s Tatrou T613, musel jsem se kouknout. :-) A pak jsem zjistil, že vlastníš exemplář, který jsem jako malý capart s tátou obdivoval v hasičské zbrojnici. :-) Ano, jsem ze Sokolova a Tvou Tatru mám v živé paměti, kdy jsem jí na ulicích potkával, jak jezdí zachraňovat životy a majetek. Moc Ti drží palce s repasí auta a máš můj veliký obdiv, že jsi se pustil do kompletní renovace. :yes: :-! -
esenbe 22.07.13 23:43
« Díky :)
Díky za pěknou recenzi. Já mám momentálně ač pojízdný tak mírně zbastlený piáno v kombíku. Pořád jsem si říkal, že to že není úplně kompletní a je napadený kutilem je na prd a že ho prodám a koupím něco komplet. Ale pak jsem přečetl tvoji recenzi a říkám si ( s prominutím :)) ) když to zvládne takový smrkáč od počítače tak to zvládnu taky >:D . A tak jsem dnes vyklidil garáž a jde se na to :-) -
koprfilmtatra 08.07.13 17:35
« Re: Smekám klobouk!
Ahoj, díky za pochvalu, co se týká nějaké pomoci nebo dílů, díky za nabídku, třeba ji někdy využiji. Nicméně naštěstí nějaké kontakty mezi tatrováky už mám a tak se díly dají vcelku sehnat. A navíc, kde může být větší koncentrace odborníků na Tatrovky než v okolí fabriky ;-) -
Pavlas 08.07.13 07:35
« Nemám slov...
Tak tohle je naprosto perfektní. Jde vidět zapálenost pravého srdcaře, klobouk dolů před tvou prací a odhodláním. Recenze se četla nádherně, bylo vidět velké nadšení. Gratuluji ke skvěle odvedené práci a přeji hodně štěstí při dalších úpravách! Ať Tatra šťastně vyjede. :-) -
olaf87 25.07.13 15:25
« Tak to je fakt paráda!!
Ahoj, taky jako další v řadě smekám pomyslný klobouk. Tvoje recenze nemá chybu. Je to dobře a hlavně podrobně napsané - tak to má být. Fotodokumentace též v cajku, mimochodem těším se na další fotky. Mě osobně Tatra nic moc neříká, ale taky bych se jednou rád pustil do renovace nějakého veterána. Spíš ale Opel, BMW, nebo tak. Zatím ale nemám prostory na takovou práci (achjo, panelák). Nicméně chválím tvoji preciznost, a smysl pro detail, protože jinak by to nemělo cenu vůbec dělat, že jo. Tak jen tak dál a ať se ti to podaří dotáhnout až do konce. Budu tvoji recenzi nadále sledovat. ;-) -
koprfilmtatra 08.07.13 17:39
« Re: Poklona a inspirace
Čau,
co si budeme nalhávat, Tatra je prostě Tatra a pokud jednou člověka chytí, tak už jej nepustí po celý život. Otázka proč jsem nešel do pěknější 603 se sem tam objeví. Ale přece jen ceny 603 jsou už dnes dost vysoko a to za vraky. Renovace 603 by byla určitě mnohem náročnější, nehledě na to, že 603 se přece jen do dnešního provozu, narozdíl od 613 nehodí. Ale jednou budou 613 vzácnější než 603 neboť jich bylo vyrobeno o více než polovinu méně. A navíc 613 prozatím uzavřela 100 letou historii osobních aut Tatra, což je škoda. Fotky a informace z renovace budu určitě přidávat ;-) -
koprfilmtatra 08.07.13 17:31
« Re: Respekt
Jo, kéž by to auto bylo za rok hotové. Když jsem jej koupil, tak jsem počítal, že tak do konce roku 2012 by to mohlo být hotové. Ale to jsem se trochu přepočítal. Nikdy bych neřekl, kolik práce to je dát auto do takovém stavu, v jakém opustilo fabriku. Nevěděl jsem do čeho jdu...a když už teď vidím, kolik práce, nervů, času a financí to obnáší, tak nevím, zda bych se do toho pustil znova...ale ano, pustil, je to přece TATRA a ta za to stojí. Když vidím tu hromadu hotové práce, tak to člověka žene dopředu. Myslím si, že hned první jízda vynahradí všechnu tu dřinu :-) -
IROCC 08.07.13 13:54
« Poklona a inspirace
Hoj chlape,
musím říct, že jsem tvou recenzi hltal slovo po slově.... tak trochu sis splnil můj sen. Přesně jako ty plánuji koupit, opravit a opečovávát svoji Tatru.
Je to užasný, že jsou takový mladý kluci jako MY kteří dokážou tyhle auta opravdu docenit a milují je. Já jsem si vztah k Tatrovkám vybudoval od dětství protože můj děda jezdil u vlády s 603 a následně s 613 a tím, že byl stejný fanda jako já tak jsem po jeho smrti od babičky dostal spoustu soudobých pokladů a drobností o Tatrovkách, spíše tedy o 603.
Dávej sem prosím fotky jak pokračuješ a jak ti to jde.
Držím palce
V.