Subaru Outback (2017)
24.3.2017Na začátek musím upozornit, že spousta názorů bude možná působit trochu neobjektivně, ale kdo by rád pomlouval vlastní auto, že? No já se pokusím napsat…
Subaru Outback (klappe)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
klappe 27.03.17 12:00
« Re: 4x4
No ono když se spočítá levnější nákupní cena auta + levnější servis a od toho se odečte zvýšená spotřeba, tak to zase takovej rozdíl není.
Měl jsem na den půjčeného Outbacka od prodejce, měl najeto 5000 km a dlouhodobě mu tam svítila spotřeba 8.0 litrů. Já jel zatím se syrovým autem 1x Liberec-Praha a zpět s průměrnou spotřebou kolem 10 litrů, po městě to zůstalo kolem 10 litrů a dnes jsem jel Liberec-Česká Lípa (okrsky 105 km/h, v obci dle pravidel, několik předjížděcíh manévrů, aby si užil ten pocit se sešlápnutým pedálem) a na konci svítilo 7.0 litrů průměr.
Myslím, že po zajetí (auto má teď jen cca. 500 km najetých) by se mohla spotřeba pohybovat někde mezi 8-9 litry s mým stylem jízdy (dálnice tempomat 145 km/h, mimo obec kolem 105 km/h, v obci dle předpisů - všechno údaje dle tachometru, nikoli GPS). -
Nicco 27.03.17 11:24
« 4x4
To musi byt docela sok pro firmeni finance mit tak tezky velky benzin s automatem. Nekdo tady nedavno psal ze s Levorqovym automatem ma dvounasobnu spotrebu nez se slabsim 1.6TDI a o Fordu se da dnes napsat cokoliv, ale prave Mondeo MK4 MK3 jsou nejdoporucovanejsi ojetiny (spolehlivost). MK5 snad nebude horsi, i kdyz to je to takova tezka americka krava. M6, Pastik nebo Supik jsou proti nemu atleti. -
St. 27.03.17 07:59
« Re: Re: super
Souhlasím s názorem na variátor: mám ho v Levorgu a moc se mi styl jízdy líbí. Je to o tom, jak si člověk s autem porozumí. Pokud se jezdí klidně, je to úžasné svezení. Chtěl jsem se zeptat jen na navigaci: MirrorLink je jen pro Android: jaký máte telefon? Funguje to? Asi nemusí být jen Sygic... Já s iPhone aspoň využiji zase Siri a funguje to. -
klappe 26.03.17 21:16
« Re: super
Ahoj,
díky za pochvalu.
No není to tak úplně pravda, při nižších otáčkách a rychlostech je to opravdu čistý variátor/robot. Ale od určité rychlosti člověk pozná jemné přeřazení - zde je připravených několik rychlostních stupňů, které převodovka řadí dle reakce na plynový pedál.
Je to proti DSG strašně příjemné svezení. To DSG pořád drží až moc nízké otáčky a když pak člověk pedál sešlápne, chvilku se vůbec nic neděje, než začne trochu zmatečně řadit.
Mému stylu jízdy prostě Lineartronic vyhovuje, moc se mi však líbil i ten automat v Mazdě, ten řádil taky parádně. Podotýkám, že se jedná o moje první auto s automatem. -
klappe 26.03.17 21:13
« Re: Re: Pěkná recenze
Ahoj, díky za pochvalu.
Poslední 3 roky jsem jezdil s Golfem VII 2.0 TDI (150 PS) v manuálu. A rozdíl tam je patrný, ačkoli možná ne tak, jak by člověk čekal.
Např. při jízdě po městě a po okrskách má díky Lineartronicu Outback jasně navrch. Motor není slyšet a převodovka prakticky neřadí, takže zde je to jednoznačné. Dále máme dálnici, kde je trochu znát chybějící krouťák v situacích, kdy člověk třeba jede do kopce kolem 120 km/h a chce rychle předjíždět/zrychlovat - u Golfa stačilo trochu sešlápnout pedál a krouťák se postaral o dostatek výkonu pro pohodlný předjetí (bez nějakého dramatického zvýšení otáček).
U Outbacka je to trochu jiné, člověk musí prudce sešlápnout pedál, vyletí otáčky někam k 5000-6000 ot./min a chviličku se jakoby nic neděje. Pak nastoupí síla motoru (krouťák + objem) a auto plynule zrychluje kopec/nekopec až někam ke 190 km/h (víc jsem zatím nezkoušel). Jak se s tím člověk naučí kalkulovat, hraje si jinak s plynem a dnes už bych řekl, že předjedu úplně stejně jako s Golfem, jen pod větším hlukem motoru, který mi však imponuje. Podotýkám, že zatím jezdím jen v inteligentním režimu "I", nepoužívám ani sportovní "S", ani pádla pod volantem, která by s tím určitě dokázala pomoci.
Musím říct, že k Outbacku se mi ten motor hodí prostě víc, než Subaru diesel, který byl možná projevem podobný Golfu, ale kombinace benzín 2.5i + Lineartronic mi přišla celkově odladěnější. -
klappe 26.03.17 21:04
« Re: Pěkná recenze
Ahoj,
díky za pochvalu. Chystám se recenzi průběžně doplňovat. Ani tak ne o technické popisy (kolik válců, jaké převody, atd.), ale spíš o subjektivní názory k autu, se kterým budu 3 roky (snad) "žít".
Ano, s ředitelem i firmou mám velké štěstí a vážím si toho. Pak se člověku těžko odmítají jakékoli pracovní úkoly či výzvy :-) Obecně vzato u nás cítí trend, že diesely už pomalu odpadávají a když je benzín se spotřebou jen třeba o 2-3 litry výš, ale zase odpadá starost o filtr pevných částic a podobné vymoženosti + kupní cena je o cca. 7% nižší, tak už to stojí za zvážení.
Levorg se mi líbil moc, ale na můj vkus byl podvozek možná přeci jen moc tvrdý a hlavně ty kožené sedačky mi přišly až moc úzké. Nevím, čím to. Ale objektivně je to parádní auto, navíc od MY2017 je v něm už i EyeSight.
Co se týká slevy, tak je to lepší, než dává Mazda (4-5%), ale zase horší, než bychom dostali u VW (15-20% dle modelu). Tak si to vydedukuj ;-) Dovážet jsem auto nechtěl ani nemohl, protože je firemní - u soukromého bych o tom rozhodně uvažoval.
-
klappe 26.03.17 20:58
« Re: japoncofil
Já na tohle moc nehraju. Někdo má rád Japonce, někdo Němce, jiný Itala.
Proto, jak píšu v recenzi, jsem dal šanci více autům a před finální volbou (= než jsem se svezl), jsem preferoval Alltracka a nebo nového Tiguana. Na obou se mi strašně líbil interiér, sedačky i logika a intuitivnost ovládání (jak píšu, přesedal jsem z Golfa).
Jenže jsem se svezl se všemi auty v jeden den, bezprostředně po sobě a tam ten rozdíl prostě znát byl. -
colin251 24.03.17 16:26
« Pěkná recenze
Zdravím,
moc pěkná recenze a auto. Sám jsem pokukoval po Levorgu, Outback byl cenou už trochu moc, ale nakonec jsem vybral jiný povoz :-)
Musím říct, že bych celkem rád veděl, kde pracuješ :-) Takové auto (benzín, automat, cena), které ti firma povolila, to by ti mohl závidět každý druhý :-)
Pokud to není tajné, dá se u Subaru smlouvat, předpokládám, že moc ne? Když jsem koukal po předváděčce Levorga, tak v nej. verzi u nás byla kolem 820. tis. Kč a v DE už se dala předvádečka sehnat kolem 630. tis. Kč ve stejné verzi ... tudíž mi nedávalo smysl brát případně Subaru z Čech. Nad dovozem z DE jsi nepřemýšlel?
Tak ať ti auto slouží :yes:
...ale predsa len, neveriť kvalite Fordu a obdivovať Opel?
Insignia bude možno (konečne) kvalitné auto, ale to ukáže čas.