Subaru Outback (2017)
24.3.2017Na začátek musím upozornit, že spousta názorů bude možná působit trochu neobjektivně, ale kdo by rád pomlouval vlastní auto, že? No já se pokusím napsat…
Subaru Outback (klappe)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Pěkná recenze 24.03.2017 16:26 colin251
- japoncofil 24.03.2017 17:06 marthass
- super 25.03.2017 17:47 wikinko
- 4x4 27.03.2017 11:24 Nicco
- Ford vs. Opel 27.03.2017 16:46 dochtor
- Interier 27.03.2017 21:45 orgasmic
- Spravna volba i pro firmni auto 05.04.2017 20:50 vratidlo007
- Mirrorlink 03.05.2017 10:34 PeteBiggy
- zapis alternativnich kol 15.05.2017 15:55 RaS
- LED denné svietenie. 18.05.2017 06:15 JozefSK
- fotka LED denní svícení 06.06.2017 12:52 klappe
- nejaké nové poznatky? 09.02.2021 13:32 Anthemmer
-
-
-
-
klappe 26.03.2017 21:13
« Re: Re: Pěkná recenze
Ahoj, díky za pochvalu.
Poslední 3 roky jsem jezdil s Golfem VII 2.0 TDI (150 PS) v manuálu. A rozdíl tam je patrný, ačkoli možná ne tak, jak by člověk čekal.
Např. při jízdě po městě a po okrskách má díky Lineartronicu Outback jasně navrch. Motor není slyšet a převodovka prakticky neřadí, takže zde je to jednoznačné. Dále máme dálnici, kde je trochu znát chybějící krouťák v situacích, kdy člověk třeba jede do kopce kolem 120 km/h a chce rychle předjíždět/zrychlovat - u Golfa stačilo trochu sešlápnout pedál a krouťák se postaral o dostatek výkonu pro pohodlný předjetí (bez nějakého dramatického zvýšení otáček).
U Outbacka je to trochu jiné, člověk musí prudce sešlápnout pedál, vyletí otáčky někam k 5000-6000 ot./min a chviličku se jakoby nic neděje. Pak nastoupí síla motoru (krouťák + objem) a auto plynule zrychluje kopec/nekopec až někam ke 190 km/h (víc jsem zatím nezkoušel). Jak se s tím člověk naučí kalkulovat, hraje si jinak s plynem a dnes už bych řekl, že předjedu úplně stejně jako s Golfem, jen pod větším hlukem motoru, který mi však imponuje. Podotýkám, že zatím jezdím jen v inteligentním režimu "I", nepoužívám ani sportovní "S", ani pádla pod volantem, která by s tím určitě dokázala pomoci.
Musím říct, že k Outbacku se mi ten motor hodí prostě víc, než Subaru diesel, který byl možná projevem podobný Golfu, ale kombinace benzín 2.5i + Lineartronic mi přišla celkově odladěnější.
-
-
klappe 26.03.2017 21:04
« Re: Pěkná recenze
Ahoj,
díky za pochvalu. Chystám se recenzi průběžně doplňovat. Ani tak ne o technické popisy (kolik válců, jaké převody, atd.), ale spíš o subjektivní názory k autu, se kterým budu 3 roky (snad) "žít".
Ano, s ředitelem i firmou mám velké štěstí a vážím si toho. Pak se člověku těžko odmítají jakékoli pracovní úkoly či výzvy :-) Obecně vzato u nás cítí trend, že diesely už pomalu odpadávají a když je benzín se spotřebou jen třeba o 2-3 litry výš, ale zase odpadá starost o filtr pevných částic a podobné vymoženosti + kupní cena je o cca. 7% nižší, tak už to stojí za zvážení.
Levorg se mi líbil moc, ale na můj vkus byl podvozek možná přeci jen moc tvrdý a hlavně ty kožené sedačky mi přišly až moc úzké. Nevím, čím to. Ale objektivně je to parádní auto, navíc od MY2017 je v něm už i EyeSight.
Co se týká slevy, tak je to lepší, než dává Mazda (4-5%), ale zase horší, než bychom dostali u VW (15-20% dle modelu). Tak si to vydedukuj ;-) Dovážet jsem auto nechtěl ani nemohl, protože je firemní - u soukromého bych o tom rozhodně uvažoval.
-
-
marthass 24.03.2017 17:06
japoncofil
recenze japoncofila :-)
passat příšerný ve všech směrech, 150k Mazda úžasná? :-) dále jsem to už nečetl :-)-
-
klappe 26.03.2017 20:58
« Re: japoncofil
Já na tohle moc nehraju. Někdo má rád Japonce, někdo Němce, jiný Itala.
Proto, jak píšu v recenzi, jsem dal šanci více autům a před finální volbou (= než jsem se svezl), jsem preferoval Alltracka a nebo nového Tiguana. Na obou se mi strašně líbil interiér, sedačky i logika a intuitivnost ovládání (jak píšu, přesedal jsem z Golfa).
Jenže jsem se svezl se všemi auty v jeden den, bezprostředně po sobě a tam ten rozdíl prostě znát byl.-
-
Mráča78 29.03.2017 17:09
« Re: Re: Re: japoncofil
To bych zrovna neřekl,že je mimo.
Náklady oproti TDI budou podstatně nižší z dlouhodobého hlediska.
Ta atmosfé zas tal líná není.Něco sem stím motorem najezdil.
Myslím,že nechtěl poplivat koncern,jen řekl jaký měl pocit,když to projížel.
Jinak moc pěkně napsaná recenze,at auto dobře slouží :-).-
-
Beefcake 12.04.2017 09:31
« Re: Re: Re: Re: Re: japoncofil
Aby to bolo "objektivne", skus najprv hlavne citat, co napisal. Jemu vadilo skor DSG ako diesel a to by si nepomohol. Toto je prestne ten orgasmicky prispevok, ktory pocita s tym, ze komu to raz "tahne vocpoda", uz nikdy nechce nic ine. Ono su aj ine motory a kombinacie.
-
-
-
klappe 30.03.2017 14:08
« Re: Re: Re: japoncofil
Ahoj,
díky za reakci, přestože vypadá trochu podrážděně ;-)
Za prvé - ta atmosféra není líná, to už teď po ujetí cca. 1600 km vím a klidně to podepíšu. (měl jsem z toho totiž obavu a kdyby to tak bylo, tak bych to bez mučení přiznal)
Za druhé - svezení v 2.0 TSi v době mého výběru bylo témeř nemožné, přestože jsem o něj hodně stál. Většina poptávaných VW dealerů se mi vysmála, že TSI nemají, že to nikdo nechce, protože je to pak neprodejný. Obrázek si udělá každý sám.
Z vlastní zkušenosti však vím, že TSI motory jsou (u spotřeby) hodně závislé na stylu jízdy, což u dobré atmosféry prostě není, spotřeba kolísá minimálně.
A koncern poplivat nechci, ani proti TDI motorům nic nemám, jen jsem psal, že se mi jízdně nelíbila kombinace 190 PS TDi + DSG v Passatu či Tiguanu.
-
-
-
GeekStar 21.05.2017 14:05
« Re: japoncofil
Ono to tak bohužel s koncernem v poslední dobe je. Spolehlivost sla prudce dolu, technika taky uz neni davno spickova. Zrovna vybiram auto na svoje pracovni cesty, projel jsem Passata i Mazdu 6 (mimo jinych) a DSG v Passatu je tragedie.
Ve finale mozna sahnu po te Mazde s 2.5i, protoze za 850k s dani je tam uplne kompletni vybava a navrch opravdu skvele jezdi.
A to jsem nikdy zadne japonske auto nemel, vzdy jsem stridal Renaulty a koncern...
-
-
wikinko 25.03.2017 17:47
super
super auto aj recenzia, len nerozumie ako si to myslel ze prevodovka radi "sametove". ako moze radit ked nema rychlostne stupne?-
klappe 26.03.2017 21:16
« Re: super
Ahoj,
díky za pochvalu.
No není to tak úplně pravda, při nižších otáčkách a rychlostech je to opravdu čistý variátor/robot. Ale od určité rychlosti člověk pozná jemné přeřazení - zde je připravených několik rychlostních stupňů, které převodovka řadí dle reakce na plynový pedál.
Je to proti DSG strašně příjemné svezení. To DSG pořád drží až moc nízké otáčky a když pak člověk pedál sešlápne, chvilku se vůbec nic neděje, než začne trochu zmatečně řadit.
Mému stylu jízdy prostě Lineartronic vyhovuje, moc se mi však líbil i ten automat v Mazdě, ten řádil taky parádně. Podotýkám, že se jedná o moje první auto s automatem.-
St. 27.03.2017 07:59
« Re: Re: super
Souhlasím s názorem na variátor: mám ho v Levorgu a moc se mi styl jízdy líbí. Je to o tom, jak si člověk s autem porozumí. Pokud se jezdí klidně, je to úžasné svezení. Chtěl jsem se zeptat jen na navigaci: MirrorLink je jen pro Android: jaký máte telefon? Funguje to? Asi nemusí být jen Sygic... Já s iPhone aspoň využiji zase Siri a funguje to.
-
-
-
Nicco 27.03.2017 11:24
4x4
To musi byt docela sok pro firmeni finance mit tak tezky velky benzin s automatem. Nekdo tady nedavno psal ze s Levorqovym automatem ma dvounasobnu spotrebu nez se slabsim 1.6TDI a o Fordu se da dnes napsat cokoliv, ale prave Mondeo MK4 MK3 jsou nejdoporucovanejsi ojetiny (spolehlivost). MK5 snad nebude horsi, i kdyz to je to takova tezka americka krava. M6, Pastik nebo Supik jsou proti nemu atleti.-
klappe 27.03.2017 12:00
« Re: 4x4
No ono když se spočítá levnější nákupní cena auta + levnější servis a od toho se odečte zvýšená spotřeba, tak to zase takovej rozdíl není.
Měl jsem na den půjčeného Outbacka od prodejce, měl najeto 5000 km a dlouhodobě mu tam svítila spotřeba 8.0 litrů. Já jel zatím se syrovým autem 1x Liberec-Praha a zpět s průměrnou spotřebou kolem 10 litrů, po městě to zůstalo kolem 10 litrů a dnes jsem jel Liberec-Česká Lípa (okrsky 105 km/h, v obci dle pravidel, několik předjížděcíh manévrů, aby si užil ten pocit se sešlápnutým pedálem) a na konci svítilo 7.0 litrů průměr.
Myslím, že po zajetí (auto má teď jen cca. 500 km najetých) by se mohla spotřeba pohybovat někde mezi 8-9 litry s mým stylem jízdy (dálnice tempomat 145 km/h, mimo obec kolem 105 km/h, v obci dle předpisů - všechno údaje dle tachometru, nikoli GPS).
-
-
dochtor 27.03.2017 16:46
Ford vs. Opel
Chválim výber auta!
...ale predsa len, neveriť kvalite Fordu a obdivovať Opel?
Insignia bude možno (konečne) kvalitné auto, ale to ukáže čas.-
klappe 30.03.2017 14:10
« Re: Ford vs. Opel
Je to asi opět hodně subjektivní. Ale kole mě mají lidi Ford i Opel a víceméně usuzuju z jejich kritiky a zároveň jsem ovlivněn různými statistikami (TÜV report, atd.). Osobní zkušenost jsem měl jen s Focusem (1.6 benzín, velký žrout, nejelo to, ale nic se nevysypalo). Jinak kolem mě má pár lidí Mondea a ta se sypou snad všechna.... Oproti tomu 2 kamarádi s první Insignií nadávají jen na málo místa uvnitř... Kvalita techniky se tak zdá OK. Uvidíme...
-
-
orgasmic 27.03.2017 21:45
Interier
CX-5 jsi vyřadil nejen kvůli připravovanému nástupci, ale kvůli tomu, že vypadá interiér chudě a vezmeš proto Subaru, které vypadá ještě hůře >:D-
klappe 30.03.2017 14:13
« Re: Interier
Mám nějak pocit, že se účastníš diskuze jen abys někoho (tedy hlavně mě >:D) napadal či urážel. Jelikož takový flameware nechci začínat, je tohle moje poslední reakce na tebe. Pokud by sis sednul do CX-5 a do Outbacka, což jsi evidentně doposud neudělal, věděl bys, že to co píšeš, je nesmyl. Outback je v interiéru podstatně vyspělejší než CX-5. A to, že CX-5 bude mít v dohledné době nástupce, je už nyní skutečností, takže to netřeba vůbec zpochyňovat. Měj se fajn ;-)
-
-
vratidlo007 05.04.2017 20:50
Spravna volba i pro firmni auto
Ahoj, spravne sis vybral! :-) A to rikam, zcela zaujate :-) TCO se vubec nemusis obavat. S Outbackem jsem uz absolvoval 65kkm za necely rok a naklady na jeho provoz jsou hodne zajimave. Serivisni prohlidky jsou v prumeru za 5k/15kkm, a pak uz jen benzin a gumy. No a ve vysledku zjistis, ze nejvetsi slabinou provozu je mala nadrz. On totiz naklad na PHM k velkemu prekvapeni ve vysledku neni to nejzasadnejsi.
Hodne stastnych kilometru.-
-
tenterfield 26.04.2017 19:51
« Re: Re: Spravna volba i pro firmni auto
Zdarec, taky si myslím, že největší slabinou je malá nádrž, ale naštěstí to není jak u auta co jsem jezdíval před nedávnem I. generace Nissan X-trail, kde je nádrž okolo 40litrů!!! S Oťasem si pokaždé jízdu užívám, naprostá spokojenost celé rodiny. Moje dlouhodobá spotřeba - téměř neustále město, je 9,1 L což pokládám u takového auta super. Akorát si vůbec nerozumím s těmi aplikacemi (Aha apod.), nemám k tomu návod, už mám slíbený u dealera, teď jak tam pojedu, tak snad už bude... :-)-
klappe 10.05.2017 12:42
« Re: Re: Re: Spravna volba i pro firmni auto
Mně ty aplikace přijdou taková zbytečnost. Uvítal bych zrcadlení displeje telefonu 1:1 na obrazovce multimédia systému, ale jde prakticky jen pár aplikací přes MirrorLink a to musí být telefon připojený přes USB kabel.
Na ty aplikace stejně potřebuješ mít na telefonu zapnutá data a pak podle mě Aha nemá význam, to už si raději přes bluetooth pustím hudbu z Apple Music nebo ze Spotify.
-
-
-
-
PeteBiggy 03.05.2017 10:34
Mirrorlink
Zdravím a gratuluju k Subaru ;-)
Zajímaly by mně podrobnosti ke spojení Mirrorlinku s telefonem. Mám Subaru XV 2016 a tell. Sony Xperia Z3 Compact a nejsem schopen Mirrolink s telefonem spojit. Jen Starlink. Absolutně nevím co s tím, není schopno pomoct ani Subaru, jak dealer, tak přímo technik v Praze. Kontaktován Mirrorlink.com, Sygic, Sony CZ, vše bez výsledku! Jediné co mě napadlo, jestli to nemůže být odlišnou verzí Mirrorlinku, třeba 1,0 vs. 1,1. Když verzi zobrazím v telefonu, tak mi to píše: "Verze 2.1.A".
Tento problém má spousta lidí a je zoufalé, že s tím není schopen nikdo pomoct. Ani výrobce telefonů, ani auta, ani sám Mirrorlink či Sygic. Nenapadá Vás něco? Díky-
klappe 10.05.2017 12:40
« Re: Mirrorlink
Tak to bohužel nemám ponětí, čím by to mohlo být :-( Důležité je na stránce Mirrorlink.com vybrat konkrétní model telefonu (nevím, jestli tam hraje roli i verze Androida) a pak mí kvalitní datový USB kabel, kterým se telefon připojí.
Mně na tom štve, že když telefon připojím, automaticky přejde do stavu MirrorLink a nejde třeba jen přes USB dobíjet a dál používat :-( -
george 11.05.2017 15:41
« Re: Mirrorlink
Ja mám Forester 2015 a po dlhom pátraní som sa dočítal, že Mirrorlink v Subaru funguje len (!!!) s nejakým starším androidom (teraz už neviem ktorým konkrétne, mslím max 4.1) a najlepšie so Samsungom Galaxy S3. Tak som si kúpil tento model cez bazár a naozaj to funguje. Ale tu súdruhovia zo Subaru zaspali dobu... Bohužiaľ :-( :-( :-(-
klappe 12.05.2017 11:09
« Re: Re: Mirrorlink
Tohle potvrdit nemůžu. Mám Samsung Galaxy S5, aktuální verze Androidu 6.0.1 a Sygic Car Navigation na tom funguje. Brzy bych měl mít možnost zkusit i SG7.
Jedna věc mě napadla, máš v telefonu nainstalovánou aplikaci Subaru Starlink? Třeba by to tomu nějak pomohlo.-
PeteBiggy 16.05.2017 13:55
« Re: Re: Re: Mirrorlink
Starlink nainstalovaný mám, ten funguje, jak už jsem psal. Ale Mirrorlink to vůbec nespojí, na LCD v autě je tmavší/šedý, nezesvětlí se jako fungující aplikace Starlink či Aha. Nemám teda Sygic, ale ten si přeci nebudu platit dokud nebudu vědět, že mi Mirrorlink pofachá že. Kabel mám ten co byl origo u telefonu. Měl jsem tam původní Android nějaký Kitakat 4.4.4 myslím, jak jsem ho koupil, ale hned se upgradoval na 6.0.1.
Spíš si myslím, jestli není problém v té verzi Mirrorlinku. Dle ženské ze Sony ČR mají všechny jejich telefony jen 1.0. V autě nevím co mám. Několikrát jsem volal technikovi do Prahy panu Salamonovi (nebo jak že se jmenuje), ale bez výsledku. Jinak mám samozřejmě vyšší model s LCD 7" Fujitsu. Auto do provozu 8/2016, výroba by měla být cca 5/2016. Takže si říkám, že v autě už by třeba měla být 1.1 verze Mirrorlinku a v telefonu teda jestli to tak je, tak 1.0 a už by mohl být problém. Když si ale v tel. najdu verzi Mirrorlinku, tak mi to píše "Verze 2.1.A", jak už jsem psal minule.....Tož tak no, je to prostě paskvil ;-\-
-
PeteBiggy 23.05.2017 08:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Mirrorlink
Hurááá :-)
Tak se zdá, že jsem to rozchodil a opravdu to bylo tím, že jsem v tel. ještě neměl ten Sygic Car Navigation. Jak jsem ho nainstaloval, tak se Mirrorlink probudil a spojil jsem to. Akorát mi to teda pár krát vyhodilo nějakou chybu č.20, něco o USB. Nevím, možná nějaký kontakt či co. Ale spojilo se to! Ještě to ale potřebuju pořádně vyzkoušet v praxi a v provozu, zatím jsem to spojil jen v garáži...každopádně díky moc za rady a reakce ;-)
-
-
-
-
-
RaS 15.05.2017 16:03
« Re: Mirrorlink
Zalezi na vybave toho XV:
- nizsi maji radia Clarion s LCD 6.2" (treba CM415LL v nazvu radia-to C je rozhodujici) a ty MirrorLink vubec nemaji.
- vyssi vybavy maji radia Fujitsu s LCD 7" (zase napr. FM385RM-to F v nazvu je rozhodujici) a teprve ty maji protokol MirrorLink.
V servisu lze aktualizovat na vyssi verzi MirrorLink 1.1 (ta je aktualni, tedy pokud uz ji tam nemas, starsi vozy mely z vyroby 1.0). Aktualizace stoji za to i kvuli jinych eventuelnich chyb firmware.-
PeteBiggy 16.05.2017 14:18
« Re: Re: Mirrorlink
Tak ješte jiskřička naděje...
Nedalo mi to a ještě jednou jsem teď zkusil zavolat panu Salamonovi. A údajně by zakopaný pes mohl být v tom, že zatím nemám v telefonu nainstalovaný ten Sygic Car Navigation. Prý má teď čerstvou zkušenost, že dokud v tel. není podporovaná aplikace, tak Mirrorlink dělá mrtvého brouka resp. se nespojí. Takže zkusím nainstalovat dočasnou verzi, která by měla být údajně grátis a dám vědět ;-)
Pokud by to fungovalo, to by bylo fakt guuuut >:D
-
-
-
RaS 15.05.2017 15:55
zapis alternativnich kol
Ahoj, jestli chces zapsat alternativni kola do VTP, napis na "technik@subaru.cz" a oni ti vystavi potvrzeni pro zapis do VTP. Zkus to vsak NEJDRIVE osefovat pres prodejce, mohli by ti jej vyridit u importera zadarmo, zvlast kdyz jsi tam poridil druhaou sadu kol (vystaveni je standardne za nejaky poplatek). Na zaklade potvrzeni ti pak alternativy zapisou na Magistrate za 50 Kc do VTP. -
JozefSK 18.05.2017 06:15
LED denné svietenie.
Ahoj, ako Ti prosim ta poriešili to denné svietenie? Teraz Ti svietia tie LED pasy v hlavnych svetlometoch?
Tiež by som si to tak chcel urobit aby mi ako denné svietenie svietili tie LED pasiky nie ako doteraz hmlovky, Forester to už ma tak urobene, nechapem prečo to nerobia aj na Outbacku:(-
klappe 22.05.2017 11:36
« Re: LED denné svietenie.
Ahoj,
no ono to bohužel nejde, aby svítily jen ty LED proužky. Resp. lze to technicky samozřejmě udělat, ale jejich svítivost nedosahuje takového výkonu, aby svítily samostatně jako u Forestera. Takže já zvolil řešení, že mi místo původního denního svícení v mlhovkách nainstalovali LED denní světla (kulatá) a propojili mi to s LED páskem v lampách. Takže teď mi svítí dohromady LED denní svícení místo původního (mlhovky) a k tomu LED proužek v lampě. Až bude příležitost, vyfotím.-
Sumi2000 24.05.2017 11:55
« Re: Re: LED denné svietenie.
Na tu fotku jsem zvědavý... :-)
Pěkný TEST a hodnocení nového Subaru.
Se starším Outbackem jsem projeli západní USA , a spokojenost byla veliká.
Jen mne mrzí , že u SUBARU na rozdíl třeba od Mazdy CX5 není dělení sedaček vzadu 40-20-40 , občas se dají převézt delší předměty uprostřed i lyže atd..
Nemusíš vůbec řešit blbou rakev na střechu.
Přeji fajn svezení...AUTO VYPADÁ MOC DOBŘE.
-
-
-
klappe 06.06.2017 12:52
fotka LED denní svícení
Ahoj,
do galerie jsem přidal 2 fotky, kde je vidět, že denní svícení LED (které nahradilo původní denní svícení společně s mlhovkami) je spojeno s LED pakrovacím světlem v lampě. Snad to bude dobře viditelné.
Přijde mi to, v rámci možností, celkem pěkný, ale raději bych uvítal plnohodnotné LED světlomety včetně denní svícení jako to má Forester.
moc pěkná recenze a auto. Sám jsem pokukoval po Levorgu, Outback byl cenou už trochu moc, ale nakonec jsem vybral jiný povoz :-)
Musím říct, že bych celkem rád veděl, kde pracuješ :-) Takové auto (benzín, automat, cena), které ti firma povolila, to by ti mohl závidět každý druhý :-)
Pokud to není tajné, dá se u Subaru smlouvat, předpokládám, že moc ne? Když jsem koukal po předváděčce Levorga, tak v nej. verzi u nás byla kolem 820. tis. Kč a v DE už se dala předvádečka sehnat kolem 630. tis. Kč ve stejné verzi ... tudíž mi nedávalo smysl brát případně Subaru z Čech. Nad dovozem z DE jsi nepřemýšlel?
Tak ať ti auto slouží :yes: