Recenze

jaguar92 (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Forman Škoda 136

7.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Forman, foto 1 Škoda Forman, foto 2 Škoda Forman, foto 4 Škoda Forman, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Sněhulák Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: LPG počet válců: 4 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 138 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Jsem student a rodiče mi nabídli, že mi koupí nějaké auto na dojíždění na intr. Celá moje rodina je zaměřena výhradně na vozy škoda a tak asi moc nepřekvapí, že i já mám názor, že česká auta jsou vděčná a že dobře plní svůj účel. Jako 18ti letý řidič jsou kouknul na net a ihned zabrouzdal po něčem co už se jen tak každý den na cestách nevidí, přitom jsem ale chtěl mít alespoň nějaký ten komfort a tak jsem měl dost problém s výběrem. Zpočátku jsem se rozhodoval mezi 110R nebo Rapidem. Obě auta jsou myslím dost nedostatkovým zbožím na našich cestách a moc se mi líbí kupééé. Ovšem horší to bylo po pár svezeních s pohodlím a taky s místem. Musel jsem brát v úvahu, že na intr budu brát i spolužáky a tak jsem moc nadšený z těchto aut nebyl. Ovšem 110R jsem ze svého výběru vyřadil zejména kvůli pořizovací ceně. Auto je veterán a cena tak i vypadá, myslím, že není potřeba více rozebírat. Takže mi zůstal rapid, ale ten už taky není zrovna nejlevnější a tak jsem zkusil jejich nástupce - favorita. Favority a formany jsou asi nejlevnější škodovky na trhu. Pohodlí se celkem zvětšilo hlavně u novějších modelů a a místa mají uvnitř sebe taky mnoho. Favorita jsem nechtěl, říkal jsem, že když už tak formana. Takže jsem váhal mezi Rapidem, formanem a felicií. Taťka našel od kamaráda bílého formana z roku 1994. S LPG, černým interiérem [dost zachovalý] a ten známý je mechanik, tak ještě vygenerálkoval motor a plus to co mu přišlo pod ruku. Nakonec jsem kývl, že jsem pro a za měsíc [po generálce motoru atd.] bylo auto doma. říkám mu sněhulák, protože je vždy nejdéle zamrzlý na parkovišti u domu a taky z důvodu ručičky teploměru - zastavuje se až těsně pod červeným polem, ale až tam spíná ventilátor, tak to tak prostě je. Auto jede mylsím hodně slušně. Já jako začínající řidič jsem do Formana přesedal z Octávky od rodičů a opravdu je ten výkon dobře znát... že není oproti 1.9 TDi :D. Ale taky je jinde cena náhradních dílů a člověk se v něm naučí jezdit, není to samá elektronika a blbosti dookola. Líbí se mi, že když něco udělám[třeba i blbě] tak auto to prostě udělá a já to poznám, že tak to nebylo správně. Každý týden s ním jezdím 400km[200tam 200zpět] a musím říct, že i když nejezdím po dálnicích, tak uháním tak , že i předjíždím ;-). Jezdím v 5ti lidech s úplně plným kufrem a jet 100 není žádný problém, což si myslím že bohatě stačí. Provoz na LPG je levný a to je pro mě jako pro studenta hlavní. Jezdím za průměrně 8-10L LPG /100km v plném zatížení. Sám jezdím tak za 7L/100km, ovšem zase jezdím svižněji než v plném zatížení.

Auto bych doporučil studentů a začínajícím rodinám. Malé náklady, dostatečné pohodlí [kdo potřebuje v autě kávovar je magor, hlavní je ať tam neprší a ať to jede!] a velký zavazadlový prostor. V mém případě i vzadu na sedačkách [já i partnerka 170cm výška :D ]. Bezpečnost je bezpochyby horší než u nových aut, ale nejlepší je nebourat a přemýšlet za ostatní.

Silné stránky

Pořizovací cena
Cena dílů
Cena servisu
Jednoduchost - kde nic není, tam se nemá co zkazit.
Hranatý vzhled [podle vkusu]
Spotřeba
Levná přestavba na LPG
Mám 50kW stříkačku a chytá i v mrazu napoprvé.

Slabé stránky

Výkon [já byl zvyklý na 1.9TDi, tak to bylo znatelné, ale na ježdění z bodu A do bodu B bohatě stačí]

Rez [já ji moc nemám, ale je tam... a kdo říká že ne, zalakoval to a kecá]

Bezpečnost [ale jak jsem říkal, lepší než airbag je nebourat] takže nejezdit nad svoje nebo schopnosti auta nebo cesty.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Upadlý drát ze startéru [hrozný trapas v servise] :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je od známého a ten má servis, takže se nám i o opravy atd. stará on. Paráda prostě.

Vlastnosti

Auto se dost naklání, což je docela blbé, ale má to i své výhody. Jako řidič poznáte že už jste jel rychle do té zatáčky a navíc... když projedete s nahnutým autem zatáčku v 50ti tak to vypadá jako by jste valil alepsoň kilem :D. Jinak volant se netřepe ani při 100km/h. Začíná mírně vibrovat u 110 - 120km/h, ale fakt jen trochu. Auto nepotřebuje nějaké přehnané řízení při stovce na rovince [to jsem na netu dost četl a je to kec!] Při stovce mám v autě na 5ku něco okolo 2500 otáček... asi to mám dobře odhlučněné, ale není to fakt vůbec neúnosné ten zvuk se přitom valí z auta. Brzdy mi brzdí fakt dobře, až jsem sám překvapen. Řazení jde jako na starém autě no, je to o zvyku, teď řadím jako v té oktávce, stačí si přivyknout jak a kudy a je to. Na dlouhý chod řadící páky si jde taky zvyknout [stejně ta ruka pak řadí sama automaticky]. Sedadla mám ze základní výbavy, ale nějak špatně se na nich nesedí hlavně vzadu je dobré, že prostřední místo není nijak tvarované a tak ten co sedí uprostřed má sedadlo jako každý jiný. Jinak nevím co napsat... jako první auto... jsem maximálně spokojený.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Forman Škoda 136

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Forman



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím se nic nezkazilo

praktičnost
9

Levné, velké a jede.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7

na rok 1994 - perfektní

provozní náklady
9

LPG

náhradní díly
9

Hromada dílů a levnéé

výkon motoru
8

Mi to stačí... zvykl jsem si.

spotřeba
8

i na LPG nežere extra moc.. myslím, že 8L/100km se dá. za 17kč/1L

hlučnost motoru
7

Nic nepřekousnutelného... alespoň jde slyšet kdo umí jezdit a kdo ne [4000 otáček a spojka v prokluzu]

kvalita sedadel
7

všechny plusové body nahnalo místo uprostřed vzadu

brzdy
9

Nové

zavazadlový prostor
10

mooooooc místa






Blesk.cz

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a čtyři dospělí skončili v peřejích!

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a…

Tohle mohlo skončit obrovskou tragédií! S šesti účastníky každoročního svatováclavského závodu Přes tři jezy se…

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S prázdnou kapsou hody v luxusu!

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S…

I přesto, že si Dominika Gottová (47) na všechny strany stěžuje, jak je na tom finančně špatně, vymetá jednu…

 

iSport.cz

Třesk v sestavách neustál jen Liberec. Hrát v plné palbě nešlo, ví Hoftych

Třesk v sestavách neustál jen Liberec. Hrát v plné…

Na těle cítili, že mají za sebou náročné pohárové bitvy, a dobře věděli, že tento týden je na evropském pódiu…

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten do Anglie chce

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten…

Klid okolo možných odchodů ze Slavie trval jen pár týdnů. Podle anglických médií chtějí West Ham United přivést…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…