Diskuse

Ford Focus (2013)

13.11.2013

Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…

 

Ford Focus (ironlionzion)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  12:22

    « Re: Re: Pochvala

    Hezký den, děkuji ti za pochvalu, moc se mi líbila tvoje recenze na "rabitta", dlouho jsem VW VI chtěl, klasicky wallpaper s bílým GTI VI na ploše :-) ale tenkrát nebyli finance. Možná bych dnes dal přednost Golfu VII ale přeci jen byl krapet dražší a ve finále rozhodl právě tento rozdíl (cca 50 000 / 2000 EUR). Už s tímto Focusem jsem se rozšoupl nad původní rozpočet ale nelituji naopak. Nakonec každému co jeho jest (a co dovolí peněženka) :-)
  • « 11 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 15.11.13  11:53

    « Re: Pochvala

    Gratulujem k peknemu autu,a k zaujimavej recenzii,no skor tak ako "rohYpnol" sa tiez priklanam k porovnaniu tvojho motora s Golfackym TSI 1.2...ale nakolko sa tvoj FOCUS Mk III vyraba od 2011 skor by som porovnaval s GOLFom Mk 6,a ten mal aj v slabsich motorizaciach viacprvkovu zadnu napravu.Na porovnanie s Mk 7 by som asi pockal na buducu generaciu Forda.A to co pises ty o Aurise:
    "Když jsem si sednul, hned jsem vysednul, tu přístrojovku bych nezkousl" si ja osobne myslim o interiery Focusu. ;-) Prajem vela stastnych a hlavne bezporuchovych kilometrov!
  • « 20 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 15.11.13  09:35

    « Re: Pochvala

    tak ako pises, to ci sa niekomu focus paci ci nie (interier/exterier), je silne subjektivna vec, ale dovolim si reagovat na par veci, ktore si napisal:

    - interier FFI nikdy nebol nadherny a uz vobec nie FFII - hlavne spracovanim bol interier FFII asi najhorsi v triede (rovne plochy z tvrdych plastov). displeje, co je s nimi? ja mam dva 3,5" farebne a su vyborne. urcite su lepsie ako kalkulackove displeje v aurise napriklad ci cb maxidot v VW.

    - priestor je absolutne v pohode. meriam 180cm, nikde mi nic neprekaza, za mnou sa dospela osoba posadi (aj ked sa to stava malokedy). len nedavno som bol obzriet noveho golfa a nemal som dojem, ze by v nom bolo miesta viac. jedine octavia je skutocne priestorna vzadu. a mimochodom plasty v golfe absolutne v nicom neprevysuju plasty vo focuse - leskly ramik okolo displeja je otrasny.

    - kufor ma papierovo maly objem, pretoze ford je jedna z mala firiem, ktore neklamu klientov, ba dokonca su az priliz konzervativni - ja mam sedan a ten ma v skutocnosti o par desiatok litrov viac ako uvadza ford.

    - ceny boli cisto problem CZ/SK trhu. napriklad v PL mal ceny FFIII nastavene velmi dobre a este teraz trosku spadli.

  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  08:25

    « Re: :)

    :yes: jj, závodník to není, spíš malý diesel, který pořád láká vytočit a projevit svoji benzínovou stranu, díky a přeji hezký den
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  08:20

    « Re: Pochvala

    Hezké ráno a moc díky za komentář. To srovnání zpracování interiéru se žigulíkem je trochu mimo ale jinak jsi vypích v podstatě hlavní slabiny. Snažím se i přes růžové brýle a radost z nového auta zůstat objektivní takže souhlas ale přesto bych z vlastní zkušenosti ještě tu kritiku rozvinul.

    ad Zpracování a interiér
    Nevšiml jsem si horšího zpracování než u konkurence. U prémiové A3 se můžeme bavit o výrazném skoku nahoru ale ať vezmu Golf, OIII, Astru, Auris, C4, Ceed, Hyundai a další je to plus mínus srovnatelné. Pokud hodnotíš vzhled a ergonomii tak je to opravdu individuální a není možné stanovit měřítko. Golf je svůj špičkovou ergonomií, vzdušností a uhlazeností, C4 působí svou elegancí, Focus je dynamický, atd... každému vyhovuje něco jiného. A ty displeje, tohle je nejchudší výbava Trend, když někdo chce lepší displeje tak je má mít, když si připlatí ale to platí obecně i pro konkurenci.

    ad Zakrytí rámů
    Já zakrytí rámů oken zevnitř oceňuji, v šedém nebo černém autě ten plech není znát ale pokud máš výraznou barvu karoserie tak je to příjemný detail. Měl jsem to v Mercedesu a všiml jsem si toho i v X5 - myslel jsem si, že to v nižších kategoriích aut nenajdu tak jsem za to rád. A nějakých spár o kterých píšeš jsem si nevšiml. Taky však nečekám, že u auta kolem 300k bude každý detail zpracovaný jako u prémiovky.

    ad Kufr
    Máš pravdu tohle je snad nejmenší kufr v kategorii. Co ale pomůže když má Golf nebo jiný rodinný hatch o 15% větší objem?, v běžném provozu je jedno jestli tam nacpu 6 přepravek na pivo nebo 7. Kdo ale každý víkend jezdí na chatu a chlastá s 3 kamarády nebo kamarádkami a 6 přepravek by nestačilo tak si určitě Focuse nepořizujte K tomu jak je tento parametr subjektivní jsem se vyjádřil, nejsem chatař a i když jdu do přírody tak mi batoh na zádech vadí takže pro mne kufr není priorita. Pro mou rodinu je to akorát. Kdo chce auto s větším kufrem tak si koupí Spaceback, Oktávku nebo kombíka.

    ad Prostornost
    ano misto je prohýřené, pokud někdo nemá rád těsný posez (který má svoje opodstatnějí z filosofie auta jako takového) tak ať do Focusa nejde a vybere si Golfa nebo rovnou MPV. Ale stejně bavíme se o centimetrech rozdílu, málokdo to pozná, většinou se jedná o subjektivní pocit plynoucí z designu, nakonec Golf je o 5 cm užší a o 10 cm kratší než Focus a to místo v něm fyzicky je.

    ad 1.2 TSI vs 1.0 Ecoboost
    Viz můj příspěvěk výše, kde porovnávám dojmy s projížďkou v silnějším 1.2 TSI (77 kW). Řekl bych, že 1.0 (93 kW) bude někde mezi silnější 1.2 a slabší 1.4 ale s 1.4 jsem neměl tu čest zatím takže neumím posoudit. Ve výsledku ale je to jako srovnávat jestli je modřejší atlantik nebo pacifik. Rozdíl v běžném provozu je minimální a aby se projevil muselo by se jezdit nahranu což není podstata těchto motůrků.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  07:26

    « Re: Re: Gratulace

    :yes: :yes: :yes: jj souhlas, motor je srdce až zbyde ještě něco peněz po výběru motoru tak přidávat výbavu.
  • 00 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 14.11.13  21:52

    « :)

    velmi pekne napisane, vycerpavajuco. :yes:

    1.0eb som mal moznost vyskusat od eko jazdy az po jazde na zelezo - poradil si velmi dobre. ak sa s tym normalne jazdi, tak vykon aj krutiaci moment absolutne postacujuci, ked uz sa tlaci na pilu, tak mi skor ako vykon chybal prave krutiaci moment vo vyssich otackach. a aj ked hluchy nie som, tak pretoze ten motor je v najvyssich otackach tichsi a pracuje makssie ako 1.6eb, sa mi stalo, ze som vletel do obmedzovaca... >:D

    drzim palce aby sa ti dobre jazdilo.
  • « 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 14.11.13  18:16

    « Re: Gratulace

    Ahoj Mikys,
    Jestli ti mohu poradit z vlastní zkušenosti jdi určitě do silnějšího motoru. Já mám sice Golfa a váhal jsem mezi 1,2 77Kw a 1,4 90Kw, ale skoro mě mrzí že jsem nešel do té 103Kw verze.Ten Ecoboost 1,6 musí být ve Focusu fakt dělo. Obzvlášť pokud jezdíš víc po dálnici, či si rád užíváš svezení je to někde jinde než ten litr. Naopak pokud máš hodně studených startů a více ježdění po městě ten litr by byl lepší volba hlavně kvůli úspornosti. Příplatek kolem 25 000Kč se ti v nákladech za 5 a více let co auto budeš mít neuvěřitelně rozmělní. Zkus se mrknout na mou recenzi Oktávky kde jsou náklady na provoz za 12 let rozebrané do detailu a budeš fakt překvapen výslednou sumou. Možná bys mohl počkat na leden/únor až budou vyprodávat modely 2013, v tomto období se dají ukecat nejvyšší slevy na skladové vozy.
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 14.11.13  17:38

    « Re: Re: Zvuk motora

    Ešte som zabudol pripísať, že sa to prejavovalo pri zapnutej klímatizácií.
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 14.11.13  17:30

    « Pochvala

    Musím vyseknout poklonu, za obsah textu jednoznačně :yes: Volba samotná je přirozeně ryze individuální, ale s mnohými věcmi nebudu souhlasit. Myslím, že některé věci prostě vidíš růžovými brýlemi šťastného majitele ;-)

    Exteriér je ryze subjektivní. Mě osobně se příliš nelíbí. Ne že by to bylo škaredé auto, to vůbec. Jen prostě Focus I i Focus II byly natolik nádherné, že tohle je prostě krok vstříc průměrnosti a celosvětovému univerzalismu.

    Co ale ve Fordu doslova projeli na plné čáře, to je interiér. Kvalita plastů rozhodně jedna z nejhorších ve třídě. Ok, není to nic, kvůli čemu bych jej vyřadil z výběru, taková trága to není. Ale konkurence to umí líp, mnohem líp. Třeba tebou zmíněné přeplastování rámu okna ve dveřích - ok, sice frajeřinka, kterou ve třídě nikdo jiný nemá. Ale co ty spáry těch plastů? Vždyť to je jak v žigulíku... A vadí něčemu lakovaný pásek kolem okna? Navíc displaye a ovládání doslova zaspaly dobu, a to tak 10 let.

    Co je ale vůbec nejhorší - prostornost. Kufr je objemová tragedie, naživo to ale není tak zlé jak hovoří objem (sám jsem byl překvapený). Stejně tak obhajoba malého kufru kvůli zadní nápravě je zcela chabá. Golf zvládá víceprvek i solidní objem, Leon, Octavia taktéž, i30/Ceed jakby smet. Auris zvládá víceprvek i hybridní baterie...

    Ale kabina, ta místo doslova prohýřila. A to je velmi špatná zpráva. Naštěstí pro Focus je místa sic málo, ale přesto ne tak málo, abych se tam při mé výšce přecijen nějak neposkládal.

    I přes výtky bych jej tedy z výběru nevyřail. A i díky EcoBoostu a víceprvkové zadní nápravě by to možná byl jeden z favoritů, pokud už se ceny umoudřily. Ze začátku byly ceny ani ne ambiciózní, ale doslova na hlavu padlé.

    Jen k tvému porovnání - na 1.4 TSI se tenhle EcoBoost chytat nebude, měl bys srovnávat se silnějším (možná i slabším) 1.2 TSI. Tím i cenový rozdíl 30 000 vůči 1.4 TSI je na místě. Bohužel, 1.2 TSI má vzadu traverzu...

    Volbě Focusu rozumím, přeji šťastné km. Ale za ten interiér by ve Fordu zasloužili vyprášit kožich ;-) :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  16:16

    « Re: Zvuk motora

    presne jak pises, to se musi slyset :-) je to sice fakt na diagnozu ale neco na tom zvuku je ... me je vzdy do smichu kdyz to slysim (ale v dobrem)
  • 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 14.11.13  16:05

    « Zvuk motora

    Nazdar,

    momentálne som nútený používať firemné vozidlá.

    Takže som používal aj Škoda Fabia 1.2 TSI, asi vo všetkých výkonových verziách.

    Ako si popisoval, že v tom 3-valci počuješ náznaky 6 valca...., presne toto som mal aj ja takýto pocit. Myslel som, že mi to už tak trochu v hlave nepracuje, ale ako vidím túto diagnozu máme viacerí.

    Inak malý turbo-benzín je šupa, priebeh ako 2-litrový turbodízel a pritom tichučko.
    Samozrejme na diaľnici to už zrýchľuje pomalšie, ale do mesta sú tie autá super.
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:58

    « Re: Gratulace

    mikys, tak to je ťažká dilema. ja som zvolil kompromis. neviem ako v CZ, ale v SK je v ponuke akčný model 1,0 EB 125 PS "Spirit X", za solídnu cenu (14600€ / 15200€, pozri odkaz dole. je tam natlačená solídná výbava, len spomeniem napr. tempomat, ten bol u mňa podmienka, ďalej je tam auto klíma, zadné park.senzory (taktiež u mňa podmienka), komplet okná v elektrike, stredná lakťovka vpredu aj s USB, športové pred. sedadlá, a pod.
    silnejšia 1,0 litrová verzia výkonovo bohate stačí a pár drobností navyše vo výbave určite poteší.
    [odkaz]
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  14:45

    « Re: Recenze

    Díky, moc si vážím pochvaly od tebe. Zdá se, že vývoj a poptávka neúprosně směruje k downsizingu a polohybridům. Pokud se současné minimotory podaří udržet v rámci dlouhodobé spolehlivosti, mohlo by to fungovat, i když trend ukazuje, že se blíží doba, kdy bude auto při koupi levnější díky poskládání z unifikovaných komponentů jako skládačka lego a jeho životnost bude prostě jako u pračky 5 let a pak bude výhodnější koupit nové. I u tohodle 3-válce už by byl problém měnit turbo protože je konstrukčně integrované v hlavě motoru. Rozvody a řemen jsou unvitř taky a koupou se v olejové lázni, má to samozřejmě opodstatnění v snížení tření a prodloužení životnosti ale uvidíme :-) Holt doba se mění hrozně rychle, do toho ještě úředníci EU a jejich kreativita ve vymýšlení norem ... Přeji hodně šťastných a zábavných km a ještě jednou díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:26

    « Re: Re: Gratulace

    výborná recenzia, len taká drobnosť, tá kubatúra je 998 cm3. ale ináč veľmi dobre napísané, aj super foto. také detailné foto som tu ešte nevidel. dávam ti 10. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto matii

    matii 14.11.13  14:04

    « Recenze

    Výborná recenze :yes: :yes: :yes: . Při čtení úvodních řádek jsem, přiznám se, čekal další výlevy superlativů majitele nového auta. Jak jsem však byl překvapen jak šíří poskytnutých informací, tak jejich kvalitou a nezaujatostí.

    Původně jsem si říkal, že tohle "turbíčko" nemůže průměrné auto nižší střední slušně táhnout, ale jak je vidět, pánové ve vývoji odvedli vynikající práci a nic není nemožné. Může se stát, že za X let budeme běžně jezdit s objemy, jež v současnosti jsou doménou motocyklů.

    Gratuluji k výborné koupi, i když FF této generace mi designově moc nesedl, ale jak píšeš, je to jen osobní názor a přeji ti spousty kilometrů bez poruchy (a samosebou nehody) a odolnost rozvodové soustavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  13:09

    « Re: Re: Re: Gratulace

    :yes: luxusní výbava, tam je snaď všechno 8-s i se 4 sexy osumnáctkami, to by se ženě nelíbilo, ale i cena je luxus. Dole kolega řeší dilema jestli jít s rozpočtem 400k do 1.0 EB s Titaniem nebo zustat u Trendu ale mít pod kapotou 1.6., těžká volba :-) Mě v Trendu chyběla loketka tak jsem si jí tam dal, jinak radší bych si přidal za motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto DJB

    DJB 14.11.13  12:46

    « Re: Re: Gratulace

    Musím tě ještě trošku navnadit. [odkaz] Na auto s litrovým motorem vypadá skvěle. Ale ta cena je už hodně podobná 1,6 EB.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  11:59

    « Re: Gratulace

    Ahoj, chápu tvoje dilema tak doufám, že ti můj názor pomůže. Já mám výbavu Trend s příplatkovým paketem, který obsahoval mlhovky, středovou konzolu s loketní opěrkou, regulaci podsvícení, textilní koberce a lité kola + příplatkovou zárukou 5 let nebo 120k km. Mít tvůj rozpočet tak by mi tahle výbava bohatě stačila a radši bych volil tuto Trend verzi s lepším motorem. Rozhodně bych však doporučoval minimálně tu loketku, vypadá to líp a je velmi pohodlná (schránka u spolujezdce neplní funkci, což právě loketka kompenzuje).

    Titanium je podle mě o pohodlí a pocitu luxusu - pokud si chceš dopřát to parádní led osvícení interiéru, automatickou klimu, chromované lišty pod okny, lesklý plast namísto matného v předním nárazníku a spoustu dalších příjemných věcí tak jo. Ale v případě, že by měl Titanium vyplnit rozpočet na úkor motoru tak se mi jeví jako lepší volba radši investovat do motoru s chudším Trendem.

    Je to těžké rozhodování, tohle auto je hodně o jízdě a je zábavné a proto bych měl radši silnější motor než výbavu. Na druhou stranu už 1l Ecoboost je vynikající a dostatečně dimenzovaný takže pro někoho může být ve spojení s luxusní výbavou vyvážené auto. Misky vah může ovlivnit fakt, že 1l bude žrát o litr míň, povinné ručení, silniční daň i havarijko bude nižší než u 1.6.
  • 00 Reagovat !

    foto mikys

    mikys 14.11.13  11:09

    « Gratulace

    Ahoj,
    taky gratuluji k novému a supr autu :-) A zároveň se chci zeptat, jakou máš příplatkovou výbavu? Já se pořád rozhoduji mezi tímto motorem nebo 1.6 Ecoboost - rozpočet mám cca 400 000Kč takže pořád nevím jestli silnější motor a očesanou výbavu nebo naopak :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…