Recenze

hadXR (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Scorpio 2.9i GL

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Scorpio, foto 1 Ford Scorpio, foto 2 Ford Scorpio, foto 3 Ford Scorpio, foto 4 Ford Scorpio, foto 5 Ford Scorpio, foto 6 Ford Scorpio, foto 7 Ford Scorpio, foto 8
Ford Scorpio, foto 9 Ford Scorpio, foto 10 Ford Scorpio, foto 11 Ford Scorpio, foto 12 Ford Scorpio, foto 13 Ford Scorpio, foto 14 Ford Scorpio, foto 15 Ford Scorpio, foto 16 Ford Scorpio, foto 17 Ford Scorpio, foto 18 Ford Scorpio, foto 19 Ford Scorpio, foto 20 Ford Scorpio, foto 21 Ford Scorpio, foto 22 Ford Scorpio, foto 23 Ford Scorpio, foto 24 Ford Scorpio, foto 25 Ford Scorpio, foto 26 Ford Scorpio, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Shkopek Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2933 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 228 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Tak vzhledem k tomu, že moje Sierra podstupuje renovaci sem se rozhodl koupit další auto. No abych řek pravdu tak "rozhodl" neni správný slovo, řikal sem si že renovaci prečkám bez auta, že aspoň ušetřim nějakou tu korunu, ale druhej den potom co sem odvez Sierru do servisu mě začlo štvát že nemam čím jezdit, takze sem sed k internetu a začal prohledávat inzeráty.
Pořadně sem nevěděl co koupit, chtěl sem něco se slušnym výkonem a komfortem za rozumnou cenu, nejdřív sem uvažoval o BMW E34 (525i nebo vyšší) nebo o SAABu 9000 Turbo, pak sem si ale rikal (a to i kuli nedostatku zbozi) že bych mohl koupit neco uspornyho, ale samozřejme ne línýho nebo nudnýho. Logicky padla volba na Ford Sierra s motorem DOHC. Bohuzel sem taky narazil na to že nebyla k sehnani zadna Sierra DOHC jaká by se mi líbyla (tedy sedan, šíbr, el. okna).
Tak sem si říkal:"a co Scorpio?". Zacal sem tedy hledat, chtel sem urcitě sedan, motor 2.9 (2.9 24V bych se samosebou nebranil) a dobrou výbavu. Mejm požadavkům odpovidal pouze jeden inzerát tak sem na nej zavolal a hned na druhý den sem si domluvil s majitelem sraz abych se na něl kouknul a i kdyz sem na aute nasel pár drobnejch zavad tak sem s nim hned odjel.
Moje Scorpio má karoserii sedan, motor V6 2.9L EFi 12V, automatickou převodovku, pohon zadních kol a výbava je myslím "GL".
Scorpio mě hned dostalo tim jak je pohodlný a to moje první cesta v něm byla po dlaždicový silnici, podvozek perfektně filtruje všechny nerovnosti, auto se maximalně lechce zhoupne a o přejetí kanálu nebo díry se člověk doví akorat tichym zvukem. Jen pro příklad když sem jel se Scorpiem prvně přes Letnou tak sem si eště před ní řikal že teď se uvidí jak je pohodlný, když sem dojel asi na Vypich tak sem si uvědomil že už sem Letnou přejel a ani o tom nevim. Navíc má Scorpio obrovský komfortni sedačky (možna by se hodilo říct spíš křesla ve ktrejch si člověk najde dobrou pozici na řízení. Mezi sedadly je velká loketní opěrka a výplň dveří je taky dobře tvarovaná na opření ruky (často nevim kterou mam řídit a kterou mam mít opřenou). V interieru je navíc při zavřenejch oknech ticho jak v hrobě a to i při dálničních rychlostech. Tohle auto me začína učit jezdit se zavřenýma oknama dřiv sem po každym nastoupení do auta (pokud nemrzlo nabo silně nepršelo) hned otvíral okna a šíbr, ted (pokud neni horko-klimatizace není naplněná) jezdim se zavřenýma oknama a často i s vypnutým radiem a vychutnavam si ticho a komfort Scorpia. Navic tu je spusta komfortních prvků výbavy jako automat a tempomat díky kterejm si člověk na cestě výborně odpočine. Ale na předních sedadlech komfort nekončí, vzadu je auto taky velice pohodlný. Jednou sem nechal řídit kamaráda abych vyzkoušel i jízdu vzadu a připadal sem si jak Rockefeler:) Nejen ze je zadni lavice (tohle označní tu zní až urážlivě, je to spíš taková pohovka) pohodlná téměř jak přední sedadla (má i loketní a hlavové opěrky), ale prostoru je na rozdávání jak nad hlavou tak na nohy, měřím zhruba 180cm a i když bylo sedadlo přede mnou uplně vzadu tak sem se kolenama nedotýkal opěradla.
Přes všechen komfort mě překvapilo jak ma Scorpio dobrý jízdní vlastnosti, když v autě jedete ani si to neuvědomíte protože komfort hodně maskuje rychlost ale při pohledu na tachometr sem často překvapenej jak rychle sem to tu zatačku projel. Navic sou jizdní vlastnosti nezáludý a za normálních podmínek začiná auto směřovat k lehký nedotáčívostí. Na mokru se zase clověk na opuštěnym místě vyblbne driftovánim:) A navic všechno jistěj silný kotoučový brzby na všech kolech (v předu chlazený) a vybavený ABS. Brzdnej učinek je velice dobrej a brzdy nejsou preposilovaný a daj se dobře dávkovat jak sou na tom z vadnutim zatim nevim.
Motor 2.9 má výbornej zátah od spodu a při normalní jízdě netočí přes 2500 RPM. Automat sice otupuje jeho výkony ale na cestování a svižněší projížku to stačí. To vše navíc podporovaný krásným zvukem V6:). Převodovka je čtyřstupňová takže sou rychlosti dlouhý (jednička se da vytáhnout až do 80kmh) takže mam čas si vychutnat zátah. Samozřejmě spotřeba odpovída objemu a v průměru se pohybuje kolem 12 litrů na sto km.
Co všechno se vejde do kufru sem zatim nevyzkoušel, ale vzhledem k tomu ze kdyz ho otevřete tak je problém se natahnout pro redmět kterej se zatoulal na druhej konec tak se tam vejde asi hodně věcí (piva:).

Výbava (jak sem psal asi verze "GL"):
Centrál
Přední el. okna (u řidiče automatický stahování)
El. zrcátka
Manuální klimatizace
El. vyhřívání zadního i předniho okna
Zadní i přední mlhovky
Palubní počítač
Checkcontrol
Tempomat
Cyklovač stěračů
Výškově stavitelný sedadlo řidiče s nastavitelnou tuhostí opěradla
4x hlavové opěrky
Loketní opěrka vpředu i vzadu
Výškově a podélně nastavitelný volant
Nastavení osvětlení přístrojů
Výškově nastavitelný přední bezpečnostní pásy
Dřevěný obložení
Radio Blaupunkt San Diego MP35 se čtyřma reprákama a anténou itegrovanou do čelního okna
Hliníková kola 15'
ABS

Ešte bych tu rád uvedl par technických informaci, protže se sám setkávam s problemem že ani na stránkach fandů určitýho vozu člověk nenajde tech. informace což mě štve a pokusim se to tu aspon trocu napravit. Takze tady to je:

Ford Scorpio Sedan 2.9 EFi Automat (iterní označení: DE-1)

Karoserie:
Ocelová samonosná
3-prostorový 4-dveřový 5-ti místný sedan
Délka 4744mm, šířka 1766mm, výška 1450mm, rozvor 2761mm
Pohotovostní hmotnost: 1440 kG

Motor:
Uložen vpředu podélně
Ford V6 Cologne
Vodou chlazený, vidlicový šestivalec s rozevřením řad válců 60 stupňů, rozvodem OHV, dvěma ventily na válec a elektronickým vstřikováním Bosch L-Jetronic a katalyzatorem.
Objem: 2933 cm3
Kompresní poměr: 9.5:1
Vrtání, zdvih: 93mm, 72mm
Výkon: 107kW, 145HP @ 5500RPM
Točivý moment: 228NM @ 3000RPM

Převodovka:
A4LD
Čtyřstupňová automatická, stalý převod diferencialu: 3.46:1

Podvozek:
Nezavislé zavěšení všech kol
Přední náprava: McPherson
Zadní náprava: ramena s diagonalnímy osamy kývání

Brzdy:
Kotučové na všech kolech na předních chlazené, vybavené ABS

Kola a pneumatiky:
Hliníková 15 palcu, pneu 195/65 R15

Silné stránky

Komfort luxusního vozu, maximalní pohodlí pro čtyři cestující. Výborný sedačky vpředu i vzadu.
Dodré jízdní vlasnosti a nezáludný chování vozu. Perfektní brzdy.
Obrovskej zavazadlovej prostor s užitečnéjma přihrádkama po stranách. Při skolpení sedaček vznikne rovná plocha.
Perfektni rejd, i kdyz meři dost pres 4.5m otočí se skoro na místě.
Bezpečnost sice to je auto z doby před airbagy a systémů varujících před vyjetím z pruhu ale je kolem vas pořádná hromada oceli.
Spolehlivej a odolnej motor, řetězovej rozvod.
70-ti litrová nádrž poskytuje slušnej dojezd téměř 600km.
Dobrá výbava.
Design, podle mě krásný auto (to je ale věc názoru).
ZVUK!
V roce 1986 získalo Scorpio titul "Car Of The Year" a "Top Car"

Slabé stránky

Vyšši spotřeba okolo 12L v půměru.
Povinné ručení taky neni nejlevnější.
Špatně umístěna skřínka s pojistkamy a relé pod kapotu pod celním sklem - může do ní zatýkat voda a spůsobit potíže s elektroistalací.
Při parkování v praze teprve poznáte jak je Scorpio velký, navic kuli tomu že je zadní okno umístěno výš než ostatní (vypada to skvěle, takze sem vlastně rád že to tak je) je výhled dozadu zhoršený a není vidět konec auta.
Zadní okna nelze stáhnout uplně dolu.
Můj kousek nemá šíbr:(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto sem koupil s těmihle závadami:
Občas se neroztočil startér jen to tak cvaklo, ale když sem chvily počkal tak to šlo, což bylo zpusobeno špatnou baterkou. Po výměně baterky je to OK. - Tak tohle nejak furt řešim.
Nefunguje klimatizace, prej je jenom nenaplněná tak nevim.
Rozbitý tlacítko stahovaní okna u spolujezdce. - Vyřešeno stačil kontaktol.
Nefunkční osvětlení palubního počítače. Jenom tam chybi žarovky bohužel když sem to zjíštoval tak se mi nějak povedlo znefunkčnít osvětlení všech přístrojů:( - Taky opraveno i kdž ani nevim jak:)
Koroze zadních lemů.
Předek kapoty je bouchlej.
V servisu sem byl jednou s tim startérem takze je zatim brzo hodnotit...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Scorpio sem kupoval od soukromé osoby přes inzerat na internetu a zatim neni duvod ke stížnostem.

Automat

Mam ale dotaz ohledne automatu, je to moje prvni auto s automatem takže s tím nemam zkušenosti.
Překvapilo mě že i když dam plnej plyn tak se motor nevytáčí až k max. výkonu řadí zhruba v 4200RPM coz je 1300 pod max výkonem, navic vzhledem k tomu že rychlosti sou opravdu dlouhý tak po přeřazení otačky spadnou zhruba na 2000RPM coz je 1000 pod max krouťákem a je to znát. Když sem zkusil uzamknout jednicku a pak dvojku a vytocil sem motor k 5500RPM tak byl v akceleraci takovej rozdil že bych řek že řídím jíný auto.
Chtěl bych se tedy zeptat jestli existuje este jinej zpusob jak motor vytočit. Nebo jestli se dá to uzamykání rychloctí použít pro "sportovní jízdu". Hlavně mě zajímá jestli se ím převodovka nepoškozuje.
Za každou dobrou radu předem děkuju.

-Problém vyřešen - porucha byla mezi pedalem a sedadlem:)-

A jěště poznámka:
V kolonce "zrychleni 0-100" udávám pouze odhad znám totiž udaj pouze pro manuál což je 9.4s

 

Novinky v recenzi

26.1.2009 21:36

PRODÁNO

Tak dne 2.10.2008 jsem toto Scorpio prodal.
Důvodem byla koupě Scorpia 24V Cosworth.

5.12.2007 00:00

Přidal sem par novejch fotek kdyz uz nam napad ten snih:)
A eště nějaký z Milovic.

6.10.2007 00:00

Tak ten problem s tim ze to netocilo pres 4200 RPM je vyresen. Vcera sem totiz zjistil ze na zhruba posledni centimetr chodu plynu je potreba na ten pedal zatlacit o dost silnejc takze tam se teprve nachazi opravdovej "Full Throttle" a prevodovka radi v 5200RPM coz je fakt rozdil a Shkopek jede o dost rychlejc (na dvojku vytahnu 130 km/h) a navic je i ochotnejsi ke kickdownu.

28.8.2007 00:00

Přidal sem pár novejch fotek...


Další vozy Ford Scorpio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Tak uz ho mam asi pul roku takze neco malo se rict da. Po mechanicky strance si nei na co stezovat ale elektroinstalace ma svy mouchy, obcas se mu nechce nastartovat, udajne proto ze neprojde dost proudu skrz zoxidovanou pojistkovou skrinku.

praktičnost
10

Odveze 4 lidi v naprostym pohodlý a spoustou zavazadel kam se jim jen zachce. Ale je těžší pro něj najít parkovací místo.

prostornost
10

Vic prostoru snad clověk ani nemůže potřebovat. Tam se vejdete i se sousedama...

jízdní vlastnosti
9

Není to žadnej sporťák, ale vzhledem ke komfortu a velikosti sou hodně dobrý.

jízdní komfort
10

Tech deset bodů je málo. Prostě styl a luxus. Komfortní podvezek kterej se nesnazi si hrat na supersport jako věčina moderních aut výšší střední třídy.

provozní náklady
5

No tak to uz je horší povyný na 2.9 neni zadarmu a spotřebu 12L peněženka taky pozná.

náhradní díly
0

Zatim sem žadný nekupoval takže nemůžu hodnotit. Ale mělo by to bejt jako u každýho Fordu tý doby takže za rozumnou cenu. A po vrakáčích se jich valí hromad.

výkon motoru
7

Na běžný ježdění tak akorát, ale vzledem k objemu nic moc.

spotřeba
5

Půměr 12L/100km.

hlučnost motoru
10

Se zavřenýma oknama při normální jízdě neni slyšet téměř vůbec. Pokud okna stáhnu a šlápnu na to tak se mi odmění krásnym zvukem.

kvalita sedadel
10

Meni co vytknout maximáně pohodlný křesla v předu a pohovka vzadu. U řidiče navic vejškově stavitelný a s nastavenim tuhosti opěradla. Všem sedadlum navíc asistujou výborný loketní opěrky.

brzdy
9

Perfektní učinek výborný dávkování. I přes ventilovane kotouče vadnou, ale naštěstí až v extremějšim nasazení.

zavazadlový prostor
10

Objem téměř půl metru krychlovýho a skoro celej se sklopenejma sedadlama. Zatim sem tam nepotřeboval dat nic co by se tam nevešlo. Hodnocení podle poctu bas piva dodam pozdějí.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…