Ford Scorpio (1991)
29.9.2010Je to historie, ale taková na kterou vzpomíná naše rodina doposud. Historie jménem Scorpio Cosworth ! Na podzim léta páně 2001 jsme se rozhlíželi po…
Ford Scorpio (Giorgos)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 29.09.2010 22:34
Pěkné
Poslední fotka je ten samý vůz, nebo přehozená SPZ ? -
squedo 30.09.2010 10:24
Cosworth
Tohle auto byla třída. Kupoval jsi ho asi srdcem.....
Ale chybí mi tu více fotek, taky více poznatků o jízdních vlastnostech. Tak to naprav, když už jsi měl tu čest s tímhle vozem jezdit....-
Giorgos 30.09.2010 10:40
« Re: Cosworth
Fotky : Podělím se s nimi velmi rád a počítám s tím. Akorát je musím nechat oskenovat. Jsou z doby kdy jsem ještě neměl digitální foťák... ( auto jsme v rodině měli od r. 2001 do 2005)
Poznatky, jízdní vlastnosti , tech. info ... to vše ještě postupně přidám ! Prosím o strpení....
byl to opravdový rodinný MAZLÍK , o kterém jsem věděl dost věcí...
2. auto po SCORPIU bylo Mondeo MKII , motor V6 ( 2544 ccm) v max. "palbě" včetně kožených sedaček. To ale bylo už o třídu níže.... časem taky přidám, tam už mám haho fotek a zkušeností - včetně všelijakých oprav.
Děkuji zatím za ohlasy ! Tak a jdu spát... (po noční)
-
-
Jerry.Gunman 17.10.2011 16:03
Ford Scorpio, hmmmm, to byl VŮZ
Byl podzim roku 1998 a já ze Škoda 105 L přesedal přímo do Fordu Scorpio Cosworth. Čtyřiadvacetiventilový šestiválec do V, 143 kW, sedan v barvě hlobokomořské modři, automatická převodovka, výkon jedné Škody 105 na každé kolo včetně rezervy, i na dnešní poměry neuvěřitelně bohatá výbava zahrnující tónovaná skla s UV filtrem (včetně střešního), komplet kožený interiér, naklápěcí opěradla zadních sedadel...
I když to jezdilo za 11,43 litrů /100 km, stálo to za to. "Drobeček" nastavil laťku tak vysoko, že všechny ostatní vozy pod ní bez potíží pobíhaly. Jediné, co se mu dokázalo vyrovnat, byl až v roce 2008 Peugeot 407, po něm ještě jeden a teď má aktuální C5.
Ale ten pocit novosti, přívalu nespoutané síly a krouťáku, jímž se dala posunout celá Morava, ten zůstane vyhrazen pouze JEMU. R.I.P milý "Drobečku", nechť je Ti recyklační linka milostiva :'-(-
Giorgos 17.10.2011 20:06
« Re: Ford Scorpio, hmmmm, to byl VŮZ
Hmm, tak koukám že nejsem sám, kdo má stále rád pohodlí a rozsáhlou výbavu (nyní v C5), ale přesto stále v dobrém vzpomíná na Scorpio. Jo jo, i po dlouhých letech zůstává u nás v rodině Scorpio skutečným "miláčkem" s krásnými vzpomínkami...
A propó Jerry, který ročník Cossiho jsi měl ? Před faceliftem (tedy před r. 1992) ?
Nebo dokonce nový model od r.v. 1995 ? (Ty ale neměly tuším ty zadní naklápěcí sedačky) Nový model měl větší výkon motoru, ale už to na pohled nebyla tak "sportovní" limuzína. Byla to však opravdu důstojná limuzína od Forda.-
Jerry.Gunman 18.10.2011 08:24
« Re: Re: Ford Scorpio, hmmmm, to byl VŮZ
No já měl jeden z prvních sedanů, r.v. 1991 a bylo to mé první SKUTEČNÉ auto. Ono je docela paradoxní, že Scorpio začínal jako auto nadupané naprosto maximální výbavou (viděl jsem dokonce model, který měl u zadních sedadel vývody na sluchátka, aby si pasažéři vzadu mohli pouštět svou oblíbenou hudbu a nerušit tím řidiče; naklápěcí opěradla zadních sedadel také dodnes nejsou standardem, vyhřívání zadních sedaček je taky spíše výjimkou ... atd) a jak šel čas, výbava se stále více a více ořezávala. Ránu z milosti mu pak zasadil facelift 2. generace (kapříka), který do té doby jednolitý červený pás vzadu rozdělil oranžovými blikači a čirými couvacími světly.
A ano, i já považuji Škopka za jedno z nejlepších aut, s nimiž jsem vůbec kdy jezdil, protože (viděno optikou podzimu 1998, kdy jsem s ho kupoval já) se tehdy jednalo o vůz naprosto přelomový a velmi výrazně vyčnívající (jak v přeneseném, tak i v původním slova smyslu) z tehdejší automobilové produkce. Když si uvědomíš, že Škorpio přišel na trh v roce 1986, tak mne nenapadá žádné auto, které by v dnešní době bylo TAK přelomové a TAK doslova revoluční
Pamatuji se, že jsem s ním parkovával před firmou - a jednoho dne přijela a vedle mne zastavila "krátká" Avie A21 ve variantě fugron/pojízdná dílna. Kolegové z vedlejšího kanclu z toho měli druhé vánoce a obchodní ředitel mi napůl ze srandy / napůl vážně tvrdil, že mi bude účtovat parkovací místo, protože když někdo jezdí OSOBÁKEM, který zaber více místa než NÁKLAĎÁK, tak si nic jiného nezaslouží :yes:
Ráno jsem vždycky zavezl mangelku do práce (jezdila sice do kanclu, ale před 6. hodinou ranní už tam musela být) a pak frčel do firmy. A jelikož Škopík měl síly na rozdávání, jak stál někdo s nepojízdným autem u krajnice, už byl můj :-) Odtáhnul jsem tak 20-30 lidí. No a jednou zrána zase takhle jedu z Karviné do Bohumína, čtvrt na sedm, listopad, mlha, poprchává, lehce namrzlo, vítr, prostě hnus... A u kraje stojí nějaká postarší paňmáma u (staré) Octávie. Tak jsem zastavil, stáhnul elektrické okýnko ( i to byl pro mne tehdy obrovský luxus) a babka na mne: "no to jsem ráda, že jste přijel. Ona mi vnučka říkala, že asi tak před měsícem jí tady ráno pomohl jeden takový hodný pán, co měl prý takové hodně velké auto a že ji odtáhnul k benzínce. Mně se v tom autě cosi rozbilo, já se v tom nevyznám (mobily tehdy ještě moc nebyly...) a tak jsem se modlila, abyste přijel a VY JSTE PŘIJEL. To je dobře"
Tož tak ;-)
Pak mi přes Škopíka přeběhly kroupy (srpen 2000) a aby toho nebylo málo, v listopadu 2000, když jsem o půl šesté ráno stál v Ostravě před přechodem, přijela zezadu děvenka v poštovní Avii a zastavila se až o mne. A protože se jednalo o přechod na Rudné (člověku, jenž má na autech T ve značce asi netřeba představovat), tak robečka jela nějakých 80-90 km/hod a auto mi "poněkud poškodila". Odhodila mne přes celou šířku přechodu pro chodce a babky, které tam zrovna korzovaly se rozlétly, jako když střelíš do hejna slepic. Jojo, rázem bylo vidět, kdo je kdo a že ostravská důchodkyně je tvor skutečně MIMOŘÁDNĚ životaschopný. :-) Jedna babka struhla taškou o zem, druhá odhodila francouzskou hůl... a hóply tak, že Galina Čisťjakovová, držitelka světového rekordu ve skoku do dálky ( 752 cm v roce 1988) prodala všechny své olympijské medaile a od té doby se věnuje háčkování.
No a já mám doslova "na vlastní tělo" ověřeno, že Škorpio byl skutečně nadstandardně bezpečný vůz, protože s výjimkou toho, že mi z palubní desky vyskočilo rádio s kazeťákem, mně se nestalo zhola nic. Když jsem pak vylezl z auta a koukám do míst, kde ještě před několika málo minutami býval kufr, "poněkud" se mi rozklepaly kolena a musel jsem se posadit :-(
JJ, není vozů mimo velkou trojku a Henry Ford jest jejím prorokem.
Pak jsem si po pár letech koupil i Škorpia II, generace a byť to byl taky mimořádný vůz (a měl jsem s ním taky dobré zážitky :-) :-) :-) ) , Škopek I. byl prostě Škopek I., nejlepší a nejskvělejší na věky věkův, amen.
-
-
Proto za auto 10, recenze je taky hezka, takze taky za 10 a kdyz pridas nejaky foto, bude to taky za 10.:-)