Recenze

hadXR (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Sierra XR4X4

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8
Ford Sierra, foto 9 Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 14 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Sára Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2792 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 216 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

XR4X4 je jiz druha Sierra kterou vlastním a tretí se kterou sem delši dobu jezdil. S první Sierrou sem mel tu čest ješte když sem neměl vlastní auto a dostal sem jí jako služební v praci. Byl to model 2.0i OHC 74kW Combi Ghia, na tohle auto sem si okamžite zvykl a jezdilo se mi s ní skvěle byla pohodlná, prostorná a v té době mi přisla i rychlá (řídil sem jen Škodovky, ale s tímhle motorem sem řídil Sierru nedávno uz mi sce nepřide rychla, ale na běžné ježdení to stačí v pohodě).
První Sierru sem koupil zhruba pred rokem byl to model 2.0i DOHC 88kW Sedan (asi zakladní výbava, jen centrál a šíbr) s tímhle autem sem byl maximalně spokojen je pohodlné diky nizké hmotnosti jede s těmi 120 koni celkem svižně a spotřabu sem mel průměr 8,5L (většinou město). Bohužel sem naletěl a koupil kousek s převařenym VIN na což přišly policajti při jedné náhodné kontrole Sierru mi odtahly. Po cca 4 měsících ji vratily, ale bez papírů tekze sem jí nakonec prodal na díly.
Ale všechno špatý asi vede k něčemu dobrýmu takže když sem se porozlížel po další Sieřře tak sem náhodou narazil na model XR4X4. Když sem se na ni jel prvně podivat tak sem tam jel spíš s tím že se kouknu na zajímavý auto ale neměl sem moc v plánu ho koupit (spotřeba a povyný ručeni me odrazovaly). Ale když sem se prvně svezl tak už nebyla cesta zpatky, výkon, zvuk V6ky a jizdní vlastnosti mě dostaly takze sem ji ani ne za týden koupil.
Bohužel karoseriee je fakt hodně zrezlá zadní lemy, dveře, a přední blatníky zevnitř. Naštěstí nosné časti karoserie sou zdravé a na letošní léto mám domluvený kompletní odkorzení a možna celej novej lak (podle toho kolik zbyde peněz). Jinak mechanicky je auto v pořadku i interié je na 22 let zachovalý akrát je popraskaná vrchní část palubky.
Tohle auto je prostě výborný mam ho rád a navic je to unikát kterej se jen tak nevidí.

Silné stránky

No určitě V6 a pohon všech kol. 150 koní není už sice z dnešního pohledu moc zvlášt z objemu 2.8L, ale stačí na "svižnou" projížku po okreskách (případně plně dostačující na většinu "závodníků" s půlmetr vysokejma hliníkovejma křídlama:)). Navic díky velkýmu objemu je motor výborně pružnej a použitelnej už od 1500RPM, kdyz jedu treba na čtyřku 60kmh, motor točí asi 2000RPM tak když na to šlapnu tak bez podřazovaní pěkně akceleruje, ale pokud chci pořednej zatah musim bej nad 3500RPM kde vrchlí krouťak 216NM (TDičkaři se určitě smějou:)) a tady začína pořadnej zatah kterej trvá zhruba do 6000RPM (max. výkon je v 5700RPM) pak začne upadat nejvíc točí cca 6500RPM tam končí přece jen má rozvod OHV (el. omezovač otáček nemá protože nemá elektronický ale mechanický vstřikováni paliva Bosch K-JetTronic). A co je na motoru k nezaplacení je jeho ZVUK tohle prostě čtyřvalec nedokaže byť je sebevýkonější.
Další skvělá věc je pohon všech kol díky němu je auto fakt rychlý j zatáčká i když to člověk moc neumí (což je bohužel můj připad:() a nebo brutálně rychlý když to člověk umí. Bohžel na suchu nedriftuje:( (nebo to zase neumim), ale na sněhu je s nim podle mě (fandové BMW mě teď ukamenujou:)) věčí zábava než se zadokolkou, da se udržet v driftu jak dlouho chci připadně dokud mi stačí parkoviště nebo se mi do cesty neplete moc ručkou roztočenejch neřízenejch Favoritů.
Navic je jako každá Sierra pohodlná a to jak podvozkem který je sice přejezdu nerovnosí slyšet ale nepřenaší do auta žádný rány a nevyklepe vás, pokud nejedu po fakt hroznejch silnicích kterejch je v ČR hodně, ale i ta Letná se da zvládnout v pohodě až na ten hluk. Sedačky sou pohodlný a da se vnich vydržet dlouhá cesta aniž by člověka bolely záda nebo tak. Přední sedačky mají navic nastavení tuhosti opěradla a řidičovo sedadlo je výškově stavytelný. Když sem nakous tu výbavu tak tam mam centrál, el. přední okna, šíbr (skvěla věc, kdo má ten ví kdo nemá ten nechápe), servo, přední mlhovky, loketní opěrka a radio s CD Blaupunkt San Remo CD34 + 4 repro. No jiak v aute se pohodlně převezou 4 lidi v extremu 5 to uz asi ty vzadu moc pohodlí nemaj. Navíc při běžné jízdě je v autě celkem ticho ani motor neni v nízkých otačkách slyšet což je ale podle mě spiš škoda, tohle samozřejmě plati když sou zavřený okna (tak sem jel asi jednou), ja je mam otevřený skoro pořad a hlavně šíbr je minimálně vyklopenej nahoru, ale když je otevřenej jen šíbr tak je taky celkem ticho.
Kufr je velkej, při sklopení sedaček obrovskej, zatim se mi nestalo že by se mi tam něco nevešlo a to sem vez i postel 200x160cm kus ji teda trcel ven ale odvez sem ji. Navic při sklopení sedačk vznikne naprosto rovná plocha takže neni problém v autě přenocovat.
Spolehlivost je taky na dobrý urovní zvlášť na 22let starý auto mám ho asi 10 měsíců najel sem asi 9000km a s vážnym problémem sem se nesetkal. Paskl mi takový mezikus mezi převodovkou a kardanem takže to tam asi př 120kmh začlo hazet výměna přišla na 1300Kč i s prací jěšte mi přestalo fungovat pravé okno a centrál na PZ dveřích.

Slabé stránky

Samozřejmě poviný ručení cca 12000/rok. A spotřeba kolem 12L/100km (většinou město nebo ostře okresky), ale když se chce clověk pořadně projet tak musí s vyší spotřebou smířit a když ma člověk libovou káru tak to ani tak nebolí. Navíc sem asi před měsícem začal tankovat V-Power 100 a spotřeba šla asi o 1 litr na 100km dolu. Ale spíš mi vadí maly dojezd cca 500km taze sem furt v pit stopu:).
Potom je tu jedna věc která mě štve a tenhle problém maj všechny Sierry co sem poznal a to je poruchovej central u mě to sou PZ dveře který se nezamykaj už sem to 2x spravoval a vdycky se to vratí.
Sedala sou sice skvela na pohodlí (u předchzí Sierry DOHC naprostá spokojenost), ale u XR4X4 tedy sportovního modelu mi u nich schází boční vedení takže když projíždi rychle zatáčkou tak visim na volantu.
Chtělo by to silnější světla jak potkavací tak dálkový.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem sem sem spokojen poradil mi ho předchozí majitel je to servis specializovany na Fordy hlavně Sierry a Mondea v Líbeznici kousek za Prahou.
Poruchy sem popsal výše takže stručně, ten mezikus na krdanu, central, stahování okna a smozřejmě ta koroze ale ta se bude řesit v letě už se těši až tam nebude.
Jěště bych tu chtěl poděkovat panu Trdlikátovy, majiteli servisu v Libeznici za to ze se mi o Sierru stará.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Sierru sem kupoval od soukromé osoby a jsem spokojen.

Renovace

Auto chci uvest do perfektního a hlavně orignálního stavu první na řadě je ta koroze ta uz je fakt hodně akutní s tim souvisí i lak (snad budu mít na celej), pak je třeba přetěsnit motor-trochu mi z něj teče olej, no pak palubka, plato nad kufrem bohuzel sou v něm díry po nějakejch subwoofrech:(, a originální hliníkový kola.

 

Novinky v recenzi

1.12.2007 00:00

Tak Sierra je vyvarena, vcera sem si ji privez od klempire:)

3.11.2007 00:00

Tak Sierra je znova u klempire...

13.9.2007 00:00

No tak v servisu se mi vyskytly potížě taže se renovace pěkně protáhne. A vypadá to že se nakonec nebude vařit ale měnit kastle.
No snad nějak najaře to bude hotový.

9.7.2007 00:00

Tak dnes ráno sem odvezl Sierru do Líbeznice do servisu na to odkorození a ešte nějaký dalsí práce. Postupne budu informovat jak práce pokračujou...
Cestuju pešky:(


Přidat názorDiskuse: Ford Sierra XR4X4

Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Když si uvědomím staří vozu nemůžu být spokojenější tu a tam něco zazlobí ale nikdy mě níkde nenechala.

praktičnost
10

Možná sklamu čtenaře Světa Motorů odkládacích přihrádek je v autě málo:), mě to ale nevadí aspoň vim co v který mám. jinak kufr je obrovskej akorat ma vysokou nakládací hranu.

prostornost
10

Pohodlí pro 4 lidi a hromadu zavazadel. Nestalo se mi že by se mi tam něco nevešlo.

jízdní vlastnosti
9

Pohon všech kol zajišťuje dokonalou trakci za vsech podmínek, na suchu se neutrhne a na sněhu je s ní sranda navíc je podvozek předvídatelnej. Ale kuli měkčímu spíš komfortnímu podvozku se v zatačkách víc naklání.

jízdní komfort
9

Komfortní podvozek filtruje nerovnosti přenaší od nich většinou jen hluk ale ne rány (tedy pokud nevymetu díru velikosti Smartu a ne ze by jich tu bylo málo), sedačky sou taky pohodlny i vzadu a se zavřenejma oknama je (na kvalitní silnici) v autě ticho.

provozní náklady
5

No to uz je horší zvášť když sou kategorie povynýho ručení tak stupidní že ta nejvyší začíná tak kde začínaj objemný motory, takze platim asi 3100 na ctvrt roku. Spotřeba asi uměrná objemu cca 12L na 100km, jezdím převážně po městě nebo nebo po okreskách

náhradní díly
10

Přes servis v Líbeznici sezenu vše za dobrou cenu.

výkon motoru
8

Na dnešní dobu už to neni zázrak když doulitrový diesly maj to samý, ale stači na pekný zatlačení do sedaček a v zatáčkách plně dostačující. Ve svý době to musla bejt raketa.

spotřeba
6

viz "Provozní náklady" 12L na sto, ale zvyknul sem si.

hlučnost motoru
9

Do 2500 RPM meni motor téměř slišet ale nevim jestli je do dobře nebo špatně. Kažbopádně od 3000RPM si vychutnám krásnej zvuk vilicovýho šestiválu:).

kvalita sedadel
9

Pohodlný, nastvitelná tuhst opěradel u řidiče výškově stavytelný. U běžný Sierry bych dal 10, ale u XR4X4 jakožto sportovnějšího modelu bych chtěl lepší boční vedení. Škoda že nemá Recara z Cosworthu.

brzdy
7

Ma kotouče na obou nápravách. Brzby mají sílu nejsou zbytečně přeposilovaný a pro běžný ježbění stačí. Ale přiostřejší porjíždce vadnou.

zavazadlový prostor
10

Vašlo se tam co vše sem potřeboval a i to co sem nepotřeboval:) třeba postel 200x160cm nebo CRT televis s uhlopříčkou asi 100cm případně asi 5 beden se složenejma skříněma ze Sconta.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…