Recenze
Ford Sierra XR4X4
Technické info
Přezdívka auta Sára Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2792 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 216 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
XR4X4 je jiz druha Sierra kterou vlastním a tretí se kterou sem delši dobu jezdil. S první Sierrou sem mel tu čest ješte když sem neměl vlastní auto a dostal sem jí jako služební v praci. Byl to model 2.0i OHC 74kW Combi Ghia, na tohle auto sem si okamžite zvykl a jezdilo se mi s ní skvěle byla pohodlná, prostorná a v té době mi přisla i rychlá (řídil sem jen Škodovky, ale s tímhle motorem sem řídil Sierru nedávno uz mi sce nepřide rychla, ale na běžné ježdení to stačí v pohodě).
První Sierru sem koupil zhruba pred rokem byl to model 2.0i DOHC 88kW Sedan (asi zakladní výbava, jen centrál a šíbr) s tímhle autem sem byl maximalně spokojen je pohodlné diky nizké hmotnosti jede s těmi 120 koni celkem svižně a spotřabu sem mel průměr 8,5L (většinou město). Bohužel sem naletěl a koupil kousek s převařenym VIN na což přišly policajti při jedné náhodné kontrole Sierru mi odtahly. Po cca 4 měsících ji vratily, ale bez papírů tekze sem jí nakonec prodal na díly.
Ale všechno špatý asi vede k něčemu dobrýmu takže když sem se porozlížel po další Sieřře tak sem náhodou narazil na model XR4X4. Když sem se na ni jel prvně podivat tak sem tam jel spíš s tím že se kouknu na zajímavý auto ale neměl sem moc v plánu ho koupit (spotřeba a povyný ručeni me odrazovaly). Ale když sem se prvně svezl tak už nebyla cesta zpatky, výkon, zvuk V6ky a jizdní vlastnosti mě dostaly takze sem ji ani ne za týden koupil.
Bohužel karoseriee je fakt hodně zrezlá zadní lemy, dveře, a přední blatníky zevnitř. Naštěstí nosné časti karoserie sou zdravé a na letošní léto mám domluvený kompletní odkorzení a možna celej novej lak (podle toho kolik zbyde peněz). Jinak mechanicky je auto v pořadku i interié je na 22 let zachovalý akrát je popraskaná vrchní část palubky.
Tohle auto je prostě výborný mam ho rád a navic je to unikát kterej se jen tak nevidí.
Silné stránky
No určitě V6 a pohon všech kol. 150 koní není už sice z dnešního pohledu moc zvlášt z objemu 2.8L, ale stačí na "svižnou" projížku po okreskách (případně plně dostačující na většinu "závodníků" s půlmetr vysokejma hliníkovejma křídlama:)). Navic díky velkýmu objemu je motor výborně pružnej a použitelnej už od 1500RPM, kdyz jedu treba na čtyřku 60kmh, motor točí asi 2000RPM tak když na to šlapnu tak bez podřazovaní pěkně akceleruje, ale pokud chci pořednej zatah musim bej nad 3500RPM kde vrchlí krouťak 216NM (TDičkaři se určitě smějou:)) a tady začína pořadnej zatah kterej trvá zhruba do 6000RPM (max. výkon je v 5700RPM) pak začne upadat nejvíc točí cca 6500RPM tam končí přece jen má rozvod OHV (el. omezovač otáček nemá protože nemá elektronický ale mechanický vstřikováni paliva Bosch K-JetTronic). A co je na motoru k nezaplacení je jeho ZVUK tohle prostě čtyřvalec nedokaže byť je sebevýkonější.
Další skvělá věc je pohon všech kol díky němu je auto fakt rychlý j zatáčká i když to člověk moc neumí (což je bohužel můj připad:() a nebo brutálně rychlý když to člověk umí. Bohžel na suchu nedriftuje:( (nebo to zase neumim), ale na sněhu je s nim podle mě (fandové BMW mě teď ukamenujou:)) věčí zábava než se zadokolkou, da se udržet v driftu jak dlouho chci připadně dokud mi stačí parkoviště nebo se mi do cesty neplete moc ručkou roztočenejch neřízenejch Favoritů.
Navic je jako každá Sierra pohodlná a to jak podvozkem který je sice přejezdu nerovnosí slyšet ale nepřenaší do auta žádný rány a nevyklepe vás, pokud nejedu po fakt hroznejch silnicích kterejch je v ČR hodně, ale i ta Letná se da zvládnout v pohodě až na ten hluk. Sedačky sou pohodlný a da se vnich vydržet dlouhá cesta aniž by člověka bolely záda nebo tak. Přední sedačky mají navic nastavení tuhosti opěradla a řidičovo sedadlo je výškově stavytelný. Když sem nakous tu výbavu tak tam mam centrál, el. přední okna, šíbr (skvěla věc, kdo má ten ví kdo nemá ten nechápe), servo, přední mlhovky, loketní opěrka a radio s CD Blaupunkt San Remo CD34 + 4 repro. No jiak v aute se pohodlně převezou 4 lidi v extremu 5 to uz asi ty vzadu moc pohodlí nemaj. Navíc při běžné jízdě je v autě celkem ticho ani motor neni v nízkých otačkách slyšet což je ale podle mě spiš škoda, tohle samozřejmě plati když sou zavřený okna (tak sem jel asi jednou), ja je mam otevřený skoro pořad a hlavně šíbr je minimálně vyklopenej nahoru, ale když je otevřenej jen šíbr tak je taky celkem ticho.
Kufr je velkej, při sklopení sedaček obrovskej, zatim se mi nestalo že by se mi tam něco nevešlo a to sem vez i postel 200x160cm kus ji teda trcel ven ale odvez sem ji. Navic při sklopení sedačk vznikne naprosto rovná plocha takže neni problém v autě přenocovat.
Spolehlivost je taky na dobrý urovní zvlášť na 22let starý auto mám ho asi 10 měsíců najel sem asi 9000km a s vážnym problémem sem se nesetkal. Paskl mi takový mezikus mezi převodovkou a kardanem takže to tam asi př 120kmh začlo hazet výměna přišla na 1300Kč i s prací jěšte mi přestalo fungovat pravé okno a centrál na PZ dveřích.
Slabé stránky
Samozřejmě poviný ručení cca 12000/rok. A spotřeba kolem 12L/100km (většinou město nebo ostře okresky), ale když se chce clověk pořadně projet tak musí s vyší spotřebou smířit a když ma člověk libovou káru tak to ani tak nebolí. Navíc sem asi před měsícem začal tankovat V-Power 100 a spotřeba šla asi o 1 litr na 100km dolu. Ale spíš mi vadí maly dojezd cca 500km taze sem furt v pit stopu:).
Potom je tu jedna věc která mě štve a tenhle problém maj všechny Sierry co sem poznal a to je poruchovej central u mě to sou PZ dveře který se nezamykaj už sem to 2x spravoval a vdycky se to vratí.
Sedala sou sice skvela na pohodlí (u předchzí Sierry DOHC naprostá spokojenost), ale u XR4X4 tedy sportovního modelu mi u nich schází boční vedení takže když projíždi rychle zatáčkou tak visim na volantu.
Chtělo by to silnější světla jak potkavací tak dálkový.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem sem sem spokojen poradil mi ho předchozí majitel je to servis specializovany na Fordy hlavně Sierry a Mondea v Líbeznici kousek za Prahou.
Poruchy sem popsal výše takže stručně, ten mezikus na krdanu, central, stahování okna a smozřejmě ta koroze ale ta se bude řesit v letě už se těši až tam nebude.
Jěště bych tu chtěl poděkovat panu Trdlikátovy, majiteli servisu v Libeznici za to ze se mi o Sierru stará.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Sierru sem kupoval od soukromé osoby a jsem spokojen.
Renovace
Auto chci uvest do perfektního a hlavně orignálního stavu první na řadě je ta koroze ta uz je fakt hodně akutní s tim souvisí i lak (snad budu mít na celej), pak je třeba přetěsnit motor-trochu mi z něj teče olej, no pak palubka, plato nad kufrem bohuzel sou v něm díry po nějakejch subwoofrech:(, a originální hliníkový kola.
Novinky v recenzi
Tak Sierra je vyvarena, vcera sem si ji privez od klempire:)
Tak Sierra je znova u klempire...
No tak v servisu se mi vyskytly potížě taže se renovace pěkně protáhne. A vypadá to že se nakonec nebude vařit ale měnit kastle.
No snad nějak najaře to bude hotový.
Tak dnes ráno sem odvezl Sierru do Líbeznice do servisu na to odkorození a ešte nějaký dalsí práce. Postupne budu informovat jak práce pokračujou...
Cestuju pešky:(
Přidat názorDiskuse: Ford Sierra XR4X4
- Re: zadost o radu na opravu ford siera 03.05.2008 11:38 hadXR
- Re: zadost o radu na opravu ford siera 19.04.2008 21:43 Chobot
- zadost o radu na opravu ford siera 19.04.2008 21:35
- Re: kráska 05.12.2007 16:27 hadXR
- kráska 01.12.2007 14:21 petr16
- Re: Místo stání 15.11.2007 23:53 hadXR
- Místo stání 14.11.2007 07:29
- Re: držáky 02.11.2007 00:05 hadXR
- držáky 01.11.2007 16:30
- Re: Re: Re: Re: Konečně poctivé české baroko!!! 14.09.2007 18:31
- Re: Re: Re: Konečně poctivé české baroko!!! 14.09.2007 18:14 Poustnik
- Re: Re: Konečně poctivé české baroko!!! 13.09.2007 23:21
- Re: Konečně poctivé české baroko!!! 13.09.2007 23:02 hadXR
- 10b 13.09.2007 12:28 CountachSV
- Re: Konečně poctivé české baroko!!! 13.09.2007 11:24
- Re: Konečně poctivé české baroko!!! 13.09.2007 10:43 hadXR
- Konečně poctivé české baroko!!! 12.09.2007 17:24 Poustnik
- Re: Re: www.fordsierra.eu 15.08.2007 15:27
- Re: www.fordsierra.eu 15.08.2007 11:59 hadXR
- Re: www.fordsierra.eu 15.08.2007 01:48 kostey
- Re: www.fordsierra.eu 12.08.2007 20:38 hadXR
- www.fordsierra.eu 26.07.2007 00:20 kostey
- Re: Naadherna 25.07.2007 13:19
- nadpis 14.07.2007 00:07 kostey
- Perfektní auto .... 09.07.2007 19:51 Taskr
- pěkná pěkná... 07.07.2007 22:03 dasedas
- Re: legenda 07.07.2007 21:58 dasedas
- Re: 10b 05.07.2007 20:34
- takovych je malo 05.07.2007 01:15 kostey
- Re: 10b 05.07.2007 01:12 kostey
Další vozy Ford Sierra
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1992) Majitel: Ales007
Přidáno: 5.9.2014 119 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: kostey
Přidáno: 22.11.2007 4510 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 8.3.2013 28 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2010 92 Majitel 9.81 Uživatelé