Recenze

9 Majitel

Volvo XC90

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC90, foto 1 Volvo XC90, foto 2 Volvo XC90, foto 3 Volvo XC90, foto 4 Volvo XC90, foto 5 Volvo XC90, foto 6 Volvo XC90, foto 7 Volvo XC90, foto 8
Volvo XC90, foto 9 Volvo XC90, foto 10 Volvo XC90, foto 11 Volvo XC90, foto 12 Volvo XC90, foto 13 Volvo XC90, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Volvo Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.4

Popis vozu

Jelikož jsem zjistil, že již dlouho nikdo nepřidal XC90 I. generace, podělím se s tou svou...

Výběr vozu:
Jelikož už bylo na čase trošku přifouknout a zesílit stávající Fiat Panda 1.2, 2007, začali jsme vybírat náhradu. Moc jsme nechvátali, lehce pokukovali, ale do ničeho nehrnuli. Výběr byl zjednušen o to, že jsme chtěli Volvo. Původně jsem koukal po XC70 Cross country I. generace, rok výroby okolo 2007. Nevím, prostě se mi ta krabice strašně líbí, pamatuju si jako malej vydání autotipu, první jízdní dojmy v Kanadě na sněhu, byla tam vyfocená ve zlatý barvě, do dneška si tu fotku pamatuju a vše možně jsem o Volvech načetl, o motorech D5, jaký je lepší, jaký je horší atd. .. no a to takhle pak koukáš na inzeráty, zahlídneš červenou XC90, jedeš se na ní podívat, projedeš se, prolezeš jí a prostě jí vezmeš. Takže jak dlouho jsme vybírali XC70, tak rychle jsme vzali XC90...

Popis vozu:
Takže se jedná o Volvo XC90, r.v. prosinec 2012, paket R-Design, motor 2.4 D5 147 kw, Euro 5. Auto měl ve švédsku diplomat, pak šel pracovat do Česka, vzal ho s sebou a po 140tkm a servisování ve Volvu ho dal k prodeji ...

Design:
Mně se auto moc líbí, mám rád design Volva i SAABU. XC90 je fakt nadčasová Myslím že červená mu sluší a s doplňky R-Design je to pěkně sladěný.

Motor převodovka a pohon:
Všeobecně známý pětiválec o objemu 2.4l s kódovým označením D5244T18. V XC90 i. generace poslední modifikace o výkonu 147 kW a 420Nm, silnější už byl jen Polestar se 155kW. Na XC90 myslím že důstojná motorizace, rozuměj žádný trhač asfaltu. Na předjíždění do 120 Kmh dostačující, na udržení 160 Kmh na dálnici taktéž, ale co si budem, něco to auto váží + aerodynamika cihly. Co se týče spotřeby, mám za posledních cca 8tkm, 40% město a 60% dálka průměr 9,4l. V létě jsme jeli Chorvatsko na Krk, ve dvou lidech s plnym kufrem 7,8 - 8,1. I když je chrochták, mám rád jeho zvuk, tlumení dunění přecházející do jadrnýho zvuku, ale jo celkem dobrý, v kabině je slyšet tak jako přiměřeně. Zatím výměna oleje a bez problému Pojďme k převodovce. Aisin 6ti stupeň TF-80SC. Takovej spíš lenochod, kterej rád prokluzuje za studena, ale řadí krásně hladce, bez cukání, hladký rozjezdy a když řadím manuálně tak prostě sám od sebe v omezovači nepřeřadí. Výměny a proplachy oleje už byly dva, tak snad vydrží další desetitisíce km. Poháněný jsou obě nápravy, systém pohonu 4x4 je Haldex (ví někdo kolikátý generace?). Musím říct, že aktivní je i za sucha, protože rozjezdy např. v mírném kopečku zaručují instantní prokluz předních kol. Připojení zadních je takřka neznatelný a hodně rychlý. Jelikož nám napadal snížek, musel jsem to ozkoušet a chvíli bokem to jet umí a na to jaká je to krabice, je s tim docela sranda..

Podvozek:
Auto má paket R-design, to znamená přitvrzený podvozek a velký kola k tomu. Letní 255/45 R19. Na rovinu, je to tvrdý. Výtluky, díry a špatný dilatace na mostech jsou prostě cítit. Na dobrym i zvlněnym asfaltu auto pluje, ale krátky výrazný nerovnosti to tlumit neumí. Na zimních R17 je to úplně jiná písnička, čvachtám si. Na druhou stranu se auto v zatáčkách tolik nenáklání,velký kola se nežvejkaji a aspoň trochu to maskuje hmotnost (porovnávám s MB R 350CDI na 18). Do budoucna určitě koupě dvou sad origo R18 jak na zimu tak na léto.

Interiér a prostornost:
Oproti exteriéru je věk auta uvnitř už trochu znát. Na všechno je jedno tlačítko a palubní počítač jak první Nokia 3110. Na druhou stranu je ergonomie perfektní, všechno můžu dělat po hmatu, nebo po hmatu na volantu. Můj model nemá zdaleka nejvyšší výbavu, ale v podstatě mi nic nechybí, dvouzóna, rádio s bluetooth, 6 airbagů, ESP, el. sedačky s pamětí a vyhříváním, xenony s natáčením, 7 sedaček a nezávislý topení. Případnou navigaci jedu z mobilu, nabíjet můžu přes USB nebo zapalovač, takže jsem spokojen. Rád bych zmínil pár věcí: Sportovnější sedačky R-Design, jednak auto i po 8 letech krásně voní kůží ale hlavně jsou tak neuvěřitelně pohodlný, použitelná hlavová opěrka (jsem konfekce), po 800km mne nic nebolí, jsou prostě skvělý. Natáčecí xenony, zase, i když je to 8 let starý auto, krásně svítí do dálky, neoslňuje a natáčení světel funguje perfektně, když sednu do Pandy, tak jsem slepec. No a třetí věc za kterou jsem hrozně rád je bufík. Má dva časovače, nebo přímý spuštění. Funguje tak, že nastavuješ čas odjezdu. Vždycky jsem si řikal že to je drahá zbytečnost, ale ne, další auto bez toho už nechci, přijdu do vyhřátýho auta a motor si myslim za tu službu bufíka taky objímá. Co se týče prostornosti, bez připomínekv druhý řadě královský místo pro dva, tři konfekce se moc nemačkají a zadní dvě místa jsou na kratší vzdálenosti taky použitelný. Prostřední sedačka v druhý řadě má integrovanej podsedák pro děti 15-36kg, na krátkej převoz bez sedačky moc šikovná věc. Kufr je obrovskej, po sklopení druhý řady pěkná ložnice i s bufíkem :). Pátý dveře jsou dvoudílny, benefit je že máš lavičku, nevýhoda když lovíš něco u druhý řady, prostě musim vlézt do kufr. A uvítal bych v něm nějaký háčky na tašky, protože se tam v zatáčkách celkem převalujou.

To je asi tak všechno, chtěl jsem toho tolik napsat, že jsem určitě na něco zapomněl, časem doplním, případně mi napiště kdyby vás něco zajímalo.

Silné stránky

+ Pro mne vzhled
+ Motor s charakterem a dostatkem síly
+ Hladký automat
+ Perfektní sedačky
+ Prostorný a variabilní interiér
+ Nezávislé topení
+ Na dobu vzniku i dnes výkonné natáčecí
světlomety
+ Bezpečnost (nechci zkoušet)

Slabé stránky

- Občasné povrzání v interiéru, na cenovku
nového vozu není zpracování žádně extra
- Za studena klouzající měnič
- Tvrdší podvozek, obzvláště na R19
- Menší množství odkládacích prostor,
chybějící háčky v zavazadlovém prostoru
- Malá nádrž (68l)
- Malý rejd kvůli motorům napříč (obzvlášť
když přesedneš z Pandy :D)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen pravidelná kontrola v Auto Průhonice Výměna oleje a rozvodů, super komunikace, ochota.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v AutoPoint Praha, vstřícný prodejce, zkušební jízda dle našich požadavků, rychlé jednání a díky rychlému jednání z naší strany STK a výměna oleje zdarma.

 

Novinky v recenzi

4.4.2022 22:44

Po 50000 km

S Volvem jsme ujeli za necelé dva roky 50 tisíc km a myslím, že už můžu napsat, ja kse s autem opravdu žije. Začnu interiérem. Sedačky jsou furt skvělý, neztratily nic z pohodlí, čistím je a impregnuju, takže kůže nepraská, paráda. Při koupi jsem myslel že 7 sedaček snad nikdy nevyužiju a opak je pravdou, při cestách na společenské záležitosti s kámošema jsme je nejednou využili a z komentáře cestujicích vyplývá, že to nejsou úplný nouzovky, dali tam i cestu Praha - Ostrava :D. Kufr je obrovský, v 2. řadě klidně i v 5ti lidech, všude dostatek prostoru. Jinak celkem málo odkládacích prostor a jak jsem již psal v recenzi, kvalita interiéru, ani ne tak co se týče materiálů, ty jsou dobrý, ale to zpracování je prostě horší, jako např. hýbající se ovládání oken ve dveřích řidiče a otravný vrzání loketní opěrky, nic co by nevyřešila tlumící páska, ale prostě je to opruz. Dál bych ještě snesl trošku obsáhlejší palubní počítač, alespoň s dvěma tripy, protože tohle co tam je, to je hrůza, auto, který stálo nový 1,6 milionu. Jinak mi v interiéru nic nechybí, porovnání s vozy z posledních let mám a spíš jsem rád, že nemusím nic po každém nastartování vypínat. Co teda musím vynést do nebes a na co jsem si hodně zvyknul, je nezávislé topení, k nastavení dva časovače, nebo automatický přítop při teplotách do 8mi stupňů = za letošní zimu bych škrábání oken spočítal na prstech jedné ruky a auto topí po 3 minutách jízdy, prostě super, už tomu chybí jen spouštění na dálku.
Něco k jízdě. Začnu tím, co se mi nelíbí. Malej rejd, ale neskutečně. Parkování, manévrování ve stísněných prostorech je horor, myslím že si o mně občas lidi musí myslet, že jsem úplnej dement, když vyparkovávám na tisíckrát, osobní pocit z rejdu je ještě umocněn tím, že jako druhé auto máme FIat Panda. Jak jsem zmiňoval v recenzi, auto má paket R-design, tzn. přitvrzený podvozek, z toho plyne to, že ten podvozek je opravdu přitvrzenej :D ... auto neumí odfiltrovat krátký, ostrý nerovnosti, celý se zatřese, naopak na zvlněném povrchu umí pěkně "plout", zhoupne se a to je vše. Díky přitvrzenému podvozku se ale dají alespoň trošku svižněji projíždět zatáčky (v rámci krabic svižněji), aniž by se auto výrazněji naklánělo. Suma sumárum, na relativně dobrém asfaltu je auto pohodlné, dělají mu problém rolety, díry a vyjeté koleje (na letních pneu) a na polních cestách se musí pomaleji, jinak není náchylné na boční vítr a dobře drží stopu, ale je to Volvo a váží 2250kg, takže pro klidný řidiče. Jen pro info zimní pneu : 235\65 R17, letní pneu: 255\50 R19.
Pojdme k motoru a převodovce. Utvrdil jsem se v tom, že 147kw a 440NM je pro MĚ v takovém autě plně dostačujících, v pohodě se dá předjíždět, pokud člověk zná trošku pomalejší Aisin. Samozřejmě, neříkám že bych nechtěl nějakou V6, V8, XC90 není trhač asfaltu, ale mně to stačí. Motor má na diesel celkem dobrý zvuk, který je slyšet nad 2500 ot\min, jinak je dobře odhlučněn a ve vyšších rychlostech ho překryje aerodynamický hluk. Co se týče spotřeby, město je za 10l, dálnice 8-9l, I. třída se dá jet lehce nad 7, potěšilo mě, že i s naloženým kufrem, autem plným lidí a rakví na střeše se spotřeba zvedla jen o cca 1-1,5 l. (spotřeba ověřena dle dotankování). Ocenil bych větší nádrž, než aktuálních 68l. Co se týče převodovky, je to lenoch, ale řadí hladce a když se s ní člověk naučí žít, je vlastně příjemná. Užil jsem si s ní svoje, stálo to dost peněz, ale nemohla za to ani tak převodovka samotná, jako spíš moje blbost. Haldex - obyč Haldex, ale už mě vytáhnul z pár slušnejch šlamastyk (občas auto používám jako pracovní) a vždycky jsem se vyhrabal svépomocí. Je v akci při každém rychlejším rozjezdu, i na asfaltu, kde je cítit jak se připujuje, je to ten starý, který se připojuje při prokluzu předních.
Servis auta - jak jsem již psal, dost velký výdaj byl na repas převodovky (popsáno podrobněji v novinkách) a výměna výřivých klapek v motoru, jinak pouze výměna oleje a filtrů, brzdy jsou stále původní od koupě a ještě něco vydrží. Servisuji v T6R v Modřanech a jsem spokojen. V květnu mě čeká technická, myslím že v pořádku projde.
Takže když to shrnu. Pořídil bych XC90 i po těchto zkušenostech znovu? Mmmmmmm, asi jo. Má svoje mouchy, některý jsou větší, některý jsou menší, ale to auto mě stále víc těší než prudí, furt se mi líbí, na dobu vzniku má úžasnou bezpečnost a proto to bude dobrá schránka pro blížící se přírůstek. Prostě se na něj při odchodu vždycky otočim a naopak se do něj zase vždycky těším.


28.3.2022 21:27

Vířivé klapky

Dne 23.3 byly v T6R nainstalovány nové vířivé klapky, protože ty původní už byly sežrány motorem :D

28.3.2022 21:26

Repas převodovky

Po proplachu a výměny oleje v převodovce se pomalu začali objevovat problémy. Jako první, při prudším rozjezdu vylétly otáčky do červeného pole a pak s ránou převodovka zařadila, četnost těchto řazení se pomalu, ale jistě zvyšovala, až to došlo do té chvíle, kdy jsem se musel kdekoliv a kdykoliv rozjíždět hodně s citem. (outo dobou jsem již byl objednán na konzultaci do T6R v Praze) Mezi další problémy se přidal prokluzujicí měnič, nejen při rozjezdu, ale i při jízdě, při přidání plynu. Zhruba po 3tkm po proplachu se s autem v podstatě nedalo jezdit. Bylo tedy odstaveno a 10.1.2022 ještě po vlastní ose dojelo do T6R v Modřanech. Resumé -> vše v převodovce nové, kromě obalu, ten byl v pořádku, tzn. rozvaděč, hydroměnič, vše nové součásti. Po 14 dnech hotovo a peněženka lehčí o 70 tisiíc. Ponaučení? Asi už jen pro ostatní - pokuste se znát historii oleje v AT, pokud ne, buďte přítomni u výměny\proplachu a podle toho co vyteče z převodovky, rozhodněte se, protože tu mou, ačkoliv podle servisní knihy, proplach zabil, vypláchly se všechny usazeniny, které např. "vymezují vůle" a převodovka se na to již nedokázala adaptovat. Takže ano, měnit olej v převodovce určitě, ale buď pravidelně a nebo s citem :)

14.11.2021 08:49

Vymena oleje

V zárří provedena výměna oleje v převodovce, rozvodovce a zadním diferenciálu. Super domluva a práce v Automaticke prevodovky Praha - můžu jen doporučit!

9.7.2021 19:51

Servis 7.7.2021

Vymena chladice klimatizace a intercooleru, doplneni a desinfekce klimatizace, vymena oleje a vsech filtru po 15tkm, Bestdrive Sezimovo Usti, jeden den prace, diky panove!! Cena krasnych 19 tisic … :)

21.3.2021 09:01

Cesta do Bulharska

Tak máme za sebou cestu do Bulharska, konkrétně do Banska. Od nás, z Jižních Čech to dělalo nějakých 1400km. Jeli jsme ve třech, narvaný kufr včetně rakve, cesta super většinou po dálnici, od srbsko-bulharksých hranic brutální vánice, takže posledních cca 200km krokem, cesta zpět do ČR bez komplikací. Suma sumárum ujetých 2900km, s průměrnou rychlostí 117km\h a spotřeba dle PP 9,1l\100km .... čekal jsem 10l při jízdě většinou tempomatových 142 km\h, takže spokojenost. Btw - > lyžovačka parádní!


Přidat názorDiskuse: Volvo XC90

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím ...

praktičnost
9

Pro dva lidi IKEA stěhovák ...

prostornost
9

I v sedmi lidech to bylo důstojné ..

jízdní vlastnosti
8

Jisté jízdní vlastnosti, stabilita na dálnici, lehce náchylné na silný boční vítr ..

jízdní komfort
8

Zde opravdu záleží na velikosti obutí, na R19 na rozbité silnici dosti natřásá, na R17 je situace znatelně lepší, věřím, že bez paketu R- Design je XC90 pohodlné auto.

provozní náklady
7

Se spotřebou jsem počítal, přijde mi adekvátní k velikosti auta a době vzniku.

náhradní díly
8

Zatím jen spotřební věci, tudíž v pořádku ..

výkon motoru
8

Pro běžný provoz naprosto dostačující, na rychlejší svezení mám jinou mršku :)

spotřeba
7

Viz. provozní náklady

hlučnost motoru
8

Pěknej zvuk.

kvalita sedadel
10

Prostě super ...

brzdy
8

Myslím že adektvátní ...

zavazadlový prostor
10

Obrovskej ...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…