Recenze

9 Majitel

Volvo XC90

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC90, foto 1 Volvo XC90, foto 2 Volvo XC90, foto 3 Volvo XC90, foto 4 Volvo XC90, foto 5 Volvo XC90, foto 6 Volvo XC90, foto 7 Volvo XC90, foto 8
Volvo XC90, foto 9 Volvo XC90, foto 10 Volvo XC90, foto 11 Volvo XC90, foto 12 Volvo XC90, foto 13 Volvo XC90, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Volvo Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.4

Popis vozu

Jelikož jsem zjistil, že již dlouho nikdo nepřidal XC90 I. generace, podělím se s tou svou...

Výběr vozu:
Jelikož už bylo na čase trošku přifouknout a zesílit stávající Fiat Panda 1.2, 2007, začali jsme vybírat náhradu. Moc jsme nechvátali, lehce pokukovali, ale do ničeho nehrnuli. Výběr byl zjednušen o to, že jsme chtěli Volvo. Původně jsem koukal po XC70 Cross country I. generace, rok výroby okolo 2007. Nevím, prostě se mi ta krabice strašně líbí, pamatuju si jako malej vydání autotipu, první jízdní dojmy v Kanadě na sněhu, byla tam vyfocená ve zlatý barvě, do dneška si tu fotku pamatuju a vše možně jsem o Volvech načetl, o motorech D5, jaký je lepší, jaký je horší atd. .. no a to takhle pak koukáš na inzeráty, zahlídneš červenou XC90, jedeš se na ní podívat, projedeš se, prolezeš jí a prostě jí vezmeš. Takže jak dlouho jsme vybírali XC70, tak rychle jsme vzali XC90...

Popis vozu:
Takže se jedná o Volvo XC90, r.v. prosinec 2012, paket R-Design, motor 2.4 D5 147 kw, Euro 5. Auto měl ve švédsku diplomat, pak šel pracovat do Česka, vzal ho s sebou a po 140tkm a servisování ve Volvu ho dal k prodeji ...

Design:
Mně se auto moc líbí, mám rád design Volva i SAABU. XC90 je fakt nadčasová Myslím že červená mu sluší a s doplňky R-Design je to pěkně sladěný.

Motor převodovka a pohon:
Všeobecně známý pětiválec o objemu 2.4l s kódovým označením D5244T18. V XC90 i. generace poslední modifikace o výkonu 147 kW a 420Nm, silnější už byl jen Polestar se 155kW. Na XC90 myslím že důstojná motorizace, rozuměj žádný trhač asfaltu. Na předjíždění do 120 Kmh dostačující, na udržení 160 Kmh na dálnici taktéž, ale co si budem, něco to auto váží + aerodynamika cihly. Co se týče spotřeby, mám za posledních cca 8tkm, 40% město a 60% dálka průměr 9,4l. V létě jsme jeli Chorvatsko na Krk, ve dvou lidech s plnym kufrem 7,8 - 8,1. I když je chrochták, mám rád jeho zvuk, tlumení dunění přecházející do jadrnýho zvuku, ale jo celkem dobrý, v kabině je slyšet tak jako přiměřeně. Zatím výměna oleje a bez problému Pojďme k převodovce. Aisin 6ti stupeň TF-80SC. Takovej spíš lenochod, kterej rád prokluzuje za studena, ale řadí krásně hladce, bez cukání, hladký rozjezdy a když řadím manuálně tak prostě sám od sebe v omezovači nepřeřadí. Výměny a proplachy oleje už byly dva, tak snad vydrží další desetitisíce km. Poháněný jsou obě nápravy, systém pohonu 4x4 je Haldex (ví někdo kolikátý generace?). Musím říct, že aktivní je i za sucha, protože rozjezdy např. v mírném kopečku zaručují instantní prokluz předních kol. Připojení zadních je takřka neznatelný a hodně rychlý. Jelikož nám napadal snížek, musel jsem to ozkoušet a chvíli bokem to jet umí a na to jaká je to krabice, je s tim docela sranda..

Podvozek:
Auto má paket R-design, to znamená přitvrzený podvozek a velký kola k tomu. Letní 255/45 R19. Na rovinu, je to tvrdý. Výtluky, díry a špatný dilatace na mostech jsou prostě cítit. Na dobrym i zvlněnym asfaltu auto pluje, ale krátky výrazný nerovnosti to tlumit neumí. Na zimních R17 je to úplně jiná písnička, čvachtám si. Na druhou stranu se auto v zatáčkách tolik nenáklání,velký kola se nežvejkaji a aspoň trochu to maskuje hmotnost (porovnávám s MB R 350CDI na 18). Do budoucna určitě koupě dvou sad origo R18 jak na zimu tak na léto.

Interiér a prostornost:
Oproti exteriéru je věk auta uvnitř už trochu znát. Na všechno je jedno tlačítko a palubní počítač jak první Nokia 3110. Na druhou stranu je ergonomie perfektní, všechno můžu dělat po hmatu, nebo po hmatu na volantu. Můj model nemá zdaleka nejvyšší výbavu, ale v podstatě mi nic nechybí, dvouzóna, rádio s bluetooth, 6 airbagů, ESP, el. sedačky s pamětí a vyhříváním, xenony s natáčením, 7 sedaček a nezávislý topení. Případnou navigaci jedu z mobilu, nabíjet můžu přes USB nebo zapalovač, takže jsem spokojen. Rád bych zmínil pár věcí: Sportovnější sedačky R-Design, jednak auto i po 8 letech krásně voní kůží ale hlavně jsou tak neuvěřitelně pohodlný, použitelná hlavová opěrka (jsem konfekce), po 800km mne nic nebolí, jsou prostě skvělý. Natáčecí xenony, zase, i když je to 8 let starý auto, krásně svítí do dálky, neoslňuje a natáčení světel funguje perfektně, když sednu do Pandy, tak jsem slepec. No a třetí věc za kterou jsem hrozně rád je bufík. Má dva časovače, nebo přímý spuštění. Funguje tak, že nastavuješ čas odjezdu. Vždycky jsem si řikal že to je drahá zbytečnost, ale ne, další auto bez toho už nechci, přijdu do vyhřátýho auta a motor si myslim za tu službu bufíka taky objímá. Co se týče prostornosti, bez připomínekv druhý řadě královský místo pro dva, tři konfekce se moc nemačkají a zadní dvě místa jsou na kratší vzdálenosti taky použitelný. Prostřední sedačka v druhý řadě má integrovanej podsedák pro děti 15-36kg, na krátkej převoz bez sedačky moc šikovná věc. Kufr je obrovskej, po sklopení druhý řady pěkná ložnice i s bufíkem :). Pátý dveře jsou dvoudílny, benefit je že máš lavičku, nevýhoda když lovíš něco u druhý řady, prostě musim vlézt do kufr. A uvítal bych v něm nějaký háčky na tašky, protože se tam v zatáčkách celkem převalujou.

To je asi tak všechno, chtěl jsem toho tolik napsat, že jsem určitě na něco zapomněl, časem doplním, případně mi napiště kdyby vás něco zajímalo.

Silné stránky

+ Pro mne vzhled
+ Motor s charakterem a dostatkem síly
+ Hladký automat
+ Perfektní sedačky
+ Prostorný a variabilní interiér
+ Nezávislé topení
+ Na dobu vzniku i dnes výkonné natáčecí
světlomety
+ Bezpečnost (nechci zkoušet)

Slabé stránky

- Občasné povrzání v interiéru, na cenovku
nového vozu není zpracování žádně extra
- Za studena klouzající měnič
- Tvrdší podvozek, obzvláště na R19
- Menší množství odkládacích prostor,
chybějící háčky v zavazadlovém prostoru
- Malá nádrž (68l)
- Malý rejd kvůli motorům napříč (obzvlášť
když přesedneš z Pandy :D)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen pravidelná kontrola v Auto Průhonice Výměna oleje a rozvodů, super komunikace, ochota.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v AutoPoint Praha, vstřícný prodejce, zkušební jízda dle našich požadavků, rychlé jednání a díky rychlému jednání z naší strany STK a výměna oleje zdarma.

 

Novinky v recenzi

21.3.2021 09:01

Cesta do Bulharska

Tak máme za sebou cestu do Bulharska, konkrétně do Banska. Od nás, z Jižních Čech to dělalo nějakých 1400km. Jeli jsme ve třech, narvaný kufr včetně rakve, cesta super většinou po dálnici, od srbsko-bulharksých hranic brutální vánice, takže posledních cca 200km krokem, cesta zpět do ČR bez komplikací. Suma sumárum ujetých 2900km, s průměrnou rychlostí 117km\h a spotřeba dle PP 9,1l\100km .... čekal jsem 10l při jízdě většinou tempomatových 142 km\h, takže spokojenost. Btw - > lyžovačka parádní!


Přidat názorDiskuse: Volvo XC90

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím ...

praktičnost
9

Pro dva lidi IKEA stěhovák ...

prostornost
9

I v sedmi lidech to bylo důstojné ..

jízdní vlastnosti
8

Jisté jízdní vlastnosti, stabilita na dálnici, lehce náchylné na silný boční vítr ..

jízdní komfort
8

Zde opravdu záleží na velikosti obutí, na R19 na rozbité silnici dosti natřásá, na R17 je situace znatelně lepší, věřím, že bez paketu R- Design je XC90 pohodlné auto.

provozní náklady
8

Se spotřebou jsem počítal, přijde mi adekvátní k velikosti auta a době vzniku.

náhradní díly
8

Zatím jen spotřební věci, tudíž v pořádku ..

výkon motoru
8

Pro běžný provoz naprosto dostačující, na rychlejší svezení mám jinou mršku :)

spotřeba
8

Viz. provozní náklady

hlučnost motoru
9

Pěknej zvuk.

kvalita sedadel
10

Prostě super ...

brzdy
8

Myslím že adektvátní ...

zavazadlový prostor
10

Obrovskej ...






Blesk.cz

Místa, kde zářila Libuška Šafránková. Popelka v Německu i Večernice v Adršpachu

Místa, kde zářila Libuška Šafránková. Popelka v…

Nejkrásnější princezna i cudná žena z těch nejlepších českých filmů. Taková byla Libuška Šafránková, která náhle…

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a jak vypadá uvnitř?

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a…

Dvaadvacet let od premiéry první fabie odhalila včera Škoda její čtvrtou generaci. A kolegové ze Světa motorů ji…

 

iSport.cz

Krejčíková zpátky doma, těší se na grilování: Jedla jsem stále to samé

Krejčíková zpátky doma, těší se na grilování: Jedla…

Ještě ráno pózovala v Paříži se dvěma originálními trofejemi, odpoledne sedla na letadlo a přivezla už pouze…

Španělsko - Švédsko 0:0. Ztráta favorita, zradily jej promarněné šance

Španělsko - Švédsko 0:0. Ztráta favorita, zradily…

Fotbalisté Španělska dopustili na mistrovství Evropy překvapivý výsledek. V úvodním utkání skupiny v Seville…

 

Reflex.cz

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako doprovodný program hrát i fotbal

Na mistroství Evropy v pokleknutí se bude jako…

Letošní první ročník mistrovství Evropy v poklekávání láká hráče a diváky na bohatý doprovodný program, kromě…

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Zlí prohnaní novináři se rýpou v soukromí našich zákonodárců

Střídání ministrů zdravotnictví je taková zábavná kratochvíle posledních měsíců. A hned ji následuje rýpání se v…