Volkswagen Golf (2014)
10.7.2014Isty cas som pouzival BMW 320i 110kW e46. Golf 7 mi ju pripomina nielen poctivim spracovanim, natocenim stredoveho panelu na vodica ale aj jazdnymi…
Volkswagen Golf (gmk7)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- golfík 10.07.2014 19:20 Verny_2013
- super volba 10.07.2014 22:53 M.A.T.O.
- celkový design 11.07.2014 07:23 rapper
- celkový design 11.07.2014 08:01 gmk7
-
Dokonalá nuda 11.07.2014 16:18
rohYpnol
-
Re: Dokonalá nuda 11.07.2014 17:04
Ronault.
- Re: Re: Dokonalá nuda 11.07.2014 19:50 rmt
-
Re: Re: Dokonalá nuda 13.07.2014 11:11
rohYpnol
- Re: Re: Re: Dokonalá nuda 13.07.2014 12:35 dal
- Re: Re: Re: Dokonalá nuda 13.07.2014 14:26 Ronault.
-
Re: Dokonalá nuda 11.07.2014 17:04
Ronault.
- Prírastok Golfov v Poprade :-) 15.07.2014 07:46 _Zetko
- Skvělá volba 31.07.2014 14:34 jack299
- interiér špičkový:) 31.07.2014 18:50 jack299
- Golf 16.08.2014 21:39 houmr
- Spotreba 20.08.2014 13:31 erbe
- objektivita 31.08.2014 10:34 semacik
- Golf/e46 26.11.2014 00:27 WalterR
- Dove 24.03.2015 21:41 Lubosss1
-
Verny_2013 10.07.2014 19:20
golfík
Ahoj, rád jsem si pročetl Tvou recenzi, hodnotit budu až tam dáš pár fotek. Jinak ty osramy nigtbrakery vřele doporučuji osvit se zejména za špatných podmínek, tma + déšť výrazně zlepší, jinak ta světla to je jedna ze slabin Golfa 7. Mně osobně na golfu ještě vadí taková necitlivost ve volantu kolem středové polohy. Např. při jízdě po dálnici to nutí k drobným korekcím volantem což je při delší jízdě dost otravné. Ale třeba už VW změnil nastavení posilovače. Jinak jak píšeš Golf má chyb opravdu velmi málo a jsou to jen drobnosti. Ty nové turbbenzíny jsou povedené, úsporné a dynamické současně a jen doufám že už i vychytané.-
gmk7 10.07.2014 20:52
« Re: golfík
dakujem, je to moja prva takato recenzia a snazil som sa tam zverejnit veci ktore ma zaujimali pred kupou, aj ked vacsinou uz len malickosti. Tiez dufam ze nove TSi je spolahlive, no vsetko tomu nasvedcuje. Ja nejako necitlivost okolo stredovej polohy nepocitujem, skusim sa na to sustredit. Fotky mi tu nejako nechcelo pridavat, musim ich zmencovat
-
-
M.A.T.O. 10.07.2014 22:53
super volba
Ahoj, gratulujem k novému autu. Sám nad niečim podobným uvažujem do budúcnosti. Len sa chcem spýtať k príplatkovej výbave. Je tam všetko možné, ale prečo nie tempomat?-
gmk7 11.07.2014 07:50
« Re: super volba
dakujem, ano dobry postreh, v mojej vybave sa tempomat nedal objednat, bol obsiahnuty v paketu spolu s parkovacimi senzormi. a taky priplatok som nebol ochotny akceptovat. predne parkovacie senzory reagovali dost neskoro na moj vkus a ak by som aj potreboval ich pomoc tak davno mam zaparkovane. A zadne golf tiez az tak nepotrebuje kedze clovek vie dobre odhadnut zadok auta. ak by sa dal tempomat objednat samostatne do 200eur tak by som si ho dal. No ak mi to dialnicna premavka dovoluje tak niekedy dole kopcom valim aspon 140 a na kopec sa dostavam pri 110 (uberanim plynu) a spotreba je vynikajuca, pri tempomate by musela byt vacsia. No je to moj konicek ktory ma nemusi drzat vecne.-
M.A.T.O. 11.07.2014 09:26
« Re: Re: super volba
Viem, je tam príplatok cca 600e, čo je veľa. Variant ma možnosť príplatku za 200e bez senzorov, čo nechápem, lebo skôr u variantu by som očakával potrebu senzorov. V každom pripade ja som si na tempomat veľmi zvykol, ale tiež by som 600e nepriplacal. Je pravda, že niekedy je tempomat skôr obtazujuci, pretože ho veľa ľudí nepoužíva alebo nemá a na diaľnici sa potom 100krat človek obieha s jedným autom, ktoré strieda rýchlosť v rozmedzí 5km/h.. to je na nervy-
Nicco 11.07.2014 10:05
« Re: Re: Re: super volba
Do VAGov sa da tempomat jednoducho domontovat, pripadne u Skodovky bola moznost dat si to namontovat ako prislusenstvo v servise, ale tu uz neviem cenu. Vyhoda je potom neporusena zaruka.
Jazdne vlastnosti Golfu nemozu byt podobne BMW uz iba z pricipu predneho pohonu, motora s prevodovkou priecne pred prednou napravou a zadnej jednoduchej napravy, co je dost velky minus pre Golf a zbytocne sa zraza k francuzskym autam - tou napravou a tlakom na co najnizsou cenu (u zakladnych verzii).
Inak ale to su presne tie detaily, napriklad ta spominana trojspotreba a dvojzobrazenie, ktore robia z Golfu ikonu.
Ano turbo je chladene vodou aj olejom, ktory ho maze a potom sa ochladzuje vodou v tej hlinikovej kocke pred motorm. Motor nema intercooler, ale vodny chladic stlaceneho vzduchu za motorom, ktory nema az taky silny vykon, ale na tieto vykony este staci. Ak vypnes motor a turbo je este teple, tak mozes pocut z motora taku cirkulaciu, ako elektricke cerpadlo este pretlaca vodu cez lozika turba, to je dobre, ze to tam dali, ale neviem, ci oficialne tymto odpada potreba dochladzovat na volnobehu?-
Toky1 11.07.2014 10:42
« Re: Re: Re: Re: super volba
Hej, tempomat sa dal svojho času domontovať. Šlo len o páčku a povolenie v riadiacej jednotke. Cena aj s hodinkou práce v origo škoda do 100eur. Predpríprava na neho bola v aute spravená od výroby. Dával to kolega do oktavie 2 a zhodou okolností aj ja do citroena.
Tempomat je super, pametam keď som ho ešte nemal ako mi noha tŕpla cestou do Chorvátska. 1000Km tlačiť plynový pedál, žiadna výhra. -
gmk7 12.07.2014 14:52
« Re: Re: Re: Re: super volba
zadokolka je zadokolka, to ano, ale golf ma xds tak nejaka sila musi posobit na zadok, len asi iba pri prudkych prejazdoch zatackou, a taky styl jazdenia ja nemam a ani s bmw som nemal.
ja stale pri kazdom vypnuti dochladzujem turbo cca minutu, ale aj tak v garazi po dochladeni a vypnuti pocujem ako cirkuluje voda par sekund. oficialne urcite povedia ze dochladzovat netreba (kedze sa chladi samo vodou) co je podla mna z casti pravda ale na druhej strane ak by som na dialnici isiel natankovat bez dochladenia (na volnobehu) tak voda by nedokazala ochladit v maximalne rozpalenom turbe tak skoro aj tie casti cez ktore prudi iba olej a mohla by sa vytvorit spalenina. no bezny netechnicky pouzivatel s turbom problem mat aj tak nebude hoci by nedochladzoval. nahle vypnutie po plnej zatazi sa stane mozno raz za rok a mozno nikdy. a aby to skodilo tak spaleniny by sa museli tvorit pravidelne.-
white label 13.07.2014 11:38
« Re: super volba
Co má ve tvém případě společného XDS s nějakou silou působící na zadek???
XDS je v podstatě jakýsi upgrade EDS, který sice spolupracuje s ESP, ale rozhodně nemá možnost posílat na nehnanou nápravu nějakou sílu. A brzdit zadní kola může ESP, nikoli XDS.
"Systém XDS byl vyvinut s cílem zvýšit trakci výkonného vozidla s předním náhonem při jízdě zatáčkou. XDS je vyspělý systém elektronické uzávěry diferenciálu spolupracující s elektronickým stabilizačním systémem (ESP ), je vlastně rozšířením již známého systému EDS .
Jak systém XDS funguje? Při rychlém průjezdu zatáčkou systém přibrzďuje vnitřní (odlehčené) kolo, aby zabránil jeho protáčení. Výsledkem tohoto zásahu je lepší trakce při rychlém průjezdu zatáčkou a nižší sklon k nedotáčivosti vozidla. Díky systému XDS může vnější kolo přenést na vozovku větší porci točivého momentu. Díky XDS je řízení živější, přesnější a vozidlo v zatáčkách lépe drží stopu."-
woody-alien 13.07.2014 21:08
« Re: Re: super volba
Jinými slovy, XDS se snaží vylepšovat chování předokolky v zatáčkách, ovšem intervencemi (konkrétně přibržďováním kol) na hnané/přední nápravě, nikoliv "posíláním síly" na nehnanou/zadní nápravu. Čili z Golfa ti opravdu BMW (po nástupu Active Toureru bych vlastně spíš měl místo BMW napsat zadokolku ;-) ) neudělá.
-
-
-
-
-
-
-
gmk7 11.07.2014 08:01
celkový design
co ti ja viem, ako to je s tym dizajnom, urcite to ma kazdy inak ale napr mazdu 3 som sledoval ked isli cez rusko do frankfurtu potom pozeral vela obrazkov, videl ju vela krat nazivo, po pol roku sa mi opozerala a uz ma nenadchyna, to iste mazda 6. pri golfe taky pocit nemam a je na trhu uz rok a pol-
rapper 11.07.2014 08:16
« Re: celkový design
Chápu, každej to vidí jinak.
Mě se např. ten Golf-technický etalon nižší střední okoukal už před mnoha a mnoha lety, totiž z boku ta kastle se širokým zadním sloupkem vypadá pořád stejně už pěknou řádku let. Velmi podobné je to s přední i zadní částí. Vím, že nějací skalní obdivovatelé budou namítat, že je to dokonalost sama a nepotřebuje změnu, ale na mě to auto působí prostě moc archaicky.-
gmk7 11.07.2014 08:48
« Re: Re: celkový design
chapem, viem co chces povedat a suhlasim. ale vw ma/mal vo svojom portfoliu aj scirocco, samozrejme neje tak prakticke a cenovo nevyhodne oproti golfu, auto tejto triedy kde musia drzat naklady na uzde atd sa vyraznejsie nezmeni asi nikdy, ak by isli cestou mazdy 3 alebo astry tak by golf musel byt o 20cm dlhsi alebo vo vnutri mensi, tym padom, s rovnakou technologiou ako teraz aj drahsi (co nikto nechce) leon ma az nesmyselne zmensene zadne dvere kufru kde by g7 uz nebol tak prakticky ako je teraz. no mne sa g7 paci, (oproti g6 vidim velke rozdiely) a ak nejaky stretnem ked ide oproti tak sa stale rad pozriem ako posobi svojou sirkou a serioznostou, ako by chcel povedat ze niesom ziadny experiment ale profesional, ale urcite som aj zaujaty tak ma berte s rezervou-
rapper 11.07.2014 09:39
« Re: Re: Re: celkový design
Souhlas, jinak ta praktičnost v této kategorii?, nevím, no dejme tomu. Mě osobně by ty kratší dveře Leona s vyšší nakládací hranou rozhodně nevadily. V některých rozměrech(délkách) zav.prost. Leon překonává Golfa a v některých Golf překonává Leona, ale pokaždé je to jen o pár cm, detail. Nicméně objem je stejný 380 l. Např. mě je milejší moje hlava a tedy i vyšší průchozí výška pod pátými dveřmi u Leona 188cm (Golf 185cm). Navíc s ohledem na rozměry je otvírání kratších dveří pohodlnější a auto vypadá sportovněji. Hold každý má jiné priority :-)
-
-
-
-
rohYpnol 11.07.2014 16:18
Dokonalá nuda
Golf v základu působí neuvěřitelně nudně. Jenže právě tyhle výbavy a motorizace jsou podle mě velmi atraktivní z pohledu zákazníka. Skladové totiž jsou obvykle dobře vybavené a tedy vlastně i levné.
GVII je podle mě spíš půl kroku zpět oproti GVI, ale je to můj pohled. Prostě proporce GVII a více skloněné čelní sklo a jiná pozice za volantem mi nesedla...
Zkrátka výborná volba :yes: Krásná recenze, musím si ji přečíst na několikrát ;-) Jinak jak jsou na tom základní světla? Ty sklízela dost kritiky, u předešlé verze naopak i základní svítí excelentně.
Moje volba by byla ve třídě jasná - Leon ST s LEDkama ;-)-
Ronault. 11.07.2014 17:04
« Re: Dokonalá nuda
Já teda recenzi dost profičel a není špatná, teda ta opěvovaná klimatizace s třemi profily je u autorem opovrhované konkurence dobrých 10 let docela běžná věc... spíše mi ale nesedí ten popis motoru. Pravda, nejel jsem TSI 63 kW v GVII, je to nová generace, jel jsem jen v GVI a tam mi rozdíl proti 77 kW verzi (tu jsem jel i v Octavii, zsál opravdu diametrální. Právě jako by VW jaksně řeklo - základ 63 kW udusíme - to máš za to, že sis nepřplatil, zákazníku, 77 kW jel jako z praku. Nemyslím si, že tu filosofii nějak změnili i v GVII. No a absence šestikvaltu mi přišla poměrně výrazná, právě pro ten dlouhý stálý převod, u šestikvaltu se s tím nemusí motor tolik prát. Čili podle mě důvod pro připlacení si za 77 kW verzi rozhodně bude, i když jak opakuji, GVII v těchto dvou verzích jsem nezkoušel, jen GVI a ten byl rozdíl obrovský.
Jo a Rohypnole, já bych šel pro změnu spíše do Golfu. Ačkoliv se interiér Leonu posunul o hodně velký kus, náskok Golfu je pořád obrovský ;-) Ale pravda, zevnějšek Leionu je zase fakticky podařený...-
rmt 11.07.2014 19:50
« Re: Re: Dokonalá nuda
Já bych do golfu nešel nikdy, a celkově do vw. Ta kvalita šla hodně dolu, co se týče DSG, motorů 2.0tdi, Bi-tdi, řízení, uložení tlumičů, zapečený kotouče už po 20k km to nedokážu akceptovat zase já. Jsou to závady z multivanu, které se staly než se najelo 65k km. Pak motory TSI to byl taky průser. Motor 2.0 tsi do multivanu nám nebyly schopný do roka dodat. Zlatej můj Renault, kterej jezdí bez jediné závady, vitara taktéž. Člověk si myslí že po faceliftu doladí ostatní mouchy, ale u multivanu to bylo naopak, změnili motory, převodovky a problémy od znova. A to jsem vypisoval jen u jednoho auta, ty před tim to už ani zminovat nebudu.
Takže si myslím že všemi opěvovaná "spolehlivost" VW není moc na místě. Nemluvím o starých TDI, to byly držáky, ale současnost? 8-s
Nikomu nic nevnucuju a nechci dělat ADU. Jsou to jen mé zkušenosti s těmito skvosty.
Další zkusíme Mercedes V, snad je lepší než Viano. Ono v týhle třídě je to dost omezený.-
gmk7 12.07.2014 15:32
« Re: Re: Re: Dokonalá nuda
povodne som na teba nechcel reagovat lebo pises o multivane co je dodavka aj ked vw. no ale samozrejme ked vyjdu nejake nove motory s novou technikou tak vacsinou prva generacia nieje tak vydarena ako druha tretia atd (nieje to spravne pre nas zakaznikov ale je to tak)... napr bmw e46 2.0d 100kW (neviem kod motora) , no 110kW uz bol vychvaleny. proste bmw zacalo robit 4 valcovy maloobjemovy diesel a naucilo sa ho robit dobre az pri druhej generacii. japonci sa drzia atmosfer a tym nikdy nic nepokazili no len tie uz niekto vymyslel davno pred tym nez oni zacali robit auta. Len v dnesnej dobe tie auta uz nemaju najvacsi vykon, najlepsiu spotrebu, mozno snazia sa ich robit co najlahsie aj na ukor kvality plechu, absencii tlmiacich hmot atd... a napr vw sa mozno popalil na prvych TSi ze musel menit rozvodovu retaz za kvalitnejsiu ale to trvalo rok dva a tie auta uz ku dnesnemu dnu maju odjazdene cez 200tis, nehovoriac ze vw ma uz druhu generaciu TSi s remenom a japonci iba vylepsenu 100 rokov staru technologiu. ale europa ma najviac na svete danovo zatazene pohonne hmoty a tym tu asi aj naviac vznikaju nove technologie a trendy v automobilovom priemysle. proste nas to nuti vymyslat. a najlepsie technologie a palubne systemy v autach maju zase europske automobilky hoci europa nieje ani IT spicka vo svete.-
rmt 12.07.2014 20:30
« Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Tak současné atmosfery nejsou na tom až tak špatně, možná mjí menší výkon, ale pokud chci používat auto déle tak servisní náročnost by měla být na polovině. Ve sporřebě takové rozdíly taky nejsou +-litr. Já netvrdim že je to jen vw co šlo s kvalitou dolu, ale zrovna sním mám zkušenosti. Když to vemu tak T4 před faceliftem to bylo auto nesmrtelný, u T4 po FL nám upad ventil do válce, u T5 před FL praskl blok motoru, upad kardan, a vydřely se vačky a když se motor rozebral tak se zjistilo že se musí udělat celá GO (cca 100k kč), že nefungujou klimatizace, volnoběžky, kamarádovi upad celej motor to bych ještě zkousl, ale to ostatní ne.
Takže si myslim že to, jak jsi psal o tom tolerování francouzských výstřelku, že to u vw není lepší možná naopak.
Vím že to posuzuju na "dodávkách", ale něco to otom vypovídá. Cena za servisy by dala na nový auto.
-
-
-
rohYpnol 13.07.2014 11:11
« Re: Re: Dokonalá nuda
Interiér Leonu mě neuráží i když je jasné, že materiálově a detaily na Golf nemá (a ani nikdy mít nemůže - VW rulez). Nicméně Leon je uvnitř lepší než Octavia a to mi vcelku stačí ;-)
Já osobně sice s 63 kW novou TSI nejel, ale všichni uvádí, že rozdíl vůči 77 kW už není to, co bejvávalo. A já nemám důvod nevěřit. Ono taky se 77 kW v první generaci zřejmě poněkud "přestřelili" a údajně (oficiálně se tm asi nikdo chlubit nebude) postupně motor kvůli problémům s rozvody, turbem atp. poněkud "přiškrtili", novější SW řídící jednotky už podle mě nebyly tak "ostré" a jiskra se postupně vytrácela.
Navíc rozdíl u 77 kW byl vždy ve vyšších otáčkách díky jiné hlavě a ventilům, takže pokud jsi běžně jezdil ve středním pásmu - na což jsou tyhle motory postaveny a určeny - tak rozdíl zásadní nebyl.
6kvalt vs. 5kvalt bych vůbec neřešil, když 5kvalt točí jen o cca 200 ot. víc při 130. Motor je tak pružný, že u 6kvaltu si doslova můžeš řadit dle libosti a můžeš přesočit ne jeden, ale i dva stupně - takže klidně můžeš jít třeba v 60 kmh ze 3 na 6 a motor se s tím popere... Takže 5kvalt u takto pružného motoru, navíc zpřevodován tak vhodně, je pdle mě úplně v pohodě.
Navíc 6ka byla opravdu docela těžká, takže na normální II. třídu ani moc vhodná nebyla a ze 6ky jsi stejně často dával 5ku, protože do ostřejších zatáček byla 6ka příliš rychlá. 6ka se hodí na rovnější silnice, 1. třídy a především dálnici. Takže taky trochu záleží na režiu provozu. Ale 5kvalt si myslím, úplně OK.-
dal 13.07.2014 12:35
« Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Jel jsem 5kvalt 63 kw a mám Leona 6kvalt 77 kw. Rozdíly při běžné jízdě prakticky nejsou, dokonce by jsem spíše preferoval ten 5kvalt, který mi připadal o chlup přesnější a nemusel jsem tolik řadit. Někdy řadím ze 4 rovnou 6, máš pravdu na okresky je lepší jezdit na 5. Těch 14 kw navíc se asi projeví až při nutnosti rychlejšího předjetí nebo na dálnici do kopce.
Když by jsem srovnal Leona s G, tak každopádně G je lépe odhlučněn. zpracován a má některé materiály hodnotnější ale na straně Leonu je bezpochyby cenovka, není taková masovka a nebude takový zájem zlodějů. Za mně určitě Leon! -
Ronault. 13.07.2014 14:26
« Re: Re: Re: Dokonalá nuda
No tak já bych zkusil pošetřit a Golfa 1,4 TSI s multilinkem a nejspíše v kombíku, když už :-) Diesely nemají u VW nyní smysl, 1,6 nejede a není o tolik úspornější a dvoulitr drahý... No a ono to není až tak daleko do GTI.
Pokud ale říkáš, že došlo k takové změně, že 77 kW nemá tolik smysl... já jel 77 kW i v Octavii II a tam to s autem mooc pěkně hýbalo na to, že je větší než Golf a tedy počítám, že i těžší.
Z trojice koncernu bych asi volil Golfa, případně Leona dle cenové nabídky, Octavii jako smysluplnou nevidím, interiér se mi vůbec nelíbí... Ale tak mezitím vyrostla i jiná konkurence - P308 a uvidíme co Mazdí diesel... Možností je dnes dodatek, dokonce i ten Megane je vzhledem k ceně pořád dobrá volba. Ale to jdsou ty diskuze "bychařů", já teď mám auto teprve rok, takže výměna mě doufám nečeká.-
woody-alien 13.07.2014 14:55
« Re: Re: Re: Dokonalá nuda
No, co se týká těch "bychařů", tak ne tak docela. ;-) Pokud mohu přihodit své aktuální srovnání v trochu vyšších úrovních - GTI Perf. vs Cupra (ORS je mimo můj zájem), tak Leonu se zadařilo zejména co se týká exteriéru. A protože Cupra je od běžných verzí dost málo odlišená (až na obrovská 19" kola), týká se to právě i těch běžných verzí. Pro většinu kupců Leona určitě dobře. GTI oproti tomu podle mého docela podstatně vylepšuje vizáž běžných Golfů (více než třeba "miliónové" eR) a v tomhle souboji s Cuprou určitě neprohrává. Ale nikomu neberu opačný názor. V interiéru je ovšem materiálově a zpracováním, včetně zaměření na detaily, Golf nadále dominantní. Leon sice učinil velký skok kupředu....ale na Golf to stále nestačí. Jinými slovy, zatímco v GTI jsem si lebedil a pásl se pohledem i při poskakování za traktorem, kterej mi schválně "uzavřel" okresku, v Cupře jsem se raději soustředil jen na jízdu. Nešlo samozřejmě o žádné urážení, ale s ohledem na cenovku atakující třičtvrtě miliónu už jsem měl jisté výhrady. ;-) -
dal 13.07.2014 15:48
« Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Ten rozdíl mezi 63 a 77 kw jsem u Leonu tak nevnímal, mohlo to být také tím, že ten 63 měl najeto 22 tis. a ten druhý 150km. Teď už mám najeto kolem 19tis. a motor je živější, takže nevím jak by to dopadlo dnes, nemám přímé srovnání z auta do auta jako před půl rokem. O Meganu jsem taky uvažoval ale za dobré peníze byla jen 1,6, ta byla hlučná a žravá. Jel jsem i s 1,2 tce a ta byla super, jízdně na úrovni tsi, možná i lepší ale byla dražší než Leon!
Souhlasím s těmi diesely od VW, taky si myslím, že nedávají smysl. Nehledě na to, že patří svými vlastnostmi pod průměr. Jel jsem OIII s 1,6TDI a to byl otřes, i30 s 1,6CRDI je o třídu lepší!-
Ronault. 13.07.2014 18:32
« Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Ten 63 kW Golf měl pravda jen 1000 km, oproti té 1,2 TSI 77 kW, ale rozdíl to byl pro mne velmi citelný. Ale jak píše výše Rohypnol, možná to v nové generace TSÍček více srovnali k sobě.
1,2 Tce v Meganu je rozdoně tišší než jsou TSíčka, to ano. Díky své kultivovanosti pěkně maskují rychlost. Já jel jen slabší 88 kW verzi a i ta stačila. Trochu mě jen překvapuje, že mluvíš o vysoké ceně. Mě dokázal prodejce na Megana udělat cenovku hluboko pod AČNÍ cenou, s 1,6 dCi jsem se dostal v Dynamique pod 400t. Asi záleží na prodejci, ptal jsem se na něj i jinde a tam mi nabídli cenu o 50t vyšší.
Ano, OIII TDI jsem jel s 1,6 TDI a ten motor je opravdu jen postačující. Dneska jsem zase po dlouhé době řídil Fabii I 1,2 HTP 47 kW a možná bych i řekl, že by té Octavce s 1,6 TDI stíhala 8-s-
dal 13.07.2014 18:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Spíše to bylo tím, že jsem dostal super cenu na Leon a dostal jsem se o 40 níž než u Meganu. Kdyby jsem se dostal na stejnou cenu asi by vyhrál Megane, nečekal jsem, že bude tak jízdně dobrý a 5 let záruky byl taky argument(mojí paní se i víc líbil). No uvidím, za 5 let budu vybírat znovu a bůhví jak budou karty rozdané.
Jinak s 1,2 tsi 77kw jsem zatím spokojen, výkon mi na mé ježdění do práce stačí a spotřebou jsem pod 6l.-
Ronault. 13.07.2014 18:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
tak to koukám teda, že u Leonu udělali takovou parádní cenu :yes:
Tak pokud používáš auto na kratší cesty do práce a občas výlet, tak to je 1,2 TSi naprosto postačující. Já v podstatě jezdím jen dlouhé trasy, takže proto jsem šel do nafty a taky si nestěžuju. Trochu mi jen vadí, že je těžší na předek než byl předešlý atmosférický benzín, ale zase těch 130 koní a 320 Nm umí slušně předjíždět. :-)-
dal 13.07.2014 19:14
« Re: Dokonalá nuda
S tou cenou to byla souhra náhod, šlo o předváděčku a měla najeto 150 km, dokonce byla nižší než za 77kw Rapida.
Na ty delší trasy je nafta OK i když u koncernu by jsem dal přednost 1,4TSI.
Myslím si, že platí u francouzů je lepší nafta než benzín a u koncernu opačně.-
Ronault. 13.07.2014 19:51
« Re: Re: Dokonalá nuda
To bych takhle obecně nenapsal. Možná ještě u PSA. Já měl předtím 1,6 16V a ta vydržela hodně, oproti ostatním dieselovým motorům v Laguně to byl držák. Ono se teprve uvidí, který moto co vydrží. Např. na tu 1,6 TDI nadávky na spolehlivost nejsou slyšet, ale zase proti stejně objemné konkurenci je ten motor prostě slabší a trochu hlučnější.
-
-
-
-
rohYpnol 14.07.2014 17:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokonalá nuda
Ne, špatně jsi mě pochopil. Už EA211 77 kW se v průběhu kvůli problémům upravoval a "umíral". Zřejmě jej totiž prvně nastavili moc "ostře", což prostě rozvodům nesvědčilo. Možná i trochu politiky, kdy rozdíl oproti 90 kW 1.4 TSI nebyl nijak markantní... Kdo ví.
-
-
-
-
-
-
-
_Zetko 15.07.2014 07:46
Prírastok Golfov v Poprade :-)
Nezvyknem veľmi diskutovať na Internete, ale fotografia nášho Popradského predajcu ma prinútila zopár slov napísať. Doteraz som jazdil na BMW x3 2.0d (2008). Minulý rok si manželka kúpila VW Golf VII 1.2 Tsi (77kw) a často som sa pristihol, že jej auto využívam viac ako moje a dokonca aj na dlhšie cesty. Bola to jednoducho voľba druhého auta do rodiny. Lenže za ten rok sa mi tak zapáčil, že moja x3 odchádza a už čoskoro príde náhrada - VW Golf VII Variant 2.0 Tdi 4motion. Vo výbave highline s bixenónmi a dennými LED svetlami to vizuálne nie je až také zlé. Priestorovo je to vnútri identické s x3, jediný rozdiel je vo výške nastupovania a sedenia. Ale budem úprimný, xdrive som využíval často (Poprad), ale zvýšený podvozok už nie. Preto padla voľba na 4motion, ale SUV už nie. Pred voľbou som skúšal tieto autá: Nissan Quashqai, KIA Sportage, Hyundai ix35, Octavia 4x4, Suzuki SX4, VW Tiguan, VW Passat Variant 4x4. Čo sa týka VW, tak všetky tri autá: Passat 4x4, Tiguan a VW Golf Variant 4x4 boli predajcom stanovaené na približne jednej úrovni. Golf zvíťazil. Ak by mi niekto tvrdil pred vyše rokom, že budeme mať doma dva golfy, tak sa mu vysmejem ...-
-
_Zetko 16.07.2014 22:21
« Re: Re: Prírastok Golfov v Poprade :-)
... na x3 som mal bixenony, takže viac ako vizuálny dojem zvíťazila funkčnosť - o poznanie to lepšie svieti. Dokonca mám pocit, že Golf VII s H7 (manželkin) svieti priemerne :-( Ale nakoniec to aj dobre vyzerá. Inak v PP už jeden čierny G7 1.4 Tsi 103 kW s Led dennými a bixenónmi pobehuje :-)
-
jack299 31.07.2014 14:34
Skvělá volba
Pěkná recenze, výborný automobil,-premiový interiér a nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě. Já koupil Golf Variant TSI 1.2 77kW, recenzi přidám až ho v pondělí převezmu. ;-)-
poterienko 31.07.2014 14:50
« Re: Skvělá volba
Jel jsi alespoň v A3, že píšeš, že má Golf premiový interiér?-
-
gmk7 06.08.2014 14:49
« Re: Re: Skvělá volba
Takto, A3 moze mat premiovejsi interier nez g7, ale iba pre niekoho. Mne napr vadi resp. vedel by som s tym zit (ale naco ked nemusim) multimedialny system. Jasne da sa schovat ale predsa displej chcem mat stale k dispozicii ale s tym aby mi nenarusal vyhlad-nezavadzal. Dalsia vec je ze A3 nema rucicku palivovej nadrze a chladiacej kvapaliny, je to tam vlastne naznacene iba digitalne. Ze aj napr tieto prvky niekto povazuje za premiove je jeho vec. Materialy a spracovanie nejaky citelny rozdiel nemaju.
-
-
-
jack299 31.07.2014 18:50
interiér špičkový:)
Prémiový interiér
Za volantem sedmé generace golfu jsme se cítili přesně tak, jak jsme očekávali - dobře a v podstatě okamžitě „jako doma“. Sedadla (vyzkoušeli jsme provedení Comfortline) byla tvrdší, ale pohodlná a do určité míry i lehce sportovní, i když jejich opora při ostřejším průjezdu zatáčkou má své hranice. Seřiditelnost sedadla řidiče a volantu je tak rozsáhlá, že optimální polohu za volantem najde každý. -
houmr 16.08.2014 21:39
Golf
Gratulacia k autu, pekne.
Mam na teba otazku. Skusal si aj TSI 77kW, vedel by si to porovnat. Priznam sa, ze 63kW TSI som neskusal mam 77kW v Leone. Vahal som pri Leone ci ist do 63kW 5-kvalt alebo 77kW 6-kvalt, nakoniec to vyhralo silnejsie TSI.
Ak si isiel obe motorizacie vedel by si zhrnut svoj postreh co sa tyka vykonov motorov ? dik
[odkaz]-
erki.k 16.08.2014 23:01
« Re: Golf
Ja som porovnával 63 so 77kw, ale v staršej generácii. Mám jettu 77kw a kolega golfa 63kw. Ten rozdiel tam je dosť cítiť. Aj sprevodovanie je iné. Mne osobne viac vyhovuje 6 kvalt. Po meste v poho na 5 stupni. V 63kw to už nejde, resp. ide, ale už ten motor dosť duní a zbiera sa veľmi pomaly. -
gmk7 16.08.2014 23:19
« Re: Golf
Dakujem. Motorizacie som skusal obe. 77kW dva krat cca 30km. 63kW som si prenajal servisny od predajcu na dva dni, cca 1200km. rozdiel som moc necitil ale najviac sa mi paci 5st prevodovka. Na okreskach tam hodis 4ku a nepreradujes, neriesis obce, kopce, zradne zatacky a stale ides v optimalnych otackach s najlepsou spotrebou. No ked uz mas kupene tak naco ti to je...?tes sa z auta a nespekuluj. 77kW by mala byt na dialnice vhodnejsia kedze na 6tku toci o cca 100 menej pri 130km/h.
-
-
-
-
erbe 21.08.2014 17:44
« Re: Re: Spotreba
V pripade, ze by sme boli na ceste len ja a ty tak hej. Ziadny problem. V realnom svete za tebou ale pojde nalepenych 5-7 aut s rovnakym problemom ako ja a je z toho nepredbehnutelna karavana. Potom clovek ide z RK do MT 60-70 skoro hodinu...
Nastastie uz v poslednej dobe autom prilis vela nejazdim. Ked ale v mojom osobnom volne pocas cestovania niekto sebecky mrha mojim casom tak ma to moc netesi...-
poterienko 21.08.2014 23:07
« Re: Re: Re: Spotreba
Erbe: A teď si představ, že se svým třílitrem jezdím docela často po okreskách 92 na tempomat a po dálnici třeba jen 120 a vychutnávám si relaxaci a hudbu. Asi by tě ze mě trefilo.-
erbe 24.08.2014 08:25
« Re: Re: Re: Re: Spotreba
Vobec nie. Ono plynulych 90 je na nasich hlavnych tahoch zbozne prianie a vacsinou nie su problem kamiony.
Jazda na relax a jazda na spotrebu je podla mna zasadny rozdiel. Som presvedceny o tom, ze ked ides pohodovych 90 a do cesty sa ti postavi spomalovac, tak akonahle to je mozne, tak slapnes na plyn a preskocis ho a dalej pokracujes svojim tempom. 120 na dialnici uz nevidim vobec ako problem. Tam je predsa rychly pruh. Sam som tak dlho ako studak jazdil. Za sebecke ale povazujem, ked niekto ide pomaly (a ak moze ist rychlejsie) a prebieha pomaly povedzme dlhu kolonu kamionov bez ohladu na to, co je za nim. Tam totiz skutocne moze byt niekto, kto nutne musi ist rychlejsie. To nemoze nikto vediet.
Ani netvrdim, ze to je gmk7ov pripad. Iba hovorim, ze to nemam rad.
-
-
-
-
semacik 31.08.2014 10:34
objektivita
necital som komplet vsetko ... ale desatoro zabehnutia motora som sa velmi smial - kolko novych aut si mal ? ci vsetko si cerpal len z reci novinarov ? vravis ze sa ti nepacili interieri v autach ... no ja pri kazdom pohlade na ten odporne hnusny volant sa zgrcam . to nemaju ani auta ruskej vyroby .,,mal som E46 v lepsej vybave ako je novy golf a ako prepac ale predstavit si 1.2 tsi 63 kw ako "hltaca kilometrov " si nechcem predstavit ani v najhorsom sne . tiez nemam GTI a full vybavu ale uz ked odsudzujem ostatne znacky interiery a motory tak skus byt objektivny a netestuj len socialne vybavy a socialne motory tie su otras stale pri kazdej znacke a robene pre firmy a ludi ktory chcu mat len silou mocou nove auto ...-
Wendover 25.11.2014 23:12
« Re: objektivita
Úplný súhlas.
Keď som čítal túto recenziu miestami som mal pocit že si kúpil Golf GTI a nie základný + príplatková výbava.
Táto základná výbava na fotkách vyzerá fakt nudne a lacno...
Plus tento jeden z najslabších dodávaných motorov kde opisoval ako maju problém tuším " audiny" ked sedí ovšem sám v aute a zrýchlenie papierovo cca 12 sekund, čož je dnes slabý priemer.
takže objektivita šla do * a náklonnosť bolo cítiť v každom riadku...
Bohužial ;-)-
gmk7 31.12.2014 10:11
« Re: Re: objektivita
ake auto by ste si kupili Vy na mojom mieste?
akou rychlostou chodite po dialnici? moj Golf ma max rychlost 179km/h, pricom moje tempo je max do tachometrovych 140, lebo naco viac...
odhlucnenie a komfort cestovania je v kazdej vybave rovnaky.
Kedy vyuzivate zrychlenie z 0-100? ja nikdy. pruznost ano, napr 70-110
interier treba pozriet aj nazivo
-
tradon 04.01.2015 20:07
« Re: Re: Re: objektivita
Pri cteni samozrejme z kazde vety vykukuje nadseni majitele z noveho auta a nadrzovani. Ale to uz je tady takovy folklor :-)
Na druhou stranu u auta za cca 350k se zakladni motorizaci a v zakladni vybave je na tom konkurence opravu vesmes hur. Osobne jsem si konkurenci prosel a zatimco exterier ma par aut povedenejsi, tak v interieru Golf proste vede. Materialy, mozna konzervativni, ale kazdopadne elegantni interier, vybava - zkuste si v te cene porovnat a budete tocit klimou rucne a teplotu odhadovat, v 30 albech s MP3 se na jednoradkovych displejich nezorientujete a naopak ziskate stribrenkou natrene hogofogo plasty, "moderni" kokpity s 60 tlacitky jako v Boeingu, zastarale barevne podsvetleni nebo z hodinek vymontovany displej. U VW kdyz uz nic, tak na to maji designera s evropskym citem pro pro tvary a plochy. Stejne tak zakladni motor je sice papirove slaby, ale prijemny na bezne jezdeni, protoze prvni reakce na zmenu situace pred vozem neni sahnout na klacek a podradit, ale jen slapnout na pedal. To, ze pak uz to (ne)funguje podobne jako u konkurence rvouci v otackach je uz jina No nic, tak at jezdi a nezlobi.
-
-
-
-
WalterR 26.11.2014 00:27
Golf/e46
Jízdní vlastnosti golfu a e46 jsou hodně jiné už jenom tím že předokolka/zadokolka. Před méganem a dalšíma předokolkama sem měl starší omegu s pohonem na zadek. Nemůžeš srovnávat. ;-\