Seat Leon (2014)
22.7.2014Zdravím všechny petrolheady, kterým koluje v žilách benzín. Rád bych zde představil své nové auto v recenci, kterou chci napsat jako uživatel. To…
Seat Leon (flakacka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
šmoula nešika 24.07.14 12:13
« Recenze
Tak to je opravdová paráda. Sice tu chybí dech beroucí popisy jízdních vlastností, ale jinak je recenze napsaná s nadhledem, zkušeností, čtivostí a tak nějak vším tím, co potřebuje fanda do aut i potencionální zájemce vědět. A to máš auto jen chvilku...
Takže ještě jednou velká pochvala za text i za auto, přeji ti mnoho radostných kilometrů bez nehod a papírků z pokutového bločku. A věřím, že dodáš lepší fotky. Zasluhovalo by si to. :yes: -
TomasPT 24.07.14 07:51
« Re: Re: Myslivec
My jsme se právě taky v jeho škodovácké části setkali s tím, že nechtěl jít moc dolů. Tenkrát to byla jedničková Octávka 1.6 se sport paketem asi za 360. Byla vystavená na showroomu, lidi do toho lezli, ale s cenou hnout nechtěli. Tak jsme šli jinam. Sice bez sportpaketu, ale s mnohem lepší cenou.
Tamtou teď jezdí kámoš :-)
8% je hodně hezká cena. Asi to budu řešit podobně, až si budu shánět vlastní auto. Obeslat prodejce.....Pokud teda neskončím na operativním leasingu.
Jak jsem psal. Hodně šťastných kiláků s Leonem. Je to fakt krásný a povedený auto. -
michalpneu 23.07.14 22:31
« taky gratuluji
Taky gratuluji k Leonkovi. je fakt moc krásný.
Ač fanda škodovky...ale vlastně celého koncernu...tak ten Leon se opravdu povedl a je dobře, že do něj dali tu 280, je potřeba aby seat šel nahoru. Octavie RS se prodává sama, ale tomu leonu tohle hodně pomůže.
Osobně si myslím, že máš pravda i v tom, jak píšeš o rozdílech mezi Cuprou a RSem.. Ono taky ty auta jsou pro úplně jiné typy lidí, OIII RS je přece jen auto na jiné "dovádění" než Cupra, která je zaměřená i na jiný typ řidičů a je to mnohem sportovnější auto. Pro mě by třeba Cupra byla docela na prd vzhledem k mým požadavkům na auto, ale v RSku bych se teda dokázat viděl, já prostě ten kufr potřebuji a RS je pro mě osobně ideální volba, ale kdyby mi nebylo 30 a bylo mi tak o 10 méně, tak bych volil jednoznačně cupru. Osobně si myslím, že je to nejpovedenější leon v historii a moc se mi líbí. A musím říct, že designem z venku se mi leon líbí více jak octavie, uvnitř už je to naopak, ale cupra je teda parádní.
Takže moc gratuluji a přeji mnoho spokojených kilometrů. Jsem zvědavý na spotřebu, jakou budeš mít.
P. S. Mimochodem, jak tam píšeš o té hlučnosti gum. To jsou údaje z těch evropských štítků. To je vnější hlučnost pneumatiky a ta s hlučností uvnitř nemá absolutně nic společného. Na tom štítku je to proto, že EU razí politiku, že auta musí od kol vyvozovat co nejnižší hluk do okolního prostředí a to je právě ta hlučnost udávána u těch pneumatik a s vnitřní co slyšíš ty jako řidič to nemá nic společného. Neplatí tedy, že pokud bude mít pneu na štítku 65 db, že ty jako řidič uvnitř auta ji uslyšíš méně, než tu, která má 74 db například. Tohle je kvůli chodcům a okolnímu prostředí. Unie na řidiče uvnitř co se té hlučnosti na štítku týče zcela sere... -
woody-alien 23.07.14 20:54
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Že dokáže přístup dealera auto pěkně znechutit, o tom vím svoje. Však taky moje první předváděčka s GTI dopadla fiaskem - a to jsem tam jel 250 km. Za pomoci místního uživatele, vlastníka GTI 5, jsem se ovšem přes centrálu VW domohl svého a a od té doby jen samé dobré zkušenosti. Navíc při první skutečné jízdě s GTI jsem měl štěstí na prodejce-nadšence, kterej místo aby mě krotil mě ještě pobízel k pořádnýmu vyzkoušení. A zkouška to byla tak důkladná až jsem se z toho orosil. >:D Pak jsem jel s GTI Perf. (základní nemá vůbec cenu uvažovat) ještě dvakrát a jenom si svoje pozitivní dojmy potvrdil. Až na ten debilní start/stop. Ale už jsem četl, že se to taky dá vyřešit.
Předváděčku s Cuprou jsem jel taky s velmi ochotným prodejcem, ovšem stejně je nejlepší mít auto půjčené sám pro sebe. To se ovšem moc často nepovede,pokud nejsi VIP xicht. -
flakacka 23.07.14 17:44
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Mám to napsané v recenzi. Celou dobu do cca 2400km sem jezdil do 4000ot/min. Posledních 100 km sem si dovolil podívat se výš. Opravdu snad jen 2x - 3x a to ještě na moment sem se podíval do pásma kolem 6000ot/min. Takže to opravdu nehoním. Chtěl sem vědět zda taky nezvadne, abych to napsal sem do recenze. ;-) -
iudex 23.07.14 15:20
« Re: Re: Myslivec
To je slušné á zľava pre súkromnú osobu na úplnú novinku.
Ad kúpa auta za cenníkovú cenu: keď som bol nedávno v servise, vedľa mladí manželia kupovali auto. Na žiadnu zľavu sa nepýtali, odkývali cenníkovú cenu, až sa zrejme sám predajca cítil blbo a sám im zľavu ponúkol. :-) -
iudex 23.07.14 15:17
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
V zásade súhlas, len by som poopravil to o rovnakom motore O RS a GTI: rovnaký motor je len v základnom GTI a ten si nikto rozumne uvažujúci nekúpi. Za necelých 1000 eur je totiž Performance pack s vyšším výkonom, samosvorom a väčšími brzdami, čo je fakticky povinný príplatok a GTI posúva ďalej (neviem posúdiť, základné GTI som nešiel, len PP). 230k motor v GTI nemá žiaden prepad výkonu pri spomínaných 4500, ťahá až do 6500 a tam platí to, čo si písal pri Cupre, že na 2, 3 a 4ke zrýchľuje ako splašený (2ka do 100, 3ka do 140, 4ka do 180). Inak súhlasím s tým, že Tvoj výber dosť ovplyvňuje aj prístup dealera: ja som na GTI absolvoval 2 predvádzačky, zatiaľ čo Cupru stále údajne nemali a ani sa netrhali mi ju zohnať (hoci som už čítal, že iní ju skúšali).
Inak na to, že máš len 2500 km, už dosť vieš o správaní motora vo vysokých otáčkach, teda ho asi prehnane opatrne nezabehávaš. ;-) -
flakacka 23.07.14 14:01
« Re: Gratulace a pár poznámek
Díky. V podstatě se dá se vším souhlasit. Popsal sem vše v recenzi. Vzhled, motor, podvozek, prostor - super. Ohledně řazení záleží asi na konkrétním kousku. Já si nemohu stěžovat. Ano, interiér GTI je jinde (také v recenzi popsáno) ale u Cupry ten chrom paket dělá docela dost. S GTI sem nejel - 3 měsíce čekám až dorazí předváděčka a když konečně dorazí tak mi prodejce nechá pouze sednout do auta. Ano nebylo přezuto na zimní, což chápu. Jenže po týdnu kdy mělo vše být připraveno tak mi prodejce pro změnu nebere telefon. A doprošovat se vážně nebudu. Ale zpět k tomu co sem měl na mysli. ORS a GTI mají identický motor. A já v té Octávce prostě při 4500ot/min cítil lehký propad výkonu. A není to zrovna příjemné když se potřebuješ rychle zařadit do pruhu. Jinak ano, v 95% situací výkon nevyužiješ a nebo je Cupra hodně podobná výkonu GTI. Rozdíly jsou až nad 160km/h. -
flakacka 23.07.14 13:49
« Re: Moc pekny
Pneu zatím v plánu nejsou. Až se ojedou tak uvidíme zda vyměníme za jinou značku. Koukni do galerie, fotka kufru. Jsou tam pásy měkčeného materiálu GLADEN. Po sundání kola se ještě sundavá plastový ochranný výlisek do podběhu a lepí se to přímo na něj. Po víkendu dám vědět jak hluk klesnul či nikoli. -
flakacka 23.07.14 13:45
« Re: Myslivec
Dneska se za ceníkovou cenu auta nekupují. ;-) Samozřejmě, že sem vyjednával. Bráno na soukromou osobu kde jsou slevy nižší o 3% oproti firemním. Prodejce začal na slevě ve výši 3%, to sem se mu málem vysmál. Na dotaz zda to myslí vážně přišla okamžitá odpověď, že je možno vyjednat další slevu 10tis. u importéra. S poděkováním sem odešel. Doma rozeslal poptávku cca 5ti prodejcům. Pyramida Průhonice nabídl zdaleka nejlepší nabídku ve výši 7% ihned. Zvedl sem telefon a zavolal do Loun a trošičku sem u toho zalhal, že mám nabídku na 8% zda to dorovnají. Za chvíli volá prodejce zpět, že ano a navíc dá bonus povinnou výbavu a gumové koberce. Tak jsme si plácli.