Seat Leon (2014)
22.7.2014Zdravím všechny petrolheady, kterým koluje v žilách benzín. Rád bych zde představil své nové auto v recenci, kterou chci napsat jako uživatel. To…
Seat Leon (flakacka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Auto se srdcem. 22.07.2014 23:23 508
- Myslivec 23.07.2014 08:39 TomasPT
- Moc pekny 23.07.2014 09:15 marcellus
- Pěkná recenze 23.07.2014 09:37 Covenant
- supr recenze 23.07.2014 09:43 overnight
- HH 23.07.2014 10:05 iudex
- Gratulace a pár poznámek 23.07.2014 13:25 woody-alien
- Otázka 23.07.2014 17:40 Ronault.
- taky gratuluji 23.07.2014 22:31 michalpneu
- Kladno? 24.07.2014 11:09 Mishaw
- Recenze 24.07.2014 12:13 šmoula nešika
- kladno 24.07.2014 14:42 flakacka
- Gratulujem 01.08.2014 13:31 Delfin2
- Odhlucnenie od kolies 28.08.2014 08:42 maTooB
- hluk od kolies 01.10.2014 21:37 Lucan
- Spotřeba 26.01.2015 17:08 cupra
- Spotřeba oleje 25.04.2015 18:54 Rcupra
- Kola na české cesty? 10.02.2016 08:35 trapid
-
TomasPT 23.07.2014 08:39
Myslivec
Zdravím,
u Myslivce jsi to kupoval za ceníkovou cenu, nebo se ti podařila dohodnout nějaká lepší?
Jinak k autu gratuluju. Nový Leon se mi moc líbí, ale z praktického hlediska spíš kombík s 1.4 :-)
Ať dobře slouží a baví.-
flakacka 23.07.2014 13:45
« Re: Myslivec
Dneska se za ceníkovou cenu auta nekupují. ;-) Samozřejmě, že sem vyjednával. Bráno na soukromou osobu kde jsou slevy nižší o 3% oproti firemním. Prodejce začal na slevě ve výši 3%, to sem se mu málem vysmál. Na dotaz zda to myslí vážně přišla okamžitá odpověď, že je možno vyjednat další slevu 10tis. u importéra. S poděkováním sem odešel. Doma rozeslal poptávku cca 5ti prodejcům. Pyramida Průhonice nabídl zdaleka nejlepší nabídku ve výši 7% ihned. Zvedl sem telefon a zavolal do Loun a trošičku sem u toho zalhal, že mám nabídku na 8% zda to dorovnají. Za chvíli volá prodejce zpět, že ano a navíc dá bonus povinnou výbavu a gumové koberce. Tak jsme si plácli.-
iudex 23.07.2014 15:20
« Re: Re: Myslivec
To je slušné á zľava pre súkromnú osobu na úplnú novinku.
Ad kúpa auta za cenníkovú cenu: keď som bol nedávno v servise, vedľa mladí manželia kupovali auto. Na žiadnu zľavu sa nepýtali, odkývali cenníkovú cenu, až sa zrejme sám predajca cítil blbo a sám im zľavu ponúkol. :-) -
TomasPT 24.07.2014 07:51
« Re: Re: Myslivec
My jsme se právě taky v jeho škodovácké části setkali s tím, že nechtěl jít moc dolů. Tenkrát to byla jedničková Octávka 1.6 se sport paketem asi za 360. Byla vystavená na showroomu, lidi do toho lezli, ale s cenou hnout nechtěli. Tak jsme šli jinam. Sice bez sportpaketu, ale s mnohem lepší cenou.
Tamtou teď jezdí kámoš :-)
8% je hodně hezká cena. Asi to budu řešit podobně, až si budu shánět vlastní auto. Obeslat prodejce.....Pokud teda neskončím na operativním leasingu.
Jak jsem psal. Hodně šťastných kiláků s Leonem. Je to fakt krásný a povedený auto.
-
-
-
marcellus 23.07.2014 09:15
Moc pekny
Mas to moc pekny a gratuluju ;-) . Ja mam Leon ST cca mesic na 18" kolech a musim s tebou souhlasit, ze vetsina hluku v aute je ten od kol :-( . Je to presne jak si psal na hrubym asfaltu to fakt dost huci. Pises v zaveru ze to mas v reseni, budes teda menit pneu nebo to chystas nejak odhlucnit?-
flakacka 23.07.2014 13:49
« Re: Moc pekny
Pneu zatím v plánu nejsou. Až se ojedou tak uvidíme zda vyměníme za jinou značku. Koukni do galerie, fotka kufru. Jsou tam pásy měkčeného materiálu GLADEN. Po sundání kola se ještě sundavá plastový ochranný výlisek do podběhu a lepí se to přímo na něj. Po víkendu dám vědět jak hluk klesnul či nikoli.-
_Markus 27.07.2014 21:46
« Re: Re: Moc pekny
Gratulujem k paradnemu autu.
Riesim tiez ako znizit hluk od kolies. Zaujalo ma tvoje riesenie. Som zvedavy, ci to bude ucinne. Ktory typ materialu GLADEN si kupil? Aka je odolnost voci vode a sajrajtu z ciest. Ide mi o to, aby sa v tom nedrzala voda, vlhkost a neslo to do plechov nad tym a nevznikla nasledne korozia. Netreba to niecim este striekat?
Ak spravne rozumies, nelepis to na plech, ale na tie plastove podbehy. Mozes prosim nafotit, ako si to robil.-
flakacka 29.07.2014 14:22
« Re: Moc pekny
Díky. K odhlučnění podběhů, ano lepí se to na plastový podběh z vnitřní strany. Jedná se o Tlumící materiál GLADEN AERO NEOPRENE. Kus stojí 199Kč a na všechny 4 podběhy je potřeba 5ks. Takže náklady 1000Kč, práci si zvládne každý šikovnější kutil sám. Koupeno u brněnské firmy Ahifi kde i zajistí montáž v případě zájmu. Dle jejich fotek jak vytlumovali Octavii III, oni lepí Gladen pouze jakýsi pás jen doprostřed. Já to nalepil úplně všude, ne jen prostřední pás. Právě z důvodu, aby se tam nedržela voda nebo nějaký sajrajt. Nejsou tam žádné mezery tak snad se tam nedostane špína. Zatím mám hotový pouze předek (cca 3 hodiny práce) a na definitivní ortel je třeba mít komplet hotové celé auto. takhle se mi zdá, že předek je tišší a naopak vylezl do popředí hluk od zadní části vozu, která není ještě hotova. Takže až to bude hotové celé tak můžu soudit jaký je pokles hluku od kol.-
l-n 06.08.2014 23:57
« Re: Re: Moc pekny
Zdravim. Ako si spokojny s odhlucnenim. Popravde mne to auto prislo tiche. Oproti FF II 1,6i 2007 a aj v porovnani s Smaxom co tu popisujem. Hluk od (zadnych) kolies napriklad vyradil novu Mazdu 3 160k z vyberu pri vymene fokusika . V Cupre som zacal kritickejsie vnimat hluk od kolies az po tvojej recenzii. Ale je pravda ze mam slabsiu Cupru a tam su ine kolesa a gumy. 19tky na 280 konovej ma vylakali - nase cesty im nefandia a mne slalom okolo vymolov akosi 100%ne nejde: pozeram sa trochu dalej aby som si vytvaral obraz toho co ma predo mnou caka a tak sem tam nejaku dieru prehliadnem. A tak som usetril nejaky peniaz. Aj na Ficovom poplatku pri registracii. A nasledne pri oprave diskov (kolega na Z4 praskoll kratko po sebe oba zadne po pol roku uzivania). 18tky maju priaznivejsi profil.
Dik moc za info o odhlucneni. A nech nam Seaty spolahlivo sluzia.-
flakacka 09.08.2014 17:43
« Re: Moc pekny
Ahoj, odhlučnění není úplně nejhorší, ale mohlo by být lepší. Hrubozrnný asfalt je slyšet. Shodou okolností mé druhé auto je Ford Focus II 1,6i 2005 takže máme stejný vkus. :-) Focus je od kol tišší bych řekl, ale zase tam hrozně řve motor na rozdíl od Cupry. Ono je to těžký takhle posuzovat, musí se vzít v potaz, že FF má pneu 195/65 R15 a Cupra má 235/35 R19. To máš o 4 cm širší gumy na každém kole. To se někde musí projevit. A navíc ten profil, ten tomu dle mého taky nepomáhá.-
l-n 25.01.2015 20:22
« Re: Re: Moc pekny
Zdravim .
1 - Mam skusenost, o ktorej sa chcem poradit lebo neviem ci je to OK alebo nie. Od prednej napravy pocujem, hlavne ked je volant vytoceny (no uz skor nez v uplne krajnej polohe) pri pomalom pohybe zvuk, ktory by som vedel prirovnat k akemusi treniu. Tazko mi to popisat, ale registroval som to preto, lebo radio bolo vypnute (pocuval som vysielacku instruktora skoly jazdy). Mas podobny postreh? Vonku bolo okolo nuly, padal mokry sneh. A auto bolo v rezime CUPRA s uplne vypnutym ESC.
2 - Druha vec co ma irituje, ze interierova cast podbehov (pod dverami) sa intenzivne spini. Ked som skumal dovod, javi sa mi ze inzinieri za pasom v spanielsku setrili gumennym tesnenim. Rovnako aj pod vekom kufra je to spinave jak das. Netvrdim, ze auto umyvam kazdy tyzden a lestim pred barakom, no vyrazne to vadi ak vonku prsi. Riesil si to nejak?
-
-
Covenant 13.04.2015 19:57
« Re: Re: Moc pekny
Když jsem mněl auto na zvedáku v pneuservisu, byly elektrony z vnitřní strany po celém obvodu podřené až na kov (najeto cca 800km).....hledali jsem o co by to mohlo vzniknout, ale nic jsme nenašli......až pak jsem si v krajní poloze, když auto například někde otáčím na dvoře, všiml hluku který popisuješ...no momentálně to neřeším a netočím volant úplně do max, ale mám v plánu až budu v nějakých 5000km měnit olej to víc prozkoumat jestli ty elektrony byl tak poškrábané špatným uskladněním jak ležely někde u výrobce na sobě nebo tam opravdu něco dře v krajní poloze....auto je v záruce, tak pak se uvidím....
-
-
-
-
-
-
iudex 23.07.2014 10:05
HH
Najprv veľká gratulácia k autu, výborná voľba; je vidieť, že Ti auto robí radosť a tak je to správne. Cupra je asi najlepší cenovo prístupný kompromis medzi vysokým výkonom a praktickou použiteľnosťou: výkon a dynamika lepšia, ako Megane RS pri praktickosti Golfu GTI, a to všetko za bezkonkurenčnú cenu. Niektorí Cupre vytýkajú malé vizuálne odlíšenie od Leonu vo výbave FR (ktoré, ak má full-LED a 18", vyzerá na 90% ako Cupra) a trošku menšiu kultivovanosť interiéru oproti sesterskému GTI, ale keď si človek uvedomí, čo za to všetko Seat pýta, nemôže mať výhrady. Kupujúc dnes auto, Cupra by bola silný kandidát, volil by som ale (u nás predávanú) verziu 265k na 18kach v šedej metle.
Inak longlife olej pre hotheč je na facku výrobcovi, ja som menil olej po zábehu 3000 km a v servise len súhlasne prikyvovali.-
woody-alien 23.07.2014 11:09
« HH
Výběr takového auta je hodně individuální záležitost a tak se vcelku snadno může stát, že ve finále proti sobě stojej dva roztodivní kandidáti. Flakacka to měl velmi ujasněný a výběr z koncernu bych viděl podobně. ORS okamžitě ze hry - a racionálně brát Cupru 280. Nejlepší poměr cena/výkon, vzhled je fajn, jede to jak drak. Jenže, a tady se vracím k úvodu, přecejen to už není auto za 10 platů a to už si to pořádně promyslíš. A tak tedy v mém případě buď zvolím čistou srdcovku (modří už vědí),protože z toho auta jsem (navzdory všem testům) vylezl vysmátej jako z žádnýho jinýho - anebo respektuhodný etalon, jehož vzhled mi konvenuje ještě více, a co se týká vnímané kvality je na tom (můj názor) prostě lépe. Výkonostní rozdíl ve prospěch Cupry pak nejspíš oceníš na okruhu nebo dlouhých rovinkách, ale v 95% situací (a nemyslím tím jen bežný provoz) nehraje roli.
Přesto - Cupra je výborná volba a majiteli samozřejmě patří gratulace. Mám takové tušení, že recenzí Cupry (nebo aspoň majitelů) bude přibývat o dost více než v případě toho etalonu. A to je vlastně taky dobře. ;-)-
-
woody-alien 23.07.2014 12:42
« Re: HH
O tom nepochybuju....cena Cupry (srovnej třeba se Slovenskem) je u nás nastavena fantasticky a ten výkon je impozantní. I když prodeje ve srovnání s O-RS budou nepochybně jinde. Zatím. Jakmile přijde Cupra ST, bude to ještě zajímavější. A co ty ? Vsadím se, že už tě svrběj prsty podepsat objednávku... ;-)
-
-
-
-
woody-alien 23.07.2014 13:25
Gratulace a pár poznámek
Za prvé, tak jako diskutéři přede mnou, přidávám gratulaci k nevšednímu autu. :yes: Recenze je pěkně napsaná, žádné grafomanské orgie ale člověk se dozví, co potřebuje vědět. Je fakt, že s Cuprou už zkušenost mám, tak přidám i pár poznámek k textu.
1. Vzhled - Leon se mi líbí, má šmrnc a je pravda, že Cupra není nijak dramaticky odlišena od třeba FR. Dojem samozřejmě dělaj full-LED světla a 19" kola. Nabídka barev je ovšem dost slabá, takže bych nejspíš skončil taky u téhle červené.
2. Interiér - tady podle mě má GTI znatelně navrch, ale v žádném případě mě vnitřek Cupry neuráží, jen na mě působil dost ponuře. Řešením opravdu může být volba chromu místo černě lakovaných plastů, která tomu dá žádoucí kontrast.
3. Vnitřní prostor - parádní disciplína Leonu. Vepředu bez výhrad a vzadu na potlesk. Při téhle velikosti auta je to výborný výsledek.
4. Podvozek - DCC dělá divy a zvládá ukrotit ta obrovská kola i na špatném povrchu. Za mě znovu bez výhrad. Kdo má snížené vnímání, doporučuju vyzkoušet Fiestu ST, ať pozná, jak se dá přijít o zuby i na 17". >:D
5. Řazení - tady jsem bohužel měl velké výhrady k manuálu předváděcího auta. Řazení drhlo, speciálně přechod mezi 1 a 2 ale i u otatních kvaltů a vyloženě brzdilo dynamickou jízdu. Možná chyba kusu, aspoň doufám. Ale těch stížností bylo víc, tak snad budeš mít štěstí...
6.Motor - jedno z hlavních lákadel Cupry. 280 koní za takovou cenu ? Super. O spotřebě tedy nevím nic, ale tahoun to je jak se patří. I když všechno taky nevyřeší, jak jsem se přesvědčil při až příliš odvážném předjížděcím manévru. Ale to nelze vytýkat motoru, nýbrž mojí hlavě. ;-)
7. Hlučnost - základní hlučnost pochází od kol, to je jasné. A ta mi (aspoň při té předváděčce) nevadila. Horší už to bylo se "sportovním" zvukem motoru. Bohužel to reprákové představení bylo pro mě až příliš umělé a po chvíli vyloženě rušivé, což mi zabraňovalo používat režim Cupra na delší než nezbytnou dobu. O tom, že je to opravdu problém, svědčí i fakt, že na stejně "vyladěnou" Octavii RS už existujou návody, jak ponechat ostřejší nastavení motoru a přitom "zvuk" ztlumit až do nuly.
Přeju ti, aby Cupra sloužila bez problémů a k tvojí spokojenosti. :yes: ;-)-
flakacka 23.07.2014 14:01
« Re: Gratulace a pár poznámek
Díky. V podstatě se dá se vším souhlasit. Popsal sem vše v recenzi. Vzhled, motor, podvozek, prostor - super. Ohledně řazení záleží asi na konkrétním kousku. Já si nemohu stěžovat. Ano, interiér GTI je jinde (také v recenzi popsáno) ale u Cupry ten chrom paket dělá docela dost. S GTI sem nejel - 3 měsíce čekám až dorazí předváděčka a když konečně dorazí tak mi prodejce nechá pouze sednout do auta. Ano nebylo přezuto na zimní, což chápu. Jenže po týdnu kdy mělo vše být připraveno tak mi prodejce pro změnu nebere telefon. A doprošovat se vážně nebudu. Ale zpět k tomu co sem měl na mysli. ORS a GTI mají identický motor. A já v té Octávce prostě při 4500ot/min cítil lehký propad výkonu. A není to zrovna příjemné když se potřebuješ rychle zařadit do pruhu. Jinak ano, v 95% situací výkon nevyužiješ a nebo je Cupra hodně podobná výkonu GTI. Rozdíly jsou až nad 160km/h.-
-
iudex 23.07.2014 15:17
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
V zásade súhlas, len by som poopravil to o rovnakom motore O RS a GTI: rovnaký motor je len v základnom GTI a ten si nikto rozumne uvažujúci nekúpi. Za necelých 1000 eur je totiž Performance pack s vyšším výkonom, samosvorom a väčšími brzdami, čo je fakticky povinný príplatok a GTI posúva ďalej (neviem posúdiť, základné GTI som nešiel, len PP). 230k motor v GTI nemá žiaden prepad výkonu pri spomínaných 4500, ťahá až do 6500 a tam platí to, čo si písal pri Cupre, že na 2, 3 a 4ke zrýchľuje ako splašený (2ka do 100, 3ka do 140, 4ka do 180). Inak súhlasím s tým, že Tvoj výber dosť ovplyvňuje aj prístup dealera: ja som na GTI absolvoval 2 predvádzačky, zatiaľ čo Cupru stále údajne nemali a ani sa netrhali mi ju zohnať (hoci som už čítal, že iní ju skúšali).
Inak na to, že máš len 2500 km, už dosť vieš o správaní motora vo vysokých otáčkach, teda ho asi prehnane opatrne nezabehávaš. ;-)-
flakacka 23.07.2014 17:44
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Mám to napsané v recenzi. Celou dobu do cca 2400km sem jezdil do 4000ot/min. Posledních 100 km sem si dovolil podívat se výš. Opravdu snad jen 2x - 3x a to ještě na moment sem se podíval do pásma kolem 6000ot/min. Takže to opravdu nehoním. Chtěl sem vědět zda taky nezvadne, abych to napsal sem do recenze. ;-)
-
-
woody-alien 23.07.2014 20:54
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Že dokáže přístup dealera auto pěkně znechutit, o tom vím svoje. Však taky moje první předváděčka s GTI dopadla fiaskem - a to jsem tam jel 250 km. Za pomoci místního uživatele, vlastníka GTI 5, jsem se ovšem přes centrálu VW domohl svého a a od té doby jen samé dobré zkušenosti. Navíc při první skutečné jízdě s GTI jsem měl štěstí na prodejce-nadšence, kterej místo aby mě krotil mě ještě pobízel k pořádnýmu vyzkoušení. A zkouška to byla tak důkladná až jsem se z toho orosil. >:D Pak jsem jel s GTI Perf. (základní nemá vůbec cenu uvažovat) ještě dvakrát a jenom si svoje pozitivní dojmy potvrdil. Až na ten debilní start/stop. Ale už jsem četl, že se to taky dá vyřešit.
Předváděčku s Cuprou jsem jel taky s velmi ochotným prodejcem, ovšem stejně je nejlepší mít auto půjčené sám pro sebe. To se ovšem moc často nepovede,pokud nejsi VIP xicht.
-
-
-
Ronault. 23.07.2014 17:40
Otázka
V první řadě gratulace k vozu a přání mnoha šťastných kilometrů bez nehod a s úsměvem na rtech :yes:
Nicméně k nadpisu... Asi jsem hlopé, ale co je to ta "Špéra"? :-O -
michalpneu 23.07.2014 22:31
taky gratuluji
Taky gratuluji k Leonkovi. je fakt moc krásný.
Ač fanda škodovky...ale vlastně celého koncernu...tak ten Leon se opravdu povedl a je dobře, že do něj dali tu 280, je potřeba aby seat šel nahoru. Octavie RS se prodává sama, ale tomu leonu tohle hodně pomůže.
Osobně si myslím, že máš pravda i v tom, jak píšeš o rozdílech mezi Cuprou a RSem.. Ono taky ty auta jsou pro úplně jiné typy lidí, OIII RS je přece jen auto na jiné "dovádění" než Cupra, která je zaměřená i na jiný typ řidičů a je to mnohem sportovnější auto. Pro mě by třeba Cupra byla docela na prd vzhledem k mým požadavkům na auto, ale v RSku bych se teda dokázat viděl, já prostě ten kufr potřebuji a RS je pro mě osobně ideální volba, ale kdyby mi nebylo 30 a bylo mi tak o 10 méně, tak bych volil jednoznačně cupru. Osobně si myslím, že je to nejpovedenější leon v historii a moc se mi líbí. A musím říct, že designem z venku se mi leon líbí více jak octavie, uvnitř už je to naopak, ale cupra je teda parádní.
Takže moc gratuluji a přeji mnoho spokojených kilometrů. Jsem zvědavý na spotřebu, jakou budeš mít.
P. S. Mimochodem, jak tam píšeš o té hlučnosti gum. To jsou údaje z těch evropských štítků. To je vnější hlučnost pneumatiky a ta s hlučností uvnitř nemá absolutně nic společného. Na tom štítku je to proto, že EU razí politiku, že auta musí od kol vyvozovat co nejnižší hluk do okolního prostředí a to je právě ta hlučnost udávána u těch pneumatik a s vnitřní co slyšíš ty jako řidič to nemá nic společného. Neplatí tedy, že pokud bude mít pneu na štítku 65 db, že ty jako řidič uvnitř auta ji uslyšíš méně, než tu, která má 74 db například. Tohle je kvůli chodcům a okolnímu prostředí. Unie na řidiče uvnitř co se té hlučnosti na štítku týče zcela sere... -
šmoula nešika 24.07.2014 12:13
Recenze
Tak to je opravdová paráda. Sice tu chybí dech beroucí popisy jízdních vlastností, ale jinak je recenze napsaná s nadhledem, zkušeností, čtivostí a tak nějak vším tím, co potřebuje fanda do aut i potencionální zájemce vědět. A to máš auto jen chvilku...
Takže ještě jednou velká pochvala za text i za auto, přeji ti mnoho radostných kilometrů bez nehod a papírků z pokutového bločku. A věřím, že dodáš lepší fotky. Zasluhovalo by si to. :yes: -
-
Všudezdejší 10.08.2014 14:01
« Re: kladno
Na Kladně jsem zatím žádného trojkového Leona nepotkal, jen se tam občas objevím já :-) Jinak, také chválím recenzi! Cupra je moc pěkná! Docela by mě zajímalo, jak jezdí. Já mám něco přes měsíc 1.4 TSI (krátkého) a zatím velká spokojenost.-
flakacka 10.08.2014 22:29
« Re: kladno
Ještě je na Kladně jeden Leon, tmavé modrý stojící často u nemocnice. Pokud se chceš podívat tak není problém nebo té mužů svézt, abys věděl jak to jede. Jsem z Rozdělova tak někde v Kladně není problém. Tady je kdyžtak mail tak můžeš napsat. Happy_boys@seznam.cz-
Všudezdejší 12.08.2014 21:43
« Re: Re: kladno
Dneska jsem ho člověče viděl stát vedle bývalé Aralky (OC jih nebo jak se to jmenuje). Určitě bychom se mohli sejít, rád se podívám! Pocházím sice z Kladna, ale bydlím nyní již v Novém Strašecí. Jinak já mám šediváka, kdybys mě někde potkal ;-) Jak to vyjde, určitě se ozvu!
-
-
-
Delfin2 01.08.2014 13:31
Gratulujem
Zdravím ťa, gratulujem ku krásnemu autu ;-) Určite jedna z najlepších volieb, cena/výkon/kvalita.
Tiež by som sa rozhodol tak ako ty :yes: Prajem ti veľa pekných km, nech slúží :-) -
maTooB 28.08.2014 08:42
Odhlucnenie od kolies
Ako sa ti to podarilo odhlucnit, zlepsilo sa to? Mne to na aute tiez vadi, takze ma to zaujima.
Ako sa to aplikuje? Mohol by si pridat nejake fotky? Iba na jednej foto kufra som si vsimol, ze mas ten material nalozeny :-)-
flakacka 30.08.2014 17:10
« Re: Odhlucnenie od kolies
ahoj, odhlucneni auta mam hotove. A pokud mam byt uprimny tak za me zadna zmena. Jak sem psal nize, muzou za to gumy. rozmer 235/35 R19 se nekde musi projevit. šířka není jeste tak hrozna, ale ten profil. Co sem si vsimnul tak s tim maji problem snad vsechny znacky aut, viz treba nove BMW M3 s cenou pres 2 mil. Tak za mesic az dva budu kupovat zimni kola včetne rafků. Koupim max 18 a profil bude na 40 mozná jeste vetsi, uvidim co bude k mání. Jsem zvedav na zmenu hluku pote.-
maTooB 02.09.2014 08:13
« Re: Odhlucnenie od kolies
Dakujem za uprimnu odpoved. Takze kaslem na to.
Ja som vyberal gumy aj podla hluku, v ramci "lepsich znaciek" je u mna hluk a valivy odpor dost podstatny pri vybere. Vyber padol na Goodyear Eagle F1 Asymetric II, urcite su tichsie ako byvale Dunlop Sportmaxx, ale stale by to mohlo byt aj lepsie. Napriklad zimne Continental ContiWinterContact TS830P su tichsie ako letne, co ma dost prekvapilo. S tymi zimnymi som velmi spokojny.
Vsetko rozmer 225/45 R17
-
-
-
Lucan 01.10.2014 21:37
hluk od kolies
z toho hluku si nic nerob rodicia maju VW Passat CC s adaptivnym podvozkom len 17´´ elektrony a poviem ti ze ked je drsny asfalt alebo troska viac nerovnosti hrozne pocut podvozok a nehovorim o pneu continental tie strasne pocut pri dialnicnych rychlostiach kde je lepsi asfalt.Proste su vynikajuce continentaly ale uz ked maju svoje odbehane tak hluk od pneu je dost pocutelny ...zvuk od pneu je kamenom urazu nie len u leona ale aj u audi bmw lexus atd . Sam som bol prekvapeny aky hluk prechadzal do kabiny v GS300ke lexuse znameho na horsom povrchu cesty povedal by som ze horsie mal odhlucneny podvozok ako passat cc -
cupra 26.01.2015 17:08
Spotřeba
Ta spotřeba, co tu je uvedeno - 7.8 l, toho snad ani není možné dosáhnout, to by člověk musel jezdit s hodně lehkou nohou. Tou cuprou, co jsem teď chvíli jezdil, měla spotřebu 12,5 l, ale tak dával ji asi každý zabrat. Zajímalo by mne, jakou máte dlouhodobou spotřebu.-
l-n 26.01.2015 19:45
« Re: Spotřeba
noooo...jedna vec je co ukazuje palubny pocitac. Aj mne ukazuje 7,7-7,8....druha vec je co ukazuje realne prepocitanie po tankovaniach.... moj pripad [odkaz]
...cize flakacka to bdue mat asi podobne. a mozno naozaj pod 8 litrov
mimo mesta a v meste,ked nie je nutne rozbiehat sa (skutocna zelena vlna), auto v pohode funguje na 5ke a 6ke...a tacho rychlost v meste do 60km/h (mala motivacia zastavit auto a tazko udelit pokutu). Motoru nerobi problem po zohriati pracovat pod 1500otacok. cize ako hladky dvojliter. vtedy vie byt spotreba blizko deklarovanej priemerky....
....viackrat mi ukazovalo priemer pod 7...20km trasa v okoli Bratislavy a v Bratislave. Chce to lahku nohu.....A chce to sebaovladanie, - co je problem, ked moze clovek vystrelit ako sip :-) (aj pri dodrziavani povolenej rychlosti)...
...samozrejme, ked chce clovek sliapnut na plyn a hlavne ked sa musi presuvat medzi obchodmi v meste, pod 10 len tazko...-
flakacka 27.01.2015 21:12
« Re: Re: Spotřeba
Ano, jak zde správně popisuješ tak na spotřebu má velmi velký vliv kam člověk s autem jezdí.Jelikož toto auto používám jako druhé v rodině a zpravidla na delší trasy tak proto také taková spotřeba. Čistě město je to kolem 10l. Ale dálky není problém jet za 7 při dodržování předpisů. Někdy i méně.
-
-
flakacka 27.01.2015 21:09
« Re: Spotřeba
Pokud bych auto nevlastnil tak uváděné spotřebě bych věřil také horko těžko. Zde uváděná spotřeba - 7,8l byla v době záběhu do cca 4tis km. Nyní mám najeto rovných 13 tisíc a pořád mám průměrnou spotřebu 7,8 dle PP. Nepočítám ji dle dotankování. Pravda je, že pokud má člověk auto půjčené tak mu dává pořádně za uši a z toho pramení ta spotřeba -12,5l. Pokud člověk auto vlastní tak zpravidla nejezdí jak bezmozek. Samozřejmě, že se také velmi rád svezu rychle, proto jsem také takové auto kupoval. Jenže v dnešní době kdy je na silnicích čím dál více aut to jde stále hůř a hůř. Člověk se chce projet (najednou dojede do cíle cesty) a najednou zjistí, že se vůbec pořádně nesvez. Ono by to šlo se svézt, ale za cenu porušování předpisů - předjiždění přes plnou, dálnice bez omezení atd. Ale tohle já bohudík nedělám a ani to nemám zapotřebí.-
-
flakacka 28.01.2015 08:42
« Re: Re: Re: Spotřeba
Není vůbec zač. Ale rozhodování to bude určitě nemalé. Tady v tvém případě záleží asi hodně k náklonosti k určité značce a nebo volba peněz. Pokud si potrpíš na velmi kvalitním interiéru a neváháš za to zaplatit tak je volba č. 1 asi Golf. Pokud upřednostňuješ prostor vč. kufru tak asi Octavia. Pokud hledíš na co nejmenší cenu a design tak asi Leon. Pokud mohu radit (nevím tedy kolik km ročně najezdíš) tak na diesel ani nekoukej. Zda se rozhoduješ kolem motorizací 1,2 tsi vs 1,6 tdi a nebo 1,4 tsi vs 2,0 tdi vždy bych bral benzín. Nižší nákupní cena je nemalým bonusem, servisní náklady taktéž a ticho v interiéru rovněž není zanedbatelné. Ale pokud se rozhoduješ mezi Cupra ST, Octavia combi RS a nebo Golf Variant R tak to už je jiné kafe a to si budeš muset rozhodnout sám. :-) -
l-n 29.01.2015 13:54
« Re: Re: Re: Spotřeba
Tiez rovnaky nazor ohladom vyberu motora - jednoznacne benzin. Aj keby mal byt na dlhe trasy. Disel jeden mame. Aj ho tu najdes. A konkretne v tom aute by som radsej privital benzin...to je dovod, preco bude Smax o nejake dva-tri roky meneny (skor nez padne 100tiskm...
...Kazdopadne je to len moja osobna preferencia smerom k benzinom. Ak by som mal intenzivnejsiu skusenost so 6-8 valcovym dislom, hovoril by som mozno nieco ine...4 a menej valcove disle mi vôbec nevyhovuju. S nimi som mal moznost cosi pojazdit.-
cupra 06.04.2015 19:03
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Ale stejně nechápu, jak se můžeš dostat na tu spotřebu 7,8, jel jsem už ve 3 různých cuprách, ale ne moc dlouhé jízdy, max tak 10 km, u Cupry s DSG jsem se pod 10 l/100 na ekojízdu vůbec nedostal. Chci tedy auto v manuálu a rozhoduji se mezi
Seat Leon Cupra ST
Seat Leon ST FR 135 kw
Skoda Octavia RS 135 kw
Kdybych si měl vybrat benzín, tak asi jedině cupru, proto neuvažuji RS230, ani Golf Variant R (vysoká cena, nelíbí se mi, škaredé barvy). U benzínu mi vadí jen vysoká spotřeba oproti dieselu. Nemá cenu uvažovat nájezd, na to mi nezáleží, nekupuji také auto na 4 roky, ale spíše na 6-8 let, pokud to vůbec v současné mizerné kvalitě a materiálů vydrží.
Mou prioritou je, co nejvýkonnější motor jak v benzínu, tak dieselu. Modrá barva - tu má nejlepší Octavia, u Seatu Alor není tak pěkná, za šera ano, na sluníčku je to jak barva na hračky.
Co mi vadí/chybí
U Seatu mi všeobecně vadí palubovka jak z minulého století a její náklon, nemožnost dát do dveří 1,5 l pet, chybí mi hezčí/lepší navigace oproti Columbusu, docela chudá příplatková výbava, nejvíce mi chybí přední vyhřívané sklo, couvací kamera (ta bude od MR2016 + přesuny MDI a pár drobností, co už vím), přídavné topení, bezklíčové zamykání (Kessy). U škody mi zase chybí DCC, které nebude ani s MR2016 (do 10 dnů by se mělo vědět, jaký bude další MR).
Dodací doba
Další nevýhodou je, že na obě varianty Seatu je nehorázně dlouhá čekačka min 6 měsíců a klidně i déle, obzvláště u ST. Škoda oproti tomu 3 max 4 měsíce, dříve to bylo více, ale to se už prý zlepšilo.
4x4
U všech aut mi chybí 4x4 pro nejvýkonnější varianty a v manuálu, na které jsem zvyklý.Paradoxně Scout/X-perience (obojí jsem si také projel), mají 4x4 ale jen v automatu, a mají lepší zrychlení než RS/FR, ale jde spíše o 4x4 než zrychlení.
Další varianty
Projel jsem si samozřejmě i Superba, nový ještě není, Passata 176kw biTDI, ale opět nejvýkonnější varianty nejsou v manuálu a cenovka je přece jen už dost vysoká. Díval jsem se u jiných automobilek, ale spíš koncern ohledně toho, že jsem na to zvyklý, servis, dostupnost náhradních dílů apod.
Závěr
Ale prostě není nikde ideální mix toho, co chci já. A na konci dubna chci objednat.Tak se teď těžce rozhoduji, co objednat :-(-
flakacka 08.04.2015 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Ono je hodně moc znát ty krátké popojížďky. Já když vyjedu z garáže tak musím kousek jet městem kde je několik semaforů a také mi tam svítí 10 litrů. Ale postupně jak se ohřeje motor a člověk vyjede ven z města kde skoro nikde nestojí tak to rapidně klesá. Opravdu mám průměr nyní již 7,9l. Ono je to zapříčiněno mnoha faktory. Není mi již 20 kde si člověk potřebuje neustále něco dokazovat, jezdím spíše delší trasy (městu se dost často vyhýbám) a v neposlední řadě je fakt, že je hustý provoz. Stačí chytit 2-3 kloboukáře pak nějaký ten kamion, dost často plná čára a nepředjedeš nikoho a jsi nucen jet "klobouka". A při této defenzivní jízdě je pak na PP skoro snová spotřeba.
Musíš z něčeho ustoupit, jinak si nic nekoupíš. Pokud je priorita co nejsilnější benzin, manuál a dobrá cena tak zde jasně vede Cupra. Musíš slevit z interiéru jak píšeš a překounout dlouhé dodací lhůty.
Také mi vadilo nemožnost mít některé věci ani za příplatek. Chtěl sem kessy a zadní kameru. S tou navigací se to ale zlepšilo s modelovým rokem 2015. Narostla na 6,5 palce, má lepší rozlišení a více funkcí.
-
cupra 08.04.2015 16:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Je to jasné, že musím ustoupit, prostě je to teď těžké rozhodování.
Je mi jasné, že 10 km nestačí,navíc ten automat byl úplně nový, najeto kolem 800 km, spotřeba půjde dolů. Ostatní dvě cupry byly manuály, ale tam jsem spotřebu nezkoušel, ale spíš si toho auta chvilku užít. Jezdit s tím víkend, to by bylo zase něco jiného, ale to nikdo jen tak nepůjčí.
-
-
-
-
-
-
-
Rcupra 25.04.2015 18:54
Spotřeba oleje
Dobrý den, mám rozjednaný nákup Leonu Cupra model r.2016. Rád bych se zeptal, zda musíte dolévat motorový olej. Mám trochu obavy ze zvýšené spotřeby.
Děkuji.-
flakacka 12.05.2015 17:29
« Spotřeba oleje
Momentálně mam najeto neco pres 17 tis. km. Olej jsem měnil v necelých 15tis. Dělal mi to můj dvorní mechanik, kterému 100% duveruji. (Do autorizovaného servisu půjdu az ve 30tis. Kvůli záruce) nehodlám dávat 5000 jen za výměnu oleje a filtru kdyz to mam takhle v originálu za půlku. A ptal jsem se ho kolik tam bylo oleje kdyz ho vypoustel a bylo mi řečeno, ze tam byl původní stav. Ale je pravda, ze auto bylo nové a dost dlouho sem ho zajížděl a tim pádem nehonil.
-
-
trapid 10.02.2016 08:35
Kola na české cesty?
Blahopřeji k "úžavozu" a mám otázku.
Mohl by ses prosím podívat do velkého techničáku a napsat sem, jaký nejmenší průměr kol se dá na autě použít? 17" nebo 18" a jaký je u toho rozměr pneu?
19" jsou sice krásné, ale asi to na české cesty (obzvlášť s nízkým profilem) není to pravé ořechové.