Škoda Octavia (2002)
25.7.2007Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol…
Škoda Octavia (filko)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hanss (MoDo Team) 04.09.07 20:53
« Re: Re: servis
jj, díky moc. Na sudu oleje byla specifikace nějaký to 505.00 nebo 505.01, ale odpovídá to tomu co je v manuálu k autu! Takže snad O.K. měnim olej a filtr po 15.000km. Vzduch.filtr je tedy oprtoti tobě v pohodě - jezdim jen po silnici, dokonce je auto i každou noc v garáži..... Žárovku jsem neměl a když už to dělal.... Navíc, tedy nevim jak Oktávka, ale třeba u Superba a i u Audin je to záležitost na půl hoďky! :-) ;-) -
filko 04.09.07 19:47
« Re: servis
Ahoj, začnu odkonce: Servis provádím podle instrukcí fabriky. Vzduchový filtr měň častěji, pokud jezdíš v prašném prostředí. Ucpaný huř dýchá, tím se zvyšuje spotřeba a další. Navíc se, pokud používáš LongLife, zvyšuje pravděpodobnost, že se do motoru dostanou částečky prachu. Jsou extrémně agresivní-abrasivní (zkus otřít CD hadříkem a hned ho máš poškrábané...). Já s autem jezdím i v hrozných podmínkách, tak proto.
Jinak vzduchový filtr se mění: Vzduchový filtr: Čištění pouzdra, výměna vložky - každé 4 roky (u vozu Superb katdé 2 roky) nebo 60 000 km (data pro Audi nemám, ale myslím, že je to to iste).
Ten olej neznám, ale už jsem ho viděl. Myslím, že je to jen obchodní značka a ne výrobce. Něco jako Sheron X Velvana. U tvého motoru musíš dbát na specifikaci správné normy. Musí spňovat VW něco.něco, to podle servisního intervalu. Technik tedy podle mě měl do motoru dát minimálně Delphi 5W - 40 CF (5L stojí 787,-Kč s DPH). Osobně bych ale zvolil Shell, Castrol nebo Mobil, Valvoline apod. Např. MOBIL (SYNT S) SYST S SPECIAL V, 5W-40 - 5 L (5 X 1 L) za 1 345,00 Kč s DPH. Ten má 505.01 (není LongLife).
Mimochodem, olej specifikace VW 506.01 (LongLife) vyrábí i Paramo: MOGUL SUPER 1 PRO (295,-Kč).
Paramo vyrábí i VW 505.01 MOGUL RACING S PRO (205,-Kč).
Obyčejnou specifikaci VW 505.00 splňuje i olej za 75Kč (Mogul GX Pro)!
Žárovku si vyměň sám... -
Hanss (MoDo Team) 04.09.07 18:27
« servis
Dneska jsem byl na pravidelnym servisu v takovym menšim servisu, kam jezdim odvždycky. Měnil mi olej (dával ze sudu Delphi 5W-40 za 260,-/l) měnil žádrovku a řikal jsem mu o vzduchvoym filtru - řekl, že je ještě dobrej, že ho měnil munule (tzn. před 15.000km). Chci se zeptat na dvě věci: jestli Ti něco říká ten olej, přip. co si o tom myslíš a taky k čemu je dobré měnit vzduch.filtr častěji?? Díky a zdravim, jinak koukám, že tvoje Oktávka dostátá tu nejlepší péči...... :-) -
"-- skrytý --" 02.09.07 08:37
« Re: Re: Re: Re: Re: V-Power
Ať už je to jak chce, já (a nejenom já) jsem nezaznamenal vůbec žádný rozdíl kromě ceny. Potřeboval bys na to nastavit motor a řídídí jednotku. To všecho je teďko upravené na 51 cetanů. Diesel TopQ od Benziny má 54, želví power má udávaných 58 a Aral Ultimate dokonce 60 cetanů. Cetanové číslo (stejně jako oktanové) ale nemá nic společného s energetickým obsahem! Bohužel ten stroj z toho zatím nic nevytěží (stejně jako v případě vysooktanových benzínů a benzínových motorů). O čistším spalování není pochyb, protože tato paliva jsou tvořena s ohledem na emise, ale to bude zatím asi tak všechno. -
filko 01.09.07 17:04
« Re: Re: V-Power
Němci dělali test na želví power. Údajně by to mělo prospět motoru s 5% účinností. Právě tolik je i příplatek na benzince. Tedy pokud jezdíš za 6 litrů, měl bys uspořit 0,3 l/100km. Rozdíl v ceně dělá při spotřebě 6 l/100km 9Kč na 100km. To myslím vítr v peněžence neudělá. Ještě se na to zaměřím a za nějakou dobu se pokusím dojít k nějakému závěru. -
"anonym" [212.80.80.XXX] 01.09.07 13:50
« Re: V-Power
Právě tohle taky dost řešim, ale bohužel nabývám stejného pocitu, jaký popisuješ! Fakt necejtim žádnej rozdíl mezi shell VP diesel a "levnějšíma naftama", ani ve spotřebě ani ve výkonu auta a jestli je motor trochu tišší fakt neřešim (ani nepoznám). Tak snad jen pocitově, že jsem jako pro káru udělal maximum..... -
"-- skrytý --" 30.08.07 15:02
« V-Power
Od začátku jezdíš na želví power? Já jsem tyhle věci taky zkoušel (několik nádrží - Aral Ultimate, Shell V-Power) a jediný projev byl vítr v peněžence. Na kulturu chodu, výkon a spotřebu to nemělo žádný vliv. Poslední dobou osciluji mezi naftou TopQ a Sprint/ArcticDiesel (Benzina resp. OMV) podle ceny, neb tyto 2 stanice mám v blízkém sousedství.
To je jedno, jestli auto stojí v garáži nebo ne... :-)