Ahoj, začnu odkonce: Servis provádím podle instrukcí fabriky. Vzduchový filtr měň častěji, pokud jezdíš v prašném prostředí. Ucpaný huř dýchá, tím se zvyšuje spotřeba a další. Navíc se, pokud používáš LongLife, zvyšuje pravděpodobnost, že se do motoru dostanou částečky prachu. Jsou extrémně agresivní-abrasivní (zkus otřít CD hadříkem a hned ho máš poškrábané...). Já s autem jezdím i v hrozných podmínkách, tak proto.
Jinak vzduchový filtr se mění: Vzduchový filtr: Čištění pouzdra, výměna vložky - každé 4 roky (u vozu Superb katdé 2 roky) nebo 60 000 km (data pro Audi nemám, ale myslím, že je to to iste).
Ten olej neznám, ale už jsem ho viděl. Myslím, že je to jen obchodní značka a ne výrobce. Něco jako Sheron X Velvana. U tvého motoru musíš dbát na specifikaci správné normy. Musí spňovat VW něco.něco, to podle servisního intervalu. Technik tedy podle mě měl do motoru dát minimálně Delphi 5W - 40 CF (5L stojí 787,-Kč s DPH). Osobně bych ale zvolil Shell, Castrol nebo Mobil, Valvoline apod. Např. MOBIL (SYNT S) SYST S SPECIAL V, 5W-40 - 5 L (5 X 1 L) za 1 345,00 Kč s DPH. Ten má 505.01 (není LongLife).
Mimochodem, olej specifikace VW 506.01 (LongLife) vyrábí i Paramo: MOGUL SUPER 1 PRO (295,-Kč).
Paramo vyrábí i VW 505.01 MOGUL RACING S PRO (205,-Kč).
Obyčejnou specifikaci VW 505.00 splňuje i olej za 75Kč (Mogul GX Pro)!
Žárovku si vyměň sám...