Škoda Octavia (2002)
25.7.2007Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol…
Škoda Octavia (filko)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Desítka... 30.08.2007 10:23
- Diskuze a recenze 30.08.2007 10:27
- Huráá 30.08.2007 10:27 Ajin(MoDo Team)
- V-Power 30.08.2007 15:02
- Stáváš se mým favoritem 31.08.2007 02:09 Ajin(MoDo Team)
- Recenze 02.09.2007 23:08
- servis 04.09.2007 18:27 Hanss (MoDo Team)
- Filko ty jsi borec 04.09.2007 21:26 Ajin(MoDo Team)
- Hm.... 05.10.2007 18:19 Poustnik
- Stálý pohon 4x4 06.10.2007 14:01
- Parádní vozítko :o) 08.10.2007 19:09
- Špica 09.11.2007 07:13
- Špica 22.11.2007 21:29
- tohle můžu 01.12.2007 18:17 petr16
- lampa 08.12.2007 16:30
- Ronnyp 16.12.2007 21:10 Ronnyp (RSKa)
- PF 2008 !!!! 01.01.2008 08:39 Poustnik
- Zvuk turba 17.01.2008 11:17
- Navigace 17.01.2008 11:26
- A při aktualizaci zase nějaká divočina.... 31.01.2008 20:01 Poustnik
- prosím o radu 02.03.2008 16:15
- cena origo navigace 02.03.2008 20:35
-
H7 03.03.2008 20:52
-
Re: H7 03.03.2008 22:30
filko
-
Re: Re: H7 06.03.2008 20:46
- Re: Re: Re: H7 06.03.2008 21:06
-
Re: Re: H7 06.03.2008 20:46
- Re: H7 07.03.2008 17:26 filko
-
Re: H7 03.03.2008 22:30
filko
- 2,0 i 4x4 06.03.2008 20:50
- skvělá;) 07.03.2008 22:04 spanel
- spotřeba u PD 08.03.2008 09:38
- Aero stierace 09.03.2008 00:27 LuboshGT (RS Kaa)
- větší světlost 09.03.2008 09:10
- Kryt motoru 12.03.2008 21:31
- Mam podobne zkusenosti 15.03.2008 19:13
-
Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 00:53
- Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 08:12 filko
-
Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 08:33
Special-line
-
Re: Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 09:07
-
Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 09:43
Special-line
- Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 09:50
- Zapoměl jsi na jednu variantu 28.03.2008 09:53 filko
- Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale... 30.03.2008 21:24
-
Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 09:43
Special-line
-
Re: Re: Dobrá recenze, ale... 28.03.2008 09:07
- Áááááá, ty jsi někde v Evropě ulovil foto Hondy Odyssey! 07.04.2008 23:07 Poustnik
- Recenze je skvělá 09.04.2008 17:42
- Prosím o radu: 12.04.2008 22:14
- Díky za pravdivou recenzi 23.04.2008 23:57
- S poslední fotkou nejsi až tak daleko, 24.04.2008 02:05 Poustnik
- Svihak? 30.04.2008 20:51 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Video 05.11.2008 09:10
- Nástupce 16.12.2008 18:53 talio2
- Kuba 08.01.2009 17:34 talio2
- Když jsi založil tu galerii taxíků, tak tady jsou taxi 05.02.2009 17:56 Poustnik
- Parada 06.03.2009 14:09
- interval 16.06.2009 08:03 Ajin(MoDo Team)
- Nazdar Filko, 20.12.2009 02:48 FRPE
- Jen se chci zeptat 20.12.2009 07:49 Mira328i
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 18:25 Mira328i
-
-
"-- skrytý --" 30.08.2007 10:27
Diskuze a recenze
Konečně funguje diskuze :-)
Super recenze, ale chybí mi tu fotky interiéru. -
Ajin(MoDo Team) 30.08.2007 10:27
Huráá
už jde vkládat. Tak perfektní recenze a já ti to nemohl ani napsat. 10 bodů jasnejch -
"-- skrytý --" 30.08.2007 15:02
V-Power
Od začátku jezdíš na želví power? Já jsem tyhle věci taky zkoušel (několik nádrží - Aral Ultimate, Shell V-Power) a jediný projev byl vítr v peněžence. Na kulturu chodu, výkon a spotřebu to nemělo žádný vliv. Poslední dobou osciluji mezi naftou TopQ a Sprint/ArcticDiesel (Benzina resp. OMV) podle ceny, neb tyto 2 stanice mám v blízkém sousedství.-
"anonym" [212.80.80.XXX] 01.09.2007 13:50
« Re: V-Power
Právě tohle taky dost řešim, ale bohužel nabývám stejného pocitu, jaký popisuješ! Fakt necejtim žádnej rozdíl mezi shell VP diesel a "levnějšíma naftama", ani ve spotřebě ani ve výkonu auta a jestli je motor trochu tišší fakt neřešim (ani nepoznám). Tak snad jen pocitově, že jsem jako pro káru udělal maximum.....-
filko 01.09.2007 17:04
« Re: Re: V-Power
Němci dělali test na želví power. Údajně by to mělo prospět motoru s 5% účinností. Právě tolik je i příplatek na benzince. Tedy pokud jezdíš za 6 litrů, měl bys uspořit 0,3 l/100km. Rozdíl v ceně dělá při spotřebě 6 l/100km 9Kč na 100km. To myslím vítr v peněžence neudělá. Ještě se na to zaměřím a za nějakou dobu se pokusím dojít k nějakému závěru.-
"-- skrytý --" 01.09.2007 20:15
« Re: Re: Re: V-Power
Němci jako nějakej ten časopis a la AutoBild? A slyšel už jsi někdy o tom, že výsledky se taky dají za úplatu vytvořit takový, jaký je chceš? :-)-
-
"-- skrytý --" 02.09.2007 08:37
« Re: Re: Re: Re: Re: V-Power
Ať už je to jak chce, já (a nejenom já) jsem nezaznamenal vůbec žádný rozdíl kromě ceny. Potřeboval bys na to nastavit motor a řídídí jednotku. To všecho je teďko upravené na 51 cetanů. Diesel TopQ od Benziny má 54, želví power má udávaných 58 a Aral Ultimate dokonce 60 cetanů. Cetanové číslo (stejně jako oktanové) ale nemá nic společného s energetickým obsahem! Bohužel ten stroj z toho zatím nic nevytěží (stejně jako v případě vysooktanových benzínů a benzínových motorů). O čistším spalování není pochyb, protože tato paliva jsou tvořena s ohledem na emise, ale to bude zatím asi tak všechno.
-
-
-
-
-
-
Ajin(MoDo Team) 31.08.2007 02:09
Stáváš se mým favoritem
ty aktualizace stojí za to. Jak píšeš o oleji, kde nakupuješ? -
Hanss (MoDo Team) 04.09.2007 18:27
servis
Dneska jsem byl na pravidelnym servisu v takovym menšim servisu, kam jezdim odvždycky. Měnil mi olej (dával ze sudu Delphi 5W-40 za 260,-/l) měnil žádrovku a řikal jsem mu o vzduchvoym filtru - řekl, že je ještě dobrej, že ho měnil munule (tzn. před 15.000km). Chci se zeptat na dvě věci: jestli Ti něco říká ten olej, přip. co si o tom myslíš a taky k čemu je dobré měnit vzduch.filtr častěji?? Díky a zdravim, jinak koukám, že tvoje Oktávka dostátá tu nejlepší péči...... :-)-
filko 04.09.2007 19:47
« Re: servis
Ahoj, začnu odkonce: Servis provádím podle instrukcí fabriky. Vzduchový filtr měň častěji, pokud jezdíš v prašném prostředí. Ucpaný huř dýchá, tím se zvyšuje spotřeba a další. Navíc se, pokud používáš LongLife, zvyšuje pravděpodobnost, že se do motoru dostanou částečky prachu. Jsou extrémně agresivní-abrasivní (zkus otřít CD hadříkem a hned ho máš poškrábané...). Já s autem jezdím i v hrozných podmínkách, tak proto.
Jinak vzduchový filtr se mění: Vzduchový filtr: Čištění pouzdra, výměna vložky - každé 4 roky (u vozu Superb katdé 2 roky) nebo 60 000 km (data pro Audi nemám, ale myslím, že je to to iste).
Ten olej neznám, ale už jsem ho viděl. Myslím, že je to jen obchodní značka a ne výrobce. Něco jako Sheron X Velvana. U tvého motoru musíš dbát na specifikaci správné normy. Musí spňovat VW něco.něco, to podle servisního intervalu. Technik tedy podle mě měl do motoru dát minimálně Delphi 5W - 40 CF (5L stojí 787,-Kč s DPH). Osobně bych ale zvolil Shell, Castrol nebo Mobil, Valvoline apod. Např. MOBIL (SYNT S) SYST S SPECIAL V, 5W-40 - 5 L (5 X 1 L) za 1 345,00 Kč s DPH. Ten má 505.01 (není LongLife).
Mimochodem, olej specifikace VW 506.01 (LongLife) vyrábí i Paramo: MOGUL SUPER 1 PRO (295,-Kč).
Paramo vyrábí i VW 505.01 MOGUL RACING S PRO (205,-Kč).
Obyčejnou specifikaci VW 505.00 splňuje i olej za 75Kč (Mogul GX Pro)!
Žárovku si vyměň sám...-
Hanss (MoDo Team) 04.09.2007 20:53
« Re: Re: servis
jj, díky moc. Na sudu oleje byla specifikace nějaký to 505.00 nebo 505.01, ale odpovídá to tomu co je v manuálu k autu! Takže snad O.K. měnim olej a filtr po 15.000km. Vzduch.filtr je tedy oprtoti tobě v pohodě - jezdim jen po silnici, dokonce je auto i každou noc v garáži..... Žárovku jsem neměl a když už to dělal.... Navíc, tedy nevim jak Oktávka, ale třeba u Superba a i u Audin je to záležitost na půl hoďky! :-) ;-)
-
-
-
Ajin(MoDo Team) 04.09.2007 21:26
Filko ty jsi borec
Co já se tu furt dozvídám za věci. Odkud jsi,tvůj nick na mě zní slovensky? Mogul teda válí, když už šel do longlifu. Já ještě u Audi měl Longlife II 0W30, pak mi ho začali měnit na LongIII 5W30, o 100Kč dražší,myslím, že ten olej je vyvíjen hlavně pro filtr částic a v benzínu nebyl k ničemu. Stejný je to u našeho MB, nejdřív Mobil1 0W40, teď 5W30 :-(-
filko 04.09.2007 21:32
« Olej LL2 / LL3
Nejsem ze Slovenska, jsem z města souvisejícího se Škodou.
Longlife 3 by měl býl nejen lepší pro DPF, ale údajně má řešit problém s přílišnou tekutostí LL2 0W-30, kdy se údajně přidírala turba. Každopádně pro starší auta není snížená tekutost oleje problém. VW asi ví, co dělá.
Já teď sehnal LL3 Shell za 400,-Kč/l a doufám, že ho budou mít za takových podmínek už nastálo.-
Ajin(MoDo Team) 04.09.2007 21:39
« Re: Olej LL2 / LL3
Ano o té tekutosti mi v servisu také říkali. Teď jezdím Octavii 2,0 85kw, koupeno ojeté viz recenze.V servisce je kód longlife, ale podle intervalů jezdila norm.po 15 tis. dávají tam shell 5W40. Jinak ten longlife ukazatel je podle mě fake,u Audi mi odečítal vždy po 100km pěkně až 30tis, vůbec na něj neměl vliv můj styl jízdy, okruhy a tak. To MB to má propacovanější :-)-
filko 04.09.2007 21:45
« Re: Olej LL2 / LL3
Oni opravdu řidiči Audi říkají, že se to podivně odečítá.
U Škody to je ale opravdu závislé na stylu jízdy. Je tam hromada čidel, vše se ukládá do paměti (taková černá skřínka) atd.
Jinak Škodovku si můžeš nechat přeprogramovat buď na LL (QG1), nebo na olej 15 000 km (QG2). Závisí, co se Ti víc hodí a vyplatí. U mého dieslu je to 15-50 000km,
u benzínu to je 15-30 000 km.
-
-
"-- skrytý --" 05.09.2007 08:49
« Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
No že by se přidírala turba, tak o tom jsem ještě neslyšel. Ovšem právě pro starší auta JE ta zvýšená (nikoli snížená, jak píšeš) tekutost problém. Konkrétně ne přímo ta tekutost (je spousta olejů podobné viskozitní třídy, co podobnými problémy netrpí), ale s lepší tekutostí spojená snížená zatížitelnost za vysokých teplot (tzv. hodnota HTHS - High Temperature, High Shear, laicky řečeno vlastnost měřená za vysokých teplot při vysokém zatížení). Olej LL2 má tuto hodnotu pouze 2,9 mPa.s, přičemž "zdravé" jsou hodnoty nad 3,5. Aby bylo možno bez následků použít olej LL2, je nezbytné, aby třecí plochy v motoru měly zvlášť k tomu uzpůsobené vlastnosti. Tomu tak právě zejména u starších aut NENÍ.
Olej LL3 už má hodnoty HTHS nad 3,5 mPa.s.-
STi (Modo Team) 05.09.2007 09:12
« Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
Tak takle se v tom olejování sece nevyznám,ale ten velmi tekutý olej rozhodně turbu nesvědčí.Zrovna nedavno jsem ho nechal měnit a pro jistotu dal stejný,jako do té doby,ale na hadici k mezichladiči už je toho oleje dost a ikdyž je to prý normální,tak to víc zapříčiňuje právě takto tekutý olej (který je však pro PD doporučován...)-
"-- skrytý --" 05.09.2007 10:12
« Re: Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
To je způsobeno spíš tím, že jak je ten olej řídký za vysokých teplot, tak snadno projde skrze labyrintová těsnění kapalinových ložisek turbíny. Mazání to ale neovlivňuje. U turba je problematické z hlediska mazání zatěžování motoru za studena (trhá se nedostatečně pružný olejový film) a odstavení ihned po velké zátěži, kdy je turbo ještě žhavé (olej v ložiscích rozpáleného turba přestane po odstavení cirkulovat a zuhelnatí).
-
-
-
-
-
-
-
-
Poustnik 08.11.2007 02:08
« Re: Re: Hm....
Když ty ani neřekneš přihořívá, nebo jsi vedle jak ta jedle....typoval bych balkán, ale může to být i bývalý Sovětský svaz, tak co teď říct? Když jsem byl na dva mšsíce v Gruzii, kamarád voják, co tam pracoval jako pozorovatel UN, šel se zeptat, proč ten černý Mercedes má pražskou poznávací značku. A málem jsme nestačili utíkat.....Tak já zůstanu na tom balkánu. Albánie? :-)-
-
Poustnik 09.11.2007 00:27
« Re: Re: Re: Re: Hm....
Tak mám poslední možnost, tak to zkusím statisticky....sousedíme skoro /přes bratry Slováky/ s Ukrajinou, je největší, Bělorusko už je exotika, pobaltské to nebudou, jedině že by ještě ten Kavkaz, ale to je daleko....tak vylučovací metodou .....Ukrajina!Tak! :-! :-)
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 06.10.2007 14:01
Stálý pohon 4x4
Zdravím, u čtení tvé recenze mne zaujal právě úryvek, kdy si zmínil že se dá pohon 4x4 u octávie předělat na stálí, myslíš že by si mi tu mohl napsat bližší info? Docela mne tato záležitost zajímá.
Jinak bych ti chtěl pochválit recenzi, moc dobrá-
filko 06.10.2007 14:54
« Re: Stálý pohon 4x4
Nemám s tím vlastní zkušenosti, ale úpravce změní software řídící jednotky spojky a ta pak spíná při jiných údajích z čidel nebo je stále sepnutá. Domnívám se, že stále sepnutá by asi neměla být, protože pak by bylo auto jakoby bez mezinápravového diferenciálu.
jde o firmu premiumcars.cz
Sukorady 100, 29406 Březno u Mladé Boleslavi
www.premiumcars.cz, +420 774 607 807
Píší: Máme pro Vás novou řídící jednotku HALDEX, s možností přepínání režimu pohonu kol(normální, sportovní, full time), montáž na objednávku.
-
"-- skrytý --" 06.10.2007 16:04
« Re: Re: Stálý pohon 4x4
Děkuji za info,
no spíše by mi šlo o to mít možnost právě stálý pohon zapnout, řeknu např při vjezdu do hor, ted by bylo jen otázkou zda to není zbytečné a s těmito i dalšími situacemi si poradí právě řídící jednotka Haldexu
(předem se omlouvám zda to nebude znít odborně, ale patřím mezi laickou veřejnost)-
filko 06.10.2007 20:23
« Re: Stálý pohon 4x4
Osobně se domnívám, že při vjezdu do hor by stálý pohon 4x4 nebyl právě nutnost. V provozu bych stálý pohon zapnul při dvou příležitostech: při jízdě v těžkém terénu (chybí ale redukce) a při zábavné jízdě. Jinak Haldex pracuje slušně a není nutné ho přemosťovat. -
"-- skrytý --" 09.10.2007 13:05
« Re: Re: Re: Stálý pohon 4x4
Fakt to neni potreba, ten algoritmus je docela vymakany.
Do tezkeho terenu se s tim stejne jet neda (moc nizky podvozek) a pri jizde v horach (na snehu) to pracuje tak hladce, ze az na rozjezd z klidu neni patrny zadny rozdil od staleho pohonu.
Trvale uzamceny Haldex by navic na kluzku zpusoboval, ze v zatackach by casteji utikal zadek (zadni kola by se tocila stejne rychle jako predni, ovsem jela by po kratsi draze). Na suchu je to trosinku slozitejsi. Jestli by to nebylo v upravene jednotce korektne osetreno, tak by to odnesla rozvodovka.
-
-
-
-
neregistrovaný: "Hynas" [89.102.219.XXX] 08.10.2007 19:09
Parádní vozítko :o)
Zdravím majitele! Až se rozhodnete čtyřku prodat, dejte mi vědět na hynas@centrum.cz :-) -
"-- skrytý --" 09.11.2007 07:13
Špica
Špica recenze. Dobrý fotky. Ten s tím Superbem a s tou vyjímečnou značkou, není to bývalý nadějný politik a nynější představitel nejvyššího managementu Škody Auto? Ale příjmení si nemůžu za boha vybavit. A dorazila mě ta baterka, tou by nepohrdl určitě ani James Bond. Kde jsi ji koupil, prosím tě. Děkuji. A propós - 10b.-
filko 09.11.2007 10:13
« Re: Špica
Tu baterku jsem shodou okolností viděl zrovna včera u někoho v kanceláři ve stříbrné barvě s nějakým reklamním potiskem. Jinak ji, tak jak je vyfocená, koupíš v IKEA a stojí asi 250,-Kč. Kdyby měla ještě LED hlavní reflektor, byla by dokonalá. Prodává se v balení s držákem, který můžeš přidělat nebo přišroubovat do interiéru.
Ad. Superb: V diskusi to již Pouštník odhalil.
-
-
"anonym" [62.240.166.XXX] 22.11.2007 21:29
Špica
Jo,fakt super recenze,dávám taky 10b. S většinou,co jsi napsal,můžu jenom souhlasit,mám taky 4x4 TDI PD,ale necelej rok,takže na sněhu jsem zatím neměl možnost jí otestovat.Jinak super,jsem spokojenej.-
"anonym" [195.113.65.XXX] 23.11.2007 00:44
« Re: Špica
Mě trochu mrzí, že nemám 1,8T 4x4, ale lákala mě ta 6 stupňová převodovka. Jinak super auto. Má vše, co člověk potřebuje. Jen při cestování ve čtyřech musí sedět dámy vzadu.-
"anonym" [193.85.230.XXX] 23.11.2007 15:30
« Re: Re: Špica
No to máš pravdu,vzadu fakt moc místa neni. U 1,8T bych se asi trochu bál tý spotřeby,s tim TDI PD jezdim asi tak okolo 6,5l,no někdy asi i víc,moc úsporně s tim zrovna nejezdim,nedá mi to. ;-)-
filko 25.11.2007 20:20
« Re: Re: Re: Špica
Místo vzadu je obecně známé. Tak hrozné to není, jen prostě holky sedí spolu a ne s partnery jako v Octavii II. Spotřeba je opravdu jiná, ale když porovnáš ostatní náklady, je o čem uvažovat. Bylo by potřeba vše spočítat. TDI má vyšší ručení, 1,8T zase pojistku. TDI by mělo vydržet víc a má 6st. převodovku, 1,8T je zase super povedený motor. TDI zaplatíš při pořízení, 1,8T při provozu... Babo raď.-
neregistrovaný: "MARTIN B4x4" [62.240.166.XXX] 27.11.2007 21:38
« Re: Re: Re: Re: Špica
Dneska konečně jsem čtyřkolu mohl vyzkoušet na sněhu,bomba!Jenom se potvrdilo,co je napsaný v recenzi. Byl jsem fakt překvapenej,jak maká Haldex,super!-
-
neregistrovaný: "MARTIN B4X4" [193.85.230.XXX] 28.11.2007 10:52
« Re: Re: Špica
Zdar Filko.Bydlím kousek od Plzně,tady začal padat z po.na út.,takže jsem se mohl poprvé svézt na sněhu,auto mám od března a to už jsem tady sníh nestihnul.Takže jsem to včera zkusil projet tady po okolí a jak už jsem napsal,byl jsem fakt překvapenej.Ještě se ukáže,až vyrazim na Šumavu,už se na to těšim. Co Ty,kde Ty jsi jezdil?
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 08.12.2007 16:30
lampa
ahoj, kde si sehnal tu lampu prosim te? :-) nevim, jestli uz na to bylo tema, ale nechce se mi to hledat :-) diky za odpoved. -
Ronnyp (RSKa) 16.12.2007 21:10
Ronnyp
tak to je mazec ten golfik!!!no me by se urcite s tou palubovkou hrat nechtelo!!! >:D -
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 17.01.2008 11:17
Zvuk turba
Ahoj, zdědil jsem po tátovi stejnou Octavii r.v. 11/2002 akorát, že jí má chiplou na 100Kw a když s tím jedu a mám stažené okýnko tak to turbo je slyset hvízdat tak od 1500- 2300 otáček, pak už ne. Tak jsem se chtěl jen zeptat jestli je to normální a nebo jestli tam není s tím nějaký problém ... Díky moc za odpověď a přeju moc šťastných kilometrů a vždy plnou nádrž .. Dík-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008 09:20
« Re: Re: Zvuk turba
no já si taky myslím, že to pak zanikne ve zvuku motoru, ale asi s tím zajedu k panu doktórovi do servízu ;-\ .. jj je to docela dost a kourito to stejne jako normálně... žere to jen asi o 0,2 L/100km víc než normálně, ale taky záleží na stylu jízdy :-) Děkuju moc za odpověď-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008 11:54
« Re: Re: Re: Zvuk turba
Tak jsem zavolal známému do autorizovanýho servisu a poradil mi ať motor zahřeju klidnou jízdou a pak zastavím, otevřu kapotu a začnu ho polehoučku tůrovat a pak přidávat... a ejhle hvízdá !!! tak si myslím, že to bude ok :yes: asi to za tý rychlejší jízdy zanikne vlivem aerodynamickýho hluku, od gum a asi i samotnýho motoru .. tak je to snad vyřešený :-)
-
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 17.01.2008 11:26
Navigace
Promiň, že otravuju, ale chtel jsem se jeste zeptat zda je do týhle Octavky možné dát tu navigaci co se do nich dávala. Myslím jí tam dodělat a kde by se dala popřípadě sehnat a co by k tomu pak bylo potřeba krom peněz,žé . Díky moc za odpověď :-)-
filko 18.01.2008 02:39
« Re: Navigace
Zcela jistě tam lze zabudovat. Dá se sehnat, zřejmě pouze kradená. Možná jedna ze sta z havárie. Proto bych to nedoporučoval. Navíc ty malé přenosné navigace jsou modernější. Řešil bych to tedy takto.
A neotravuješ, proto tu máme auta, ne? Abychom si o nich psali...-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008 09:27
« Re: Re: Navigace
No já se právě sháněl i po nových aktualizacích pro tuhle navigaci a nic jsem nenašel takže to nejspíš zavrhnu a pořídím si nějakého toho Garmina nebo tak něco.. Taky jsem se sháněl po novém autorádiu, je tam to Symphony na CD, ale nemá mp3... ale taky se bojím, že to nebude komunikovat s tím MaxiDotem a ovládáním audia na volantu.. tak uvidím jestli neco schrastím :-) jinak s Octavkou jsem velice spokojen, už se teším az bude na letních 16tkách.. Jooo a taky jsem se chtěl zeptat na označení té mé Octávky .. je tam napsáno Business jako běžně těch blikačů pod zpětnými zrcátky.. Táta říkal, že by to mělo být dražší než Laurin a Klement, ale není interiér v kůži, ale je tam trebas to nezavislý topení nebo elektricky seřiditelná sedačka s pamětěma i na zrcátka, zatmavovací zrcátka a tak ... tak dík moc ;-) :-) a ať jezdíííí-
Special-line 18.01.2008 12:56
« Re: Re: Re: Navigace
No Busines byl akční model. Nebyl víc jak Laurin a Klement už kvůli kůži atd.
Busines vycházel myslím z výbavy Ambiente a měl navíc tyto položky:
16'' litá kola, odlišný interiér a dekor středové konzoly, aut. klima, Autorádio s CD a 8 repro, vyhřívaná přední sedadla, multifuknkční volant, Maxi-DOT, malý kožený paket, tempomat, výškově stavitelná přední sedadla + bederní opěrky, boční airbagy, ASR, loketní opěry vpředu i vzadu, 4x el. okna, dešťový snezor, vkládané koberce, příprava pro telefon, četcí lampičky vzadu, alarm a dálk. centrál, souprava pro rychlou opravu pneu, síťový program v kufru.
Měl bych taky 2 otázky. Když je ta souprava na orpavu pneu tak to auto nemá rezervu?? A potom ta navigace se nedá dokoupit, když se prodávaj tempomaty atd?-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008 16:16
« Re: Re: Re: Re: Navigace
áha děkuju za objasnění toho business paketu ;-) a pokusím se ti zodpovědět tvé otázky.. 1. já tam mám normální plnohodnotnou rezervu, protoze tam tu sadu táta nechtěl.. a ta navigace se dokoupit urcite dat bude, ale né aktuální mapy a její obrazovka, zobrazení nejsou to na co jsem zvyklý od mamky z Passata B7 a od táty z ML 320 CDI a Bráchovo 330xd a hlavně aktuální mapy nejspíš chybí.. ale těhle Octávek s tím označením Business jsem potkal opravdu málo .. jen jednu v Praze, ale zase tu Octávku potkali 2x zloději .. njn ;-\-
filko 18.01.2008 18:00
« Re: Navigace, Business, L&K, rádio
Nejvyšší je L&K, tam je dokonce nezvykle málo volitelných položek, neboť skoro vše je inclusive. Z Classic a Ambiente vycházely další limitované edice (k tématu vřele doporučuji [odkaz] ) jako např. Drive resp. Rider (nebo předchozí Business). Nezávislé topení je zvláštní výbava, nikdy se jako paket nedávalo, je totiž docela drahé a málo žádané. Já mám Eleganci a třeba kožené sedačky ani elektrické nemám. Navigaci určitě objednáš ne jako originální příslušenství, ale jako originální náhradní díl. Připrav si pak ale desetitisíce, řekl bych více než 50 000,-. Pokud chceš mp3, kup Symphony CD/mp3. Výhody má tyto: kvalitní tuner, komunikace s autem, např. fce. Gala (zvyšování hlasitosti na základě rychlosti), či dimmer (stmívání spřažené s budíky v autě) a další. Ovládání na volantu si již nepamatuji, ale předpokládám, že to s cizím rádiem nepůjde. Mimochodem, jste docela silně motorizovaná rodinka.-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008 18:21
« Re: Re: Navigace, Business, L&K, rádio
tý jo z tý sumy se mi opravdu protočily panenky 8-s a polil mě studený pot po čele a myšlenka na origo vestavěnou v navigaci je fuč.. o tom rádiu popřemýšlím a zkusím něco najít po aukcích po čr nebo na ebay.de .. jj máš pravdu, že tu máme docela dost aut, ale ybch pravdu řekl tam mě opravdu vyhovuje tan Passat B7 (2,0 TDI 4 Motion čiplý od prodejce na 125 Kw a o tom BMW 330xd se asi nemá smysl bavit, žéé) to ML je tada opravdu velké a silné auto, automat řadí rychle (ale chbí mi tam klasická řadička, už jsem takhle párkrát sáhl na stehno spolujezdci .. když je tam krásná žena, nevadí, ale kamaráda to udivilo) a kickdown opravdu zarazí do sedaček, ale nechat to stát někde ve městě, to je o hubu respektive auto a nervy.. ale polykač dálek a velkých porcí km to je skvělý.. prostě Mercedes mnoo. Každé auto má něco, já jsem s Octávkou naprosto spokojen, navíc když mé předchozí auto byla Felda 1,3 MPI 50Kw řečená e Dose, soudruzi z SRN určitě ví co to znamená. Chci se nejdříve "naučit, zvládnout" řídit (řidičák mám 2 roky a jezdím denně tak 60 km) a pak si sednout třeba do něčeho lepšího. Navíc jsem študák... vím spolužáci mají BMW řady 1, staší 3 atd.. ale mě proste octávka vyhovuje ve všech ohledech, navíc na sněhu je to opravdu zábava !!! ;-) :-)
-
-
-
-
-
-
-
Poustnik 31.01.2008 20:01
A při aktualizaci zase nějaká divočina....
Kam ty na to chodíš, chlape??? No odpovím si sám...asi na internet...do lesa už chodí jen houbaři a do knihovny důchodkyně....-
-
Poustnik 06.02.2008 05:42
« Re: Re: A při aktualizaci zase nějaká divočina....
Já myslel tu titulní fotku se Subaru.....Možná ji tam máš už delší dobu, tak potom sorry, já si jí všimnul až při tvé aktualizaci 31.1. A Midla333 smazal všechna svá auta, když jsem mu řekl, že tím udělá dobrý skutek, tak ti možná časem zmizí ty jeho jedničky....Byl jsem teď v Mexiku a tam zase jezdí spousta starších Opelů Astra a hlavně Corsa pod značkou Chevrolet, to mě překvapilo....Hoj! :-)-
filko 06.02.2008 10:39
« Re: Chevrolet
Je to hrozné, jak devalvují značky. Když jsem jel poprvé Chevroletem, byl to zážitek. Pak se tady v Česku předělalo Daewoo na Chevrolet a teď koupíš Chevrolet asi za 150 000 baků. Prostě hrůza. :-)
To Subaru jsem tam dal ještě když bylo to černé Subaru na prvním místě. Teď už top10 obsadili bayriští Nemci... :-)-
Poustnik 10.02.2008 03:11
« Re: Re: Chevrolet
Hlavně je to byzys a ten nezná bratra, natož aby ctil značku.... a když vznikají nadnárodní giganti, kteří disponují třeba desítou značek, tak potom už je to pomalu zmatení značek babylónské. Z půjčovny jsme měli Dodge, ale byl to Hyundai....cha!!!!! 8-s 8-s :-)
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008 16:15
prosím o radu
nevíte tu prosím někdo kolik stojí originál pravý výdech klimatizace (na spolujezdcove strane) ?? Nevíte taky kde by se dali sehnat 17" RS kola ?? Klidně jetý, ale v dobrým stavu?? Mám Octavii 4x4 Combi a myslím, že by jí slušely. Tak díkes za odpověď.. a Filko, máš nádhernou čtyřku.. já jsem s tou svojí spokojenej a mám s ní rekord ve spotrebe 4,8 l/100km, ale byla to dost práce :-) navíc když je čiplá na 100 kw no ..-
filko 02.03.2008 18:44
« Re: prosím o radu
Ta kola seženeš přes inzerát (pozor, mohou být kradená) a výdech doporučuji někde přes vrakoviště. Pokud bys chtěl kola nová, což určitě není špatná volba, protože po při nákupu na vrakovišti po havárce bývají kola bouchnutá, a vyhneš se tak i kradeným, pak cena je asi do 4000 za disk. Na 4x4 nejsou 17" přímo z fabriky povolena, max 16" - i ta se však vyrábějí s RS designem Spider. Pro 4x4 bych ani 17" nedoporučoval. Optimání jsou 15" nebo třeba ta 16".
Cenu výdechu neznám, zavolej si do servisu, chlape! Pokud máš polámané lamely, zkus je nejdříve lehce vrátit do původní polohy prsty. U Octavie II to funguje, u I jsem to zkoušel a nepovedlo se mi to, ale možná to taky půjde. Ve svém soukromém autě se mi lamely nepolámaly.
Rekord ve spotřebě je pěkný. 4,8l/100km se ještě dá. V létě budu asi zkoušet čtvrtou generaci Michelin Energy, tak uvidíme, co to udělá. Měly by mít o 0,3 l nižší spotřebu, tak jsem zvědav. Bohužel nemají ochranný límec ráfku, jako Dunlop, na které jsem zvyklý, možná tedy pořídím Dunlop Sport Maxx...-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008 19:06
« Re: Re: prosím o radu
díky za rady.. já na ní mám na léto 16" origo z fabriky, ale jsou na nich takové bílé jakoby pavouky, praskliny .. odreny nejsou tak jsem premyslel o vymenene .. jinak to 4,8 l/100km se mi povedlo cca 14 dni zpátky kdy byla jeste docela zima, ale své udělají také uzoučká 15" kolesa, ale ty gumy na nich to je děs běs: Barum Polaris (nevým jaký typ, ale jsou uz cca 4 zimy jetý .. vzorek je ok, jednu zimu by asi jeste snesly, ale radsi koupim Dunlom WinterSporty a je to na jistotu .. no moc na spotřebu nejezdím, spíš tak pohodově a někdy rallye mnoo, ale vše v mezích .. dlouhodobý průměr mám 6,1 l/100 km, to se mi zdá jako pěkná hodnota na to ze jí někdy opravdu nešetřím :-)-
filko 02.03.2008 19:22
« Re: prosím o radu
Taky mám Barumy, příští zimní pneu budou Dunlopy 3D. Jak máš úzké pneu? Já normální 195 na zimu. Na čtyřkolky by ani 185 neměly přijít. Polarisy jsou buď 1 nebo 2. Levněji by asi přišlo opískování a nové nalakování, zjisti si, kdo to dělá, určitě ušetříš nějaké peníze na naftu. Já jezdím hodně po Praze, tak mám dlouhodobou 6,8. Myslím, že by s tím autem šlo jezdit tak za 4,1, při správných pneu 195 a bez jakýchkoliv spotřebičů a na 6ku při cca 80 kmh.
Teď jsem ujel asi 3500 km s dvoukolkou 66kW a opět jsem byl překvapen enormní úsporností. Jezdil jsem hodně svižně, opravdu hodně a spotřeba se pohybovala kolem 5,3. Při jízdě cca 1300 km téměř pořád na plný, jsem zaznamenal asi 7,2. Čtyřka má oproti tomu alespoň litr navíc.
Kdy napíšeš recenzi? ;-)-
"anonym" [81.90.161.XXX] 02.03.2008 19:30
« Re: Re: prosím o radu
no jsou tam 195x40 nebo 45 tuším, ty polarisy to budou 1 tutově, s tím opískováním atd. slysim prvne, ale zkusím si urcite o tom neco zjistit tu 4,1 ti muzu potvrdit, obac mi tam skoci aktualni spotreba na rovince i pod 4 l , ale to tak 55km na 5. stupen a nebo tech 75-80 na tu 6ku jak říkáš .. to o tý 66kw jsem cetl tady v jedný tý recenzi, mel tam kluk dost miko spotřebu.. ale čtyřka je čtyřka, na sněhu,štěrku,šotolině, i lehkým terénu k nezaplacení.. mám jí rád .. no s tou recenzí nevím nevím octávek je dost a dost .. no zkusím nad tím popřemýšlet.. me vyhovuje parádně, ale kdyz kolikrát slysim na ní názory lidí, který opakujou jen bláboly z nějaký rádoby recenze.. to uz nemam ani chut jim to vyvracet.. myslím si svoje, ale tvá recenze je moc fajn, dost jsem se poučil :-)-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008 19:30
« Re: Re: Re: prosím o radu
ten předchozí příspěvek je ode me .. zapomnel jsem tam dát prezdívku :*)-
-
-
-
filko 02.03.2008 20:12
« Re: prosím o radu
Super. Svůj velkoprostorový MPV hot rod, předpokládám, necháváš v US, takže vás hned nepoznám, ale určitě později připíšeš, čím jezdíš a budem na sebe přátelsky troubit... ;-)
Tak to bych se měl asi přejmenovat na Horník (dle vzoru Pouštník; viz 1. foto k Čtyřce)...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008 20:35
cena origo navigace
před nějakou dobou jsme tu spolu řešili můj zájem o origo navigaci, před chvílí jsem si vzpomněl, že jsem si to zjišťoval přesně.. cena je zajímavá : 64 367 Kč + cd za 5-7 000 Kč .. to je dost ošklivý, nechci taky kupovat nic kradenýho, nechci to podporovat.. to nesnáším .. takže 4x4 zůstane tak jak je :-) ;-) :'-(-
filko 02.03.2008 20:40
« Re: cena origo navigace
O tomhle zanedlouho napíšu příspěvek do recenze. Některé části zastarávají příliš rychle. Jedná se o spojení rádio - maxidot - ovládání na volantu; nebo navigace. Prostě přenosné navigace reagují daleko rychleji na moderní trendy...
Tenkrát jsem psal více než 50 000,- takže jsem se moc nesekl... :-)
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 03.03.2008 20:52
H7
mám jeste takovy dotaz, mám v te moji octavce xenony uz z vyroby tusim, ze tam jsou H4 a šli by tam H7 ?? jdou použivat i jako dálkový nebo jen jako potkávačky ?? promin, jsem lama :-|-
filko 03.03.2008 22:30
« Re: H7
Pokud máš světlomet s xenony, je pro dálkovky použita jednovláknová halogenová žárovka H1 (výbojka je pak D2S).
Pokud nemáš xenony, je použit reflektor s čirou optikou a dvouvláknovou žárovkou H4.
Pro mlhová světla se vždy užívá H3.
Halogenové Octávie nemají projektorové světlomety, pouze reflektorové, ale s čirou optikou, tedy reflektor je přesně navržen a stačí čirý kryt, zde polykarbonátový (plastový).
Xenonové Octávie nemají bixenony, pouze klasické xenonové světlomety s automatickou regulací sklonu (2. generace ji má aktivní - reguluje se i podle jízdy).
Pro mlhovky je vždy využita projektorová technologie a vždy halogenka H3.
Xenon funguje tak, že neustále svítí a při rozsvícení dálkovek se pouze přidají H1 žárovky. Halogen svítí klasicky jako H4 - dvouvláknová žárovka se přepíná, obě vlákna svítí pouze při potkávačkách a "světelné houkačce".
Toto vše platí pro verze po faceliftu (MR 2001). Dříve měly čirou optiku pouze L&K.
Jakákoliv záměna žárovek je nepřípustná.-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008 20:46
« Re: Re: H7
Ahoj, ty žárovky mi pořád nedají klid, teď jsem byl venku nastavit si na ráno "bufíka" a vyzkoušel jsem si i ty světla.. normální světla pro denní svícení svítí krásně bíle a po rozsvícení dálkových ty normální zhasnou a rozsvítí se jiné a ty už svítí docela žluťe a po přesednutí z ML 320 CDI (2007) nebo toho 330xd mi připadají jakobych si svítil na cestu petrolejkou, já vím, nejde to srovnávat, ale chtěl bych se dovědět jaký má teda ta moje škůdka lampy a jestli by třeba nevadilo stejný typ žárocky, se stejnou paticí ( třeba H4 nebo ty H1 když to budou ony nebo jiný) jen vymenit za stejné, ale s lepší svítivostí. Předem moc dík za případnou odpověď. Lukáš-
"-- skrytý --" 06.03.2008 21:06
« Re: Re: Re: H7
No k tomu, co napsal Filko, neni co dodat. Když to shrneme, můžeš mít následující:
H1 (dálkové, vlevo) + xenon D2S (potkávací, uprostřed) + H3 (mlhové, vpravo)
[odkaz]
nebo
H4 (potkávací+dálková kombinovaná, vpravo) + H3 (mlhové, vlevo)
[odkaz]
nebo v extrémním případě
[odkaz]
a tam už se dávají žárovky H7 (pokud vím).
Jednotlivé typy žárovek nejsou zaměnitelné. Můžeš je ale v rámci typu nahradit modelem s vyšší svítivostí (např. Osram Silverstar, Philips VisionPlus, Philips Extreme či Philips NightGuide).-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008 21:11
« Re: Re: Re: Re: H7
Díky moc, mám stoprocentně ten první typ světel (H1 (dálkové, vlevo) + xenon D2S (potkávací, uprostřed) + H3 (mlhové, vpravo) takže si už hledám ten lepší typ žárovky D2S a té H1 .. díky moc,moc :yes: :yes:-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008 21:21
« H1
nšel jsem pro ty dálková Osram nigt breaker,12V,55W,P14,5s chtějí za ní cca 180Kč/1ks .. máte s ní někdo nějaké zkušenosti??? Hodí se pro toto auto ??? Díky za reakce-
"-- skrytý --" 06.03.2008 21:27
« Re: H1
S lepšími D2S budeš mít problém, protože tento typ (xenonová výbojka) je zákonem striktně regulován. Především pokud jde o barevnou teplotu (v současné době je jakákoli výbojka s barevnou teplotou nad 5800K v provozu nepřípustná). Obecně platí, že čím modřejší (vyšší barevná teplota), tím více "cool" to vypadá, ale tím méně toho uvidíš v noci za deště...
H1 Osram Nightbreaker je velmi dobrá, ovšem testy německých časopisů ukazují, že produkty Philips mívají při stejném jasu delší životnost (a i já mám takovou zkušenost - viz moje recenze).-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008 21:37
« Re: Re: H1
no popravdě řečeno ty ceny D2S výbojek nejsou nijak malé a ty moje na ty potkávačky dostačují, jen ty dálkový by chtěly přidat to jo .. takže se poohlédnu po nějakém Philipesovi ;-) rád si necháp poradit od zkušenějších :yes:-
filko 06.03.2008 23:16
« Ještě k světlům
Ceny výbojek jsou vyšší, zato déle vydrží a méně žerou. Už aby byly LEDky. Doporučoval bych v první řadě umýt světla (+ okno zevnitř i zvenku)! Za druhé, výbojky D2S a celé potkávačky svítí super! Pro dálkovky, které jsou jen dálkovky (tedy u xenonů v oktávce) Osram doporučuje Osram Cool Blue (kvůli podobné barevnosti s výbojkami). Já doporučuju Osram Night Breaker - kvůli tomu, že je to špička (viz níže). Hooonza doporučuje Philips. Každý má svůj názor - i když ho s Hooonzou míváme docela podobný. Pro mlhovky Hooonza doporučuje nažloutlé světlo - z Osramu je to Osram Light@Day. Pro mlhovky můžeš také použít Osram Night Breaker, ale ten Light@Day bude vhodnější (nebo ekvivalenty Philips).
Ten pocit, že když se přidají dálkovky tak působí jakoby slabě, znám. S xenony jsem v Octaviích ujel hodně, tedy: Musíš si uvědomit, že je to tím, že xenony prostě svítí tak dobře a vzít na vědomí, že dálkovky u našich pouze halogenových světel zřejmě svítí ještě hůř (přestože reflektor je větší, H4 je horší než H1).
Jinak H4 jsou již tak trochu překonané - je to dvouvláknová žárovka. Pokud například používáš jednovláknovou pouze pro dálkovky, vyplatí se koupit tu nejpokročilejší na trhu, protože dálkovky svítí pouze zřídka a neodcházejí zdaleka tak často, jako potkávačky v našem 0-24 zákonném svícení.
Za třetí: pokud Ti to přesto nedostačuje, vyber si přídavné světlomety z nabídky Hella - mají jeden oválný nízký model, který se dá zabudovat mezi masku a chladič a je tak elegantním řešením.
Za čtvrté: dají se koupit i silnější žárovky - třeba 100W, což důrazně nedoporučuji - je to nevhodné, mimo zákon a pro potkávačky navíc sobecké. Můžeš si tím i poškodit světlomet. Jsem pro to, držet se pravidel a soutěžit, kdo získá lepší účinnost a víc lumíků (tedy lumenů) z 55W či 60W halogenek...
Mimochodem, na Jawě Mustang z roku 1972 jsem měl originál halogenku. [odkaz]
Mimochodem2: Můžeš mít super světla, ale vždy budou oslňovat víc, než slabší verze. Sice jsou moderní sliná světla přesnější a mimo světelný kužel oslňují méně, ale při výjezdech ze zatáček, v horizontu, a při předjíždění atd. prostě oslňují více. Nejhorší jsou ale světla neseřízená.
Mimochodem3, mrzí mě, že Octavia nemá Corner funkci, byl by to typický příklad Simply Clever...-
"-- skrytý --" 07.03.2008 09:13
« Mlhovky, D2S
No to pozor... Do mlhovek jedině Osram Allseason Super, protože ta je opravdu žlutá.
Ke xenonům: Ano, xenonová výbojka má delší životnost. Ale jenom za předpokladu, že jí zapneš a už nikdy nevypneš. Co přímo nesnáší je zažehnutí ještě teplé výbojky (do 20 minut po vypnutí). -
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008 12:10
« Re: Ještě k světlům
Tak jsem dneska byl v servisu se poradit za kamrádem co tam dělá prodejce a taky má na starost náhradní díly (Porsche), mluvili jsme o tech zarovkach docela dlouho a dospeli jsme k zaveru, že ty D2S nemá smysl (pro me) menint nebo nahrazovat je silnějšími, prostě jsou dobré. A co se týče těch H1 tak jsme se shodli na tech NihtBreaker od Osramu. Jsou i podle názoru mechanika lepší než třeba některé srovnatelné Philipsy a ty dálková tak často nevyužiju takže mě ani ta životnost moc netrápí, a za cca 180kč/ks si asi koupím 4 a budu 2 vozit s sebou nebo je budu mít doma. Snad si je tam zvládnu (jestli je teda zakoupím) sám namontýrovat, nejvejš bych musel počkat tak na léto až půjde Okktáves na pravidelnou kontrolu k doktórovi ve 120 000km. Kdybyste vedeli o nějakém návadu nebo tak, taky bych ho rád uvítal , žééé. Jinak díky moc za rady :yes:-
"-- skrytý --" 07.03.2008 13:30
« Re: Re: Ještě k světlům
Jak se mění žárovky nalezneš v návodu k obsluze. Jestli ho nemáš, tak si ho můžeš stáhnout přímo ze stránek www.skoda-auto.cz-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008 13:40
« Re: Re: Re: Ještě k světlům
No mám ho, jenže tam je to snad pro jinej druh světel nebo co, proste ten návod je uplně jinde, v jiný galaxii .. zkusím se podívat po tom netu nebo po tech strankach co jsi napsal-
"-- skrytý --" 07.03.2008 13:48
« Návod
Octavia, návod k obsluze: Výměna žárovek svémpomocí - xenonový světlomet. Strana 167, obrázek vlevo (výměna obrysového světla; dálkové světlo je ve stejné parabole).-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008 14:17
« Re: Návod
Já vím, tohle vše jsem si našel, ale když se podívám na "můj" světlomet ze strany motoru taky bych tam mel videt ty veci co jsou v návodu, ale je to uplne jiný, navíc je k tomu silenej pristup, horsi jak k penězům... No počkám až přijede otecko a zkusím se s ním nějak poradit a zeptat se ho zda uz s tím měl tu čest ....
-
-
-
-
-
-
-
STi (Modo Team) 07.03.2008 16:43
« Re: Re: Když už mluvíš o těch LED...
Tak se také přidám... nedávno jsem byl donucen vyměnit D2S u Fábie, neboť jeden už svou životnost překročil. Také jsem se jako Lukáš (ha to jsem taky...) zajímal o "lepší" zdroj,ale skutečně D2S jsou značně omezené,asi jako můj rozpočet,takže jsem nakonec zvlolil čínu (960Kč s DPH), koupil dvě D2S a obě vyměnil (mnoho lidí radilo vyměnit rovnou obě,xenon se časem vysvítí a pak by to šilhalo). Ještě jsem uvažoval o modřejších,ale asi naštěstí je neměli,tak mám 4300K (chtěl sem 6000K).Uvažoval jsem také o Phillipsu,ale byly o dost dražší - až pak jsem zjistil,že ze série tam Phillips byly.Nejhorší však byla výměna jako taková, nutnost vyndat celé světlo,což šlo přes nárazník hodně blbě (v origo servisu by ho asi sundavali) no hrůza.Tak jsem si zafrajeřil a vyměnil ještě obrysové žárovky za LEDky.Ovšem opět se šetření nevyplatilo, v sadě dvou LEDek (asi opět čína) byla jedna namodralá a druhá bílá (ovšem poznat to šlo až po montáži, takže symetrie v pr*,ale zatím na to kašlu). Toť moje poznatky o žárovkách, teď chci lepší brzdy...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008 17:41
« Re: Re: H7
No já se tý výměny docela bojím, v tom manuálu si to představujou jak Hurvajs válku, takže to asi nechám až na ten servis nebo na technickou, ale to je až v listopadu, no snad se to nějak vyvine ..-
-
STi (Modo Team) 07.03.2008 17:52
« Re: Re: H7
To sice nevim,ale zato výměna žárovky v hlavním světle Fábie je porod,kterej by dopravák zvládnul jedině způsobem demolice toho plexi... -
-
-
-
-
filko 24.03.2008 10:28
« Re: Re: Re: Vtip o policajtech
Nějak tak to je. Někdo ještě říkal že je jich 20, spolu s nějakou zásahovou jednotkou či co. V parlamentu by pro ně ještě zřídili vyšetřovací komisi. Doufám, že si teď nebudou pamataovat, co tu píšem až mě zastaví na silnici...
Pěkné Velikonoce do US či CZ?-
Poustnik 25.03.2008 00:34
« Re: Re: Re: Re: Vtip o policajtech
Tobě do ČR, mě do USA. Vracíme se 22.dubna. Tak doufám, že všechno stihneme. :-) Jinak jsme samozřejmě ten barbarský zvyk zmrskání něžného pohlaví v ilegalitě uchovávali i tady, jen se tenhle zvyk nesmí amíkům vysvětlovat. Oni moc nechápali ani Mikuláše. Proč tam chodí ještě anděl??? A co ten čert? Že si bere do pytle zlobivé děti? Jako opravdu??
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008 20:50
2,0 i 4x4
Přečetl jsem, no popravdě jsem docela zhltal tvůj příspěvek o tvé jízdě s 2,0i 4x4 . Je fakt moc dobrý, jak ty zážitky a pocity dokážeš "prodat". S klukama jsme se o tomhle tématu srovnání bavili docela dlouho, ale nikdy jsme nedospěli k závěru co je lepší, ale myslím si, že je ta naše 1,9 TDi 74kw ( ja teda s tim chipem na tech 100kw) lepší v mnoha směrech, ale zapřísáhlý příznivec benzínu si to nechá jen těžko vymluvit. :-) ;-)-
filko 06.03.2008 22:43
« Re: 2,0 i 4x4
Oproti 2,0 4x4 je zcela jasně lepší 1,9 TDI 74kW. Kdybych měl vybírat mezi 2,0 a 1,9TDI 66kW, vzal bych spíš benzín - 66kW má také pouze 5 stupňovou převodovku. Každopádně cesta rychlým tempem po dálnici (nad 150 kmh) s TDI 66kW dvoukolkou a 2,0 4x4 vyznívá lépe pro dvoukolku 66kW.
Diskutovat o tom můžeš hodiny a hodiny, ale pak do auta sedneš, párkrát nabereš palivo a je jasno. Proto je docela dobré moje.auto.cz, i když lidé svým autům naddržujeme.
-
-
neregistrovaný: "pitlák" [79.98.157.XXX] 08.03.2008 09:38
spotřeba u PD
Koupil jsem si nedávno také 4x4 74kw r.v.2001 s chipem, ale spotřebu mám daleko větší než všichni píšete. Nejezdím agresivně a průměr mám kolem 8L/100km, tak nevím jestli mám tak težkou nohu, nebo je v tom autě něco špatně. Jaké máte zkušenosti?-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 08.03.2008 16:36
« Re: spotřeba u PD
já mám dlouhodobý průměr 6,1 l/100km, když si, ale hraju tak tu spotřebu dostanu i pod 5 litrů ( mám chip na 100kw ) záleží na rozměru, ráfku, gum, využívání klimatizace, tlaku v gumách, využívání elektrických vychitávek, častý studený starty, jízdy po městě, těch faktorů je moc, ale pokud tušíš, že závada bude mechanická tak to asi radsi do servisu, takhle po netu to moc nejde, nemáš přifouklý turbo ?? ... tu prijatelnou spotřebu dosáhneš když budeš přeřazovat na vyšší stupeň při cca 2300ot./min, ale muzes i niz no.. to víš, jestli to vytáčíš a často popojíždíš na 1.r. stupeň... nevím no, napsal jsem můj názor, uvidíme co napíší zkušenější :-) -
filko 08.03.2008 19:39
« Re: spotřeba u PD
V první řadě: Odkud je čip? Vyhodil bych ho.
V druhé řadě: nic.
V třetí řadě: nic.
V čtvrté řadě:
Tlak v pneu,
jíždní styl,
profil tratě, ujetá vzdálenost,
kvalita paliva,
kontrola brzd,
kontrola váhy vzduchu.
Rozumíš, co tím chci říci? Jinak Hooonza jezdí za méně než já, což nechápu. Za osm jsem ale v průměru jel pouze v zácpách nebo při krosu.
-
-
LuboshGT (RS Kaa) 09.03.2008 00:27
Aero stierace
Zdravim, s modernymi aero stieracmi (znacka Valeo) som mal tiez problem (a dalsi ktorych som sa pytal takisto) ale pri nizsich rychlostiach. Uz pri takej 80ke, 90ke vodicov stierac spravil polobratku, vycistil sklo ale ako sa z hornej polohy vracal naspat, strhol so sebou kus vody z okraja celneho skla. Mal si tiez tento problem? Za mna ho vyriesili miestni majstri, ukradli mi ich ;-\ -
neregistrovaný: "pitlak" [79.98.157.XXX] 09.03.2008 09:10
větší světlost
Jsem rybář a potřeboval bych mít větší průjeznost, je možné nějakým nenáročným úkonem nazvedat auto o 2 - 3 cm. A když jo máte někdo zkušenosti stím jak se to potom chová do zatáček?-
filko 09.03.2008 09:56
« Re: větší světlost
A rybaříš legálně? Buď můžeš udělat fígl jako fabrika u Scouta - větší kola, nebo zhubneš a auto se tak bude méně potápět a nebo necháš zvýšit podvozek. Myslím, že někdo dělá i nastavitelný podvozek, ale zatím jsem ho sám neviděl. Zkusím o tom něco zjistit a napíšu. Do té doby musí napsat někdo jiný. Předpokládám, že by se 2-3 cm ještě navíc i oproti paketu pro špatné cesty neměly nijak tragicky projevit.-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 09.03.2008 16:32
« Re: Re: větší světlost
Slyšel jsem o podložkách do tlumičů, ale zkušenost s tím nemám, možná H&R štelovák pozvozek, ale to je spíš pro snížení, zvýšení nevím,nevím no. To víš A6 allroad s pneumatickým podvozkem .. to je jiný kafčo mnoo.. za každým se ohlédnu, je to sen :-)
-
-
-
neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 12.03.2008 21:31
Kryt motoru
Prosím tě, proč máš sundaný ten plastový kryt motoru ?? Vynikne pak víc zvuk turba nebo to má nějaký ryze praktický důvod ??? dík za odpověď-
-
-
"-- skrytý --" 15.03.2008 13:31
« Re: Re: Re: Kryt motoru
No Luky, to tě nedošlo? Nemysli si Filko to se ženama umí... >:D :-! říká se mu tady na MACZ Don Chuan Filkos IV - prý má i modrou krev, velký panství, služebnictvo atak.
A já jsem chuďas, mám jen ty děti, dřu jako mezek, furt mám h.o.v.n.o prostě jsem se neuměl narodit no ... i ten traktor jak je na něm Filko vyfocenej mu patří ... je to šlechta.
-
-
-
-
neregistrovaný: "Jajik" [212.80.64.XXX] 15.03.2008 19:13
Mam podobne zkusenosti
Koupenou tu samou na konci roku 2002 v soucasne dobe najeto 340 tis vetsinou jako prase a hodne v terenu. Odrbana jako samice zacina trochu hnit protoze lak sundaly vetve, rany a hlavne voda. Prvni porucha byla v cem jsem nemel tak uplne prsty ja byla prevodovka ve 300 tisicich a tet odeslo turbo, to jsem vyresil za 20 tisic vymenou celyho motoru. Jeste mam vymlacenej podvozek ten mi taky ceka. Jeste musi vydrzet nez zacnou delat superba v kombiku a 4 kole. Auto bez sestky a 4x4 bych uz taky nechtel. Opravdu vydrzi neskutecne. -
"-- skrytý --" 28.03.2008 00:53
Dobrá recenze, ale...
Máš hned v úvodu jednu chybu - 1,9 TDI PD 96kW se dodávala do octávií právě jenom s pohonem 4x4, bez něj nikoliv.
A haldex určitě hodně pomůže, obzvláště u nový octávie scout je to docela znát, ale pořád zůstává hodně pravdy na tom co se o něm řiká, a permanentním pohonům všech kol se to vyrovnat nemůže. Nicméně určitě jsou situace kdy to pomůže.-
-
"-- skrytý --" 30.03.2008 21:18
« Re: Re: Dobrá recenze, ale...
Haldex palivo moc nešetří, jak sám píšeš, i když je to rozpojený tak se točí dál, a ty kila navíc vozíš pořád s sebou... Měl jsem to, znám to :-( Bohužel místo aby koncern co nejvíce uplaťnoval torsen, cpe už haldex i do passatu, čímž ho neskutečně degradoval. Ale obchodní politika...
-
-
Special-line 28.03.2008 08:33
« Re: Dobrá recenze, ale...
Já myslím že 96 kW se právě do 4x4 vůbec nedávalo a dávalo se jen do normálních Octávií.-
"-- skrytý --" 28.03.2008 09:07
« Re: Re: Dobrá recenze, ale...
Máš naprostou pravdu. Motor ASZ (1,9 96 kW) se dodával pouze do Octavií s předním pohonem. Jestli chceš pohon všech kol a tento motor, tak musíš sáhnout po Golfu (nebo Boře) 4Motion. Tam jej bylo možné získat dokonce i s motorem ARL (1,9 110 kW). Kolega Xoník bohužel slepě věří všemu, co se objeví ve Světě Motorů...
Červené DI bylo pouze obchodní označení všech motorů Pumpe-Düse, ale i to bylo časem změněno.-
Special-line 28.03.2008 09:43
« Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...
Navíc v lifbacku pokud se nepletu bylo možné získat čtyřkolku jen s motorem 1,8 T. Jestli teda neproběhla nějaká změna od doby mých aktuálních materiálů doma.
Kdybych to měl doplnit tak ve čtyřkolkách byly motory 2,0 85 kW, 1,8 T 110kW, 1,9 TDI 66 kw a 1,9 TDI 74 kW.
Když to znáš tak se dá podle štítku naprsto bezpečně poznat co je v autě za motor. Když tam teda ten štítek je majitel si tam nedá lepší štítek než má auto >:D-
-
-
"-- skrytý --" 28.03.2008 10:01
« Re: Pozn. pro Hooonzu
teď už jo. Chválím :yes: Akorát propaguji konkurenční Philips NightGuide :-)
P. S. Všiml sis, co jsem si namontoval do nárazníku?-
-
"-- skrytý --" 28.03.2008 10:07
« Re: Re: Re: Pozn. pro Hooonzu
Za nefunkční tuning peníze nevyhazuji :-) Další tuningová úprava následuje 10. dubna: Instalace tažného zařízení a (konečně) zapojení těch denních světel.-
-
"-- skrytý --" 28.03.2008 13:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Pozn. pro Hooonzu
Sem tam vlek s kánoema, občas možná i nějakej obytnej přívěs.
Úpravy se schvalují, akorát bych upustil od spoileru (přijde mi bez nárazníkových spoilerů vzhledově přebytečný a rychleji to s ním nepojede) a stříbrných zrcátek (uvidíš, že druhej den po montáži budou vypadat divně), a letní pneumatiky bych vzal Michelin Pilot HX MXM :-) -
"-- skrytý --" 28.03.2008 18:57
« Vybrání pro mezichladiš
Vidiš, to jsem se zapomněl zeptat. Jaks to myslel s tou úpravou podběhu kvůli mezichladiči? Tam není důvod něco upravovat.
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.03.2008 09:59
« Re: Zapoměl jsi na jednu variantu
Spešllajn měl na mysli typovej štítek, kerej nalezneš v servisní knížce a vlevo v kufru pod kobercem.-
-
Special-line 28.03.2008 10:09
« Re: Re: Zapoměl jsi na jednu variantu
Jo měl jsem na mysli štítek na pátejch dveřích. Podle toho pod kobercem nevím jestli bych to poznal jestli tam je jen ten kód motoru a v těch se teda nevyznám. Možná tak v těch čtyřech Škodováckejch u Felicie >:D
Jinak sem se ze zajímavosti podíval ještě jak se to mělo u LaK a zjistil sem že v tý výbavě šla dát postupně čtyřkolka pouze do verze Combi a s motorem 1,8 T. Ale tohle si myslím že se určitě v průběhu let změnilo ten ceník mám z roku 2001.-
"-- skrytý --" 28.03.2008 10:25
« Štítek pod kobercem
Je tam kód motoru, kód barvy, kód karosérie a kódy všech položek výbavy, co v autě jsou ;-)-
Special-line 28.03.2008 10:31
« Re: Štítek pod kobercem
Jo jo ten sme měli přesně tam u Feldy. A vzpomínám si že ten kód motoru tam byl normálně 136 M takže ty Škodovácký motory bych poznal bezpečně. Motory VW už bych vůbec nepoznal.-
"-- skrytý --" 28.03.2008 10:33
« Re: Re: Štítek pod kobercem
Těch jsou hlavně strašný mraky (klidně i několik různých motorů stejného objemu a výkonu)-
Special-line 28.03.2008 10:43
« Re: Re: Re: Štítek pod kobercem
No to jo. Od doby co sleduju tvoje příspěvky ohledně motorů a těch kódu tak nechápu jak se v tom někdo může vyznat. Musí se to hrozně plýst. VW má motorů mraky, stačí si spočítat motory do Octavie I a dojdeš k číslu cca 13 nebo 14.-
"-- skrytý --" 28.03.2008 10:46
« Motory
Zdaleka neumim všechny. Vlastně jenom ty hlavní diesely generace A pro příčnou zástavbu... Z těch podélných umim snad akorát AWX (1,9 96 kW, 285 Nm pro Superb)-
-
Special-line 28.03.2008 12:41
« Re: Re: Motory
Tak to oni asi jak na tom změní nějakou i třeba maličkost tak hned mění kód motoru že?-
"-- skrytý --" 28.03.2008 13:11
« Re: Re: Re: Motory
Jo a ne. Například ATD má od tuším od modelového roku 2004 eliptické řemenice, které umožnily prodloužit interval výměny rozvodů z 90 000 na 120 000 km, a přesto mu označení ATD zůstalo.-
Special-line 28.03.2008 13:31
« Re: Re: Re: Re: Motory
Zlatý Škodovácký motory >:D >:D >:D
U Feldy se v modelovém roce 98 dělaly úpravy klikovky, řetězového kola, řemenice, bloku motoru přidání a ubrání žeber a výztuží, větší ložidka vačk. hřídele, lepší vedení klikovky a ložisek, upraveny rozvody, nižší hmotnost ventilů a kód mu pořád zůstal >:D >:D
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.03.2008 21:24
« Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...
Kolega Hooonza asi slepě věří všemu co napíšou v jeho oblíbeném ohníčku. Červená písmena v označení TDI neměla vůbec nic společného s PD, používala se dávno před příchodem PD, a naopak motory PD se označovali i bez červených písmen.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 09.04.2008 17:42
Recenze je skvělá
:yes: .Ale to že zavazadlovej prostor má 448 l mi přijde divný má přece 548 l ! (Pravděpodbně ses překlik) no ale možná to je u 4 x 4 jinak.... -
"-- skrytý --" 12.04.2008 22:14
Prosím o radu:
Zdar Filko a všichni,
potřeboval bych radu ohledně tlumičů na O1 4x4,na prohlídce měl pr.přední 33%,tak mi kámoš nabízel SACHS za 1500/ks(nejspíš olejový) nebo 2.kámoš TRW (plynokapalinový) asi kolem 1300/ks,ty TRW se prej dávají do O2 ve fabrice. Tak nevím,nechám si poradit. Díky ¨za odpověď. :-) -
Novic (Porsche team/GT-R team) 30.04.2008 20:51
Svihak?
nevim jestli to je svihak zkus si to overit u mne v galerii pod Nubirou ;-) -
"-- skrytý --" 05.11.2008 09:10
Video
To je Yamaha PSR-280. Tu mám taky :-) Boží věcička :yes:-
-
"-- skrytý --" 05.11.2008 12:39
« Re: Re: Video
Pak mám ještě pianino Petrof. Největší potíž jsou užší klávesy u Yamahy (když hraju na jedno a hned potom jdu hrát na druhé, tak do toho nasekám spoustu překlepů).
Video je boží, ale co s tím prvním odstavcem? Měls na mysli proběh motoru? Já takto vysoká čísla neobdivuji. Technologie maziv je dnes již tak daleko, že pokud motor nezatěžuješ zastudena, nejezdíš zbytečně krátké trasy (např. 2 km) a dopřáváš mu od samého začátku (včetně korektního zajetí) pravidelnou údržbu, tak to vcelku v pohodě vydrží. Určitě se k tobě dostal případ Fabie TDI s najetými 600 000 km (bez oprav motoru, stále ještě s prvním turbem).
-
-
-
talio2 16.12.2008 18:53
Nástupce
Ahoj, koukal jsem na foto možného nástupce Čtyřky. Už nechceš 4x4 nebo to bude EVO X >:D ??-
filko 16.12.2008 19:15
« Re: Nástupce
Spíš není z čeho vybírat. Ve hře jsou Octavia II 1,8T 4x4, Scout, Lancer. Víc asi ne. Možná Volvo V50. Na trhu nejsou pěkná auta. Evo to nebude určitě, je příliš nabroušené. Líbílo by se mi, ale asi ne jako každodenní auto. Uvažuji i o nějakém autu víc do terénu: Discovery. Uvidíme. Jak to vidíš ty, talio2?-
talio2 19.12.2008 14:29
« Re: Nástupce
u nás bude rozhodující příští rok krize, ale zatím je vážným kandidátem C320 CDI 4Matic. O Octavii II 4x4 jsme také uvažovali i o stejné motorizaci, ale jednou podmínkou je automat takže nic. Na nového Scauta(po faceliftu) jsem dost zvědavý, stejně jako na RS.Nevím jak je na tom Lancer motorově, ale interiér se mi moc nepáčil.. U toho Discovery je důležité kolik %km strávíš v terénu, mohl by jsi pak na silnici litovat.Co nějaké SUV ?-
filko 19.12.2008 14:53
« Re: Nástupce
Ještě o tom uvažuju. Aut by na výběr bylo víc, ale některé z nich mají docela zásadní mínusy. Z SUV bych vzal Toyotu FJ Cruiser.
Nový Discovery se mi moc nelíbí a je dost drahý.
Lancer je opravdu levný v interiéru, oproti tomu je škodovka luxus. Vlastně v porovnání s dalšími vychází škodovka docela dost dobře. Navíc Lancer má dost nevyvýženou siluetu. Jeho předností je pořizovací cena, předpokládaná spolehlivost a příď a záď. Líbí se mi také, že je sedan.
Scout až do dnes měl jediný slušný motor 2.0TDI, ale já na něj čekal s 1.8T, což už je. Atmosférický dvoulitr na 98 oktanový benzin vážně nechci. Leda s CNG/LPG.
FJ Cruiser je pouze z 4l motorem - leda do Ázerbajdžánu.
Designově se mi ještě líbí Citroeny (C2, C4, C5, C6), ale to asi raději Škodovku.
Uvažuji i o Volvu V50 nebo podobném.
Automat nepotřebuju, i když bych rád otestoval variátor v Lanceru. Na druhou stranu 7stupňový dvouspojkový automat, to už je o něčem jiném...
Mercedesy se mi také líbí. Poslední dobou jsou elegantnější než BMW, i když to se teď taky zlepšuje...
-
talio2 19.12.2008 20:01
« Re: Re: Nástupce
Je jasné, že s Octávií II asi přehmat neuděláš, snad jen kdybys nešťastně narazil na nějakou "kazovku".Co takhle Passat nebo ještě lépe Passat CC?? Citroen C4 se mi líbí,ale nechtěl bych ho.To bych raději sáhnul po Octávce, to je proti tomu vláda. O Volvu toho moc nevím, líbí se mi interiérově a jsou originální exteriérem.Nechci ho teda hanit, ale měl jsem čest s XC90 s tuším naftovým pětiválcem a to bylo špatnéé
Podle různých testů ta CVT v Lanceru zní jak skůtr >:D co takhle Multitronic od Audi?? Co takhle A4 nebo A6 allroad?-
filko 20.12.2008 00:10
« Re: Nástupce
Mám Yamahu s variátorem, je super. Passat není nic pro mě, i když CC je pěkné. Passat mi přijde fakt šik, ale takový nudný, něco jako vlak TGV. Cítil bych se jako letištní taxikář.
Místo C4 bych taky vzal oktávku. Ale C4 je pěkná ve 3 i 5 dvéřové verzi.
A4 i A6 jsou na mě moc luxusní, zbytečně. Raději za ušetřené peníze pojedu do Karibiku. Několikrát. Multitronic by mě zajímal, někde jsem to již psal v recenzi.
-
-
-
-
-
-
talio2 08.01.2009 17:34
Kuba
mamka byla také na Kubě a říkala, že Fábky jsou tam nejlepší auta. Kdo má Fíbku tak je tam král >:D -
Ajin(MoDo Team) 16.06.2009 08:03
interval
Ahoj filko, jsi na danou problematiku odborník, ale dle mého názoru nás koncern s proměnlivým intervalem trochu klame, mě u A3 vždy poctivě odčítal po sto km až do třiceti tisíc a to jsem autu dával zabrat na okruhu, vyšší rychlosti na dálnicích a podobně. Zatímco, třeba u CLK se opravdu styl jízdy na intervalu projeví, dokonce to pozná i dolití oleje , stejnou zkušenot mám i od BMW, tak nevím kde udělali soudruzi chybu ;-)-
filko 16.06.2009 11:52
« Re: interval
Jestli tím myslíš to A3 rv. 2004, tak to je zvláštní. Už jsem slyšel, že u Audi to bylo nastavené na 30.000km, ale u škodovek to prý funguje. I kdyby ne, tak jet na servis znovu po 15.000, mi přijde divné. Zajedu tam a nechám to zkontrolovat. Mám podezření na nekvalitní práci bývalého servisního místa.-
Ajin(MoDo Team) 16.06.2009 17:12
« Re: Re: interval
Jasně tak pak napiš jak si dopadl. Jen mám ještě dotaz, jaký olej patří do motoru 2.0 TDI CR 170PS? Klasický longlife III? tam asi jiný než proměnlivý interval nastavit nejde že.-
filko 16.06.2009 23:53
« Re: Re: Re: interval
Nejsem si jist, na to by odpověděl nejlépe techno-litero-krat Hooonza, nadšenec do agregátů. Vsadil bych ale na to, že tam jde nastavit, jako u PD motorů, buď variabilní interval, nebo neprodloužený 15.000km. Dále vsázím na olej specifikace VW: 507.00. Osobně bych doporučil právě Shell 5W-30 tzv. LL3, který byl i v žluté eReSe.-
"-- skrytý --" 18.12.2009 17:39
« Re: Re: Re: Re: interval
507.00 jde úplně do všech motorů, mnohdy je ale zbytečně drahý. Měl by jít i 505.01, ovšem kvůli filtru částic určitě musí mít specifikaci ACEA C3 (např. OMV Bixxol Special C3 505.01). Lepší ale bude zeptat se přímo výrobce, tyhle motory jsou na mě moc nové a ještě je nemám zmáknuté. Dále pak není od věci podívat se do návodu k použití a servisní knížky, ikdyž tam nemusí být výčet úplně aktuální.
-
-
-
-
-
FRPE 20.12.2009 02:48
Nazdar Filko,
koncerňáku - já myslel že už tady nejsi a nyní vidím jak někdo přidává fotky, upravuje recenzi a píše o driftech, tak mrknu co a kdo a hle : FILKO!!!
Jak se máš ty kluku kolenatá? ;-) :-) >:D -
Mira328i 20.12.2009 07:49
Jen se chci zeptat
..ta spotřeba při tom driftování-nuloval si to než si začal,nebo se tak změnil průměr za delší dobu?
Je fajn počasí na zábavu v autě,škoda že tady u nás je tak málo sněhu, na place kde sem včera jezdil už vylejzá asfalt..brousili se gumy..
Nejlepší je prašan,podmrzlej:-)..pak je to ideál..-
filko 20.12.2009 17:07
« Re: Jen se chci zeptat
Nenuloval jsem to. Nastartoval, pak ujel tak 20km a pak teprve začalo driftování. Předpokládám, že by se to dostalo tak na 25l, ale kdoví. Ono se to také špatně počítá, protože když se auta točí rychlosti 50 kmh, ale auto skoro stojí, tak je těžko říci, jaká je vlastně spotřeba. Pravda je, že na to padlo pár malých kanystrů Vervy-dieslu.
Gumy o sobě daly čichově vědět, trochu mi jich bylo líto, zvlášť když jsou nové.
Kamarád se Subaru SVX má těžší auto, širší gumy a tak byla větší legrace. Ale s Octavií to také jde.
Kde's jezdil?-
-
-
Mira328i 20.12.2009 18:39
« Re: Jen se chci zeptat
Ono to není takový že by se auto nedalo ovládat,vodí se přesně smykem...je to fakt na pohodu,pridáš plyn lehce kontra a auto vytváří krásně regulovanej plynulej smyk kterej řídíš lehce plynem a volantem.
Někdy sem už i línej víc točit volantem tak trošku přidám a dotáčím to zadkem:-)
-
-
-
-
-
filko 20.12.2009 17:14
« Re: Re: Jen se chci zeptat
Abych to upřesnil: U Škody jsou standardně dvě paměti: 1 a 2. Ve 2 je dlouhodobý průměr, který se vždy po 100 hodinách běhu motoru vynuluje (a nebo po manuálním vynulování). V paměti 1 je PRŮMĚRNÁ spotřeba od nastartování motoru. Pokud člověk motor nenastartuje do dvou hodin od vypnutí, spotřeba i ostatní údaje se automaticky načítají od nuly.
Takže: po nastartování a asi 20km přes město a následném driftování to ukázalo zmíněnou spotřebu, dlohodobou "paměť 2" to ovlivnilo také, ale jen asi o 0,5 l, ale ostatní údaje neznám, takže to není relevantní.
-
-
...a to video též nemá chybu...myslim, že už není co dodat... :-)