Recenze

9 Majitel

Škoda Citigo ASG Elegance

8.48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Citigo, foto 1 Škoda Citigo, foto 2 Škoda Citigo, foto 3 Škoda Citigo, foto 4 Škoda Citigo, foto 5 Škoda Citigo, foto 6 Škoda Citigo, foto 7 Škoda Citigo, foto 8
Škoda Citigo, foto 9 Škoda Citigo, foto 10 Škoda Citigo, foto 11 Škoda Citigo, foto 12 Škoda Citigo, foto 13 Škoda Citigo, foto 14 Škoda Citigo, foto 15 Škoda Citigo, foto 16 Škoda Citigo, foto 17 Škoda Citigo, foto 18 Škoda Citigo, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Šiaci strojček Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 251 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.8

Popis vozu

Vybava Elegance + CitiSafe system + rezerva s naradim. Prevodovka ASG, teda robotizovany manual, 5 stupnova.
Auto som kupoval pre manzelku s tym, ze jej pomoze rychlejsie sa prisposobit mestskej dzungli. Z toho dovodu som vyberal automat. Moja poziadavka ale bola, aby auto bolo male, nemalo vysoku spotrebu a priplatok za prevodovku aby nebol vysoky. Toto vsetko Citogo splna a navyse sa vyraba na Slovensku co ma tesi, lebo som nepriamo podporil nasu vyrobu.

ASG pre Laika:super, sadnes, paku hodis do N, nohu drzis na brzde, uvolnis rucnu brzdu a startujes. Potom navolis bud R, alebo D. D je dopredu, R dozadu. Ak zaradis D, uvolnis nohu z brzdy a stlacis plyn, auto sa samo zacne hybat dopredu. Ak stojis v kopci, auto si samo brzdi a plynule sa rozbehnes. Ziadne nechcene cuvanie sa nekona. Tato funkcia sa zvykne volat hillholder. Po zaradeni 1 a rozbehu si prevodovka sama zacne hadzat rychlosti, nohu stale drzis na plyne. Medzi preradenim si samo uberie plyn a vsetko prebieha plynulo. Ak tlacis silnejsie na plyn, auto rychlejsie zrychluje a motor viac toci. Ak potrebujes brzdit, brzdis a o motor ani o prevodovku sa nestaras. Pri uplnom zastati brzdis az do zastavenia. Motor si sam podraduje a na krozovatke si sam pripravi 1. Ak si skusenejsi, tak pri stati si hodis do N. Pre laika to vsak netreba a auto zvladne celu cestu dopredu na D. Jazda dozadu je detto ako dopredu. Len treba pri stati hodit paku do R. Lava noha nerobi nikdy nic, odpociva. Prava noha tlaci bud brzdu, alebo plyn ako na elektrickom auticku na kolotococh.

Jazda na spotrebu je nasledovna:
Pri miernom klesani treba vzdy hodit do N. Ak nechate v D, vzdy mate kvalt a brzdite motorom. Spotreba je sice 0, ale onedlho potrebujete zrychlit a tam uz miniete zbytocne viac paliva ako ked plachtite na N. PRi prudsom kopci dole je dobre nechat D a ASG si samo hadze kvalty a podraduje. Robi to vacsinou dobre a vy len korigujete rychlost brzdou. Ak ale chcete poriadne brzdit motorom, napr. pred zakrutou z kopca, date do M a podradite, resp. rovno - a to aj samo hodi do M. Ak uz nechcete brzdit motorom mozete dat + alebo do D, alebo aj N. Vsetko je na Vas a kazdy jazdny rezim ako v manuale sa da robit aj tu s ASG.

Silné stránky

Spotreba, podvozok a jazdne vlastnosti, komfort, prijemny interier, dostatocny kufor, klapnutie dveri, ticho v aute.

Slabé stránky

ASG nieje dokonala, radi pomalsie, ale s tym som ratal a som spokojny, zla ergonomia sedenia (mam 183 cm) a pedale sa mi zdaju blizko (detto na mojom Yetim), ale pre manzelku je to ideal, cize nevadi. 4 miestne (je mnoho mensich aut a maju 5 miest), nefunguje stahovanie okien dialkovym, okna nemaju automaticky dojazd, treba drzat kym sa nezavru. Radio ma slabsi zvuk, ale to asi preto, lebo som nepriplatil za vysky a dalsie repro v zadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatial ziadne

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autocentrum Lukas. Som velmi spokojny s pristupom, zlavou a jednanim.

 

Novinky v recenzi

4.9.2013 21:45

CitiSafe pokusy

Dnes som vyskusal system CitySafe. Polozil som krabicu od telky a rozbehol som to na 30km/h. Prvy pokus bol uspesny. Noha prec z brzdy. Ono sa zda, ze 30km/h je malo, ale ked oproti Vam stoji krabica, ktora sa priblizuje, je tazke vydrzat nebrzdit. Osobne by som neodhadol cas dupnutia na brzdu tak ako to spravi CitySafe system. Zaflekuje na poslednu chvilku a zastavi 5-15cm pred prekazkou. Jeden pokus dokonca mierne tukol. Vsetko pri maximalnom brzdeni az sa kolesa nepretacaju. Ked som skusil rozbeh na 40km/h krabicu som nabural v plnej rychlosti a z mojho pohladu sa nic nedialo. Vyrobca pise ze od 30 do 50 predpripravi vysoky tlak v brzdovom systeme na zvysenie ucinnosti brzdenia. Videa z mojich pokusov som sem bohuzial vlozit nevedel, kedze sem sa daju vlozit jedine fotografie vo formate jpg. Kto mi napise na yamdae@gmail.com tomu poslem mailom.

31.8.2013 22:15

Detaily, ktore som inde nenasiel.

V kufri nieje ziadne svetielko. V noci tam nic nevidno, co je dost hlupe. Motor sa zahreje naozaj rychlo. Staci 1km a je zahriaty. Hillholder v miernom kopci nefunguje. Nerozumiem preco a ako to robi, ale funguje iba v prudsom kopci.

15.8.2013 16:46

Kocik - golfac sa vojde

Predtym som napisal, ze sa detsky kocik nevojde, lebo kufor je uzky. Ak sa vsak vyhodi plato a kocik sa ulozi do uhlopriecky, tak sa vojde. Dal som uz do zadu tmave folie, tak ho ani nevidno z vonku.

12.8.2013 10:04

Zaludnosti ASG a motor

Raz sa mi stalo, ze v manualnom radeni mi prevodovka sama od seba podradila. Vtedy som vsak este nevedel, ze plynovy pedal ma tzv. Kick Down. Taky druhy stupen uplneho zatlacenia do podlahy. Vtedy zrejme prevodovka spravi vsetko pre max. vykon a podradi kam az to ide. Ja som obehoval kamion a podradil som si rucne do 3. Pri vyjdeni do laveho pruhu som zatlacil pedal az na doraz a ASG zacala podradovat do 2, co trvalo asi 3s. Neskutocne dlho, kedze som cakal, ze zacnem zrychlovat. Bola to vsak moja chyba a uz viem, ze nesmiem dat kick down v takej situacii.
Co sa tyka motora, je to taky usporny cvakacik. Znesie velmi nizke otacky, co vyuziva ASG. Vzdy radi na co najvyssi prevod. V 50ke uz mate zaradenu 5. Ked chcete od neho vykon, je potrebne ho vytocit a ASG radi neskor. V praxi staci viac zatlacit na pedal. Zatial som dlhodobejsie rychlu jazdu neabsolvoval, kedze je auticko v zabehu a mam nabehanych cca 700km. Predpokladam vsak z doterajsich skusenosti, ze 44kW verzia je plne dostacujuca. 99% jazd sa kona plynule s jemnym pridavanim plynu na co najnizsiu spotrebu.

10.8.2013 00:59


Další vozy Škoda Citigo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

auto je nove, zatial ziaden problem

praktičnost
9

Dobre riesene auto. Trosku ma otravuju tie blbe klipsy na fotografie a parkovacie listky. Aj tak to nik nepouziva. Podlamna to len kazi interier. Horsie sa cisti, zavadzia...

prostornost
10

Vyborna, v predu vela miesta aj pre dospeleho, v zadu je to horsie, ale v ramci triedy asi najlepsie co sa da kupit. Napr. oproti takemu Aygu je tu kralovsky viac miesta. V aygu som musel mat nohy do boku a hlavu sklonenu dopredu aby som si vobec sadol...

jízdní vlastnosti
10

V ramci triedy vyborne. Chova sa ako dospele auto. Vsetci koho som viezol boli milo prekvapeni.

jízdní komfort
9

Auto ma solidny komfort. Oproti inym autam v triede asi najlepsie. Oproti napr. focusu je maksie a komfortnejsie.

provozní náklady
10

ok

náhradní díly
10

Myslim, ze dostupnost skody je bezproblemova.

výkon motoru
9

Na ucely jazdy po meste a aj medzimesto uplne v pohode. Auto je lahke, takze sa tvari ako napr. 1,4 bezny hatchback.

spotřeba
10

uspornejsi benzin som este nevidel. Cesta z Roznova az do Kosic s uplne novym autom a zapnutou klimou skoncila s priemerom 3,8 l/100km.

hlučnost motoru
9

Motor pracuje neustale v nizkych otackach. Robot mu hadze okamzite vyssi prevod. Zvuk motora v nizkych otackach mi pripomina siaci stroj. Nieje to ale rusive, v pohode.

kvalita sedadel
10

Oproti Aygu su to plnohodnotne sedadla ake v aute maju byt. Ziadne hrackarske sedadielka. Zadne sedadla su trochu kolmo, ale na dany ucel v danej triede v pohode.

brzdy
10

bezproblemov, dobre davkovatelne, ked je potrebne aj ostre...

zavazadlový prostor
9

dostatocne velky. Bol som prekvapeny aky velky kufor sa do neho vojde. Skladaci golfovy kocik sa vsak nevojde. Je to prilis uzky kufor.






Blesk.cz

Největší královská svatba? Pravnučka českého krále se vdala za potomka Napoleona!

Největší královská svatba? Pravnučka českého krále…

Historie královských rodin snoubená s romantickou láskou. Tak vypadala svatba dvou představitelů významných…

Hlaveň u spánku, mrtví kamarádi: Josef Skalka (65) válčil v Jugoslávii, teď slouží u městské policie

Hlaveň u spánku, mrtví kamarádi: Josef Skalka (65)…

Dobrovolně prodělal zkušenost, na kterou by si málokdo troufl. Josef Skalka (65) se začátkem 90. let nechal…

 

iSport.cz

Souboj kapitánů na Slavii. Brácha je na tom líp, smutnil střelec Škoda

Souboj kapitánů na Slavii. Brácha je na tom líp,…

Nástup na hřiště si hodně užil. Své mužstvo do Edenu přivedl jako kapitán, Slavii zase s páskou na ruce velel…

SESTŘIH: Slavia – Příbram 3:1. Hodina trápení, pak střídání a velký obrat

SESTŘIH: Slavia – Příbram 3:1. Hodina trápení, pak…

Fotbalisté Slavie Praha dál zůstávají doma ve FORTUNA:LIZE stoprocentní. V zápase s Příbramí sice jako první…

 

Reflex.cz

Brexit v nedohlednu: Parlament zdrží schválení Johnsonovy dohody. Desetitisíce demonstrantů v ulicích

Brexit v nedohlednu: Parlament zdrží schválení…

Dolní komora britského parlamentu nechce podpořit nový návrh brexitové dohody, dokud její obsah nebude převeden…

Z chytrého telefonu se stane hloupý. Microsoft před Vánocemi umrtví vlastní mobilní telefony

Z chytrého telefonu se stane hloupý. Microsoft před…

Mobilnímu operačnímu systému Windows Phone zbývají poslední měsíce života. A s blížícím se koncem přichází i…