Recenze

houzvic (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Citigo

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Citigo, foto 2 Škoda Citigo, foto 3 Škoda Citigo, foto 4 Škoda Citigo, foto 5 Škoda Citigo, foto 6 Škoda Citigo, foto 7 Škoda Citigo, foto 8 Škoda Citigo, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta citigo Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:570 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 55 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

5 dveří, 55kW, ASG, elegance - v autě je dodáno vše kromě střešního okna, 15" kola a za pětikilo jsem koupil koberce citigo

Silné stránky

automat, ovládání, velikost, prostor na předních sedadlech, solidně hraje i rádio

Slabé stránky

hloupý zadní plato

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

je to nové

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

skvělé

ASG

je to citigo jak všichni znáte, ale vložil jsem ho pro budoucí majitele ASG - já osobně moc recenzí na ASG nenašel

mám to pár dní a pár set kilometrů

hlavně k ASG:
šel jsem do neznáma, zkušební auta nebyly a recenze jsem taky žádné nenašel - jen německou v UPu - němec psal, že je to na draka, pomalé a cukavé. A sakra - auto již objednané, není cesty zpět.

předchozí auto fabia 1,4 2009 (foto v garáži)

první změny: startování s brzdou, řazení s brzdou, po zastavení a zaparkování se musí zatáhnout ručka, jinat řve pípadlo a kontrolka
studený rozjezd: spojka sepne až při vyšších otáčkách než obvykle (asi se bojí chcípnutí)

klidná jízda: trochu plynu pomaloučku se rozjede a velmi rychle řadí nahoru, tak maximálně kolem 2000 otáček, ve městě na rovině jede na pětku a asi 1700 otáček. Semafór brzda a stojí, bez plynu se nejede. Rozjezdy svižné, žádné čekání na robota než pustí spojku. Někdo psal, že ve městě je to na hovno, já tvrdím pravý opak. Se správnou trochou plynu auto jede velmi plynule a řazení je jen slyšet (ubrání plynu) a vidět na displeji. Pohoda

frčíme: pokud se na to trochu zatlačí opravdu jen trochu do třetiny plynu) už to solidně zabere dvojku řadí asi na 4000 otáčkách a podobně tři a výše. Samozřejmě tady již to není tak hladké, ale pozor je to chyba fyziky a ne auta. Jelikož
netušíte kdy bude robot řadit setrvačnost s vámi cukne dopředu, u manuálu to není protože přesně víte kdy řadíte a jste na
to připravení.

výjezd z obce: 55 tachometrových se u většiny obcí odehrává na pětku, pokud přidáte pomalu a plynule pětku nechá a rozjede jí. Vetší přidání znamená podřazení s mezi plynem na čtyřku a na 80 lehce ubrat a hned je tam pětka, 90 tempomat a nuda v autě. Prostě pohoda. Pokud na výjezdu přidáte vice nebo rychleji robot řadí za tři a během chvilky jste na 90, lehce ubrat a čtyři pět hotovo. Všechno, opravdu všechno je ve vaší pravé noze. Plynem musíte říkat robotovi jakou máte představu a on to dle možností provede. Možná naopak on dělá to co mu vyšlapáváte do pedálu.

kickdown: zkoušel jsem jen jednou - výjezd z obce pětka a 50, hurá na podlahu - řádný mezi plyn, robot řadí až na dvojku a
tu drží do 6000 otáček pak trojka a už je tam kilo, povolit plyn do vteřiny řadí čtyři, pět.

zvláštnosti: robot rozezná z kopce do kopce, z kopce dovede brzdit motorem a do kopce podřazuje o chvilku dříve než na
rovině a zbytečně neřadí nahoru. Nevím jestli se nechá to brzdění motorem vynutit (teď jsem četl, že u octavia s dsg stačí
ťuknout na brzdu) musím vyzkoušet.
dodatek: po zkoušení všeho možného je závěr tento - auto se podřazením snaží z kopce udržet rychlost jakou nastavíte přibrzděním. Pokud se vám to zdá málo stačí trochu přidat a řadí o jednu nahoru.

couvání: tak na R stejně jako na D se auto bez plynu nehne, Fabie couvá do garáže na volnoběh a se spojkou, tady se musí na
plyn, řelk bych, že zpátečka je o dost pomalejší jak jednička a spojka se při parkování asi pěkně zapotí. Zase je to o
cviku.

závěr: jezdím pár dnů a pár set kilometrů a jsem opravdu nadšen. Čekal jsem cukavého uřvaného pomatence který na křižovatce přemýšlí co by asi tak měl teď dělat a vše je naopak.
Rozjezdy svižné a vše podle vámi zvoleného plynu - jede to od pomalé chůze až po škrábnutí pneumatik
klidná jízda po okreskách zcela pohodová - vlastně člověk vnímá jen řazení mezi jedna a dva.

když rychle tak rychle - šlápneš a jedeš, jen je třeba robotovi říci, že chci předjíždět. Vteřinu dopředu přidat plyn a on podřadí na čtyři, když přitlačíte řadí za tři.

tempomat jede jako tempomat, když je potřeba podřadí si na čtyři.

Je třeba se naučit říkat pravou nohou autu co chci aby dělalo. Možná opačně - auto bude dělat to co mu říká pravá noha.

Pokud máte místo nohy kopyto bude i auto reagovat jako kopyto.

Ze začátku se mi ve městě párkrát stalo: výjezd z křižovatky dvojka plyn pijánko po chvilce chci přidat, ale jelikož dost dlouho jedu pijánko robot řadí za tři a žádný zrychlení na dvojku se nekoná.

 

Novinky v recenzi

15.7.2013 10:21

15. 7. 2013

najeto 5000km, spotřeba 5,2l/100km dle počítače, oproti Fabii je cítit lehkost auta, lehčí řízení, lehčí ovládání. Opravdu podařené sedačky.

2.4.2013 13:28

manual

pokud v manuálu při řazení pouštíte plyn, robot řadí svižně a nechá se předvést jakáž takáž svižná jízda (téměř jako manuá)
do manuálu stačí z D jen dát + nebo - a jste v manuálu

najeto 800km spotřeba 5,1l
velmi pohodová projížďka po okolí je hluboko pod 5l (4,4l), stovkou na tempomat to nejde pod 5l

31.3.2013 16:16

reakce na

manuál jsem pouze vyzkoušel, funguje, ale kdo by to používal - snad jen dle návodu v prudkých točitých a pomalých kopcích. Tam je asi lepší jet stále za dva.

ruční řazení v režimu D musím vyzkoušet

15. 7. 2013
tento pseudomanual vydrží jen chvíli, po pár vteřinách si bere ovládání zase "D"
na plnohodnotný manuál se musí do "M"

samozřejmě řazení u pořádně vytočeného motoru trvá déle, kvůli šetření spojky robot čeká až vše synchrony srovnají




Další vozy Škoda Citigo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9





Blesk.cz

Meghan nepřiletí na pohřeb Philipa (†99): Tenkrát to šlo, a teď ne?! zlobí se Britové

Meghan nepřiletí na pohřeb Philipa (†99): Tenkrát to…

Meghan Markleová (39) se jako jediná členka královské rodiny nezúčastní sobotního pohřbu prince Philipa (†99).…

Snacha prince Philipa (†99) popsala jeho umírání: Jako kdyby ho někdo vzal za ruku a odešli

Snacha prince Philipa (†99) popsala jeho umírání:…

Nedělní mše v Královské kapli Všech svatých ve Windsoru se po páteční smrti prince Philipa (†99) zahalila do…

 

iSport.cz

Nelogické, ale pojďme sportovat. Co za variantu odmítli epidemiologové?

Nelogické, ale pojďme sportovat. Co za variantu…

Předsedové České unie sportu (ČUS) a Sdružení sportovních svazů ČR (SSS ČR) oceňují, že navzdory pokračování…

Jezdkyně Vingrálková: Mrzí mě, jak lidé soudí. Nejsem žádná zlatá mládež

Jezdkyně Vingrálková: Mrzí mě, jak lidé soudí.…

Patri mezi velke talenty sportu, ktery se dostal do povedomi diky miliardari Petru Kellnerovi a podniku Global…

 

Reflex.cz

Trocha alternativní historie aneb Kdyby Jirka Schelinger neskočil z mostu

Trocha alternativní historie aneb Kdyby Jirka…

„Je to zcela uzavřená kapitola, protože Jirku nikdo nenahradí,“ řekl po jeho smrti Stanislav Kubeš. A Jiří…

Za psa neručí jen jeho majitel. Zodpovědnost má každý, kdo se o zvíře stará. Odškodnění může jít do milionů

Za psa neručí jen jeho majitel. Zodpovědnost má…

Útoky psů na člověka nebo jiného psa bohužel nejsou ničím výjimečným. Kdo všechno za způsobenou újmu odpovídá a…