< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobné neshody
To je další věc s tim použitelnym rozsahem otáček. ono je to totiž asi takhle: Ten motor ti ve srovnání s nějakým lineárnějším motorem poskytne ve středních otáčkách větší tah. Když se dostaneš za maximum momentu, tak motor uvadá. O tom žádná. Ale on uvadá z větší síly, než má ten motor s lineárním zátahem ;-) Čim vejš jdou otáčky, tím blíž je tah toho HTP nebo TDI blíž motoru s lineární charakteristikou, až se to při max. výkonu srovná.
Problém neni motor. Problém je lidská hlava, která vnímá spíše rozdíly než absolutní veličinu. Takže ty vnímáš to uvadání tahu, ale že ten tah je furt lepší než jinde už mozek nepobere.
1.9 TDI/74 kW podává při 3000 otáčkách výkon 70 kW (!). Těch dalších 1000 otáček výkon vyleze už jenom o pár kW na těch 74 kW při 4000 otáčkách. Tah samozřejmě bude klesat (vzpomeň si na P = F.v = m.a.v, kde P už vyleze jenom trošičku, zatimco rychlost se zvedne o celou třetinu - zrychlení prudce klesne). Ale lidem prostě připadá lepčí konkurenční motor, přestože ten má při 3000 otáčkách slabých 60 kW - ten totiž neuvadá, ale "graduje" (pojem, nad nímž onanuje snad každej krom mě). Koho potom zajímá, že TDI je v okamžiku svého "uvadání" stále ještě o nějakých 15% silnější ;-)