Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 11.07.13 16:06
« Re: Nové téma - oficiálně
label: tu to máš (je to porovnávačka už so sedmičkovým GTI): [odkaz]
V zásade ST vyhralo len zopár čiastkových disciplín ako cena, pružnosť motora či "fun-to-drive". A to ešte uviedli, že európske STčko sa im zdalo silnejšie, ako americké (namerali mu 0-96 kmh za 5,7s oproti americkému za 6,3s).
V porovnávačke ST a minulého GTI pritom ešte vyhralo ST: [odkaz] -
white label 11.07.13 14:51
« Re: Nové téma - oficiálně
iudex
Nemáš nějaký odkaz na ten americký test?
Pokud vím, tak na US trhu se ještě stále nabízí GTI6.
[odkaz]
P.S. Hlavním důvodem proč MRS ve větších (nejen německých) srovnávačkách hh končí často celkově! těsně pod vrcholem je (podle mě) fakt, že rozdíl (proti špičce jeho konkurence) v ultimativnosti/zábavě (v jeho prospěch) není relativně tak velký, jako je relativně velká jeho ztráta (opět ovšem na úzkou špičku jeho konkurence) ohledně komfortu/praktičnosti, uživatelské přívětivosti/denní použitelnosti...
Proto i tady celkově prohrál těsně! s ST a poměrně jasně s GGTI. -
white label 11.07.13 14:47
« Re: Nové téma - oficiálně
iudex
Shodou okolností znám taky jeden případ, kdy si majitel OPC stěžuje na údajnou zaujatost všech "testérů", kteří nevynášejí OPC na první místa srovnávaček hh...a teď si vzpomínám, že i mojito ví o někom takovém.
Ono je STéčko vlastně Americko-Německý produkt a OPCéčko zase Německo-Americký. >:-[]
Tyhle podrobné německé tabulkové testy, většinou podpořené objektivním dílčím měřením, mají taky něco do sebe a podle mě mají mnohdy větší výpovědní hodnotu, než sice barvitější, ale subjektivní hodnocení na základě pocitů z jízdy jednoho konkrétního člověka. Nemyslím celkový součet bodů, který je ovlivněn celkovými preferencemi systému bodování, ale rozdíl v jednotlivých dílčích disciplínách. Je jasně vidět, že zatímco se MRS nedaří v disciplínách spadajících pro "fahrkomfort", tak naopak se mu velmi daří v oddílu "fahrdynamic", především v "handlingu", slalomu, řízení a trakci. Takže si každý může podle svých preferencí stanovit svého vítěze. -
Ronault. 11.07.13 11:27
« Re: Nové téma - oficiálně
Thomasino: Přeskočím ty úvodní dva odstavce tisícekrát omílaných povídaček, které se přiznám ani nečetl ;-)
Ad Genesis - ano, je ošklivé, v exteriéru se na to ještě koukat dá (což by pro tebe, který se dokáže dívat na i30 navíc s tak děsivými polepy už vůbec není problém), ael ten interiér je opravdu odpudivý, nicméně pro petrolheada by mělo být důležitější, že se jedná o zadokolku s šestiválcem v podstatě zánovní za 350 t Kč, což je něco tak dostupného, že nelze míti žádné ALE. Ano, 350Z má možná nějaké jméno, ale zase všichni jasně ví jak se se sportovním autem jezdí a proč je lepší míti co nejnižší nájezd... -
iudex 11.07.13 08:54
« Re: Nové téma - oficiálně
label: ono sa tuším zatiaľ nevyskytla porovnávačka, kde by ST porazilo GTI 7. Ťažko sa mi to prijíma, ale asi naozaj bude to GTI lepšie. Ešte pri víťazstve v nemeckom časopise by to človek mohol odpálkovať v štýle "chvália si svoje", ale keď zvíťazí jasne GTI v americkom časopise (car&driver) nad domácim Fordom, zrejme je to naozaj tak. O to viac sa teším na jazdu v GTI.
Inak včera som mal debatu na ACZ s majiteľom Astry OPC, ktorý nechcel akceptovať, že by jeho auto prehrávalo väčšinu porovnávačiek. To odosobnenie sa od vlastnej garáže je najťažšie (vrátane mňa). -
white label 11.07.13 01:00
« Re: Nové téma - oficiálně
Ještě něco k té aktuálnímu srovnávačce hh v AutoZeitungu:
Konečné pořadí s celkovými body:
1. GGTI Perf. 3212 b.
2. FoST hb 3042 b.
3. MRS 265 3002 b.
4, ARG QV 2873 b.
Nás tady většinou asi nejvíc zajímá souboj GTI vs ST. Z celkem 45 jednotlivých disciplín vyhrál ST nad GTI jen ve čtyřech případech:
1. elasticita (pro mě jednoznačně nejpodstatnější dílčí výhra)
2. dojezd na plnou nádrž (G7GTI má údajně jen 50l nádrž, kdežto FoST 62 l, možná i proto má naopak GTI o 17 l větší kufr - při srovnatelné délce a rozvoru)
3. Cena vozu
4. Výbava v ceně vozu (bod 3. a 4. se samozřejmě vztahuje k cenám na německém trhu)
Ve všech dalších 41 parametrech naopak celkově "dominovalo" (někdy byly pochopitelně rozdíly poměrně malé, případně to byla výjimečně i plichta) nad STéčkem GTIčko. Od prostornosti (vpředu/vzadu/v kufru), variabilitu, přes komfort, bezpečnostní výbavu, kvalitu zpracování, až po spotřebu, "laufkultur", řazení manuálu, zrychlení, max. rychlost, řízení, poloměr otáčení, brzdy, slalom, trakci...
-
white label 11.07.13 00:33
« Re: Nové téma - oficiálně
Th
Píšu tady (logicky) za sebe svoje názory, úplně stejně jako ty píšeš za sebe ty svoje. Pokud to v mém případě považuješ za vydávání "obecné pravdy", ale ve tvém případě už nikoli, nevypovídá to o tobě nic moc dobrého. Pokud míníš v téhle "primitivní" argumentaci dál pokračovat, ztrátí jakákoli další diskuse s tebou smysl.
Nikde jsem nepsal, že je zadek MRS "boubelatý" (natož jen "trochu boubelatý"), takže nechápu proč to tu několikrát omíláš, když chceš něco citovat, tak cituj a nevymýšlej si. Napsal jsem, že je jeho zadek "obludný" (záměrně v uvozovkách!), protože na mě tak prostě (v uvozovkách) působí... a podobně působí třeba i na mojita a nejen na něj.
Podobně jsem tu nepsal (podle tebe jsem tím dokonce ostatní "občas dezinformoval") o "extrémní tvrdosti" MRS. Jasně jsem tu srovnával ultimativnost MRS s klasickým hh typu GGTI. A jestli nevidíš/necítíš u vzpomínané ultimativnosti souvislost s jasně rozdílným komfortem, tak ti nepomůže ani svěcená... a první, kdo by si měl tyhle auta (nejlépe bezprostředně po sobě) projet, jsi ty. Podvozek MRS je i "díky" jednoduché zadní nápravě znatelně "prkennější", než u GGTI s víceprvkem, který se dá (logicky) naladit podstatně univerzálněji. Zrovna mám před sebou novější srovnávačku (AutoZeitung) čtyř HH: G7 GTI Perf., MRS TCe 265, Focus ST a ARG QV. A světe div se, zatímco GGTI je v disciplíně "FAHRKOMFORT" suverénně první ze všech, MRS je v tomto ohledu naopak suverénně nejhorší: GTI/769 b., ARG/713 b., FoST/711b., MRS/688 b. A to ani není tvrdší verze Cup! Podle tebe bych ovšem neměl dát na svoje osobní dojmy, ani na podobné novinářské testy, nýbrž na tvoje osobní pocity, které se tu (podle tvé "logiky") snažíš vydávat za "obecné pravdy"?
Když jsem nedávno vezl woodyho v pětkovém GTI (samozřejmě bez DCC), tak první co ho zaujalo byl poměrně velmi přijatelný komfort (i na 18" kolech), který se podle něj nedá příliš srovnávat s MRS ve kterém jel před tím/dříve také jako spolujezdec.
A co se týká té šedé na MRS, nejde o to, jestli je na MRS, nebo na GGTI. Nedávno jsem tu (také ke tvé nelibosti) "kritizoval" podobný odstín šedé (United grey metallic) i na GGTI, ve kterém vypadá GGTI taky jako šedá myš, Tyto odstíny šedé jsou sice velmi praktické, ale na kráse hh rozhodně nepřidají. Carbon steel grey je úplně jiný odstín šedé (má mnohem blíž k černé metle), než tyhle dva navzájem podobné případy "nijaké" (ani světlé ani tmavé) šedé. Je sice méně praktický, ale za ten pohled/dojem to rozhodně stojí.
Samozřejmě, že je to opět především můj názor, ale to by snad měl pochopit každý normální dospělý a svéprávný člověk. ;-) -
woody-alien 10.07.13 22:47
« Re: Nové téma - oficiálně
wl: Zážitky předků jsou hodně často velmi zajímavé. Mí prarodiče z matčiny strany (ty z otcovy jsem nikdy nepoznal) byli oba ročník 1924, čili 2.světovou si "užili" s plnou parádou a jejich příběhy z té doby (totální nasazení, dědův útěk z Kolína nad Rýnem domů a následné skrývání se atd.) ale i z pozdějších let (osídlování pohraničí) jsem hltal jako dobrodružné komiksy. ;-) Pradědeček mojí ženy si zase dlouhá léta vedl kroniku, kde popisoval všechny důležité události doby (a zažil toho opravdu hodně) a komentoval je střízlivě ale s využitím svého selského rozumu tak, že by si to mnozí doboví politici a následně třeba bolševici za rámeček nedali. Hrozně zajímavý čtení i s vlastními obrázky. Taky je ta kronika manželčinou rodinou opatrována pomalu lépe než korunovační klenoty. :-) -
woody-alien 10.07.13 18:46
« Re: Off topic - fotenie mobilom pod vodou
iudex: >:D :yes: Tak to by mě vážně nenapadlo. Raději to nebudu dál komentovat, napadá mě spousta věcí, které se před 22.00 hodinou nesluší psát. >:-[]
PS: Ta nabídka mojí pomoci se nevztahuje jen na přírodní katastrofy, už mám připravený pořádný, ocelovými pláty obložený, rukavice na vytahování nebezpečných hlodavců z vodovodních šachet. ;-) -
Thomasino 10.07.13 17:11
« Re: Nové téma - oficiálně
Rone - můžeš pls vysvětlit, kde jsem psal něco takového o servise?
"Thomasino je ten ultimativní petrolhead, který ze strach z dražšího servisu skončil v Hjoundé"
- důvody k prodeji GTI byly částečně soukromého rázu (potřeba hotovosti) a hlavně s ohledem na to, že bych ho do roka stejně prodal a lépe se prodává sportovnější auto, když je pod zárukou. Vidím kolem sebe hodně lidí (a viděl jsem), kteří dlouho nemohli za poslední 1,5 rok prodat sportovní auto, protože se prostě neprodávají a ceny klesly dost dolů (např. Mojito a Scirocco R, známého s Audi RS4...). Takže jsem zkusil nasadit slušnou cenu a když se kupec našel, tak jsem prostě prodal. ANO, chybí mi, o tom žádná a bylo mi to jasné předem, nedá se to vůbec srovnávat s i30. To jsou ale taky úplně jiná auta. Nikdy jsem nepsal, že jsem vybral i30 kvůli levnému servisu (ještě jsem tam nemusel, tak netuším, ale těžko bude dražší než VW - a ono taky záleží jak u kterýho dealera. Viz. rozdíl v ceně za práci u VW dealera vevýši 20% !!).
Taky jsem nikdy netvrdil, že i30 je stejně dobrá jako Golf, jen že se značně přiblížili a za tím si stále stojím. Je spousta věcí, které má Golf vychytanější za ty roky (hluk od kol, kvalita sedadel, možnosti palubního PC, detaily ve zpracování auta apod.), na druhou stranu je na každém jednotlivci, jestli je za ty rozdíly ochoten zaplatit navíc asi 15-20% ceny. Na ty účely, na které jsem to kupoval (a s výhledem že to auto možná skončí po roce nebo dvou u rodičů, pokud bych se nevydal cestou dvou aut - uvidíme za rok dle financí), jsem naznal že jako dailycar to zatím stačí, že se zatím na rok až dva trochu uskromním (ikdyž hodně nerad, wo tom žádná) a raději budu šetřit na sportovnější auto, než bylo GTI. Stále řadím GTI mezi dva krále HotHatchů a stát si za tím vždy budu, jen je každej určený pro trochu jinou klientelu. Ikdyž nyní se sedmičkové GTI ve verzi Performance snaží posunout právě do teritoria Megana RS, což je jen dobře. Bohužel jak jsem psal, v každém novém autě je řízení horší a horší, díky dojebaným normám EU na emise, eletrickým posilovačům a k tomu často znatelné prodlevy elektronického plynu atd.
Ad Genesis - to auto je prý výborné, třeba Honza Červenka ze Speedu který ho má jako služebák si ho nemůže vynachválit, ale mě se prostě nelíbí. Navíc ke sportovnímu autu přece jen trochu chci také nějakou sportovní historii. To už raději 2 roky starou 370Z ;-)
Pro GTI2 (WL): psát něco o boubelatém zadku u Megana zrovna od majitele pětkového Golfu je dost udivující, ale asi mě to už nepřekvapí :-) Ano, je trochu boubelatý, ale mě nevadí a přijde mi rozhodně zajímavější než vysoká stavba Golfu, včetně sedmičkového GTI. Ale tohle je vždy věcí osobních preferencí, nechci zase svůj názor vydávat za "obecnou pravdu", jako to velmi rád děláš ty ;-) Komentovat rozdíl mezi šedým Meganem a šedým GTI raději ani nebudu, to je zase věcí osobních preferencí, osobně rozdílů až tolik nevidím.
Jinak máš částečně pravdu, kdybych kupoval auto dneska, stále nevím, jestli volit GT86 nebo Megana RS 265 Cup, případně třetí finalista je ta jetá předchozí Z4 kupé 3.0 si s krásným zvukem řadové šestky, která se již bohužel nedělá :'-( Jen nesmí být v černé barvě, což je většina slušných Z4 na prodej.
Všechno má svá pro a proti, uvidíme. Budu mít v létě na celý den půjčenou GT86, tak ji otestuji znovu a pořádně, ty 2 hodiny mi úplně nestačily :-( Trochu tam ten krouťák ve středním pásmu fakt chybí, ale zase je paráda to honit do otáček, ždímat z toho výkon, držet ji pod krkem, hrát si s perfektně vyváženým podvozkem atd.
Jinak jsem jel nedávno 2x 45min jako spolujezdec v Meganu RS 265 Cup a určitě není extrémně tvrdý, jak tady GTI2 občas dezinformuje. Je samozřejmě pevnější než GTI 6 v režimu Comfort, ale proti režimu Sport není zase tak velký rozdíl. něco jiného je Clio RS Cup (předchozí, to nové je vyměklé), to má podvozek opravdu hodně tvrdý a nekompromisní, spousta lidí si myslí že je to stejné. Není. Vyzkoušejte si ty auta, pak uvidíte. Ne vždy se dá věřit různým testům v časopisech, natož internetových magazínech, natož na ACZ >:-[] nejlepší je vždy vlastní zkušenost, to snad každý uzná a možná i remcal Ronault >:-[]
P.S.: spotřeba na dlouhou trasu u 2,0 TSI pod 7 není sci-fi, to jsem s GTI při dálničních rychlostech zvládal. Dokonce to ukazovalo optimistických 6,0 - 6,3 ale palubák kecal a v reálu to bylo kolem sedmi. Ale musí se jet kolem 130-135 dle GPS. Na okresce to samozřejmě umí při klidné jízdě ještě méně, ale kdo by na okresce jezdil s takovým autem klidně, že?? -
white label 10.07.13 13:39
« Re: Nové téma - oficiálně
w-a
Souhlas...
Prababička se dožila stovky a stihla se dokonce "prožít" přes tři století, takže zažila Rakousko-Uhersko, 1. sv. válku, 1. republiku, protektorát a 2. světovou válku, totalitní socialistický režim vedený komunisty ("znárodňování a kolektivizaci") včetně sovětské okupace od r. 1968, "sametovou" revoluci, rozdělení Česko-Slovenska i "slavnou" EU.
Vždycky jsem od ní vyzvídal, jak to tu bylo, když jsem ještě nebyl na světě. A podle ní sice nikdy nebylo úplně blaze, ale údajně celkově nejlíp bylo za Rakouska-Uherska, což prý byla sice menší, ale skutečná forma "unie". Např. si mohla za jednu! korunu koupit jízdenku na vlak, který ji dovezl (v rámci jednoho celku - Rakousko-Uherska) až k Jadranu, konkrétně jezdila k moři do Opatije, kde měla svého času i kluka na vojně. Tož tak...
(...ale myslím, že už jsem to kdysi psal v jiné diskusi) -
iudex 10.07.13 12:24
« Re: Nové téma - oficiálně
woody: radi sme pomohli a dúfam, že Tvoju podobnú pomoc nikdy potrebovať nebudem (mám potok 10m za domom a už párkrát som nervózne pozoroval hladinu).
Inak fotky pekné, dlhé ohniská svedčia každému autu. A cením, ako si si vzal k srdcu tie Sudekove slová a nalepil si na auto značku Začiatočník. >:-[] -
woody-alien 10.07.13 12:15
« Re: Nové téma - oficiálně
Ron: 19letá holka obdivující Passata, to je opravdu unikát. ;-) Nemusí to být hned cabrio nebo sporťák. Nedávno jsem viděl před jedním bazarem opravdu hezkou dívenku, kterak pohledem téměř "souložila" >:D s moc pěkně udržovaným Mini.
Jinak za Genesis :yes: , sice nic pro mě ale jako tip určitě zajímavé.
wl: Babička byla opravdu moudrá....všechna čest. :yes: Já bych možná v této souvislosti užil třeba ještě známé Sudkovo vyznání. "Když jsem byl mladej, moc jsem si myslel. Ještěže jsem to nevykřikoval nahlas, ozvěna by mě děsila dodnes." ;-)
Ještě jsem dnes využil pěkného počasí a udělal sérii fotek se Swiftem. Odsud [odkaz] dále v galerii. Od doby co mám novej foťák se mi jako největší problém jeví nedostatečný odstup a že je všude moc lidí, kandelábrů, všemožných zábradlí a aut. >:D A v tomhle konkrétním případě i absence stativu, takže jsem foťák na dlouhém ohnisku podpíral, jak jsem jen mohl. Nakonec to dopadlo celkem dobře. -
Leg 10.07.13 08:01
« Re: Nové téma - oficiálně
iudex: s tým Nohavicom máš bohužiaľ pravdu, organizátor trochu podľahol vôni peňazí. Trochu poznám miestne pomery a keď som sa dozvedel, že predali 6500 lístkov, bolo jasné, že to bude problém - toľko ľudí sa nezmestí ani na lúku kde sa to malo konať a s dopravou je problém aj pri zlomkovom počte účastníkov. Potvrdil mi to aj známy, ktorý šiel v čase skončenia koncertu na otočku do BA a chytila ho zápcha súvisiaca s práve ukončeným koncertom. Keď sa (minimálne o hodinu a pol) vracal späť, zápcha tam stále bola. Ale tak to už u nás býva, "podnikateľ" má prachy v kapse a ostatní nech škrípu zubami...
K ostatnej diskusii: Babička má samozrejme pravdu a najdôležitejšie je vedieť, čo vlastne chcem/môžem mať. A že teda nemôžem mať všetko, teda auto s líniou kupé a priestrannosťou kombi, na okreske ostré ako Cat a v meste s plavosťou Rollsu, to všetko za 4 na 100. Aj keď Volkswagen sa tohoto ideálu nevzdáva a postupnými krokmi sa k nemu blíži. :-)
Díky za odkaz.
Je to fakt velká chvála na G7 GTI. Píšou, že loni vyhrálo STéčko (ještě s G6GTI) o jediný bod díky nějakým nevhodným (celoročním?) pneu či co. Ale nové GTI už má prý chodit výhradně na povedených BP S001.
Zajímalo by mě, jestli má to progresivní řízení s proměnlivým převodem i STéčko, nebo to řeší nějak jinak, protože podle technické specifikace v AutoZeitungu, to má ze všech čtyř testovaných hh pouze GTI.