Rone - můžeš pls vysvětlit, kde jsem psal něco takového o servise?
"Thomasino je ten ultimativní petrolhead, který ze strach z dražšího servisu skončil v Hjoundé"
- důvody k prodeji GTI byly částečně soukromého rázu (potřeba hotovosti) a hlavně s ohledem na to, že bych ho do roka stejně prodal a lépe se prodává sportovnější auto, když je pod zárukou. Vidím kolem sebe hodně lidí (a viděl jsem), kteří dlouho nemohli za poslední 1,5 rok prodat sportovní auto, protože se prostě neprodávají a ceny klesly dost dolů (např. Mojito a Scirocco R, známého s Audi RS4...). Takže jsem zkusil nasadit slušnou cenu a když se kupec našel, tak jsem prostě prodal. ANO, chybí mi, o tom žádná a bylo mi to jasné předem, nedá se to vůbec srovnávat s i30. To jsou ale taky úplně jiná auta. Nikdy jsem nepsal, že jsem vybral i30 kvůli levnému servisu (ještě jsem tam nemusel, tak netuším, ale těžko bude dražší než VW - a ono taky záleží jak u kterýho dealera. Viz. rozdíl v ceně za práci u VW dealera vevýši 20% !!).
Taky jsem nikdy netvrdil, že i30 je stejně dobrá jako Golf, jen že se značně přiblížili a za tím si stále stojím. Je spousta věcí, které má Golf vychytanější za ty roky (hluk od kol, kvalita sedadel, možnosti palubního PC, detaily ve zpracování auta apod.), na druhou stranu je na každém jednotlivci, jestli je za ty rozdíly ochoten zaplatit navíc asi 15-20% ceny. Na ty účely, na které jsem to kupoval (a s výhledem že to auto možná skončí po roce nebo dvou u rodičů, pokud bych se nevydal cestou dvou aut - uvidíme za rok dle financí), jsem naznal že jako dailycar to zatím stačí, že se zatím na rok až dva trochu uskromním (ikdyž hodně nerad, wo tom žádná) a raději budu šetřit na sportovnější auto, než bylo GTI. Stále řadím GTI mezi dva krále HotHatchů a stát si za tím vždy budu, jen je každej určený pro trochu jinou klientelu. Ikdyž nyní se sedmičkové GTI ve verzi Performance snaží posunout právě do teritoria Megana RS, což je jen dobře. Bohužel jak jsem psal, v každém novém autě je řízení horší a horší, díky dojebaným normám EU na emise, eletrickým posilovačům a k tomu často znatelné prodlevy elektronického plynu atd.
Ad Genesis - to auto je prý výborné, třeba Honza Červenka ze Speedu který ho má jako služebák si ho nemůže vynachválit, ale mě se prostě nelíbí. Navíc ke sportovnímu autu přece jen trochu chci také nějakou sportovní historii. To už raději 2 roky starou 370Z ;-)
Pro GTI2 (WL): psát něco o boubelatém zadku u Megana zrovna od majitele pětkového Golfu je dost udivující, ale asi mě to už nepřekvapí :-) Ano, je trochu boubelatý, ale mě nevadí a přijde mi rozhodně zajímavější než vysoká stavba Golfu, včetně sedmičkového GTI. Ale tohle je vždy věcí osobních preferencí, nechci zase svůj názor vydávat za "obecnou pravdu", jako to velmi rád děláš ty ;-) Komentovat rozdíl mezi šedým Meganem a šedým GTI raději ani nebudu, to je zase věcí osobních preferencí, osobně rozdílů až tolik nevidím.
Jinak máš částečně pravdu, kdybych kupoval auto dneska, stále nevím, jestli volit GT86 nebo Megana RS 265 Cup, případně třetí finalista je ta jetá předchozí Z4 kupé 3.0 si s krásným zvukem řadové šestky, která se již bohužel nedělá :'-( Jen nesmí být v černé barvě, což je většina slušných Z4 na prodej.
Všechno má svá pro a proti, uvidíme. Budu mít v létě na celý den půjčenou GT86, tak ji otestuji znovu a pořádně, ty 2 hodiny mi úplně nestačily :-( Trochu tam ten krouťák ve středním pásmu fakt chybí, ale zase je paráda to honit do otáček, ždímat z toho výkon, držet ji pod krkem, hrát si s perfektně vyváženým podvozkem atd.
Jinak jsem jel nedávno 2x 45min jako spolujezdec v Meganu RS 265 Cup a určitě není extrémně tvrdý, jak tady GTI2 občas dezinformuje. Je samozřejmě pevnější než GTI 6 v režimu Comfort, ale proti režimu Sport není zase tak velký rozdíl. něco jiného je Clio RS Cup (předchozí, to nové je vyměklé), to má podvozek opravdu hodně tvrdý a nekompromisní, spousta lidí si myslí že je to stejné. Není. Vyzkoušejte si ty auta, pak uvidíte. Ne vždy se dá věřit různým testům v časopisech, natož internetových magazínech, natož na ACZ >:-[] nejlepší je vždy vlastní zkušenost, to snad každý uzná a možná i remcal Ronault >:-[]
P.S.: spotřeba na dlouhou trasu u 2,0 TSI pod 7 není sci-fi, to jsem s GTI při dálničních rychlostech zvládal. Dokonce to ukazovalo optimistických 6,0 - 6,3 ale palubák kecal a v reálu to bylo kolem sedmi. Ale musí se jet kolem 130-135 dle GPS. Na okresce to samozřejmě umí při klidné jízdě ještě méně, ale kdo by na okresce jezdil s takovým autem klidně, že??