Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
anti99 11.08.13 17:59
« Re: Diskuze o hodnocení
no ak by Ti to bolo ukradnute, tak by si to tu neriesil ;-\ , ale ano aj mne sa stalo ked som ohodnotil auto, tak sa potom ozval autor ze preco som mu nedal 10, 10, 10 a ze coo mi vadi na jeho recenzii / tusim som mu dal 2x10 a 1x9 za recenziu.... tusim to bol Barichello so svojim Jaguarom naozaj pekne auto, ale nebolo to na top 10/. Kazdy to tu berie tak ako to citi, ak sa prejavy ze Ti posere hodnotenie tak si bud isty ze tak isto sa sprava aj na ceste- riesi si komplexy, a ty si o nom mozes mysiet tiez svoju vec.... >:D -
poterienko 11.08.13 15:13
« Diskuze o hodnocení
Prý se zde kecá o všem možném a tak chci znát Váš názor. Před x lety/měsíci/dny tu kdosi přidal recenzi na poměrně slušné auto, ale bez fotek s recenze samotné, takže jsem dal myslím si férově 8/1/1, proč taky čekat, až si to doplní, já také zvládl recenzi publikovat až po dopsání. Panáčka to asi urazil a tak mi to vrátil tak, že k mým myslím si ne úplně špatným recenzím také naházel 1 za foto a recenzi. Jaký máte názor na podobné msty? Můj názor je takový, že jde o honění ega. Mě je hodnocení ukradené, recenze píši pro lidi a nic z toho nemám. -
Bud 11.08.13 14:02
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova volba
17" budou určitě lepší, dneska je řízení skoro všude přeposilované a Octávie je dost velké auto, takže to bude vypadat přirozeně. Nebo nemá už snad řízení s proměnlivým účinkem?
Jinač, kdo by tak před rokem řekl, že budeš jezdit Octávkou :-) . Každý by si mohl myslet, myslím i tys to viděl na nějakého Francouze a pokud si dobře pamatuji, tak nejlépe atmosféru a na plyn. Ale jde vidět, že okolnosti a možnosti si člověk nevybírá, ale bere to co je možné. Myslím, že budeš spokojen, hlavně na té dálnici. Tam toho najezdíš zřejmě nejvíc.. -
Bud 10.08.13 22:30
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Ronault: Jak říkám, ty bys s tím určitě problém neměl. Já musím mít pravou nohu nataženou a nekrčt. Ale máš pravdu, v sedě menší chlapi - když se postavíme jsou větší >:D Už jsme se na to s kolegou dívali, jakto že je vyšší a přitom v autě jsem nad ním, on má ale taky (v autě) ty kolena skoro bod bradou...
Jinak když se bavíte o těch autech jak rostou a těžknou - zrovna před chvílí jsem nad tím taky rozmýšlel a díval se do katalogů, které jsem dostal při návštěvách showroomů a nějakých těch zkušebních jízdách. Je to síla, když vezmu svou Fordku, která má v malém tech. 1090 Kg. a se 74kW zvládne z 0 na 100 za 10,5 a zrovna Cruze který má o 25 koní víc to zvládne za 12,8s. Když jsme to s rodinou zkoušeli, bylo to strašně pomalé i manželka to jasně poznala. Navíc dost necitlivé řízení. Taky má o 300 Kg.víc. Teprve až ta zmiňovaná 1,8 104kW byla podobná naší Fordce a protože měl 17 kola i to řízení bylo lepší. ( Ovšem po přestoupení do starého Focuse bylo jasné jak má řízení vypadat). Orlando je už o dost vyšší, to se s tím motorem fakt nehodí..
A ty dnešní atmosféry? Že by ta ekologie tak hodně ovlivnila? Je to možné? Hold všechno něco stojí. Nevím, jak je to u Civiku, ale např. kluci co maj Lencra 1,8 MIVEC, tak říkaj, že se ty kW projeví až nad 4000 ot. Jinak je to zcela normální a výkon je do 4 tis. například stejný jako 1,6 ze stejné stáje. Takže zrychlení z 0 na 100 jen nepatrně lepší, ale pružné zrychlení, právě při předjíždění je jiné, znatelnější. Ale spotřeba leze nahoru. A kdoví, jak to zní. No turbo je turbo a Octávie bez turba fakt nejde. Ještě ten dvoulitr u O1 je schopný, brácha ho má a jde to. Ale kolega má 1,6 a je to líné, ještě tam dal plyn, tak to ztěžklo na nějakých 1380 Kg. -
white label 10.08.13 21:51
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Th - blonďák
Umíš číst?
"Pak je tu ještě možnost, že je Mazda jediná japonská automobilka kterou znáš, a nebo že ToyoBaru považuješ za konkurenci Octavie a spol."
Hoď tu nějaký příklad současné úžasné atmosféry v Corolle/Aurisu?
-
Thomasino 10.08.13 21:45
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Tak samozřejmě že Golf VII s 1.4 TSI 122k, natož 140k, by byl rychlejší než i30 s 1.6, to je snad jasné. To tady taky nesrovnávám. Sice ne o moc v případě toho slabšího motoru, ale o něco ano. V pružném zrychlení bez podřazování rozhodně, ale tak to je jasné. Já tu ale prvotně řešil zábavné auto co bude radost řídit, ne rychlost na dálnici. Ta je pro malé kluky :-! Tohle je zase diskuze o ničem, jak tak koukám.
Ještě pro GTI2: Co třeba Mazda a Toyota? Trojka, šestka, Auris, Corolla.. Ale vím, ty jsi zahleděný jen do tvého koncernu >:-[] -
Ronault. 10.08.13 21:19
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Thomasino: Sundej si i ty druhé růžové brýle. Jel jsem i30 s GDI, což je lepší motor než tvůj a konkurenční 1,4 TSI si ho dá k snídani...
Musel bych dohledat konkrétní čísla, ale vsadím se, že moje Laguna je nižší (menší odpor vzduchu) a možná jen opravdu nepatrně širší, ono taky auta od r. 2001 pěkně nakynula. A hmotnost podobně, mám základní výbavu bez extras, aby ses nedivil těm nepatrným rozdílům.
A teď pozor, já ještě jedu na Euro III, ty na Euro V, ty motory už nejsou jak bývaly. A variabilní časování kdo zkoušel porovnat 1,6 16V od Renaultu obě, tak udává min. rozdíly, resp. skoro žádné.
Kolega má teď Orlando, beru, je to vyšší a přecejen větší, delší ale ne a těžké to taky není. Má tam 1,8 103 kW a nebyl schopen mě v táhlém dlouhém (je jich z Boskovic do Brna několik s 2 pruhy) předjet, dokonce jsem já mu ujížděl... a to on má najeto tak 10t km a já 350t km. Prostě ty dnešní kW v atmosférach škrcených Eurem V nejsou, Hondí tragedie se 103 kW budiž příkladem... stejný úsek jsem jel rychleji s C4 1,6 HDI 68 kW... smutné. -
white label 10.08.13 20:58
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Th- blonďák
Napíšu ti konkrétní příklad s aktuálním Civicem (Honda-Japonsko) 1,8 a ty na to "argumentuješ" tím, ať kouknu na Japonce???
S tebou je snad dospělá diskuse nemožná... >:D
Pak je tu ještě možnost, že je Mazda jediná japonská automobilka kterou znáš, a nebo že ToyoBaru považuješ za konkurenci Octavie a spol.
P.S. Jak tu tak čtu ty tvoje nekritické chvalozpěvy na 1,6ku v i30, tak mě napadlo, že kdyby sis nechal k té zábavné atmosféře v i30, G6 GTI na běžné denní ježdění, tak si to měl vyřešené komplet. >:-[]
Jako správný petrolhead bys jistě neuvažoval (na zábavu) o něčem s turbem, včetně třeba MRS. :*) ;-) -
Thomasino 10.08.13 20:49
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Zdravím GTI2 !! >:-[] Atmosféry zdaleka mrtvé nejsou, koukni na japonce. Ale je jasné, že od určité váhy už potřebuješ silnější motor a nadopovat ho turbem je tak snadné :-) On je ale zásadní rozdíl třeba mezi Koktou II s 1.6i a i30 II 1.6i. Jednak ty motory jsou dost jiné a taky Kokta je o poznání těžší. Ale kdo nevyzkoušel a jen kritizuje, tak těžko pochopí. Nemám problém na dálnici s konstatní vyšší rychlostí, jen hold na okreskách nebo jinde při větším zrychlení či předjíždění nesmím být lenošnej podřadit a ten motor točit. Turbomotor je samozřejmě pro snažší život, ale tohle má taky něco do sebe, tady si to musíš trochu odpracovat a zasloužit ;-) Ale zdaleka to není takové trápení, jako když jsem kdysi honil Fábku 1.2HTP ve 150-ti po dálnici >:-[]
P.S.: Rone, je to taky o váze auta. Tvoje Laguna je větší a těžší auto, navíc starší typ motoru bez variabilního časování. To nemůžeš srovnávat. Ale jestli chceš, klidně si srovnávej :-) -
Ronault. 10.08.13 20:47
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
WL: Tak nějak.
Thomasino: Podle mě máš růžové brýle. 4000 ot. není žádná pohoda na dálnici, hlavně máš-li to poslouchat několik hodin. Beru, že třeba po D1, kdy posloucháš ještě dunění podvozku od hůře odhlučněného podvozku i30, tak ti to ani nepříjde. Ale stačí se svézt s autem s delšími převody a je to jiná píseň. Mě osobně stačí o dvě třídy menší, hůře odhlučněná a slabší taťkova 207 SW, i když je tam větší aerodynamický hluk nemluvě o hluku od kol, tak je to pořád přijatelnější svezení než atmosférický benzínový motor. Ten už dnes opravdu pohasíná.
Neříkám, že už je mrtvý, pořád je to neskutečná paráda u červeného pole ždímat maximální výkon, takže vozy jako Swift sport neboru Toyobaru nás nesmí opustit! , ale na každý den prosím už dnes jen to turbo, nudné, hrozně nudné, ale pohodlné a přátelské na dnešní nudně přeplněné cesty...
Ad tvé stíhání TDIčkám v i30. Nevěřím ani za mák. Mě v táhlém dlouhém ujel i VW Transporter TDI a to je prosím o hodně větší auto než Octavia, TDIčkám bys měl stíhat max. 1,6 TDI 66 kW, dvoulitrům bez šance... to mám odzkoušené bez růžovek ;-) -
white label 10.08.13 20:31
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Th
¨To je zajímavé jak jsi senzibilní u dieselů, nebo u hluku zrcátek O2, ale při "skučení" upocené atmosféry v i30 si naopak ještě libuješ. :*) >:-[]
Co děláš v i30, když potřebuješ předjet nějaký rychlejší kamion? Že by "Korejci z Nošovic" přidávali k záruce i křišťálovou kouli na "bezpečné" předjíždění "long vehiclů". >:D
Minulý víkend jsem projel G7 GTD a to pro mě mělo přijatelnější zvuk, než vytočená i30 s atmo 1,6.
Dnes je prostě v novém autě velikosti Octavie atmosféra do dvou litrů "OUT".
Běž se svézt třeba i s japonskou "atmochloubou" 1,8 v Civicu, což je aktuálně nejsilnější benzín pro Civic. Ty údajné kW tam budeš hledat podobně těžko jako u Korejců. 8-s -
Thomasino 10.08.13 19:31
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Chápu že 30 tisíc je už na uvažování o dieselu, ale já bych se nenechal zlákat ani tak >:-[] Spotřeba je sice fajn, ale to rachtání dieselu mě nebaví, u některých motorů je na dálnici pak slyšet takové dunění. Nové diesely jsou sice lépe odhlučněné, ale stejně je to slyšet stále, nemluvě o tom, že motor nemůžeš ani pořádně vytočit :-(
Jo motor 1.8 TSI v Oktávce nebo 1.4 TSI je něco jiného, to by asi šlo :-)
Zrovna před pár dny jsem jel na otočku do Prahy a cestou zpátky jsem jel místy 150 až 160 a neměl jsem pocit, že by těch 4300 až 4500 otáček nějak obtěžovalo. Mě se zvuk motoru u i30 líbí, ale to byl taky jeden z důvodů proč jsem do něj šel. Ale většinou jezdím dle GPS těsně kolem 135 km/hod, motor na šestku točí přesně 4000 otáček, na tempomat není absolutně žádný problém s dlouhým stoupáním ani ve dvou dospělích a dvou dětech. U i30 je slyšet spíše hluk od podběhů, kde se evidentně lehce šetřilo na tlumení. Kolem oken je to v pohodě, rozhodně o dost lepší než u Fabie, Pola nebo Swiftu. Samozřejmě Golf VI byl na tom ještě o hodně lépe a předpokládám, že Golf VII na tom bude stejně (alespoň co mohu posoudit dle dvou menších testovacích jízd). U dvojkové Oktávky mi přišel vždy divný aerodynamický hluk kolem zrcátek a oken, jel jsem s několika kusy, považuji to spíše za vlastnost než chybu jednoho kusu. Ale není to nic dramatického, dá se s tím žít, stejně jako s tím mírným hlukem od podběhů u i30 - asi dám lepší repro a zvýším hlasitost hudby :-) -
Ronault. 10.08.13 17:58
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Thomasino: Ročně teď najedu 30t km, pravda, mělo by to teď klesnout, protože jsem se přestěhoval tak, že to mám asi 100 m chůze do práce. A v areálu nem. tak parkuju i auto, jinak bych se Octavky bál, kdyby měla parkovat volně, byla by brzo fuč.
Pravda, na dálnici i ta má 1,6 v Laguně jede slušně, 130 není problém držet v podstatě v každém stoupání. Bohužel daní za to je, že v reálných 130 km/h je na otáčkoměru skoro 4000 ot., takže jinak výborně odhlučněné auto od podvozku je prohlučeno vytočeným motorem. Aktuálně nejvíce najezdím na trase Bosk-Brno-Těšín a zpět, což je v podstatě furt dálnice. Třeba včera jsem to absolvoval v Octavii II 1,8 TSI LaK a paráda, podobně jak nafťáky dlouhé převody, takže v autě tichounko a dá se pohodově jet v kuse 150 km/h, což je u atmosférických motorů už akustická nepohoda. Proto už spíše prahnu po turbu.
1,4 TSI v Golfu je zajímavá nabídka, vím jak jezdila VI. G a byl jsem nadšený. Problém je cenovka. Můj limit byl 350, už s Octou jsem to přebuřil o skoro 30t a to jen proto, že ta si udrží cenu i po letech.
No není to lehké vybrat něco, co splňuje všechny požadavky a nejsem si jist, kde ustoupit. V podstatě jsem ustoupil v tom, že zvolím silnější 2,0 TDI místo 1,6 TDI výměnou za menší výbavu. Pravda, jsem docela hračička, ale Maxi dot tam je a USB vstup a originál BT se dá snadno dodělat, jak jsem se dočetl na škoda foru.
Pro radost si s odstupem času beztak něco koupím :-) ;-)
BUD: Asi máš dlouhé ruce a krátké nohy. Je to už nějaký pátek, co jsem Oktávku jel, ale nevšiml jsem si toho a 7G Golfa jsem ještě neměl tu čest.. asi se budu muset zajít podívat. :-) -
Bud 10.08.13 16:41
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Ten sedmičkový Golf je opravdu hezký. A 1,4 TSI mu taky sluší. Už jsem si ho taky obhlížel a k panu Doktorovi by taky sedl. ;-) Našel jsem na něm jen pro mně jednu slabinu, která by Ronaultovi a mnohým jiným vůbec nepřišla. A to dlouhá dráha pedálu spojky. Stejně jsem to měl i ve Formanovi. Ale tady jsem vůbec nedosáhl a pedál zmáčkl jen napůl. Musel jsem se přitáhnout blíž, pravá noha už pokrčená, ale spojku jsem na doraz nedal. Leda, že bych se svezl na sedadle. :-( Dost mě to zamrzelo, protože to je fakt nádherné auto a s víceprvkem >:D . Kdo ví, jestli to nebude stejné i ve škodovkách?..A kdyby mohl být ještě s nějakou slevou.. . Ovšem hlavně ať to Ronaultovi slouží a dělá radost vždy, když se k němu přiblíží. A C4 neber, naše obvodní ho měla od novoty a pořád zlobil. Pak ho vyměnila za hybrida od Toyoty a je spokojená, už má druhé.. ;-) -
Thomasino 10.08.13 15:04
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
A nechal sis spočítat toho Megana s 1.6 dCi? Umí na nová auta hooodně velké slevy, na Megana RS je to dokonce 20-22% :-) Ikdyž stále nechápu, proč si lidé kupují diesely, pokud nenajezdí 40 tisíc ročně a více. Ty pazvuky a chrochtání mě za to fakt nestojí :-O To si raději za tu kultivovanost něco připlatím :-)
U fandy do aut s nájezdem do 25-30 tisíc ročně osobně vůbec nechápu proč diesel 8-s 8-s Ale tak každý jsme nějaký, že?? >:-[]
Rone, kolik najezdíš ročně ty? Je to aspoň těch 30? -
Thomasino 10.08.13 14:55
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Ser na dálnici, tam není zábava. A s jednašestkou v relativně lehkém autě se dá v pohodě jezdit i po té dálnici, znám nyní z vlastní zkušenosti. Když chceš zrychlovat i do táhlých kopců, tak podřadíš a vytočíš a jede to taky slušně. Nemám problém se držet Oktávek TDI. Hlavně ale na okresce nebo i ve městě je s atmosférickým benzínem větší zábava, jak to držíš pod krkem >:-[] >:-[]
A vůbec, kup si něco stylového a pěkného, třeba Miníka ;-)
[odkaz]
Ale tak s Oktávkou bude zábava aspoň s těma sestřičkama na lesní cestě za městem ;-) -
Ronault. 10.08.13 14:39
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Thomasino: Swift Sport... no, ležel a leží mi v mysli stále... neříkám, že ne... docela hodně...
Megane 1,6 16V ne, mám ten motor v Laguně, kde je fajn, s Eurem V už je diametrálně horší, musel bych jedině 1,2 TCe... nejlépe výbornou 1,6 dCi, ale ta je cenově někde úplně jinde. A chce to alespoň něco silnějšího a byl bych rád, kdyby to bylo na dálnici příjemné cestování, tzn. alespoň rychlá šestka, to Megane a v podstatě všechny atm. benzíny neumí. Ještě jsem zvažoval 1,4 TSI v Octě nebo Golfu...
A jo, sestřičky na Octavky letí... ale i na tu Lagunu... >:-[] :-!