< původní příspěvek < Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Chápu že 30 tisíc je už na uvažování o dieselu, ale já bych se nenechal zlákat ani tak >:-[] Spotřeba je sice fajn, ale to rachtání dieselu mě nebaví, u některých motorů je na dálnici pak slyšet takové dunění. Nové diesely jsou sice lépe odhlučněné, ale stejně je to slyšet stále, nemluvě o tom, že motor nemůžeš ani pořádně vytočit :-(
Jo motor 1.8 TSI v Oktávce nebo 1.4 TSI je něco jiného, to by asi šlo :-)
Zrovna před pár dny jsem jel na otočku do Prahy a cestou zpátky jsem jel místy 150 až 160 a neměl jsem pocit, že by těch 4300 až 4500 otáček nějak obtěžovalo. Mě se zvuk motoru u i30 líbí, ale to byl taky jeden z důvodů proč jsem do něj šel. Ale většinou jezdím dle GPS těsně kolem 135 km/hod, motor na šestku točí přesně 4000 otáček, na tempomat není absolutně žádný problém s dlouhým stoupáním ani ve dvou dospělích a dvou dětech. U i30 je slyšet spíše hluk od podběhů, kde se evidentně lehce šetřilo na tlumení. Kolem oken je to v pohodě, rozhodně o dost lepší než u Fabie, Pola nebo Swiftu. Samozřejmě Golf VI byl na tom ještě o hodně lépe a předpokládám, že Golf VII na tom bude stejně (alespoň co mohu posoudit dle dvou menších testovacích jízd). U dvojkové Oktávky mi přišel vždy divný aerodynamický hluk kolem zrcátek a oken, jel jsem s několika kusy, považuji to spíše za vlastnost než chybu jednoho kusu. Ale není to nic dramatického, dá se s tím žít, stejně jako s tím mírným hlukem od podběhů u i30 - asi dám lepší repro a zvýším hlasitost hudby :-)