Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 16.08.13 10:31
« Re: ST vs. GTI
iudex - musím někam mrknout proč jsem si myslel že má, ale každopádně to řízení není "normální" 8-s Když zatočím v mírné zatáčce a pak se koukám daleko před sebe (nebo po ženských kolem), tak po slepu jsem srovnával volant že stejným natočením v opačném směru se srovnám do přímky (při normálním poloměru zatáčky).V GTI nebo C-Maxu to bylo automaticky a poslepu. Tady ze začátku mi trvalo než jsem si na řízení zvykl, protože automaticky když jsem volant vrátil jsem rovně nejel >:-[] Musel jsem dorovnávat. Možná to má proměnný účinek posilovače a ne variabilní převod, každopádně je to na nov.. S láskou vzpomínám na C Maxe nebo předchozí Mondeo, jejich řízení a podvozek byla prostě extratřída! O podvozku GTI není ani třeba psát, jen to řízení nebylo tak úžasné, ale stále nebylo špatné. A Mondeo mělo motor 2.0 TDCi, silnější verzi 130 koní a především 6-ti stupňový manuál, což na rok 2003 nebylo zdaleka běžné (slabší verze 115 koní měla 5-ti kvalt Ford, stejně jako 2.0 benzín), hlavně to byla převodovka Getrag a byla skvělá! Ke všemu nemělo ESP ani protiprokluz, akorát mělo ABS, takže ve svižně projížděné zatáčce když člověk ubral plyn, tak ten zadek začal jít krásně ven >:-[] >:-[] >:D Byla s ním spooouuusta srandy, zvláště na mokru a v zimě >:D >:D -
Thomasino 16.08.13 10:21
« Re: ST vs. GTI
Ten iudexův Focus II tam byl naschvál a taky tam bylo mrknutí >:-[] Nastavení účinku posilovače tam bylo, měl jsem ho i v C Maxu, ale zase taková bomba to nebylo. Mám to taky v i30 - ale oba krajní módy jsou moc umělé, ten nejtužší působí zbytečně tuhý, ale stále bez citu, takže používám prostřední. Je pravda, že v C Maxu to nebylo tak umělé a používal jsem myslím ten nejtužší Sport.
Jinak řízení u i30 jsem tady kritizoval od samého začátku, jen tak pro pořádek :-) Podvozek není špatný, na poměry třídy je schopný, motor není vůbec marný (ten je na tom autě asi nejlepší, hned po poměru cena/výbava/výkon/záruka), sedadla jsou na tom o něco hůře proti Oktávce a Golfu atd. -
iudex 16.08.13 10:18
« Re: ST vs. GTI
Thom: i30 s určitosťou riadenie s variabilným prevodom nemá, pri všetkej úcte k Huyndai takúto techniku do bežnej i30 nedá, to majú len ST či GTI. ;-)
Inak k tomu riadeniu: Thom má pravdu v tom, že môj Focus s hydraulickým posilovačom má naozaj komunikatívne riadenie a slušnú spätnú väzbu (je to asi najviac, čo sa dá z predohrabu vyťažiť), nové modely s elektrickým posilovačom nemôžu konkurovať a samozrejme čím vyšší výkon musí predok preniesť, tým je to horšie. Ale i tu sú rozdiely a mne osobne sa riadenie STčka zdalo komunikatívnejšie, ako u GTI (samozrejme neberiem do úvahy ten torque steer, to nie je spätná väzba, ale k akémusi pocitu "športovosti" to čiastočne prispieva, kdežto GTI so svojím dokonale hladkým riadením pôsobí trošku sterilne). Inak podľa testov najlepšie riadenie spomedzi hothečov má zrejme FieSTa, tú za komunikatívne riadenie všade chvália (a zároveň pri 1,6ke nehrozí nejaký torque steer).
Sám som zvedavý, ako to vyhodnotí woody, keď vyskúša Focus ST súčasne s FieSTou.
@ Bud: ak si chcel koment k Tvojej fotke: v zásade jej niet veľmi čo vytýkať, s kľudom to môžeš dať ako súťažnú. Ak idem do detailov: kompozícia: v zásade dobrá, umiestnenie auta ako hlavného objektu na scéne je OK, len rovnako ako Legacy by som namietal stredové umiestnenie horizontu, klasické kompozičné pravidlo tretín hovorí, že horizont by mal ísť v spodnej alebo hornej tretine fotky, teda 1/3 zeme a 2/3 oblohy alebo naopak. A ak mám byť hnidopich, možno trošku rušia pohľad tie steblá trávy, ale to je prkotina.
Technicky tiež niet veľmi čo vytýkať, ostrosť je dobrá, expozícia je OK, drobné prepaly nie je v podstate vidieť, farebne je pekný kontrast oblohy a zelene, možno len teplota farieb by mohla byť drobec iná, aby tráva bola menej žltá a viac zelenšia. Celkovo ale je to slušná fotka, nemáš sa za čo hanbiť a aj ju dáš do súťaže, posledný určite nebudeš. :yes: -
white label 15.08.13 23:36
« Re: ST vs. GTI
Th
Napsal jsem který současný kompaktní FWD hh..., a ty vytáhneš iudexův (neaktuální) Focus II kombi s atmo 1,6kou..., u tebe klasická reakce. 8-s
U Fo II ST se dala nastavit (ve třech stupních) míra účinku posilovače řízení.
P.S. Buď v klidu, i30 určitě nemá řízení s proměnlivým převodem, ale je divné, že se ti najednou zdá cokoli na i30 divné... >:-[] -
Thomasino 15.08.13 22:53
« Re: ST vs. GTI
No jsem zvědavý až během 2-4 týdnů projedu GTI Perf. Mě ty nová řízení s proměnlivým převodem moc nevyhovují, ale už jsem si málem po 15-ti tisících zvykl. Jestli teda to divný řízení co má i30 je taky "proměnlivý" >:-[] >:-[]
A dobré řízení z aktuálních Hatchbacků?? Tak co třeba iudexův dvojkový Focus?? ;-) Ten bude těžko hledat podobně dobré řízení, nemá to jednoduché. I dvojkový Fo ST ho mělo celkem fajn. Pak až GT86, ale to už je kupé a RWD..
P.S.: Mírné tahání za volant mi u HH přijde spíše zábavné, než obtěžující a u GTI mě trochu chybělo, v porovnání s Fo ST II -
white label 15.08.13 22:46
« Re: ST vs. GTI
Th
Který současný kompaktní FWD hh má (někdejší) cit v řízení/zpětnou vazbu, která by stála opravdu za řeč? I případné rozdíly jsou dnes velmi malé.
Bylo to GTD (ne GTI), dojem z řízení je (zejména díky proměnlivému převodu, které mě osobně vyhovuje) trochu jiný, ale celkově mi nijak horší nepřijde, spíš "usnadňuje", než, že by jakkoli vadilo... a tahání za volant je pro něj sprosté slovo. V menu se dá samostatně nastavit (mimo jiné) i režim řízení (comfort/normal/sport).
Co mi na GTD vadilo, byl motor, který znatelně vadl už 500 otáček před začátkem červ. pole otáčkoměru (možná to byl problém konkrétního, ne zcela zajetého, kusu). Ty Nm jsem cítil, ale deklarovný max. výkon už tolik ne. I když se manual znatelně zlepšil, tak do GTD je dsg ještě podstaně "nutnější", než do GTI. -
Leg 15.08.13 21:53
« Re: ST vs. GTI
woody: Vzhľadom na to, že potenciálny hothatch by bol asi x-tým autom u teba, myslím, že by si tentoraz teoreticky zniesol aj trojdverák. Problém je v tom, že by možno vďaka tomu na neho kdesi v kúte padal prach, lebo šak čo sa budeme sáčkovať do Fiesty, keď môžme pohodlne naskákať do Svišťa... :-) Na druhej strane, mať doma 2x Suzuki Swift, to už je celkom frajerina. Musel by si kúpiť zasa červený, nech to susedia nezistia, to by si mysleli, že ste divní. >:D
Sakriš, všetci tu kupujú autá, aj ja si chcem nejaké vyberať. >:D Problém je, že žiadne nepotrebujem a ani nové auto nechcem. >:D -
white label 15.08.13 21:44
« Re: ST vs. GTI
Podle mě má aktuálně 208 GTi (ve své třídě) celkově nejblíž právě ke GGTI (opět v rámci své třídy). Jinými slovy, to co aktuálně představuje GGTI v rámci kompaktních hh, představuje 208GTi v rámci malých hh, a to lépe, než příbuzné Golfu - Polo GTI.
Fiestu ST (po aktuálním odklonu CRS od dosavadní filosofie) vidím naopak jako "ekvivalent" k MRS. -
Leg 15.08.13 21:39
« Re: ST vs. GTI
Jasne, viem že vyrovnať sa nedokáže, skôr je otázka, do akej miery sa dokáže tomuto ideálu v cca 230 koňovom hatchbacku priblížiť. Zle som sa asi na začiatku vyjadril. :-)
Aby som to upresnil, "zábavu" za volantom nehľadám v jazde dvermi vpred (aby som náhodou namiesto toho za volantom nenašiel svoju smrť ;-\ ) ale v POCITE dokonale fungujúceho celku (nie nutne najrýchlejšie) predierajúceho sa zákrutami, ktorý na slovo poslúcha moje pokyny. Tu je dôležité (okrem iného) presné riadenie a "dokonalá" trakcia - a tam boduje RWD a tam si myslím by sa k tomuto ideálu mohla priblížiť FWD s akt. diferenciálom. Nejaké ťahanie za volant či bojovanie s pretáčajúcim sa vnútorným kolesom mi moc cool nepríde. -
Bud 15.08.13 21:37
« Re: Začíná přihlašování fotek
Legacy: Dík za zhodnocení, to s tím rozdělením fotografie, na to jsem jaksi při vybírání kterou nakonec vyberu zapomněl. :*) To je pravda. A to, že tam je málo zelené, mně napadlo, když jsem to uložil, spíš je tam modrá >:D , Ten přepal na světle jsem viděl, ale nevím, jak se tomu vyhnout při focení a taky nevím, jak to pak nějak zrušit úpravou. ;-) Co se týká úprav, tak jsem v Zoneru trochu rozmazal SPZ, zmáčkl na v editoru na Quick Fix a myslím, že na Levels. To mi automaticky jaksi zaostřilo, nebo co. ;-)
Když o tom tak uvažuju, tak jsem prostě divnej. >:-[] Jsem ochotnej akceptovat větší míru nekomfortu u diblíků typu Swiftu nebo Fiesty, ale jakmile se přechází na auta jen o něco větší, už mě to zase táhne k vyladěnému GTI-čku. Jako příklad můžu vzít, že zhruba 20 minutová jízda s CRS minulé generace mě opravdu pobavila a naopak jízda v MRS Cup spíše vyděsila. I když ten MRS jsem neřídil.
No nic, zatím je to všechno hlavně teorie, nemám ta auta projetá a tak je předčasné vynášet nějaké soudy. Ale i když je skutečný nákup ještě docela daleko, rád bych, aby se konečně něco začalo dít. Prostě už se nemůžu těch zkušebních jízd dočkat. ;-)