Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 12.12.19 19:34
« Re: Supra vs M2C
M2 CS je speciální limitka co stojí majlant !! A normální M2C nemá adapt.podvozek a je tvrdší než M2. A už ta mi přišla tehdy občas tvrdá (zadní nápravy má uloženy natvrdo bez silentblků). Nyní s problémy se zádama jsem hledal měkčejí naladěné auto a taky jsem do toho nechtěl už dávat tolik peněz >:-[] Spíše bylo řešení M340i, ale pro mě zbytečně dlouhé auto.
Ale rychlé rozhodně M2C je, na to že se dá koupit kolem 1,5 - 1,7 mega:
[odkaz]
- viz.pod videem časy na Hockenhaimu -
pradeda777 12.12.19 18:10
« Supra vs M2C
Video super! Neudělal tms nakonec chybu? Až bude M2C na cestách potkávat, určitě mu to bude "vrtat" v hlavě.... ;-) Supra v (dobrém) manuálu by byla super Supra. Bohužel BMW ani Toyota žádná solidní manuál nemá, tak mám po starostech.... ;-) Ale M2CS s adaptivním podvozkem.....kua....snad i plotýnky by si to nějak přebraly.... ;-) -
pradeda777 12.12.19 15:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
iu,wl...já předpokládal, že to co tady píšete je samozřejmost. Ale ok, díky za vzrůšo.... ;-)
Jo, a nová 155kW GLA 250 je v nabídce v manuálu. Nikdy sem MB moderní manuál nejel. Řídil jsem jednou v AU starší 220 ještě s řadičkou na sloupku řízení, ale na podlaze nic modernějšího. Zajímavé, že MB tu převodovku a právě na tomto voze stále nabízí. Třeba jich mají milion ve skladě a potřebují se jich zbavit.... ;-) -
iudex 12.12.19 15:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Malý offtopic: kto by mal záujem upgradovať svoju fototechniku, aktuálne sú na eglobalcentral najnižšie ceny, čo som tento rok odsledoval, napr. Fuji X-E3 za 379 eur, fullframe Sony a7 II za 814 eur či Canon Rp za 930.
[odkaz] -
white label 12.12.19 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
pd777
A je to tu znovu a zas...já se musím spíš usmívat tvému mylnému přesvědčení, že hodnota výšky profilu je vyjádřena měřitelnou hodnotou v mm, nebo palcích apod. a dá se tak přímo srovnávat.
Není tomu tak, jsou to jen procenta z šířky a pokud neznáš základnu (hodnotu šířky), jsou ti samotná procenta prakticky k ničemu.
Dám příklad, letní kola z CrossPola 215/40/17", z GGTI 225/40/18 a z 911 305/30/20" .
Hádej které kolo má nejvyšší profil v mm? Právě ta třicítka, která tě tolik pobavila jako "ráfek obalený gumou", taky proto ses potom divil, že to ani tak na té fotce nevypadá. Nejnižší profil z těch třech má CrossPolo a GTI je mezi nimi.
Začátkem 70tých let byla kola nepoměrně užší, měla výrazně menší obvod a odpružení nebylo ani zdaleka na dnešní úrovni.
Např. tehdejších 155/70 mělo nižší profil v mm, než mých 245/45 na allroadu.
Už samotný obvod kola má výrazný vliv na komfort, takže takové 20" kolo bude mít při stejné výšce profilu pneu (v mm!) lepší komfort, než třeba 15".
A pokud by profilové číslo vyjadřovalo hodnotu výšky profilu v mm, tak tady jezdíme všichni doslova na olačkách. -
pradeda777 12.12.19 13:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Musím se usmívat, když tady čtu o těch vašich pneu.... ;-) Vzpomínám si, když sem kdesi v South Melbourne v roce 1971 kupoval na můj Ford Capri [odkaz]
první AM (after market) pneu, protože originální se díky špatnému seřízení přední nápravy rychle sjely ( byl to typický problém s vozy, co měly tenkrát novinku Mc Pherson struts systém zavěšení přední nápravy) a nechal se zlákat na tenkrát "super low" 60 aspect ratio Pirelli Centurato tyres. Ono totiž už 70 byly považovány za low profile tyres... ;-)
No a dnes tu píšete o 40 a 35 aspect ratio pneu jako by se nechumelilo..... ;-) Bridgestone má v nabídce i 30.... ;-) Někdo to někde posměšně nazval "ráfek obalený gumou".... ;-) Ale tady na obrázku to nevypadá tak dramaticky. [odkaz]
Tady jsem ještě pneu nekupoval, protože ani na jednom autě jsem pneu nesjel. Nejblíže tomu mají zimni pneu na Yarise a to díky tomu, že jsem už 2x nepřezouval na letní.
iu....jen perlička k té spotřebě benzinu. Měl jsem kdysi v Celica LT namontovaný s/h 2.0l 18R-G twin cam motor, dovoz z Japonska, upravil jsem podobně jako tady tento [odkaz]
a s těmito 2x 45 Weber DCOE carbies jsem jezdil za cca 17l/100km. Benzin byl ale tenkrát za hubičku (když se plnila nádrž, tak se borcovi co obsluhoval jen řeklo "fill it up please" ) Jo, tenkrát se všude u pump ještě obsluhovalo..... ;-) Jo, a motor se občas zachlastával... ;-) -
iudex 12.12.19 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Aj ja si spomínam na prvú (a poslednú) STK s GTIčkom, kde mi chlapík veľmi dôkladne kontroloval zhodu rozmeru pneu s techničákom, takže ja by som s tým moc nelaboroval, možností v TP je dosť na to, aby sa dalo vybrať. A popravde nerozumiem, čo je zlé na rozmere 225/40 R18, ideál z hľadiska výzoru a primeraného komfortu, tento rozmer človek kúpi všade a za dobrý peniaz.
Inak dnes som dal cestu po okreskách, mal som dosť času, tak som si povedal, že skúsim ísť na spotrebu, kam to stiahnem. Rovina, žiadne zákruty, žiadne semafory, len spomalenie cez dediny, skrátka optimum na rekord. Ale asi zima či čo, ale pod 7,3 som to nevedel stiahnuť. A hlavne to nakoniec začne byť celkom otrava, po niekoľkých kilometroch v kolóne stratím nervy a všetkých naraz predbehnem a priemerná spotreba (za jediné predbehnutie) vyskočí o pol litra. >:-[] >:D -
white label 11.12.19 23:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Tak tos dal zbytečně o 1cm užší (a zároveň o 5mm nižší profil, který se mohl na tachometru projevit stejně, jako při nové vs ojeté zimní pneu, tedy zcela minimálně) pneu. 7" palců je na zimu! pro 225mm optimálních, sám jezdím zimu právě na šířce 7" v kombinaci s šířkou 225mm.
I samotné automobilky dávají z výroby na zimu (připlatíš si za další sadu kol na zimu při konfiguraci vozu) užší disky, využívají spíš spodní hranice šířky disku.
Na užším disku se zimní vzorek s lamelami více otevře a pneumatika lépe chrání disk z boku. Navíc zbytečně velká šířka disku je vždy i nějaká ta hmotnost navíc x 4.
P.S. Zajímavé, kolik lidí si myslí, že jsou v tomto ohledu znalejší, než samotné automobilky a jednoduše se nedrží rozměrů doporučených výrobcem, který k doporučeným rozměrům pneumatik obvykle poměrně složitě ladí zavěšení, odpružení atd. -
Thomasino 11.12.19 22:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Já spoléhám na můj antiradar Genevo One S co ukazuje rychlost dle GPS, takže přesně vím které auto na jakých gumách jak proměřuje. Na Atece mám letní 225/50 R18 a protože disk je hrozně úzký, jen 7", tak jsem dal na zimu o centimetr užší 215/50 R18. Jednak jsou levnější, druhak lépe sedí na disku a třeťak se na zimu dávají klidně užší. Rozdíl v rychlosti na tachometru se projevil :-) -
Thomasino 11.12.19 22:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
Tachometry stejně záměrně ukazují méně, takže se to aspoň srovná! ;-) :-! Adaptivní podvozek je nižší o 10-15mm, tady bude v blatnících vice místa. Vejde se to v pohodě, toho bych se nebál. Rozdíl není velký. Viděl jsem fotky snížených M240i/M235i, kde měli kola 255/35 R19 nebo 265/30 R19 :-) Na 19" kolech asi taky dám 235/35 a 255/30, ikdyž to je menší rozdíl než nyní na těch zimních. A pojišťovny sice občas zkouší díky tomu krátit plnění, ale už to prohraly i u soudu díky soudnímu znalci, rozdíly jsou tak malé, že když máš TOP UHP pneu a 10mm rozdíl, je to menší rozdíl v jízdních vlastnostech, jak když dodržíš rozměr a dáš levný čínský nebo jaký gumy. A u mých zimních zachovám šířku, jen změním komfort, což je stejně jako s adapt.podvozkem a změna režimu z Comfort na Sport. Jediný problém je STK, ale to je až za 4 roky, to je mezitím ty zimní ojedu. Nebo si půjčím od někoho pneu či kola :-) -
white label 11.12.19 17:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
iu
Současné "tachometry" už by si s tím poradit měly, ale jinak souhlas.
S pětkovým GTI se mi často na STK čumí do velkého techničáku na povolený rozměr kol, protože se jim origo letní kola zdají velká, a to je přitom na nich úplně stejný rozměr pneu, jako byl z výroby.
Kdybych tam dal jen o cm širší (235/40/18"), tak už by zřejmě remcali. Přitom +1cm šířky pneu je proti změně obvodu kol spíš drobnost.
Můžeš mít případně problém při nějaké vážnější nehodě a možné souvislosti (s pojišťovnou), nebo při reklamaci něčeho, co s tím může mít spojitost.
Teoreticky je to technicky nezpůsobilé provozu, i když, kde není žalobce, není ani soudce.
[odkaz] -
iudex 11.12.19 17:29
« Re: Re: Re: Re: Re: MPS Red
wl: presne to mi napadlo, dať kolesá s väčším priemerom než je určené ovplyvní viaceré veci, od miesta v podbehoch cez ukazovateľ rýchlosti až po problémy na STK, ja by som to nerobil.
Dedo: tak to GLA vyzerá prekvapivo dobre, na rozdiel od minulého, čo bol len taký mierne zdvihnutý hatch, toto vyzerá ako SUV (je až o 10cm vyššie). Takže asi ideálne auto pre dôchodcu s austrálskym dôchodkom pre rohlíky, nie? Rozmerovo OK, aj vyšší posed/nastupovanie fajn, komfort by mohol byť lepší ako pri X2. A v červenej pekné. :yes: -
white label 11.12.19 17:20
« Re: Re: Re: Re: MPS Red
Th
Nepřímo tím o něco prodloužíš "stálý převod", auto bude vyšší (vpředu o 11.25, vzadu o 12.25 mm) zbude menší prostor v podbězích (třeba na řetězy už raději zapomeň).
Snad to nebude vadit při plném rejdu vpředu. Nevyřešil by to elegantněji adaptivní podvozek? -
Thomasino 11.12.19 16:37
« Re: Re: Re: MPS Red
Ta vínová na Mazdách je pěkná, bohužel taková pěkná u dvojky není, ani mezi X1 a X2. Ale je fakt, že je tak na polovině Mazd co vidím >:D
Ta šedá Mineral grey je taky celkem pěkná, známej ji má na M140i Shadow Edition, pak trochu doladěnou různýma doplňkama (M Perf. brzdy, výfuk apod.). Akorát to zkazil tím, že je 5-ti dvéřová kvůli rodině. Při tom 3-dvířko je za mě hezčí, nemluvě pak o dvoudvéřové M240i ;-)
Ohledně SUNSET, třeba na fotce co poslal IUDEX vypadá pěkně a ze začátku se mi moc líbila, když je auto čisté a je dostatek světla, tak je fajn. Jak je ale pod mrakem, najednou je z ní spíše zrzavo-hnědá, dost ztmavne na můj vkus. Líbila se mojí drahé poloviččce, musel jsem trochu zabojovat abych uhájil LBB >:-[] >:-[] Uvidíme co vyberu přes zimu za kola, mám jednu představu a pokud bych přežil 19" a nízký profil, byla by to pecka. Ale nejdříve musím zkusit jak to bude naladěné na zimních 18" kolech. Tam jsem dal o 5% vyšší profil než bylo v sérii, aby to bylo měkčí a nepřišel jsem snad v nějaké díře o disk nebo pneu. Původně je tam 225/40 R18 a 245/35 R18, na zimu bude 225/45 R18 a 245/40 R18 :-) -
pradeda777 11.12.19 13:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Mazda Red je velice populární. Řekl bych, že víc než polovina CX-5 co potkávám je v této barvě (Soul Red Crystal) a to i když je nejdražší příplatková za bratru 22 300CZK. Platí to i pro 3ku a CX-3. Já měl podobnou na mé druhé MPS, ale na jméno barvy si už nevzpomenu.
[odkaz] -
white label 11.12.19 12:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
pd
Melbourne Red není nějaký vyloženě pecka odstín červené, ale špatná taky rozhodně není (znám víc horších červených, než lepších, ve srovnání s Melbourne) a pokud je v tak malé konkurenci barev, klidně bych si ji nakonec mohl vybrat.
Já naopak klasickou uni červenou s nádechem do oranžova/hněda nemusím, musí to být sytě červený odstín, ale zase ne do vínova, takže s absencí modré složky, typicky např. karmínově červená u Porsche.
Ze tvých odkazů na červenou! je pro mě přijatelný jediný odstín, ten u CX-5.
Hokenheim Silver je pěkný odstín a naživo vypadá ještě o kus líp, než na tvém odkazu.
A jak jsem psal, Mineral Grey je naživo lepší, než na fotkách.
[odkaz]
Za mě z barev na M240i Melbourne a z nebarev MG, která by to zřejmě (z toho malého výběru) nakonec vyhrála.
Fifty Shades of Grey Rulez! >:-[] ;-) -
pradeda777 11.12.19 12:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Moc nerad to říkám, ale ta Melbourne Red mě opravdu nezaujala a to ani naživo. Mě se líbí červené odstíny buď do oranžova a nebo do hněda. Náš Yaris má pěknou temně červenou, která je hodně populární hlavně na Mazdách.
[odkaz]
[odkaz]
No a pak je tu ta oranžově červená, kterou jsem měl na první M3MPS
[odkaz]
Mineral Grey je populární na M1410i v Anglii. Asi proto, že tam často prší a auto je hned zas.raný....
[odkaz]
Jo, a když je auto hezky nablískaný, tak "Iudex Orange" je taky fajn.....
[odkaz]
2 kupátko by se mě nejvíc líbilo v Hokenheim Silver, ale ta je pouze pro M2C
[odkaz] -
white label 11.12.19 12:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
w-a
"...oranžová (temnější s přechodem až do červena)..."
Tak jak si to napsal, by to byl perfektní odstín (podobný měla třeba předchozí g. FieSTy), ale jak psal už i Thomasino, za určitých světelných podmínek (nijak výjimečných) umí být i temnější s přechodem až do "zrzavě hnědé", a to je právě ta poloha, která mě osobně na tom odstínu poněkud vadí. Na druhou stranu po vyřazení Melbourne Red, už tam z "barev" zůstaly jen dvě modré, takže kdo nechce nebarvy ani modrou, nic dalšího už mu nezbývá. Na nových menších BMW vidím Sunset docela často, takže populární ten odstín určitě je.
Long Beach je (naživo) dobře trefený odstín (zejména ve srovnáni s Estoril), taky když už člověk potkal původní M2 (bez C), tak bylo téměř jisté, že bude právě v této barvě (s odstupem následovaná nesmrtelnou bílou) , takže když jsem pak jednou náhodou narazil na jednu v Mineral Grey (naživo lepší, než na fotkách/videu), bylo to paradoxně "zpestření". ;-) -
pradeda777 11.12.19 09:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Ron....do důchodu může jít každý hned jak na něj má našetřeno nebo pokud může žít z investic....třeba i v 45.... ;-) V Austrálii jsem měl známého a jeho syn prodal IT firmu se zavedenou značkou a "šel do důchodu" když mu bylo 28.... ;-)
Normálně vstávám cca 8.30, ale někdy se "podaří" i 9.30..... ;-)
Ale na důchod se netěš...čas strašně rychle letí a další zastávka je potom už jen krematorium.... ;-\ Radím, zůstat v práci pokud člověka baví a je celkem fyzicky ok.... ;-) -
woody-alien 11.12.19 07:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Thom: Gratulace :yes: Taky jsem si projel konfigurátor a celkově je 240i už slušně vybavená. Na doplácení toho tam není tolik jak bývá u BMW obvyklé. Aspoň ne pro mě, kterej si nepotrpí na každou blbost. Z nabízených barev (ta červená tam není ale stejně bych ji nebral) bych já osobně vybíral jenom mezi Long Beach a Sunset Orange, přičemž ta oranžová (temnější s přechodem až do červena) by to vyhrála. -
iudex 11.12.19 06:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Tom: snáď ťa trochu poteším: motor B58 je podla tohto autora jeden z najlepších motorov BMW v histórii a zrejme najlepší neemkový motor vôbec: [odkaz]
Ad farba: tipoval som to na dvojicu modrú alebo oranžovú. Ale ako si pamätám úplne unesený z mojej farby si nebol, takže som skôr tipoval modrú. A long beach je rozhodne krajšia, tá druhá je taká nezaujímavá. Aspoň nemusíš susedom vysvetľovať nové auto, modré 2er ako modré 2er, to si nik nevšimne. In memoriam Tvojej M2: [odkaz]
Ron: 330 hod mesačne? Mne hovorievali: uč sa, aby si v živote nemusel veľa robiť. Zdá sa, že Ty si sa moc neučil, keď musíš toľko makať. :-) Ale nie, just kidding, je mi jasné, že lekár bez súkromnej praxe si nenavyberá. Práve čítam jednu knihu (Kniha o San Michele), ktorú napísal lekár, je to sčasti autobiografia. Skončil medicínu na Parížskej univerzite ako najmladší v histórii, mal vlastnú prax, ale nakoniec sa na to vykašľal a život zasvätil vykopávkam antických pamiatok a stavbe domu na Capri. -
Ronault. 11.12.19 05:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Pradědo: " brzo" ráno v osm vstávat? Už se fakt těším do důchodu >:D
Thomasino: s nastupovanim nemám naštěstí problém, spíše sedačky jsou pro mou tlustou zadnici hraniční :-| Ještě skoro 5 měsíců čekání 8-s. -
Thomasino 10.12.19 23:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
On ten splitter neubere moc na výšce, jen asi 1,5cm a stojí asi 8500 Kč, takže by to nebylo až tak hrozné. Na prohrnování sněhu v Lungau to bude na příští rok dobrý! ;-) [odkaz]
Plus zadek takový (-origo M Perf. se mi nelíbil): [odkaz]
P.S.: WL - dobrý odhad. Už jen proto že ta barva se na M240i nabízí od léta a po novém roce končí výroba M240i. A mě se pořád líbí, možná si někteří sousedi ani nevšimnou změny auta! Ve finále byla i SUNSET Orange, ale přijde mi už moc tmavá když nesvítí slunko a tady kolem už jich jezdí nějak moc (X1, X2, nové trojky..).
P.S.S.: Ještě jsem si udělal radost a dodatečně objednal na palubku ten dekor v karbonu z M2: [odkaz]
Jinak by tam byla z výroby divná kombinace stříbrné lišty se vzorem s černou linkou dole a hned napravo je pak stříbrná lišta u výdechu ventilace. To mi dost neladilo: [odkaz] -
white label 10.12.19 23:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Th
Viz:
white label dnes 14:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
iu
Jak znám Thomasina, tak asi zůstane u předchozího odstínu modré, protože ta druhá modrá není nic moc. -
pradeda777 10.12.19 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
tms.....carbon difuzor bych si dal říct. Ale splitter ani náhodou. Jednak si myslím, že to visuálně na auto moc nepasuje a také si su jistý, že bych ho už dávno někde o rantl zničil.
S těmi omezenými možnostmi nastavení adaptivního podvozku máš pravdu. Ale mě to nevadí, protože většinou jezdím v comfortu a jen na dálnici ve sportu. Tam to tužší řízení tolik nevadí.
M2 CS má adaptivní podvozek. Ale obávám se že to bude jak už sem někde psal. V comfort to bude tvrdé a dál už jen horší.... >:-[]
Edit. Kua chlapi běžte spat. Já musím brzy ráno v 8 vstávat.... -
Thomasino 10.12.19 23:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Nový Polo GTI je fajn, byl jsem se na něj dívat než jsem objednal Atecu, ale blbě se mě do něj leze, škoda že není už třídvířko :-( Ženská by aspoň neremcala že Ateca je velká a široká. -
Thomasino 10.12.19 23:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Mě ta červená přijde na živo spíše jako základní červená na Fábii a Oktávce. A u firmy nám stojí pár takových Oktávek, to bych taky mohl lézt do jiného auta >:D >:D
Dobře, prásknu to na sebe, kola budou stříbrno-šedá, barva bude Long Bech Blue, tedy stejná jako je na M2 (a nedávno představené předokolková M235i GrandCoupé se čtyřválcem). I ty ledvinky jsou nově v takové matné chromové (šedé), takže to k těm kolům bude ladit (ikdyž ty zůstanou jen jako zimní). Taky kdo by se stále umýval s černými vnitřky kol ;-)
[odkaz] [odkaz] -
Thomasino 10.12.19 23:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Jednak ty adaptivní podvozky jsou poměrně poruchové a taky možnosti nastavení nejsou tak nezávislé jako u koncernového GTI nebo CUPRY, takže když dáš měkčí tlumiče, nedáš střední nastavení volantu, nebo Sport na převodovce :-( Je to hodně navázané napevno. A zkusil jsem si M240i s adaptvním podvozkem a líbilo se mi nastavení měkké tlumiče, ale Sport na převodovce a motoru. Proto jsem nechal obyč.podvozek a pokud nebude sedět naladění podvozku, dá se změkčit jiným profilem nebo značkou pneu, nebo dát jiný podvozek. Ušetřil jsem 250-300 tisíc proti M2c, takže je nějaký budget na úpravy. Už na mě v práci čeká karbon splitter a karbon difuzor >:-[] :-!
P.S: Jo a KW dělá už i elektronicky ovládané podvozky, jen stojí majlant. Taky jsou opravdu úplně jinde než seriové. Z M240i umí takový KW V3 udělat uplně jiné auto! -
Thomasino 10.12.19 23:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Ronaulte, na čem máš Limestone? Něco mi asi uniklo. Ty máš nějaký Golf ???
Limestone se mi osobně třeba líbí. Ale stále je to jen "50 odstínů šedé" a sportovní auto má mít prostě výraznější barvy >:-[] -
pradeda777 10.12.19 23:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
tms.....tož nevím jestli jsi udělal dobře s tím adaptivním podvozkem. KW tlumiče nejsou elektronicky ovládatelné a každá změna nastavení se musí dělat fyzicky. Nevím jak často budeš mít náladu si s tím hrát. Na druhé straně tě to bude zase lákat na NS...8-s
[odkaz]
2er už mají na konf. na výběr pouze 5 barev. Ale stále je tam ta tvá modrá.... ;-) I moje bílá.... ;-) [odkaz]
Jo, a s těch tvrdých podvozků mám opravdu "větry"..... >:-[] A s těch nepoddajných sedadel taky.... ;-) -
Thomasino 10.12.19 23:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Jenže tento obrázek evokuje tvoji Carmin Red a to ve skutečnosti bohužel zdaleka není. Je fakt, že komu se nelíbí zadní světla, tak tady se ztrácí. Po faceliftu už ty světla působí o něco lépe, ale znám pěknější zadky ;-) -
Ronault. 10.12.19 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Mě se líbí ta stříbrno šedá. Černá vůbec. A barva asi ta tmavě šedá, ale na coupé by se dalo snést i červenou. Taky si občas říkám, že jsem měl zvážit červenou, že když je pod mrakem, tak ta limestone je trochu moc tmavá až do houbově hnědé, že červená je dneska in, ale zase odstíny šedé nezestarnou a nebudou nikdy sr.t, maximálně nudit. -
-
white label 10.12.19 20:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Takhle "na doraz" to byly "jen" dva roky, ale těch hodin bylo měsíčně v průměru kolem 400! A rozhodně to pak nespadlo (ze dne na den) na polovinu.
Vyložit se dá všechno různě, podstatné je, že mě osobně nejvíc sedí snadnější, lépe se to vyslovuje a připadá mi to přirozenější... ;-) -
Ronault. 10.12.19 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
WL: jen dva roky a jen od rána do večera? :-) taky bych chtěl ;-) těch 270 až 330h měsíčně mám už 7 let v kuse. Já jen hledal chybu ve svých 5 vteřinách na 1000 metrů a hledal další odkaz.
Ty jsi neopravil snažší na snazší, ale na snadnější,. což se dá vyložit i jako to, že jako jediné spisovné považuješ snadnější ;-) Prostě furt jen hledáš chyby, napovídáš místo abys naslouchal :-( >:-[] >:D
[odkaz] -
white label 10.12.19 20:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Ron
Mně se omlouvat za to, že pracuješ, rozhodně nemusíš (to tě naopak šlechtí), když jsem začínal podnikat, dělal jsem dva roky od rána do večera 7 dní v týdnu (opravdu nepřeháním), naštěstí tu tehdy nebyl ani net, natož chytré mobily a neměl jsem ještě ani rodinu.
A v létě tady taky chodím mnohem méně, než teď mimo sezonu.
Napsal jsem to (žes to tady dal až na druhý den) proto, že si tím argumentoval tak, jako bych ten tvůj odkaz měl k dispozici ještě před mou reakcí o rozdílu 15s, což jsem reálně rozhodně neměl.
A o "snažší" už bych také nic nepsal, pokud bys neoponoval pozměněně spisovným snazší.
Takže já se v podstatě primárně pouze bráním tvým "(ne)argumentům", nic víc, nic méně. :-) -
Thomasino 10.12.19 19:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Je tam taková nevýrazná nudná červená metalíza, nakonec taky vypadla z výběru jako první. Je to blbý odstín, to na Atece mám mnohem hezčí metlu. Navíc nemohu mít dvě stejné barvy, blbě se pak říká pojedeme červeným autem, nebo červeným autem?? >:-[] Estoril se mi celkem líbí, místo M2 byla před 2 lety málem M240i RWD automat Estoril. -
Ronault. 10.12.19 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
WL: Dal, ale já taky někdy chodím do práce, protože nejsem rentiér, dědic, restituent ani syn ;-) A když jsem v práci, musím makat ať se mi neplní čekárna a nějaký vzteklý nemocný to pak nevystrílí 8-s
A š/ž? Nabídl mi to mobil jako jedinou verzi slova, do rozboru se nepouštím, jsem rád, že mám prostor psát, když po mě lezou děti, zrovna teď třeba >:D S tím mobilem je to ale zvláštní, protože když napíšu jméno mého již skoro bývalého (měním zaměstnavatele) primare, nabídne mi to hned slovo Č...K :-O >:D 8-s -
white label 10.12.19 19:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Th
Tam je v nabídce i nějaká červená metla?
Takže, když dáme stranou černou a bílou, tak ses nakonec rozhodoval mezi všemi barvami co zbývají v nabídce...
Z toho je za mě nejhorší ta Estoril... -
Thomasino 10.12.19 19:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
PD777 - věř tomu, že ta cena na tu bílou M240i v Brně není zdaleka konečná a jde udělat znatelně lepší >:-[] Já tam budu mít navíc lepší muziku Harman Kardon, vyhřívaný volant, pásy s pruhem M, plnou záruku 5 let/200 Tkm a ne jen Service Inclusive, co je k ničemu. Naopak nebudu mít nakonec po dlouhé úvaze adapt.podvozek, protože výhledově bych tam asi dal okreskově laděný KW V2 nebo V3 (naladění je stejné, ale V2 umí nastavit jen jednu věc, V3 umí nastavit jak zdvih, tak tlumení, plus oba umí samozřejmě výškově). Především kvalita tlumičů u KW je o dost jinde a je z toho pak o level lepší auto. Ale to až tak po roce.
K tvému polštářku, který mě celkem pobavil, vzpomněl jsem si na cestu s Meganem na Nordschleife v červnu 2016 s podvozkem KW Clubsport, kdy jsem si na přejezd po D1 taky takový sebou vzal >:-[] >:D -
white label 10.12.19 19:29
« Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs POLO GTI
Ron
Ale ten odkaz si tady dal až na druhý den, tedy po mé reakci o rozdílu 15 s!
Snazší samozřejmě ano, ovšem (tvé původní) "snažší" nikoli. >:-[] ;-)
P.S. "...M4C vs 911 na 1000 metrů, které to daly o 5 vteřin rychleji než Polo GTI, což odpovídá a nespletl jsem se..."
O dobrých pět sekund rychleji, než POLO GTI, to dalo jen jedno z těch dvou aut. ;-)
A dragrace GTS nebyl s M4C, ale s M4CS! (viz i RZ ve videu), což máš mimochodem špatně i v tom odkazu. -
Ronault. 10.12.19 19:22
« Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs POLO GTI
WL: píšu na mobilu a nesleduju macz každou čtvrthodinu abych hned reagoval, jsem zaměstnaný člověk ;-) beru zpět, ve videu to není, ale v odkazu ano, tam těch 5 vteřin na kilometr sedí a vysvětlují, co jsem psal. Snazší je také spisovně ;-) -
Thomasino 10.12.19 19:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
iudex - vyrábí se nejspíše tento nebo příští týden a buď se stihne předat těsně před vánocemi, nebo 30.12. >:-[] Chtěl bych to daňově do konce roku ;-)
Zimní gumy na ni čekají už od září doma, pošlu je dopředu k prodejci aby to přezuli a odjížděl jsem na zimních. Rozhodování zda RWD nebo xDrive bylo složité, nakonec jsem si řekl, že zkusím xDrive, protože tady ještě preferuje 70% zadek (v režimu Sport, což máš asi stejné předpokládám) a na driftování na sněhu by to mohlo být stále zábavné (ale jiné).
Barvu si nechám ještě pro sebe, ale vybíralo se mezi červenou metalízou, oranžovo-hnědou Sunset co máš ty, šedou metalízou, pak modrou LongBech Blue co jsem měl na M2 (v nabídce pro M240i od léta) a klasické Estoril "eMková" modrá. -
white label 10.12.19 18:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
pd777
Než se rozhoupeš, tak už tu bude i MGTS po face.
A na 20" kolech je Macan komfortní i na adaptivním nevzduchovém podvozku. který mělo GTS už v základu. A proti vzduchu má i své výhody, jel jsem oba podvozky a na GTS bych vybral ten bez vzduchu.
Největší výhodou vzduchu podle mě není samotný komfort podvozku (viz příčné nerovnosti), ale možnost měnit světlou výšku, samozřejmě pokud to využiješ. -
white label 10.12.19 18:41
« Re: Re: 911 GTS (991.2) vs POLO GTI
Ron
Kdybys reagoval přímo na to video s M4 CS, a ne až dál na mou reakci na Th ohledně servisu Porsche, tak by mě to snad napadlo spíš, ale když si tu dal video s budíky PGTI, které jasně končí časem 0-200 km/h, pak se té reakci nemůžeš zas až tak divit.
Mimochodem, i mladý to tvoje video pochopil stejně jako já, navíc u toho videa je jasně napsáno 0-100km/h, 0-200km/h a 0-400m, ale o 1000m nic!, zkus mi teď teda aspoň napsat, ve které sekundě toho videa je někde vidět čas na 1000m? Já ho tam bohužel nevidím ani teď, kdy už ho tam hledám cíleně.
Takže ti odpovím podobnými slovy jako ty, kdybys hledal chybu i u sebe, nebylo by to "snažší", ale snadnější určitě...
Stačilo najít dragrace Polem GTI a časem na 1000 m (podobné tomu s GTS vs CS) a nebylo co řešit. -
pradeda777 10.12.19 18:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Tms....welcome back.... ;-) Další B58 do klubu.... ;-) Myslím, žes udělal dobře, že jsi šel do xDrive. Když už manuál nejde objednat (a to už hezky dlouho) a musíš tedy mít "převodovku pro slečínky".... ;-) , tak pak xDrive je správná volba. Když jsem objednával moji M140i, tak mě Martin z Renocaru půjčil na víkend svoji služební M135i xDrive automat (už M135i xDrive, měla automat povinně) a až na to, že mě to "vozilo samo" bylo to prima svezení. Tuším, že s M240i xDrive bude velmi podobné svezení. Věřím, že cenu jsi na ni dostal dobrou. Tady mají jednu v bílé.....za rozumnou cenu.
[odkaz]
Má to ale podobná sedadla jako moje M140i a ty mají při delším cestování k pohodlí bohužel daleko. Pořídil jsem si na delší cestování na přední sedadla měkké polštářky, ale ani s nimi to není ideál. [odkaz]
Proto bych příště bral jen takové auto, které nabízí komfortní sedadla...asi jako X5... ;-)
No, momentálně čekám na novou AMG GLA, abych ji mohl porovnat s X2M35i a s RSQ3. Ale obávám se, že s tím pohodlím to bude také loterie. Aby z toho nakonec nebyl ten Macan S, který bude určitě se vzduchovým odpružením pohodlný.... ;-) -
Ronault. 10.12.19 17:38
« Re: 911 GTS (991.2) vs POLO GTI
WL: já o voze, ale kozu jsi tam zatáhl ty >:-[]
To druhé video dvou P911 jsem nekomentoval a ani se neviděl, ale M4C vs 911 na 1000 metrů, které to daly o 5 vteřin rychleji než Polo GTI, což odpovídá a nespletl jsem se, jen jsem nenašel žádné video na 1000 metrů, jen 0-200 km/h, ale v něm byl čas na 1000 metrů.
To spíše ty jsi hned hledal chybu v mém výpočtu, ale ten byl správný. Pak jsem se jen nechal v práci mezi pacosi uchlácholit, že jsem udělal chybu, což neudělal. Možná kdybys pokaždé nehledal chyby u ostatních, bylo by to snažší. ;-) -
white label 10.12.19 14:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
iu
Jak znám Thomasina, tak asi zůstane u předchozího odstínu modré, protože ta druhá modrá není nic moc.
V základu je M340i xD (proti M240i xD) dražší o 210 tis. + pravděpodobnost menší slevy u novějšího modelu. -
iudex 10.12.19 11:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Tom: veľká gratulácia k novej káre! :yes: Kedy bude? Aká farba? A akú si zjednal cenu?
Tak ďalšia 40i B58 do tunajšej virtuálnej garáže. Osobne myslím, že nebudeš nejaký veľký výkonový deficit pociťovať (ak vôbec).
Popravde obdivujem, že po tej brutálnej havárii máš ešte odvahu na ďalší výkonný bavorák, ale xDrive by malo trošku pocitu bezpečia pridať.
Ešte som zvedavý, aký je rozdiel M240i oproti M340i (jednak jazdne, jednal cenovo), osobne by som sa klonil k tomu 3er, predsalen nová generácia vs výbehový model, plus vyšší výkon 3er, ale asi by sa to prejavilo aj na cene.
EDIT: tak som si nakonfiguroval M240i xD A/T a vyšlo ma na 53711 eur, rovnaká M340i na 62173; rozdiel 8462 eur. Otázka je, či je väčšia zľava na vyšší/drahší model, alebo na menší, ale výbehový.
-
Ronault. 10.12.19 07:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Wl: aha, to je na 1000 metrů čas... 8-s to je tak, když se dívám na video a odpověď vytvořím až o mnoho hodin později >:D no nic, nechtěl jsem to, ale budu ho muset až dojde nechat přečipovat >:D
Edit: ale tady je to na 1000 metrů zaky nějakých cca 5 vteřin, žádných 15 [odkaz]
Víš co by to bylo 15 vteřin rozdílu na jednom kilometru... matika možná na fakultě nebyla, ale na gymplu jo, při rychlosti 120 km/h uděláš za 15 vteřin 500 metrů milej zlatej, to by možná i Fanouš měl menší rozdíl na kilometr -
white label 10.12.19 00:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Tak to sis pěkně naběhl na vidle. Kdyby to opravdu bylo o těch 5 sekund jak píšeš, tak to by bylo Polo GTI (za ty háky) fantastické, ale reálně je těch sekund víc o 15! (jste tu matiku na fakultě asi pěkně flákali), a to už docela podstatný rozdíl je.
Je to dvakrát tak delší čas + 3,3 sekundy k tomu.
Ale i tak, od Polo auta za čtvrtinu ceny slušný výkon..., a jako bonus - jeden pár dveří navíc.
P.S. Denně jezdím s G5 GTI, a pořád mě hooodně baví, od doby co mám i (skvělou) 911, svým způsobem možná ještě víc.
Za ty prachy! (co stál G5 GTI) jsem nikdy neměl lepší auto... a myslím, že už ani nikdy mít nebudu. -
white label 09.12.19 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Říkat mohou co chtějí, pokud ti něco konkrétního nedokážou, nemůžou dělat nic.
Znám konkrétní případ, kdy v Ostravě měnili komplet keramiky zdarma na prodlouženou záruku. Bez problémů. A prodlouženou záruku si můžeš obnovit, i když už auto v záruce není. ale musíš projít testem, který zhodnotí aktuální stav vozu a pak ti řeknou, jestli je to možné, nebo co bys musel opravit, aby to možné bylo.
Taky nemůžeš srovnávat cenu servisu auta za 4 mega a víc, s něčím za 1,5 mega.
A ve srovnání s Ferrari, Lambem apod. je servis Porsche skoro sranda, přičemž Porsche toho vydrží víc.
Třeba výměnu oleje můžu dělat (každý rok) v běžném servisu (a razítkem), dovezu si svůj olej, lepší (Taky Mobil 1, ale místo 0-40W, 5-50W), podstatně levnější a z prací za babku.