Subaru Outback vs Mitsu Outlander
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Off-road
-
Rousek 16.08.08 23:54
« Re: Srovnání 4x4
Děkuji za vyčerpávajcí odpovědi. Zdá se mi, že Subaru vychází lépe. Jede to pořád stejně a nemůže se mi stát, že najednou najedu autem do nějakého marastu (sníh, led, voda) a zrovna nemám zapnutý 4x4.
Navíc se ukazuje, že vlastně nikdo neví, jak funguje ten jejich LOCK. -
"-- skrytý --" 16.07.08 22:28
« Re: Re: Srovnání 4x4
Zdravim.
Subaru nema iba jeden druh pohonu 4x4, preto je potrebne upresnit konkretny model, typ prevodovky. Diferecial s viskoznou uzavierkou je jeden z typou pohonu, ktore Subaru pouziva.
Torsen nic nepriraduje, Torsen je diferencial, teda v pripade, ze je to centralny diferencial trvalo pohana oba napravy a nema nic spolocne so systemom, ktory je v Outlanderu.
Rozdiel medzi diferecialom s viskoznou uzavierkou a Torsenom je v tom, ze difer. s viskoznou uzavierkou sa uzatvara na zaklade rozdielu otacok, kym Torsen sa uzatvara na zaklade rozdielu momentov (TORque SENsing).
A) Subaru so spominanym systemom (oznacuje sa ako Continuous AWD), stale pohana obe napravy, pricom diferencial dovoli urcity rozdiel v otackach, aby auto mohlo bez problemov zatacat. Outlander je pohanany prednou napravou a elektronika pripaja zadnu napravu pokial vyhodnoti, ze je to potrebne. Elektronika tiez dovoli urcity rozdiel otacok, aby auto mohlo bez problemov zatacat.
B) U Subaru sa nic nezmeni. U Outlandera elektronika uzavrie spojku, takze su pohanane obe napravy. Avsak spojka nie stavana na to, aby bola dlhodobo zopnuta a sucasne umoznovala rozdiel otacok prednej a zadnej napravy, ku ktoremu dochadza pri zatacani, takze elektronika tento rezim automaticky vypne, pokial auto prekroci urcitu rychlost.
-
sybokcz 16.07.08 16:20
« Re: Srovnání 4x4
A) Subaru má stálou 4x4 s mezinápravovým diferenciál s viskózní spojkou (a ještě mám pocit, že je svorný).
Mitsu má elektromechanickou spojku, kdy lze jet jenom na předek nebo automaticky přiřazovat zadek (analogie Torsenu).
Tedy rozdíly: Subaru jede na čtyři pořád, Mitsu jenom když elektronika vyhodnotí potřebu.
B)Subaru ad A).
Mitsu se již zmíněná spojka uzavře, ale nefugnuje jako uzávěrka, resp. ne celou dobu. Od nějaké rychlosti (teď přesně nevím) se automaticky odpojí a dále funguje v režimu auto.
Tedy rozdíly: V menších rychlostech v podstatě žádný, od dané rychlosti ad A).