FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
sybokcz 05.10.12 09:53
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Ja bych to videl fakt bud smulu na kusy, ale vyloucit nejaky zmetek nebo podvudek ze strany prodejce/vyrobce taky nelze, vime jak to tady obcas funguje.
Kamarad koupil pred lety Merivu, od znameho, takze vedel co kdy s tim autem bylo, auto koupene nove v CR. Ale od 100tis kilometru resi jeden problem za druhym nejen technika, ale hlavne elektronika. Podle toho co resil bych tipnul, ze to byl vodnik (bylo utopene), prestoze vi, ze 100% nebylo. Pritom Meriva se zaradila hodne vysoko v hodnoceni TUV. Proste, kdyz se sejde smula na kus, tak se neda nic delat. A jsou lidi co neomylne sahnou po vadnem kusu pri kazdem vyberu, to se stava.
Nicmene update k nasemu Mondeu 2004 E3 (resp. rodicu, ja uz s nim moc nejezdim), 115tis a zatim az na nefunkcni klimu a jednou preventivne vymenenou trojkombinaci vcelku dobre. Ve 100tis jsem nechal vymenit tlumice, brzdy a zadni stabilizatory, coz beru jako cca spotrebku. Olej menim co 20tis vcetne filtru.
Akorat tedka, kdyz hodne pridam plyn tak kouri vic nez pred lety. Premyslim, ze je to zanesenym EGR nebo jestli se nedeje neco vaznejsiho. Pred nebo pri prohlidce ve 120 necham projet diagnostikou, treba se neco ukaze. -
superkutil 05.10.12 01:07
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
WinDiesel: Už to nebudu řešit, ale na přímou otázku bych čekal od Tebe přímou odpověď. Aby se nedalo mlžit nebo si to vyložit špatně, tak jsem jasně popsal závady mých Mondeí a jen mne zajímalo, zda si myslíš, že za ně může řidič stylem jízdy. Ale tvoje odpověď je ...
Nepopisuju nějaké náhodné jevy nebo nejasné závady. Toto jsou jasné závady, z nich některé se objevily do týdne od prodeje auta. U prvního Mondea jich bylo přes dvacet a některé nebyly odstraněné ani po 4 letech. -
WinDiesel 04.10.12 20:16
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Kutil: Kutile Kutile - znáš tu anekdotu jak se ten chlapík ptá Boha (budeme mu pracovně říkat FORD) ........ Pane Forde, pane Forde, zač mne tak trestáš??????? Ale ani ti nevím, Kutile, nějak mne se_reš ........... >:D
Ty jsi prostě Fantóm. -
superkutil 04.10.12 19:42
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Devil666: Je zajímavý, jak se dají informace překroutit. To že motor nechce táhnout nad 3000ot jsem psal v době, kdy byl vadný EGR, ale servis tvrdil, že je v pořádku. Po výměně EGRu se to změnilo a motor začal táhnout i ve 4000ot. A tak to bylo se vším. Ale samozřejmě se na vše dá dívat ze dvou stran. A jak jsem psal, nevím, jak bych stylem jízdy ovlivnil tyto závady:
uhnilý chladič klimatizace, vadný kompresor klimatizace, vibrace přední nápravy v určité rychlosti (vyvážení nepomohlo), vadný motorek ve světlech, vadný ovladač stěračů, upadlá lišta předního skla, zatékání do osvětlení SPZ, vadné vyhřívání sedačky, nefunkční ventilace (servis musel rozebrat celou palubku a celou ventilaci, spodní klapka nedoléhala), vyplavení auta z důvodu chybějící záslepky v podběhu (za to jsem dostal prodlouženou záruku na 4 roky), vadné zapalování, zarezlý zámek 5tých dveří, upadávající polstrování zadních sedaček, zatékání do dveří, zašedlé čočky xenonů.
Pískající dveře jsem řešil asi 1/2 roku. Zajímavé bylo to, že třeba Ford v Mělníku po prohlédnutí vozu tvrdil, že auto bylo bourané a že dveře jsou vadné, ale když jsem od nich chtěl písemné vyjádření, tak technik někam odešel a pak se kroutil a vyjádření napsat odmítl.
Několikrát jsme jezdili s technikem od Forda po dálnici a různě olepovali dveře řidiče a zjišťovali, kdy to přestává pískat. Měnili i těsněné okna, ale problém byl v křivých dveřích a vyměnit dveře servis nechtěl.
Také do obou Mondeí po prudším dešti u řidiče zatékalo, ve stejném místě a nikdy servis nedokázal závadu odstranit. 8-s
Nebo zašedlé čočky xenonů. Auto svítilo stále méně, až vůbec už nebylo vidět. Servis tvrdil, že je to v pořádku, pak tvrdili, že se mají vyměnit výbojky, nakonec chtěli měnit celé reflektory. Nakonec jsem vyndal čočky a zjistil, že jsou celé zažloutlé. Stačilo čočky otřít a vrátit a auto zase svítilo jako nové. 8-s
Tohle přece nejsou závady ovlivnitelné řidičem. :-O U jiných aut jsem takové problémy neměl.
A pokud jde o auto, chci zvýšený kombi 4x4 v dieselu. :-) A většinou jsem i takové auto měl, jen to 4x4 a zvýšení někdy chybělo. -
Devil666 04.10.12 15:50
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Kutil: Nevíš co chceš a měníš názory jak na běžícím pásu. pamatuju si na tvoje nesmyslný srovnávání Mondea s jinými auty a různý nesmyslný nářky co je všechno u Mondea špatný. A když ti na to řada lidí napsala co to je za nemysly co tvrdíš tak jsi najednou začal zas tvrdit něco jinýho. Oscilace při výběru auta mezi naprosto odlišnými auty. Prostě absolutní myšlenkový chaos.... -
Devil666 04.10.12 15:40
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Kutil: Ačkoli se ti to nezdá tak skutečně i stylem řízení se dá ovlivnit dost. Pamatuju si jak si popisoval svoje věčný experimenty s ježděním na spotřebu a řazením atd. A nebo jak si chtěl furt točit naftový Mondeo já nevím do jakejch otáček a divil si se že to ve vysokých otáčkách nejede. Atd. Takže jsou v podstatě tři možnosti tvých věčných problémů. 1. zveličuješ to a slyšíš trávu růst, 2. můžeš si za to i sám svým stylem ježdění, 3.máš největší smůlu na světě(nepravděpodobné). -
WinDiesel 03.10.12 18:55
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Já nenarážel na Tebe..... I když ten stoický klid, s kterým přijímáš nereálné výměnné lhůty toho a onoho, mne dráždil.... >:D
Řekni mi, 90 000 km jako výměnnou lhůtu filtru nafty, kterou předepisuje VW, přijmeš taky s ledovým klidem? -
DIM 03.10.12 11:48
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Já jsem neměl stodvacítku ... :-( Tak jsem úplně out :-( Něco málo jsem najezdil s 1000 MB . Nestačilo by to ?? :-)
Jinak já souhlasím s Kutilem, což vás jistě nepřekvapí : neustálé cesty do servisu, kde to chtěli nejlépe dvy dny testovat.....dodnes si myslím, že to byla jejich taktika jak lidi od reklamací odradit . Asi věděli své...... Měl jsem ty Mondea předešlého typu hned dvě , Wine, takže si nemyslím, že se to dá jen tak svalit na jeden pondělní výjimečně špatný kus.... -
superkutil 03.10.12 11:12
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Na Škoda Rapid 136 jsem musel dát sání a karburátor z Favorita, protože s původním karburátorem s ručně ovládaným sytičem se při startu zaplavovali svíčky a jelo to na dva válce. Auto měl otec s 5ti kvaltem a lítalo to dobře.
Ale pokud jde o nová auta, tak je důležité jak vypadají a jak jezdí, ale také jak jsou náročná na servis a jak jsou poruchová. A moje Fordy tedy poruchové byly, alespoň ten Escort a první Mondeo. Druhé Mondeo bylo lepší, ale zase byly opravy výrazně dražší. ;-\ -
WinDiesel 03.10.12 10:20
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
oleowr1: v zimě nebyl problém do kopce. Já měl jen karbec ze 130 a na tachometru jsem měl nejvíc 170 ale to už skoro letělo. V zimě jsem do předku dával 2 pytle cementu, jinak to plavalo. Ale docela dobrá zábava. A vcelku levné řešení poruch. Hihi - jednou mi vypadla hadička a benzín mi stříkal na motor.
Taky dobrá úprava - to vše jen se 4kvaltem? Já měl 5kvalt. -
superkutil 02.10.12 21:35
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
No, rozpadlo se akorát Mondeo 1.8. :-) Začalo to plaváním, výměna kostí nepomohla, do toho vůle v řízení, vibrace, pak chladič klimatizace a po něm kompresor klimatizace. Pak přestalo jít řadit 2ku a 3ku. Šly přes zuby. Pak odešlo zapalování, začal se přehřívat motor a auto nechtělo jet víc jak 140km/h. Termostat byl v pořádku. Pak byly problémy se startováním a propady a škubání motoru při přidání a přeřazení. Předpokládaná cena opravy se blížila ceně vozu. ;-\
Od té doby, co jsem začal podnikat, už nemám čas na to řešit závady aut a stále je dávat do servisu a shánět náhradní auta.
Když jsem teď byl naposledy v Rajchu, tak jsem viděl asi třikrát Rettungsdienst nakládat v odstavném pruhu auto.... a věřte mi nebo ne, třikrát Mondeo MK III !
Nemyslím si, že by měl Kutil zase takovou smůlu, začal bych uvažovat nad tím, proč má
( měl ) Windiesel takové štěstí !!! :-) :-)